Salaatti ei ole ruokaa!
Salaatti ei sovi juhliin tarjottavaksi muuta kuin naisten kesken tai tosi nuorille pojille. Raavaat miehet ei syö salaattia. Pelkkä kahvi, kakku ja pulla ja karjalanpiirakat tai muu perinteinen menee paremmin. Ja jos jollain on salaattiresepti jota on onnistunut appiukolle, papalle jne syöttämään niin lähettäköön sen tänne. Meidän juhlissa esim appi ottaa vaikka pelkän kahvin mutta salaatit on kauhistus oli vaikka kuinka lohisalaatti tms. Juustopöydällekin nyrpistelee moni. Liekö meillä harvinaisen juntti suku ?
Kommentit (12)
mutta ei se mikään kahvipöydän tarjottava ole.
Vierailija:
mutta ei se mikään kahvipöydän tarjottava ole.
Mä tein junttisukulaisille Kreikkalaista salaattia ja kastikkeeksi öljy ja etikka. Eivät joko ottaneet öljyä ja etikkaa tai lorauttivat etikkaa hirmusen määrän niinku salaattikastiketta ja arvaahan sen et salaatti pilalla. Oisko toiset juntit juntimpia kuin toiset. Apua. mä fiksu ja filmaattinen saatan olla sukulaisten mielestä juntti ja mä sentään osaan pistää tipoittain etikkaa salaattiini.
Vierailija:
On helpompi saada salaattia tms syömään akateeminen ihminen, kuin maatalon isäntä vaikka ikä olisi sama. Siis " hienommalle" väelle maittaa paremmin. Enkä nyt tarkoita loukata. Arvostan kyllä maanviljelijän työtä ettei kukaan vedä hernettä nenuun.
Tai meilläpäin ainakin näin :D
että meillä on usein parikin salaattia sekä juustotarjotin.
Nämä on tarjolla aika säännöllisesti erilaisissa perhejuhlissa (ristiäiset, lasten sukulaissynttärit, nimipäiväkahvit tms mitä ollaan viime vuosina järjestetty).
Sukuumme kuuluu useita " raavaita" miehiä eli isäni, appiukko, veli, miehen veli, miehen siskonmies, lastemme kummeja (miehiä 4kpl)...
Kyllä ne salaatit ja juustotarjotin aina tyhjenevät, enemmän sitä kakkua jää syömättä. Ja pullaa en viitsi tarjolle laitta kun ei sitä kukaan edes syö.
Ruokaisia salaatteja: lohisalaatti, kanasalaatti, tomaatti-mozzarellasalaatti, vuohenjuusto-rucolasalaatti, paahtopaisti-endiivisalaatti, länsirannikon salaatti jne... Aina maistuvat ja kehutaan!
Kahvia juo itse asiassa tosi harva, lähinnä mummit. Muut juovat vichyvettä/ limpsaa/ mehua /joskus tarjolla viiniä tai skumppaa jos tilanteeseen sopii.
sitä salaattia syövät " raavaatkin" miehet. Ei voi mennä stereotypioiden mukaan. Tunnen runoilijan, joka rakastaa veristä pihviä ja helvetin enkelin, joka ottaa töihin evääksi porkkanoita ja ananasrenkaita.
Ennakkoluuloisia sukulaisesi vissiin uusien makujen suhteen? Jospa tekisit jonkin pastasalaatin, jossa vaikka jotain lihaakin seassa?
Lorauta salaattiin vähän oliiviöljyä niin saa kiiltoa, siitä tykkää myös verisuonet.
Ookko kokeillu salaatin maustamista suolalla ja pippurilla?
Ulkonäkö on jo osa ruokaa. Hyvä salaatti paitsi maistuu myös näyttää hyvältä!
On helpompi saada salaattia tms syömään akateeminen ihminen, kuin maatalon isäntä vaikka ikä olisi sama. Siis " hienommalle" väelle maittaa paremmin. Enkä nyt tarkoita loukata. Arvostan kyllä maanviljelijän työtä ettei kukaan vedä hernettä nenuun.
Olen käsittänyt että voi valita, mitä siitä kahvipöydästä ottaa. Kuka nyt PELKKIÄ salaatteja tarjoaisi.
Meillä kyllä miesväkikin syö jos laittaa sekaan pastaa ja kinkkua tai broilersuikaleita. Tietty hyvä kastike kruunaa salaatin.
pelkkä salaatti, patonki ja levite on aika yleinen tarjottava nykyään. Lisänä kahvi ja kakku tietysti
jääsalaattia
viinirypäleitä
verkkomelonia
tuorekurkkua
maalaisleipäjuustoa
kastikkeeksi riittää pelkkä pähkinäöljy
kahdenlaista salaattia
nektariinia
kylmäsavu kinkkua
parmesan lastuja
kastikkeeksi balsamiviinietikka ja oliiviöljy