Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä naiset tekee aloitteita, miehet ei vaan tajua sitä.

Vierailija
04.09.2019 |

Esim baarissa. Nainen huomaa sopivan komistuksen, mutta ei mene tälle juttelemaan, vaan 'ihan sattumalta' tulee siihen viereen baaritiskille tilaamaan, tai juuri sattumalta siinä hollilla kun tanssi vaihtuu jne. Ja sitten mies tekee aloitteen.

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä tuosta tanssista puhujan kanssa, että tilanteeseen ajaudutaan vähitellen. Tässä tällainen kliseinen versio illan kulusta: Nainen hymyilee ja tulee miehen lähelle, eli tekee nonverbaalisen aloitteen kommunikaatioon. Mies alkaa jutella, ja tekee siis aloitteen jutteluun. Nainen hihittelee ja koskee miestä käsivarteen, eli ilmaisee kiinnostuksensa myös fyysisesti. Nainen kertoo kiinnostuksestaan elokuviin, eli etsii yhteistä mielenkiinnon kohdetta. Mies nappaa syötin, ja kysäisee olisiko mahdollista käydä joskus yhdessä elokuvissa. Ja näin tällä tavalla pienin askelin päädytään sopimaan treffit.

Jos jompikumpi olisi heti vain paukauttanut treffikutsun ilmoille, niin tuskinpa toinen olisi innostunut. Missä tahansa vaiheessa keskustelua jompikumpi olisi voinut perääntyä, jos kuulisi toisesta epämiellyttäviä asioita. Sitten vain oltaisiin hienovaraisesti viety keskustelu siihen suuntaan, että tämä nyt on vain jutustelua eikä johda mihinkään.

Vierailija
62/110 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulin tänään kun miesporukka ivasi naista, joka oli ehdottanut jollekin miehelle suoraan seksiä.

Mikä ongelma? Munaa halusi, munaa sai, ja nyt sana kiertää niin on vielä enemmän tarjolla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaah, miksi tekisin aloitetta kun miehet hoitavat homman puolestani? Kiinnostuneita on riittänyt enemmän kuin tarpeeksi.

Vierailija
64/110 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta elämästä...

Tuntematon nainen: "Saako tähän istua?" -> istuu syliin

ei ollut aloite, nainen oli vain humalassa

Pyytää tanssimaan, painautuu aivan kiinni, ohjaa käden takamuksille ja kikattelee korvaan että olen kiva mies

ei ollut aloite, nainen naimisissa ja mies tulossa töistä samaan baariin illan aikana

Kerran harrastuksissa tapaamani nainen pyytää kahdestaan metsäretkelle, siis yöksi

ei ollut aloite, nainen naimisissa

Vanha koulukaveri pyytää voisinko neuvoa työasioissa, maksua vastaan tietty

olikin aloite

Nainen sanoo että voi auttaa sisustuksen suunnittelussa (oletin että maksua vastaan, koska se oli hänen ammattinsa)

olikin aloite, nainen oli naimisissa mutta eroamassa

Nainen pyytää tanssimaan, seurustelusuhteessa ja poikaystävä istui vieressä

olikin aloite, olivat jo päättäneet erota

Muutama puhtaasti seksuaalinen aloite on tullut. 100% näistä varatuilta keski-ikäisiltä naisilta. Yksikään nuori nainen tai sinkkunainen ei ole koskaan sellaista loitetta tehnyt.

Ihan jo tästä syystä olisi toivottavaa että aloite olisi selkeä.

Ja mikä on aloite? Kuten jo sanottu, selkeä kiinnostuksen ilmaus joka sisältää riskin selkeästä torjunnasta. Jos riskiä ei ole, ei se ole aloitekaan.

Vierailija
65/110 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt aloitteen kerran ja vain yhden ainoan kerran. Meni vtuiksi sekin, niin siksi en tee. Menin juttelemaan miehelle ja sitten mies sanoi, ett hyvää iltaa. Sanoin etkö ymmärrä vihjettä jne. Mies sanoi, että olet surkea jos yrität pokailla. Ei ihme että olet sinkku ja lähti kävelee pois.

No sehän meni hyvin..☺

Vierailija
66/110 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulin tänään kun miesporukka ivasi naista, joka oli ehdottanut jollekin miehelle suoraan seksiä.

Kuulen ja luen päivittäin kun naisporukka ivaa miehiä jotka ehdottelee seksiä.

Vierailija
67/110 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitteen määrittelemiseen vaikuttaa myös tilanne. Jos ajaudun ihmisen lähelle ja hymyilen katsellen silmiin, sillä on eri merkitys työtapahtumassa, lasten harrastuksessa ja baarissa puolen yön jälkeen. Joka tapauksessa teen ensimmäisen askeleen kontaktiin ja katson vastataanko siihen vai torjutaanko minut, haluaako toinen viedä tilannetta eteenpäin vai lähdenkö minä kokeilemaan seuraavaa askelta tutustumisessa.

Vierailija
68/110 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaah, miksi tekisin aloitetta kun miehet hoitavat homman puolestani? Kiinnostuneita on riittänyt enemmän kuin tarpeeksi.

Nyt valitset vain niistä kiinnostuneista, itse aloitteen tekemällä valitset - no mitä väliä.

Vierailija
69/110 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta elämästä...

Tuntematon nainen: "Saako tähän istua?" -> istuu syliin
ei ollut aloite, nainen oli vain humalassa

Pyytää tanssimaan, painautuu aivan kiinni, ohjaa käden takamuksille ja kikattelee korvaan että olen kiva mies
ei ollut aloite, nainen naimisissa ja mies tulossa töistä samaan baariin illan aikana

Kerran harrastuksissa tapaamani nainen pyytää kahdestaan metsäretkelle, siis yöksi
ei ollut aloite, nainen naimisissa

Vanha koulukaveri pyytää voisinko neuvoa työasioissa, maksua vastaan tietty
olikin aloite

Nainen sanoo että voi auttaa sisustuksen suunnittelussa (oletin että maksua vastaan, koska se oli hänen ammattinsa)
olikin aloite, nainen oli naimisissa mutta eroamassa

Nainen pyytää tanssimaan, seurustelusuhteessa ja poikaystävä istui vieressä
olikin aloite, olivat jo päättäneet erota

Muutama puhtaasti seksuaalinen aloite on tullut. 100% näistä varatuilta keski-ikäisiltä naisilta. Yksikään nuori nainen tai sinkkunainen ei ole koskaan sellaista loitetta tehnyt.

Ihan jo tästä syystä olisi toivottavaa että aloite olisi selkeä.

Ja mikä on aloite? Kuten jo sanottu, selkeä kiinnostuksen ilmaus joka sisältää riskin selkeästä torjunnasta. Jos riskiä ei ole, ei se ole aloitekaan.

Lue viesti 61. Sen kirjoittaja avasi hienosti "tanssin", josta itse puhuin mutta en osannut sitä yhtä hyvin selittää. Eihän sitä voi tietää ihmisen nähdessään, miten pitkälle hänen kanssaan on valmis menemään. Jos näen vaikka jossain klubikeikalla kiinnostavalta vaikuttavan miehen, niin enhän minä pelkän ulkonäön perusteella voi tietää, onko hän oikeasti kiinnostava ja hauskaa seuraa. Entä jos hän suunsa avattuaan osoittautuu ihan tolloksi? Entä jos hänellä on ihan hauskat jutut, mutta hän alkaa jonkin ajan kuluttua puristella ohikulkevien naisten perseitä tai raapia pallejaan? En tietenkään minä pyydä häntä treffeille, panemaan tai parisuhteeseen ennen kuin ollaan hieman tutustuttu! Eli jutellaan, tunnustellaan tilannetta, luetaan toisen viestejä ja jossain vaiheessa molemmat tietävät, että toinenkin on kiinnostunut. Sitten jompi kumpi ehdottaa yhteistä taksia tai numeroiden vaihtamista tai tapaamista seuraavana päivänä leffateatterissa.

