Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein etnisyys DNA-testin ja olen ihan helvetin kummastunut tuloksista

Vierailija
02.09.2019 |

Ja olen siis adoptiolapsi, ihan SUOMESTA adoptoitu.

Testin mukaan minussa on kuitenkin intialaista, afgaania, arabia ja somalia. Olen ihan helvetin hämilläni ja mietin, että onko tuossa voinut sattua joku virhe. Joo, minulla on tummat hiukset ja ruskeat silmät, mutta aika vaalea iho.

Onko kukaan muu saanut todella outoja tuloksia DNA-testistä?? Kyseessä 23andme.

Kommentit (267)

Vierailija
21/267 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romanitausta.

Vierailija
22/267 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romanit ovat alunperin Intiasta. Onko toinen vanhemmistasi romani?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/267 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusallinen perimä pöydälle nostettavaksi Arjalaisenveljeskunnan tapaamisessa. No ei voi mitään.

Vierailija
24/267 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan romani vaihtoehtoa. Jos googlettaa niiden kulun Intiasta muualle niin täsmäisi aika hyvin noihin. ja yksi sun isovanhemmista varmaan ollut puoliksi somali

Mä en oo Dna-testiä tehnyt, kun en mä sillä tee mitään. Suvusta tiedän suomalaisia suurin osa ja pari romania.

Vierailija
25/267 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusallinen perimä pöydälle nostettavaksi Arjalaisenveljeskunnan tapaamisessa. No ei voi mitään.

Aina voi tolla setillä sanoa olevansa johtaja

Vierailija
26/267 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prosentit tarkoittaa, että toinen vanhemmistasi on ollut aasiasta, voit hyvinkin olla äitisi lomamatkan matkamuisto (anteeksi, en tarkoita pahalla vaan huumorilla). Karkeasti oikoen geeneistä  50% äidiltä ja 50% isältä, joka taas tarkoittaa 25% kultakin isovanhemmalta. Todennäköisesti on geenejä  Pohjois-Intiasta ja sieltä Pakistanin ja Afganistanin rajojen lähettyviltä.  Sen mitä olen seurannut, niin jostain kummasta syystä todella monella suomalaisella löytyy somalia, noissa geenitesteissä...

Vierailija
27/267 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina voi tolla setillä sanoa olevansa johtaja

Eikun Johtaja. 😂

Vierailija
28/267 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää aloitus aika torsoksi, kun ei tiedetä muuta kuin ap:n syntyneen Suomessa. Eihän se millään tavalla vaadi, että edes kummankaan vanhemman pitäisi olla kantasuomalainen. Noihin prosentteihin pääsee esim. sillä, että toinen vanhempi on täysin suomalainen. Toisella on kaksi intialaista vanhempaa, näistä toinen on Pohjois-Intiasta ja vähän afgaaniverinen, toisella on sitten vaikka se somalialais-arabitausta. Intiassahan on ollut afrikkalaisvähemmistö.

Vierailija
29/267 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku esivanhempi on ollut Makrani, silla selittyisi tuo somaliver.

https://chagataikhan.blogspot.com/2009/05/makranis-negroes-of-pakistan-…

Vierailija
30/267 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin supisuomalainen, molempien vanhempien osalta ja vuosisatoja samalla paikkakunnalla asuttu ja eletty. Tiedossa on, että 1700-luvulla monet esi-isät ja -äidit olleet saamelaisia. Tulos: suomalainen 97 %, japanilainen 3 %.

Just. Japanilaisia täällä näkynytkään..

Vierailija
31/267 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyön 500 eurosta vetoa että jos vanhemmuusselvitys tehdään, noiden tietojen perusteella toinen biologinen vanhempasi on romani.

Vierailija
32/267 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen täysin supisuomalainen, molempien vanhempien osalta ja vuosisatoja samalla paikkakunnalla asuttu ja eletty. Tiedossa on, että 1700-luvulla monet esi-isät ja -äidit olleet saamelaisia. Tulos: suomalainen 97 %, japanilainen 3 %.

Just. Japanilaisia täällä näkynytkään..

Japanilaisten alkuperä on uralilla ja itä-Venäjällä ihan siinä missä saamelaistenkin. Jakutskissa tai Petropavlovskissa asuva on melko läheistä geneettistä sukua sekä japanilaisille että saamelaisille, samoin myös inuiiteille.

Vierailija
33/267 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuinka monta prosenttia ole suomalainen?

Vierailija
34/267 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prosentit tarkoittaa, että toinen vanhemmistasi on ollut aasiasta, voit hyvinkin olla äitisi lomamatkan matkamuisto (anteeksi, en tarkoita pahalla vaan huumorilla). Karkeasti oikoen geeneistä  50% äidiltä ja 50% isältä, joka taas tarkoittaa 25% kultakin isovanhemmalta. Todennäköisesti on geenejä  Pohjois-Intiasta ja sieltä Pakistanin ja Afganistanin rajojen lähettyviltä.  Sen mitä olen seurannut, niin jostain kummasta syystä todella monella suomalaisella löytyy somalia, noissa geenitesteissä...

Somalia tuskin on kovin luotettava ja sama pätee myös muihin kehittymättömiin maihin. Yksinkertaisesti siitä syystä, ettei sieltä päin ole dataa paljoa tarjolla. Käsittääkseni pienen otannan maat tuppaavat olemaan yliedustettuina tuloksissa.

Vierailija
35/267 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tuota käyttänyt vaan toista vastaavaa, joka antaa matchejä, eli ihan ihmisiä, joihin voi ottaa yhteyttä. Siitä se lähtee selviämään.

Vierailija
36/267 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Family Treetä. Se systeemi antaa ihan listan ihmisistä, joihin voi ottaa yhteyttä (ja kertoo miten läheistä sukua). Varmasti löytyy, koska itseltänikin löytyi yli 10000. Sieltä kyselemällä alkaa löytyä juuret ihan varmasti.

Vierailija
37/267 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sekin olla että molemmilla vanhemmista toinen vanhempi suomalainen, toinen jostain muualta.

Vierailija
38/267 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile Family Treetä. Se systeemi antaa ihan listan ihmisistä, joihin voi ottaa yhteyttä (ja kertoo miten läheistä sukua). Varmasti löytyy, koska itseltänikin löytyi yli 10000. Sieltä kyselemällä alkaa löytyä juuret ihan varmasti.

Siis yli 10000 matchiä, eli ihmistä, jotka sukua.

Vierailija
39/267 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulokset eivät ole mitään kovin tarkkoja, varsinkin jos on muutamasta prosentista kyse.

No tässä ei ollut kyse muutamista prosenteista, esim. somalin kohdalla tuli yli 12% ja intialaisen kohdalla yli 30%!! Myös afgaania ja arabia oli reilusti yli 10% kumpaakin.

ap

Eihan SUOMESTA adoptioiminen mitenkaan takaa sita etta geenit ovat 100% suomalaisia. Oletko kysynyt adoptiovanhemmiltasi mita  he tietavat?

100% suomalaisia? Mitähän geenit ovat 100% suomalaisia?

Vierailija
40/267 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain luin että jos sama ihminen lähettää näytteen kolmeen näistä firmoista, kaikista saa eri tulokset. Ja kuten vastaaja 21 sanoi, ei välttämättä ole viisasta maksaa siitä että antaa dna-näytteen ja luovuttaa dna-tietonsa käytettäväksi. Noiden firmojen toimintaperiaate ei todellakaan ole vain "tuottaa palvelua" uteliaille kuluttajille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän