Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on jo liikaa kun mies puhuu toisista naisista? Missä menee raja? Apua.

Vierailija
03.09.2019 |

Olen jo jotenkin henkisesti väsynyt. En vain jaksa edes kertoa hänelle, että hänen toimintansa on loukkaavaa, sillä se ei muutu.
Puhuu toisista naisista helvetin hyvännäköisinä usein. Saattaa esimerkiksi baarissa heittää, että onpa tuolla hyvännäköinen nainen. Tässä yksi esimerkki monista samantyylisistä jutuista.
En jaksa kuunnella, en jaksa tuntea olevani riittämätön. En jaksa ottaa enää tosissani koko suhdetta enkä osaa luottaa.
Toisinaan pelkään, että minä olen vainoharhainen ja väärässä tuntiessani kipua sisimässäni kun alkaa leuhkimaan enkä halua, että mies tukehtuu minun rajoituksiini ja pelkäämään minun loukkaantumistani.
En halua valtapeliä suhteeseen, enkä kilpailua.
Missä menee raja?
Puhutteko te naiset miehille jatkuvasti toisista miehistä? Itse en edes siihen tahdo lähteä, ei minulla ole syytä huomioida jatkuvasti toisia miehiä saatika muistella vanhoja kokemuksiani muista varsinkaan ääneen.
En osaa olla enää parisuhteessa, en voi hyvin vaikka tahtoisin olla välittämättä.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Vierailija
62/75 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kommentti sellainen, joka saisi miehen kuulostamaan homolta, jos sen kohteena olisi toinen mies? Silloin se menee rajan yli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallankäyttöä. Moukkamaista käytöstä mieheltä. Tuskin tulee muuttumaan ainakaan parempaan suuntaan. Tekee tuota niin kauan, että itsetuntosi on nujerrettu. Ei jatkoon. 

Vierailija
64/75 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä siltä että valmistelee sua pahoipideltäväksi.

Juuri tuollaista alkuajat kuulemma on hakkaajien kanssa. Ensin mies hosuu suhteeseen, kehuu, imartelee, sitouttaa omiin kavereihin ja sukulaisiin, että voi sitten vieraannuttaa naisen hänen omista läheisistään, ettei voisi kertoa väkivallasta jne. sitten alkaa itsetunnon nakertaminen, ja testaaminen voiko vähän läpällä käyttää pientä fyysistäkin väkivaltaa. Suunnittelee ihanaa tulevaisuutta, perhettä jne. jotta saa juuri tuollaiset syyllisyydentunteet aikaiseksi jos nainen sattuu miettiä eroa.

Vierailija
65/75 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raja menee siinä, minkä te sovitte rajaksi. Lisäksi sanoisin, että raja menee myös siinä, miten kohtelee sua, miten puhuu sulle. Kehuuko sua enemmän kuin muita? Jos ei, todella huono merkki.

Vierailija
66/75 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vanha keskustelu tuli sattumalta eteeni oltuani nyt palstalla. Tästäkin jo yli neljä vuotta aikaa. Olen siis aloittaja. 

Voin kertoa, että olisi pitänyt lähteä heti tämän aloituksen jälkeen suhteesta. Aivan heti. Sen sijaan jäin kolmen vuoden helvettiin, jossa mies henkisesti ja fyysisesti pahoinpiteli. Hän ei koskaan sitä myöntänyt, kaikki oli omaa vikaani. 

Lihoin näiden vuosien aikana valtavasti, raha-asiani menivät todella huonosti, menetin työn ja säästöt. Minulle tuli vaikka mitä ongelmia ja riippuvuuksia. 

Sellainen tarina, joka on tosi. Nyt olen 28-vuotias ja tällä hetkellä työkyvytön.

Mitään muuta sanottavaa minulla ei ole kuin että luottaa itseenne, luottakaa vaistoihinne, sillä kun sen menetätte, menettää itsensä. 

Ap

Vierailija
67/75 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vielä nuori ja sulla on elämä edessä. Keskity nyt itseesi ja lepää.

Mulla on ollut samaan aikaan vastaavan kuuloinen suhde. Mies tosin oli kiinnostunut myös miehistä ja ihasteli enimmäkseen miehiä, sanoi että tuollaiseen voisi ihastua jne. Kaikki paheni ajan mittaan eikä ollut todellakaan tervettä. 

Olen sua vanhempi ja burnoutissa suhteen jälkeen. Jaksan kuitenkin uskoa parempaan, niin suuri helpotus oli päästä sairaan suhteen helvetistä pois! 

Vierailija
68/75 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo aloittajan suhde kuulostaa narsistin uhriksi joutumiselta.

Vierailija
69/75 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee aina sellainen kuva että tuollainen mies ei oikeasti rakasta tai arvosta naistaan... koska oma puolisohan pitäisi olla se huomion keskipiste, ei kenenkään muun. Ei ole suhteen jatkamisen arvoista se että toinen jatkuvasti käyttää tuollaista henkistä pettämistä (joka voi muuttua vielä fyysiseksi pettämiseksi). Jos jatkaa, suosittelen että vakavasti mietit eroa tuollaisesta tyypistä.

Uskon, että mies jopa nauttii toiminnastaan. Vähemmän miellyttävä henkilö. Neuvoisin lähtemään ja pian.

Vierailija
70/75 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen erään miehen joka teki samaa. Todella merkillistä toimintaa. Deittailtiin jonkin aikaa, mutta hänen käytöksen takia olin ihan varma, ettei hänellä ollut tunteita minua kohtaan. Juttumme kuivuikin nopeasti kasaan. Vuosien jälkeen mies kuitenkin tunnusti olleensa minuun ihan aidosti rakastunut. Alettiin uudelleen deittailla, mutta sama homma jatkui. Kertoi ummet ja lammet juttuja eksistään ja kehui heidän ominaisuuksiaan ym.. Otin asian puheeksi, mutta kuulemma kyse oli vain "avoimesta juttelusta". Luulen, että hän yritti saada minut epävarmaksi itsestäni, etten luulisi itsestäni liikoja. En tiedä, mutta juttu lässähti toisen kerran ja tuskin kolmatta kertaa tulee. Ehkä mies yritti hyvin viksahtaneella tavalla tehdä minuun vaikutuksen mahtailemalla kuinka upeita naisia hänellä on ollut, mutta ei oikein tepsinyt :D.

Älä enää ole kenenkään tuollaisen kanssa. Kuvauksesi toi mieleen vanhoja muistoja miehestä, johon olin

rakastunut vuosia sitten.  Hän kohdisti minuun jatkuvasti ilkeitä pieniä pistoja loukkaavien huomautusten

muodossa. Se tapahtui niin verhotusti ja ovelasti, että siihen oli vaikea puuttua. Jos hän olisi vaikka

huutanut ja haukkunut minua suoraan, olisin reaginut. Mutta hiljainen alaspainaminen ja loukkaava

puhe saivat minut käpertymään kasaan. Suhde aiheutti haittaa kauan jälkeenpäin. Onneksi pääsin irti.

Vierailija
71/75 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä vanha keskustelu tuli sattumalta eteeni oltuani nyt palstalla. Tästäkin jo yli neljä vuotta aikaa. Olen siis aloittaja. 

Voin kertoa, että olisi pitänyt lähteä heti tämän aloituksen jälkeen suhteesta. Aivan heti. Sen sijaan jäin kolmen vuoden helvettiin, jossa mies henkisesti ja fyysisesti pahoinpiteli. Hän ei koskaan sitä myöntänyt, kaikki oli omaa vikaani. 

Lihoin näiden vuosien aikana valtavasti, raha-asiani menivät todella huonosti, menetin työn ja säästöt. Minulle tuli vaikka mitä ongelmia ja riippuvuuksia. 

Sellainen tarina, joka on tosi. Nyt olen 28-vuotias ja tällä hetkellä työkyvytön.

Mitään muuta sanottavaa minulla ei ole kuin että luottaa itseenne, luottakaa vaistoihinne, sillä kun sen menetätte, menettää itsensä. 

Ap

Kuuule, jos uskot Jumalaan, niin rukoile aina iltarukous. Se ei ainakaan voi vahingoittaa sinua.

Vierailija
72/75 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen niin pahoillani puolestasi :(

Olen itse elänyt myös tuollaisessa suhteessa, mutta hiljalleen elämä alkaa taas hymyilemään. Voimahalaus sinulle Sinä selviät!

Vierailija
73/75 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen niin pahoillani puolestasi :(

Olen itse elänyt myös tuollaisessa suhte

Kiitos. Onnittelut sinulle, että pääsit myös pois. 

Ei tässä itsellä mitään akuuttia hätää ole. Olen jo käynyt tunteiden kanssa todella syvällä ja ollut äärimmäisen ahdistuksen valloittamana viime vuodet. 

Nykyään voisin sanoa jo voivani hyvin. Ei enää niin pahaa oloa, ei sellaista ahdinkoa sisällä mistä ei pääse mihinkään. Olo oli kuin sisäisessä vankilassa, se oli valtavan yksinäistä ja tuntui kylmältä. Niitä tuntemuksia on vaikea unohtaa mutta niistäkin pääsin eteenpäin. Pelkäsin ja välillä jopa toivoin, että tuohon kokemukseen kuolen. 

Niin ei käynyt. Olen ollut melkein vuoden "kuivilla" tästä henkilöstä fyysisesti. Hän meni jo naimisiin, löysi suhteen melkein heti kun minä poistuin kuvioista. On niin onnellinen nykyään, ovat yhtä kiiltokuvaa. Valehtelisin jos sanoisin, ettei tunnu missään. Ainoastaan siitä olen iloinen, että pääsin suhteesta eroon, sitä usein huokailen helpotuksesta. 

Nykyään osaan jo nauraa. Elämä on ajoittain hauskaa, jopa mielenkiintoista taas. Pahin on takanapäin. Nyt minä vielä kasaan itseäni mutta onneksi tiedän jo toipuvani. 

Enää ei jaksa edes jossitella paljoa. Asiat meni miten menivät, tässä ollaan nyt. Välillä tietenkin mieleen tulee aika kun kaikki oli vielä hyvin mutta ei auta kuin vain toivoa, että osaan suojella itseäni jatkossa enkä koe mitään vastaavaa enää. 

Ap 

Vierailija
74/75 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruuteni ex teki "kaikkensa" saadakseen aikaiseksi minun mustiskohtaukseni. En ole sitä sorttia koskaan ollut, joten vaikeaa oli. Hänen mielestään toinen ei välitä, jos noita kohtauksia ei ilmene.

Sairasta! Onneksi lähdin ajoissa. 

Vierailija
75/75 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että viitsisin kovin kauaa olla miehen kanssa, joka tuollaista harrastaisi. Kyllä aikuisen ihmisen pitää tajuta olla tahallaan loukkaamatta kumppaniaan. Sitten pitää erota, jos ei millään pysty luopumaan toista loukkaavista jutuista.

Mikä siinä loukkaa sinua, että mies kommentoi jotain toista ihmistä positiivisesti? Eikä sinua negatiivisesti.