Vierailija
70/110 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt valitset vain niistä kiinnostuneista, itse aloitteen tekemällä valitset - no mitä väliä.

:-DDD Miten se ei mene teidän ymmärrykseen, että kiinnostavien miesten määrä ei lisäänny sillä, että itse alkaa tehdä aloitteita?

Rautalangasta: baarissa on 20 miestä. Heistä 3 vaikuttaa kiinnostavilta. Yritän pyydystää heidän huomionsa mutta he eivät kiinnostu minusta. Ne 17 jäljelle jäävää eivät muutu yhtään sen kiinnostavammiksi. Vaihdan baaria tai lähden kotiin.

Vierailija
71/110 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten maailmassa sosialisoinnissa ei paljoa hienovaraisuutta ole vaan asiat kysytään tai jutellaan suoraan. Miehet on syntyessäänkin keskimäärin sosiaalisesti kömpelömpiä kuin naiset niin sinänsä tuo ei ole mikään ihme.

Vierailija
72/110 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten maailmassa sosialisoinnissa ei paljoa hienovaraisuutta ole vaan asiat kysytään tai jutellaan suoraan. Miehet on syntyessäänkin keskimäärin sosiaalisesti kömpelömpiä kuin naiset niin sinänsä tuo ei ole mikään ihme.

Kaikki miehet, joiden kanssa olen päätynyt parisuhteeseen tai edes seksiin, ovat kyllä osanneet "tanssin". Ei yksikään ole töksäyttänyt pyyntöä kahville, panolle tai parisuhteeseen.

Vierailija
73/110 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki miehet, joiden kanssa olen päätynyt parisuhteeseen tai edes seksiin, ovat kyllä osanneet "tanssin". Ei yksikään ole töksäyttänyt pyyntöä kahville, panolle tai parisuhteeseen.

Tarkoitin että miesten keskuudessa kun puhuvat keskenään niin "tanssia" ei paljoa tapahdu.

Vierailija
74/110 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma? Munaa halusi, munaa sai, ja nyt sana kiertää niin on vielä enemmän tarjolla...

Tyypillinen mies siinä kuvittelee, että naiselle pitäisi kelvata kuka tahansa.

Vierailija
75/110 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen mies siinä kuvittelee, että naiselle pitäisi kelvata kuka tahansa.

Eikös tässäkin ketjussa moni osoita että menkää yksinäiset miehet vanhojen mummojen matkaan? Pitääkö miehille sitten kelvata kuka tahansa?

Vierailija
76/110 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jokainen mies voi osaltaan miettiä, että kuinka kauan jaksaisi olla parisuhteessa tällaisen epäsuoran vihjailijan kanssa. Jos nainen kertoisi keittiön pöydän olevan hieman vanhentunut/kulunut - > miehen täytyy osata kääntää auton nokka kohti Ikeaa. Jos nainen sanoo, että ei ole syöny aamupalan jälkeen - > miehen täytyy ymmärtää etsiä hyvä ruokapaikka hetimmiten. Itsellä ei ainakaan kestäisi hermot, jos jokaista lausetta/huokausta/elettä täytyisi tulkita 24/7.

Vierailija
77/110 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:-DDD Miten se ei mene teidän ymmärrykseen, että kiinnostavien miesten määrä ei lisäänny sillä, että itse alkaa tehdä aloitteita?

Rautalangasta: baarissa on 20 miestä. Heistä 3 vaikuttaa kiinnostavilta. Yritän pyydystää heidän huomionsa mutta he eivät kiinnostu minusta. Ne 17 jäljelle jäävää eivät muutu yhtään sen kiinnostavammiksi. Vaihdan baaria tai lähden kotiin.

Yrität pyydystää heidän huomionsa? Jos menisit vaan juttelemaan sille kiinnostavimmalle?

Suurin osa minun suhteistani alkoi sillä että nainen oli aloitteellinen, ja olivat pitkäkestoisempia kuin ne, joissa tein itse aloitteen.

Vierailija
78/110 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jokainen mies voi osaltaan miettiä, että kuinka kauan jaksaisi olla parisuhteessa tällaisen epäsuoran vihjailijan kanssa. Jos nainen kertoisi keittiön pöydän olevan hieman vanhentunut/kulunut - > miehen täytyy osata kääntää auton nokka kohti Ikeaa. Jos nainen sanoo, että ei ole syöny aamupalan jälkeen - > miehen täytyy ymmärtää etsiä hyvä ruokapaikka hetimmiten. Itsellä ei ainakaan kestäisi hermot, jos jokaista lausetta/huokausta/elettä täytyisi tulkita 24/7.

Ihan oikeastiko ajattelet, että paras tapa ottaa kontakti ventovieraaseen ihmiseen on mennä sen luo ja pyytää kahville, panolle tai parisuhteeseen? Ihan tosissaan?

Pakko vielä kysyä, että jos tilanne on sellainen, että rupattelu silläkin hetkellä mahdollista (so. ollaan samassa paikassa eikä kummallakaan ole kiire minnekään), niin mitä ihmeen järkeä olisi mennä kysymään ihmistä kahville/treffeille ja sitten poistua hänen luotaan? Miksi ei rupattelisi juuri siinä ja silloin?

Mutta onneksi kenenkään ei ole pakko olla parisuhteessa, ei sinunkaan, jos kuvittelet sen olevan noin monimutkaista.

Vierailija
79/110 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, ei tämä " tanssiminen" ole vielä mikään aloite. Se on tutustumista toiseen ihmiseen persoonana, mikä on ihan normaalia toimintaa kaikkien ihmisten keskuudessa. Ei tuo toiminta vielä kerro mitään mahdollisesta romanttisesta kiinnostuksesta, koska noin tehdään monien ihmisten kanssa eri syistä ( tapetaan aikaa, haetaan kaveria, ollaan kiinnostuneita saamaan tietoa jostain asiasta...). Olen jopa usein flirttaillut varattujen naispuolisten kavereiden kanssa ilman mitään sen syvempää, eikä tämä ole ikinä ollut aloite. Koska en ole sanallisesti tai viestillä kysynyt treffeille, kertonut olevani kiinnostunut, ehdottanut sänkypuuhia tms.

Vierailija
80/110 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh, ei tämä " tanssiminen" ole vielä mikään aloite. Se on tutustumista toiseen ihmiseen persoonana, mikä on ihan normaalia toimintaa kaikkien ihmisten keskuudessa. Ei tuo toiminta vielä kerro mitään mahdollisesta romanttisesta kiinnostuksesta, koska noin tehdään monien ihmisten kanssa eri syistä ( tapetaan aikaa, haetaan kaveria, ollaan kiinnostuneita saamaan tietoa jostain asiasta...). Olen jopa usein flirttaillut varattujen naispuolisten kavereiden kanssa ilman mitään sen syvempää, eikä tämä ole ikinä ollut aloite. Koska en ole sanallisesti tai viestillä kysynyt treffeille, kertonut olevani kiinnostunut, ehdottanut sänkypuuhia tms.

Selvä. Sinulle aloite on sanallinen pyyntö treffeille tai sen ilmaiseminen, että on kiinnostunut tai sänkypuuhien ehdottaminen tietyillä sanoilla. Jännä juttu, että itse olen ollut jo muutaman vuoden avoliitossa enkä silti osaisi sanoa, että missä kohtaa ja kumpi teki jonkin noista aloitteista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme