Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pysyvästi laihduttaneet! Mikä dieetti/ruokavaliomuutos toimi parhaiten teille ilman että näit nälkää?

Vierailija
03.09.2019 |

Otsikko. Hakisin nyt onnistuneilta laihduttajilta täsmävinkkejä ruokavalion suhteen - muuta kuin "syö vähemmän kuin kulutat".

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä yleisohjeet on huonoja koska niissä aina oletetaan että nainen on 155cm ja painaa 50kg ja mies on 180cm ja painaa 70kg. Kun nainen joka on 178cm ja 70kg koittaa syödä mallin mukaan joka on 50kg naiselle eikä kalorimäärä riitä tällöin edes pitämään aivojen toimintaa yllä niin saadaan aikaiseksi näitä epäonnistuneita dieettejä ja elämäntapoja sekä painon jojoilua.  Ikänsä normaalipainoisia taas on turha seurata niin kuin joku ehdotti. Lihavalla ihmisellä on hidastunut aineenvaihdunta ja tämä on itsekin tullut huomattua että normaalipainon sisällä laihtuu todella helposti pienin muutoksin kun taas painon mennessä yli normaalipainon rajan laihdutuksesta tulee näännyttämistä ja taistelu eikä kyse ole kuin muutamasta ylikilosta kun tämä ilmiö jo tapahtuu.

Vierailija
42/108 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!  Jos teet kuten minä eli jätin sokerin ja vehnät lopullisesti, niin sun paino putoaa puolessa vuodessa normaaliin ja myös pysyy siinä. Saat syödä ihan mitä vain muuta niin kroppa pysyy mitoissa. Liikuntaa ei sovi kuitenkaan unohtaa, niin kuona-aineet lähtee liikkeelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

M.H kirjoitti:

Hei!  Jos teet kuten minä eli jätin sokerin ja vehnät lopullisesti, niin sun paino putoaa puolessa vuodessa normaaliin ja myös pysyy siinä. Saat syödä ihan mitä vain muuta niin kroppa pysyy mitoissa. Liikuntaa ei sovi kuitenkaan unohtaa, niin kuona-aineet lähtee liikkeelle.

Mitkä ihmeen kuona-aineet?

Vierailija
44/108 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön viisi kertaa päivässä varsin pienellä kalorivajeella. Syön paljon, mutta terveellisesti. Rasvoja saan oliiviöljystä, pähkinöistä ja kalasta. Herkutteluhetket kerran viikkoon sallittuja. Tässä olen jaksanut pysyä ja tämä on johtanut tuloksiin, hitaasti, mutta sitäkin varmemmin. Suosittelen lämpimästi!

Vierailija
45/108 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön viisi kertaa päivässä varsin pienellä kalorivajeella. Syön paljon, mutta terveellisesti. Rasvoja saan oliiviöljystä, pähkinöistä ja kalasta. Herkutteluhetket kerran viikkoon sallittuja. Tässä olen jaksanut pysyä ja tämä on johtanut tuloksiin, hitaasti, mutta sitäkin varmemmin. Suosittelen lämpimästi!

Ei onnistu mulla noin usein syöminen.

Vierailija
46/108 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin lukea ravitsemukseen ja elimistön toimintaan liittyviä asioita. Kun oli tietoa, oli helpompi tehdä hyviä valintoja. Pikkuhiljaa. Selkärangassa on jo se ajatus, että kaikki ylimäräinen varastoituu kehoon rasvana. Luen tuoteselosteet, vältän piilosokeria ja prosessoituja tuotteita. Teen itse ruokani, jolloin on helppoa tietää, mitä syö.

Kiellettyjä asioita ei ole. Minun vaan ei enää tee edes mieli mässätä. Ei se tapahtunut heti, mutta hyvän olon myötä ei tunne tarvetta hakea ruoasta lohtua/tylsyyden tappajaa.

Vierailija
47/108 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nyt ollut (jei, 3pva VHH:lla) ja nestettä on lähtenyt (paino laskenut sunnuntaiaamusta -1,5kg) mutta mulla on KOKO ajan nälkä. Mun on pitänyt nyt syödä enemmän, kun ennen kun jätin hiilarit pois.

En muista, koska olisin viimeksi syönyt aamupalan, mutta tänä aamuna heräsin ihan järkyttävään nälkään. Söin aamupalan reilu tunti sitten ja taas on nälkä.

Normaalisti mulla ei juurikaan ole näläntunnetta, mutta nyt on sit senkin edestä.

Normaalisti olen syönyt 3krt/pva niin nyt pitää syödä 4-5krt...prkl

Vierailija
48/108 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkään tehokuurit eivät tepsi pysyvästi vaan muutos täytyy tapahtua syömistottumuksissa pysyvästi, sen olen oppinut. Itseäni auttoi veganismi, nimenomaan ”whole food” vegaaninen ruokavalio, joka sallii herkuttelunkin silloin tällöin. Kasvisruoka on kevyempää joten ei tarvitse huolehtia lihomisesta niin, ja kuitenkin sitä saa syödä suurempia määriä ettei tule nälkäkään kovin nopeasti. Ennen napostelin makeaa päivittäin, mutta arvojeni muuttuessa eettiseksi ne joka kadun kulmalla olevat liharasvamättö ja sokerihoukutukset jäivät automaattisesti pois. Vegaanisia mättöjä on harvemmassa ja niiden eteen täytyy usein nähdä enemmän vaivaa (itse valmistaen tai myyntipaikkaan matkaten) Sen lisäksi kiinnostuin ravintotieteestä, joten tiedän nyt mikä on ravintorikasta ruokaa jne.. Laihduin näin ylipainoisesta normaalimittoihin.

Vierailija
49/108 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistu mulla noin usein syöminen.

Välipalat on yhtä kuin syöminen, eli jotain säännöllisesti (esim. hedelmä ja pähkinöitä), jotta nälkä ei ehdi kalvaa missään vaiheessa, eikä mene syönnit överiksi. Iltapala on myös täyttävä, muttei nyt mikään runsas ateria sentään.

Vierailija
50/108 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen nyt ollut (jei, 3pva VHH:lla) ja nestettä on lähtenyt (paino laskenut sunnuntaiaamusta -1,5kg) mutta mulla on KOKO ajan nälkä. Mun on pitänyt nyt syödä enemmän, kun ennen kun jätin hiilarit pois.

En muista, koska olisin viimeksi syönyt aamupalan, mutta tänä aamuna heräsin ihan järkyttävään nälkään. Söin aamupalan reilu tunti sitten ja taas on nälkä.

Normaalisti mulla ei juurikaan ole näläntunnetta, mutta nyt on sit senkin edestä.

Normaalisti olen syönyt 3krt/pva niin nyt pitää syödä 4-5krt...prkl

Tuo nälkä ja tarve syödä on ihan normia kun aloittaa vhh:n. Se tasoittuu kyllä. Syö ihan huoletta kun nälättää.

Vierailija
51/108 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvan ja sokerin määrän vähentäminen radikaalisti.

Rasvaa tarvitaan, mutta esim. karjalanpiirakka menee hyvin alas ilman voitakin. Sokeria niin vähän kuin mahdollista.

Ja paljon kävelyä.

Paino laskee helpommin kuin luulin.

Vierailija
52/108 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasvaa tarvitaan, mutta esim. karjalanpiirakka menee hyvin alas ilman voitakin. Sokeria niin vähän kuin mahdollista.

Ja paljon kävelyä.

Joo, puhut sokerin ja rasvan välttämisestä. Kun syöt karjalanpiirakkaa ilman voita, välttelet vain rasvaa.

Vierailija
53/108 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja paljon kävelyä.

Joo, puhut sokerin ja rasvan välttämisestä. Kun syöt karjalanpiirakkaa ilman voita, välttelet vain rasvaa.

Jaa, en ole tiennytkään, että karjalanpiirakkaan leivotaan sokeria. Ei se suu kerro kaikkea...

Vierailija
54/108 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja paljon kävelyä.

Jaa, en ole tiennytkään, että karjalanpiirakkaan leivotaan sokeria. Ei se suu kerro kaikkea...

Nopeat hiilarit on käytännössä sokeria, vaikkei sokerilta maistukaan...

Vierailija
55/108 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja paljon kävelyä.

Aika moni ihminen ei tiedä, että riisin ja perunan tärkkelys on käytännössä puhdasta sokeria. Elimistö pilkkoo tärkkelyksen hyvin helposti (alkaa jo syljestä ja siksi se perunamuusi on niin hyvää, kun maistuu makealta) ja lopputuloksena on pelkkää glukoosia (eli sokeria). Kyllähän sen karjalanpiirakan toki saa syödä, mutta ei sellaisella ruokavaliolla mitään sokeria vältellä. (100 grammassa keitettyä perunaa on muuten kuuden sokeripalan verran sokeria...)

Vierailija
56/108 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja paljon kävelyä.

Luulitko etten ymmärtänyt? Fanaattisuus ei ole hyve, ei ruokavaliossa eikä missään.

Vierailija
57/108 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja paljon kävelyä.

Luulitko etten ymmärtänyt? Fanaattisuus ei ole hyve, ei ruokavaliossa eikä missään.

Älä sitten väitä vältteleväsi sokeria karjalanpiirakka huulessa :)

Vierailija
58/108 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja paljon kävelyä.

Tuossa nyt ei ole mitään järkeä.

Vierailija
59/108 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja paljon kävelyä.

Tuossa nyt ei ole mitään järkeä.

Ei niin, väittää toista ja tekee toista.

Vierailija
60/108 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja paljon kävelyä.

Tää on just se, mikä näissä kaikissa karsituissa ruokavalioissa ärsyttää. Mennään fanaattisuuden puoleen ja vänkytetään jostain karjalanpiirakan sokereista. Tuo vastaaja kertoi vähentäneensä sokeria. Voi olla, että on syönyt aiemmin karkkia tai leivoksia joka päivä, niin toki se näkyy kun ne jättää pois ja pyrkii syömään sokeria mahdollisimman vähän. Sitten mennään jo fanattisuuden puolelle, kun aletaan huomautella kanssaihmisiäkin, että tiedätkö miten paljon tuossa riisipiirakassa tai kourallisessa viinirypäleitä on sokeria, nyt kaikki on pilalla!

Teitä fanaatikkoja ei vain jaksa kuunnella. Kohtuus kaikessa on paras. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan