Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko näin tehdä?

Vierailija
03.09.2019 |

Lasteni päiväkodissa on eräs tyttö, jonka isä tuo aamulla ja hakee. Tytön äiti on kotona vauvan kanssa. Tyttö on siis päivähoidossa isän työpäivien ajan (noin 10h päivä) ja äiti kotona noin 8kk ikäisen vauvan kanssa.
Siis en ymmärrä miksi lapsen pitää olla täyttä päivää päiväkodissa kun toinen vanhempi "makaa" kotona. Ymmärtäisin jos kyse olisi 4-6h päivistä, että lapsi saisi leikkiseuraa ja aktiviteettia.

Tänään, kun hain lastani hoidosta, näin tämän äidin ja vauvan päiväkodissa. Kuulin kun hän keskusteli hoitajien kanssa, että tämän viikon "Maija" tulee poikkeuksellisesti vasta klo 9,kun Maijan isä on sairaslomalla flunssan takia.

Voiko oikeasti olla näin, että saat pitää lastasi täyspäiväisesti päiväkodissa, vaikka toinen vanhemmista on kotona?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo kuulostaa itsekkäältä resurssien tuhlaamiselta. Mutta hei, eihän se ole tyhmä joka systeemiä hyödyntää vaan se joka systeemin kehittää.

Vierailija
2/17 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo kuulostaa itsekkäältä resurssien tuhlaamiselta. Mutta hei, eihän se ole tyhmä joka systeemiä hyödyntää vaan se joka systeemin kehittää.

Siis minua tämä ehkä hieman ärsyttää, koska minulla oli vaikeuksia saada omat lapseni tähän samaan päiväkotiin, koska paikkoja ei vapautunut ja minä olen sentään töissä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis minua tämä ehkä hieman ärsyttää, koska minulla oli vaikeuksia saada omat lapseni tähän samaan päiväkotiin, koska paikkoja ei vapautunut ja minä olen sentään töissä.

Ap

Ymmärrän täysin ärtymyksesi. Asialle on vaan vaikea tehdä mitään.

Vierailija
4/17 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Asialle ei tietenkään mitään voi, mutta mietinkin että miten tälläinen resurssien tuhlaus on edes mahdollista, saati sallittua?

Vierailija
5/17 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Asialle ei tietenkään mitään voi, mutta mietinkin että miten tälläinen resurssien tuhlaus on edes mahdollista, saati sallittua?

Tämä  yhteiskunta antaa valitettavasti kaiken tuen ja turvan loisijoille. Jos oikeen pahaksi mieli äityy, voihan tuosta päin naamaakin sille äipälle sanoa. Saisi ainakin ajattelemisen aihetta.

Vierailija
6/17 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi noin tehdä. Meillä lapsen ainoa mahdollisuus saada puheterapiaa on olla 8-10 tuntia päivässä päivähoidossa, muille kuin päiväkotilapsille ei tässä kunnassa puheterapiaa anneta. Jos vanhempi on sairaana, pitää lapsen silti hoitoon tulla.

Vierailija
7/17 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillä tai vauvalla voi olla terveysongelmia. Ei kannata puuttua asioihin, joista ei tiedä.

Vierailija
8/17 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa kelju aloitus. Olin itse päikkiksessä kun vauvasisarukseni oli kotona äipän kanssa. Mikä ap on ongelmasi?

Vierailija
9/17 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi noin tehdä. Meillä lapsen ainoa mahdollisuus saada puheterapiaa on olla 8-10 tuntia päivässä päivähoidossa, muille kuin päiväkotilapsille ei tässä kunnassa puheterapiaa anneta. Jos vanhempi on sairaana, pitää lapsen silti hoitoon tulla.

Hei, teillä on kyllä kunnassa tosi kurja systeemi puheterapian suhteen. Minun esikoinen kävi myös puheterapiassa, saatiin neuvolasta lähete lapsen ollessa 2 vuotias ja kotihoidossa. En tiennytkään, että puheterapiaa ei saa kaikissa kunnissa kotihoidossa oleville lapsille, mikä on todella väärin.

Ap.

Vierailija
10/17 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onpa kelju aloitus. Olin itse päikkiksessä kun vauvasisarukseni oli kotona äipän kanssa. Mikä ap on ongelmasi?

Ap:n ongelma on yksinäisyys.

Kukan ei vastannut edes tähän, ennen sua, itse joutui itselleen vastailemaan ja kommentoimaan.

Surullista.

Vierailija
11/17 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nyt viimeisilläni raskaana ja sairastunut raskaana ollessani. Esikoinen on pakko laittaa jossain vaiheessa päivähoitoon, vaikka olenkin kotona. Jo yksin vauvan hoito tulee olemaan haastavaa ja tulen saamaan siihen ulkopuolista apua.

En haluaisi esikoista vielä laittaa hoitoon, mutta pakko on ajatella lapsenkin parasta. Jokusen kuukauden yritän sinnitellä, ettei esikoinen koe, että hänet työnnetään pois jaloista, kun äiti saa uuden vauvan.

En tosin ole osannut edes ajatella, että tästä tilanteesta joku voisi olla kateellinen ja/ tai vetää herneet nenään.

Vierailija
12/17 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sinä et määrittele kenenkään päivähoidon tarvetta, sen tekee viranomainen. Olet aika törkeä itseasiassa. Ikävää, että ollenkaan sait lapsia.

Äiti voi olla vakavasti sairas tai vammainen, tai se uusi vauva.

Vierailija
13/17 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä on niin ikävää paheksumisen aikaa..Mitä jos nyt vaan olisit tyytyväinen, että sait lapsesi päiväkotiin ja lopetat tuon muiden ihmisten arvostelemisen!

Vierailija
14/17 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tiedä ap mistään mitään, mutta silti arvostelet täällä muiden perheiden lasten päivähoitoa.

Noihin on tiukat kriteerit päästä, ei sinne kuka tahansa voi lastansa kiikuttaa.

Täytyy olla hyvin pätevät syyt, että tuossa tilanteessa on saanut lapsensa päivähoitoon.

Ne voivat olla moninaiset.

Mitä sinä voit tietää kenenkään perheen terveystilanteesta, kerro?

Pidä suuri suusi tukossa, ja hoida vaan oman perheesi asiat.

Vierailija
15/17 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun sen vauvan kanssa on niin rankkaa, onhan tuo likenut täälläkin triljoona kertaa.

Vierailija
16/17 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tiedä ap mistään mitään, mutta silti arvostelet täällä muiden perheiden lasten päivähoitoa.

Noihin on tiukat kriteerit päästä, ei sinne kuka tahansa voi lastansa kiikuttaa.

Täytyy olla hyvin pätevät syyt, että tuossa tilanteessa on saanut lapsensa päivähoitoon.

Sinä puhut läpiä pähäsi, sillä kaikilla on oikeus päivähoitoon. Oliko oma agenda taas totuutta tärkeämpi. Ohis

Vierailija
17/17 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedäkään, enkä myös kiinnittänyt asiaan huomiota ennen kuin vasta tänään kun kuulin, että tämän viikon MOLEMMAT vanhemmat ovat kotona ja silti tyttö raahataan päiväkotiin. Äidin olemus ja ulosanti mitä kuulin, viittasi kyllä enemmän siihen, että lapsi on päiväkodissa ns "huvin vuoksi".

Ap