Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et ole lähtenyt ulkomaille jos olosi ei suomessa mielytä? Rehellisiä vastauksia!

Vierailija
05.09.2019 |

Itse lähdin Filippiineille 26 vuotta sitten nyt olen asunut Bangkok :issa 24 vuotta. Lähdin Manila ,:sta kun siellä ei ollut hyvä olla.
Nykyinen onnellinen elämä ja minulle täydellinen asuinpaikka löytyi täältä viimein.

Ei ollut missään vaiheessa mielessä jäädä Suomeen valittamaan ja kärsimään

Mies 56 v Sukhumvit 8

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en uskalla :(

Vierailija
2/57 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska perheeni menee mulla kuitenkin tuon edelle. Ja tiedostan kyllä, että hyvähän täällä on elää, vaikka ilmasto ei mieluinen suurimmaksi osaksi olekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei ole rahaa. 

Vierailija
4/57 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä ap elit Manilassa ja millä elät nyt Bangkokissa?  Länsimaalaisella esim. työlupien saanti Thaimaassa ei ole niin sanottua.

Vierailija
5/57 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen jankuttanut täällä valittajille. Täältä on vapaus lähteä. Jos ei lähde, niin valittaa ei tarvitse.

Vierailija
6/57 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen samaa, moni kitisee tälläkin palstalla Suomesta ja sen hinnoista ja ilmastosta jne. mutta sitten kun kysyy, että miksi et muuta mieluisampaan maahan, niin alkaa heti tekosyiden luettelo: perhe, asuntolaina, työ, pelkuruus, kielitaidon puute, rahattomuus jne.

Perhe ja asuntolaina ovat omia valintoja! Työtä voi hankkia muualtakin ja kieltä oppia, mutta ilmeisesti ruikuttaminen on helpompaa ja odotetaan, että joku muu auttaa ja järjestää asunnot ja työt ulkomailla. Sitä saa odotella maailman tappiin asti, koska ne järjestetään itse!

Todella munatonta ensin valittaa ja sitten kuitenkin mennä tekosyiden taakse piiloon!

Vierailija
7/57 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ei ole rahaa. 

Luuletko että muualla kuin suomessa ei käydä töissä? Rahaa et tarvitse kuin muutaman tonnin lentolippuun ja muuttoon. Et edes sitä, jos muutat valmiiksi kalustettuun asuntoon. Halvimmillaan riittää siis muutama satanen, jonka säästää vaikka toimeentulotuesta. Rahan puute on vain tekosyy uskalluksen puutteelle.

Vierailija
8/57 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska perheeni menee mulla kuitenkin tuon edelle. Ja tiedostan kyllä, että hyvähän täällä on elää, vaikka ilmasto ei mieluinen suurimmaksi osaksi olekaan.

Mitä suomessa on perheellesi sellaista, että et saisi moninverroin parempaa muualta.

Vierailija
9/57 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkai vaan ap nosta mitään etuuksia Suomesta? 

Vierailija
10/57 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä ap elit Manilassa ja millä elät nyt Bangkokissa?  Länsimaalaisella esim. työlupien saanti Thaimaassa ei ole niin sanottua.

Elän pääomatuloilla 600+900 USD kk joista vero 0-6 %

sen jälkeen kun vapuduin suomen 70 % kokonaisveroasteesta.

Palkkaa saan firmasta jossa myyn vakuutuksia 1100-1800 USD kuukaudessa.

Eläkevakuutusta olen maksanut ikäni Eurooppaan.

Vierailija
11/57 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen samaa, moni kitisee tälläkin palstalla Suomesta ja sen hinnoista ja ilmastosta jne. mutta sitten kun kysyy, että miksi et muuta mieluisampaan maahan, niin alkaa heti tekosyiden luettelo: perhe, asuntolaina, työ, pelkuruus, kielitaidon puute, rahattomuus jne.

Perhe ja asuntolaina ovat omia valintoja! Työtä voi hankkia muualtakin ja kieltä oppia, mutta ilmeisesti ruikuttaminen on helpompaa ja odotetaan, että joku muu auttaa ja järjestää asunnot ja työt ulkomailla. Sitä saa odotella maailman tappiin asti, koska ne järjestetään itse!

Todella munatonta ensin valittaa ja sitten kuitenkin mennä tekosyiden taakse piiloon!

Kerrotko, arvoisa alapeukuttaja, että mikä viestissäni ei pidä paikkaansa? Oletko tekijä vai ruikuttaja? Pakottiko joku hankkimaan perheen ja ottamaan asuntolainaa?

Vierailija
12/57 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu jo lähtökuopissa monta kertaa mutta nyt oon todennu että antaa olla. Ainut syy lähteä olisi ollut työllistyminen. Nykyään minulla on myös mies, joka ei osaa kyseisen maan kieltä. Parempi molemmat pätkätöissä tai työttömänä kuin kaukana läheisistä ja toinen kielitaidottomana ja työttömänä. Musta on Suomelle ihan yhtä vähän hyötyä makaan kotona työttömänä tai muutan ulkomaille ja maksan veroni ulkomaille.

Vierailija
13/57 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei ole rahaa ja niin iso muutos kuitenkin pelottaa. Miten lemmikit suhtautuisivat, mitä jos lentoyhtiö hukkaa ne, mitenkäs lapset, esikoinen ei puhu vielä liki 4v, puhuuko koskaan jos muutetaan toiseen maahan, miten puheterapia siellä toimii suomenkielisille, miten koulut, päiväkodit jne.

Vierailija
14/57 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin suomessa 14 vuotta sitten 8 päivää olin.

Ainoa etuus mitä sain suomessa oli kouluruoka, opetus oli ala-arvoista siihen aikaan sai päättötodistuksen vaikka ei hallinnut englannin kieltä.

Kaikki elämisen perustaidot pitää opetella itse kun lähtökohta on suomi.

Vierailija
15/57 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähtenyt ja nyt haluaisin lähteä täältäkin missä olen. En viihdy missään. Lapsia ei kuitenkaan viitsi riepottaa ympäri maailmaa.

Vierailija
16/57 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos sua ihan hirveästi valittaminen riepoisi, et kävisi tällä palstalla.

Vierailija
17/57 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko, arvoisa alapeukuttaja, että mikä viestissäni ei pidä paikkaansa? Oletko tekijä vai ruikuttaja? Pakottiko joku hankkimaan perheen ja ottamaan asuntolainaa?

Tàpa ittes tai ainakin häivy täältä. Olet hyödytön ihmisrøska.

Ilmiannettu.

Vierailija
18/57 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin suomessa 14 vuotta sitten 8 päivää olin.

Ainoa etuus mitä sain suomessa oli kouluruoka, opetus oli ala-arvoista siihen aikaan sai päättötodistuksen vaikka ei hallinnut englannin kieltä.

Kaikki elämisen perustaidot pitää opetella itse kun lähtökohta on suomi.

Missä maassa nyt siis asut?

Vierailija
19/57 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, kitisijät vauhdissa. Haukkumista ja asiattomuuksia, jos kyselee, että miksi valitat. Asiattomuudet on ilmiannettu.

Vierailija
20/57 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ollu jo lähtökuopissa monta kertaa mutta nyt oon todennu että antaa olla. Ainut syy lähteä olisi ollut työllistyminen. Nykyään minulla on myös mies, joka ei osaa kyseisen maan kieltä. Parempi molemmat pätkätöissä tai työttömänä kuin kaukana läheisistä ja toinen kielitaidottomana ja työttömänä. Musta on Suomelle ihan yhtä vähän hyötyä makaan kotona työttömänä tai muutan ulkomaille ja maksan veroni ulkomaille.

Lähteminen on etu ennenkaikkea itsellesi. Suomen sosialismissa olet tuomittu elinikäiseen tasapäisen köyhään elämään.

Muualla sinulla olisi ihmisen elämä ja mahdollisuudet.

Kun makaat työttömänä suomessa aiheutat vain vahinkoa koko yhteiskunnalle .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi