Pienet lapset ja parisuhde
Mitähän tässä pitäisi ajatella, kun meillä parisuhde on lähes unohdettu asia nykyisin. No, on meillä seksiä silloin tällöin, mutta muuta ei juuri ole. Vaihdetaan pävittäiset jutut mitä arjen pyörittämiseen tarvitaan. Ei halaamista, ei keskustlua, ei kahdenkeskeistä aikaa (johon kyllä olisi mahdollisuus lapsen mentyä nukkumaan, mutta kumpikin omistaa nämä iltahetket itselleen). Puhuminenkin on usein pelkkää tiuskimista. Ollan kuin sisarukset saman katon alla (seksiä lukuunottamatta). Korjaantuuko tämä (toinen lapsi tulossa, joten pikkulapsikausi jatkuu vielä vuosia) milloinkaan? Alan olla jo melko masentunut, tarvitsisin aikuisen ihmisen ja nimenomaan mieheni aitoa seuraa ja kaikkea mitä parisuhteeseen kuuluu. Ei oikein mkään asia tunnu enää miltään, enkä jaksa tehdä mitään muuta kuin hoitaa lapsen.
Kommentit (4)
Kun kerran aikaa iltaisin jää niin miksi et mene miehesi luo halaileen ja puhumaan asioista. Miehet on näissä asioissa arkoja ja eivät osaa tehdä aloitetta. Kokemusta on. Meillä halataan ja pussaillaan päivittäin ja vain sen takia, että minä olen aktiivinen. Mies kyllä tykkää siitä, että halailen ja pussailen, mutta hänen on vaikea tehdä aloitetta. Puhumme myös suhteestamme paljon. Tai siis minä puhun. Mies vain sitten kertoo omia mielipiteitään, jos on toista mieltä. Ja lapsia meillä on kolme alle kouluikäistä.
sillä toinen lapsi voi tuoda kriisin tullessaan (nim. kokemusta on). Ei ole helppoa hoitaa parisuhdetta pienten lasten kanssa, mutta täytyy yrittää edes halailla ja huomioida muuten toista, niin että yhdessä eläminen maistuu.
meillä on myös kaksi aivan pientä lasta (alle kaksivuotiasta), eikä parisuhteesta ole tietoakaan. En osaa minäkään muuta neuvoa antaa, kuin että yritä olla aktiivinen ja toivo, että se sinun kohdallasi toimii, aina se ei toimi...Tsemppiä sinulle ja yritä nauttia raskaudesta, vaikka tiedän, miten vaikeaa se on, kun masentaa ja olo on yksinäinen.
Tee jokin kiva ylläri miehelle (toivossa, että hänkin tekisi joskus sinulle). Tee aloitus! Voi olla, että miehelläsi on samoja ajatuksia kuin sinulla. Ja parempi puuttua asiaan jo nyt! Kun toinen lapsi tulee taloon, jää yhteistä aikaa vielä vähemmän.