Voiko taapero syödä rajattomasti porkkanaa?
Hassu kysymys, mutta alan jo epäilemään, uppoaako meidän lapseen vähän liikaa porkkanaa. Suurin herkku mitä hän tietää on keitetyt porkkanat, ja esim. äsken ruuan jälkeen vetäisi vielä kolme kokonaista porkkanaa keitettynä ja pilkottuna. Voiko siitä olla jotain haittaa??
Kommentit (11)
No eipä tule haittoja ainakaan heti mieleen :D
Meilläkin painuu porkkana päivässä - tosin raakana.
Ja tosiaan ihokin ruskettuu hyvin.
Ainoa este olisi se, jos ilmenisi allergisia oireita.
Minäkin olen ollut tyytyväinen kun muksu on mieltynyt noin terveelliseen " herkkuun" , mutta aloin jo miettimään että pitäisikö siinä porkkanoiden napsimisessakin pysyä joku kohtuus...
mutta aika paljon sitä vissiin pitäs syödä et vaikuttaa. Tietysti riippuu varmaan onko aikuinen vai lapsi.
Mutta olikohan se pelkkä uutisankka? Kellään tietoa?
Porkkanan karotiini kun muuttu kehossa A - vitamiiniksi ja varastoituu elimistöön, eli jos liikaa saa niin maksa ei kestä?
KOVETTAA vatsaa... Ja todella paljon.
koko iho helahti keltaiseksi. Veivät pojan lääkäriin, ja lääkäri sanoi, että porkkanaa saa antaa vasta kun iho normaalin värinen. Ja sitten ei enää ihan yhtä paljon. Olen saanut käsityksen, että mieheni tuolloin lapsena eli lähes pelkällä porkkanalla kuukausitolkulla. Muuta ei syönyt.
Pojasta tuli ihan syöttöporsaan näköinen. Hikoili myös jo ennen kouluikää todella pahanhajuisesti. Hyh!
Meilläkin syödään paljon porkkanaa ja olen vain tyytyväinen, että kelpaa.