Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elokuvarooleja, joissa näyttelijä ei mielestäsi sopinut rooliin

Vierailija
01.09.2019 |

Jaetaan tässä keskustleussa ns. miscasteja, eli elokuvien/sarjojen roolituksia, joihin valittu näyttelijä ei mielestäsi sopinut siihen lainkaan. Ei siis mielestäsi huonoja elokuvia, tai hahmoja joista et pidä, vaan huonoja näyttelijävalintoja.

Itse aloitan Leonardo DiCaprion pääroolista elokuvassa Revenant (josta tosiaan voitti Oscarin...) Pidän Leonardoa jotenkin liian epämiehisenä karskin turkismetsästäjän rooliin. Minulle Leo on sellainen hemmotellun ja pehmeän ikuisen pikkupojan perikuva, enkä koko rainan aikana osannut ajatella häntä Hugh Glassina, ainoastaan Leonardona. Näytteli toki hyvin, mutta illuusiota ei syntynyt ainakaan minulle.

Muita?

Kommentit (1988)

Vierailija
841/1988 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Daniel Graig on oivallinen valinta toimintasankariksi, mutta mielestäni James Bond ei ole (tai sen ei pitäisi olla) toimintasankari, vaan tyylikäs agentti. Siksi Graig on huono Bond, vaikka Skyfall ja Spectre olivat ihan hyviä leffoja.

Havukka-ahon ajattelijan leffarooliin oli aikoinaan valittu Kai Lehtinen. Ei sopinut yhtään Konstan Pylkkeröksi eikä vastannut Veikko Huovisen kirjoittaman hahmon habitusta.

Minna Haapkylä Maria Kalliona, ja erityisesti aviomies Antti Sarkelaa esittänyt Petteri Summanen oli aivan väärä valinta rooliin. Summasen hahmo oli rasittavan nössö ja muutenkin ihan vääränlainen. Uudessa versiossa Kalliota esittää Elena Leeve, mutta hänen roolisuoritustaan en ole nähnyt.

Vierailija
842/1988 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä alkaa jo olla vanhoja mutta:

Transformers 3 naisnäyttelijä Leidy Mazo. Ihan kauhea ankkahuuli.

Jami Gertz kaikissa elokuvissa. Varsinkin The lost boys kasarielokuvassa.

Twilight - Kristen Stewar, ilmeetön

Sami Hedberg kaikissa elokuvissa.

Missä muualla  hän on näytellyt ? Tai älä kerro. Lost Boys riitti! On lempileffani ja muut näyttelijät vetävät hyvin paitsi tämä neiti. On oikea kasarin Kristen Stewart, yhdellä ilmeellä kökösti näytellen koko leffa läpi.

Jami Gertz on mm. elokuvassa Alta nollan (Less than zero). Pökkelömainen tapansa mukaan, mutta Robert Downey junior tekee loistavan roolin eikä James Spaderkään ole hassumpi. Sen sijaan Andrew McCarthy on väärä valinta.

https://www.imdb.com/title/tt0093407/?ref_=nv_sr_srsg_0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/1988 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nicole Kidman - kaikki roolit

Minusta Kidman teki hienon roolin Dogvillessä.

Vierailija
844/1988 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kaljukotka Fiennes. Surkean reppanan näköinen hiukseton miesoletettu. Ylivoimainen voittaja kuitenkin Hugh Grant. Ainoa jonka elokuvaa katsoessa tuntee valtaisaa myötähäpeää ja kysyy itseltään miksi tämä raina on olemassa?

Ralph Fiennes teki hienon roolin Gronenbergin elokuvassa Spider. 

Vierailija
845/1988 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin on sarja eikä leffa, mutta katsoin jotain yli 10 vuotta sitten täysin tyrmistyneenä tv-sarjaa Pieni runotyttö. Ensinnäkin sehän lähti ihan laukalle, mm. Laura-täti päätyi mielisairaalaan ja Jimmy-serkku oli mitä oli. Se ei siis tarinankuljetukseltaan vastannut runotyttökirjoja ollenkaan. Ja kirsikkana kakun päällä Emiliaa esitti Martha MacIsaac, joka oli ihan söpö tyttö, joo, mutta hän ei ollut Uuden Kuun Emiliaa lähelläkään. Kirjojen Emilia oli pitkä ja keijumainen, Martha taas pulleaposkinen ja tasapaksu möllöttäjä, jolta oli vaikea ajatella spontaanisti kumpuavan runoja tai tarinoita.

Vierailija
846/1988 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keira Knightley "Pride and Predudice" -leffan Elizabeth Bennettina. Aivan järjetön casting. Elizabeth kirjassa nimenomaan EI ole mitenkään kaunis, vaan lähinnä persoonallisen näköinen, mutta hurmaa Darcyn älyllään ja viehätysvoimallaan. Joten tottakai häntä kannattaa laittaa esittämään yksi sukupolvensa kauneimmista naisista!

Jennifer Ehle oli tv-sarjassa paljon uskottavampi Elizabeth.

Jennifer Ehle oli tosiaan nappivalinta Elizabethiksi, mutta oli myös kymmenen kertaa kauniimpi kuin Keira Knightley. Voisiko joku sanoa, millä tavalla Keira on kaunis? Mielestäni hänellä on jotenkin outo suu varsinkin puhuessa ja posket hassusti "kuopalla", hymy toisinaan kuin irvistys, anorektisen laiha, lähes lauta. Sori, mutta en ole koskaan tajunnut, mitä hänessä on niin upeaa.

Vierailija
847/1988 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirviniemi ihanan Hietasen roolissa Louhimiehen Tuntemattomassa.

Ei, ei ja ei.

Johannes Holopainen jokaisessa leffassa, jossa on näytellyt, Tuntematon mukaanluettuna. Ennen luulin Taisto Reimaluodon olevan Suomessa ainoa näyttelijä, joka ei osaa näytellä.

Vierailija
848/1988 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

The Great Gatsbyssa Carey Mulligan on liian naapurityttömäinen Daisyn rooliin. Ja Di Caprio on... No - Di Caprio. Ei toiminut minulle.

Minusta myöskin Joel Edgerton oli huono valinta Tom Buchananin rooliin. Sitä paitsi vuoden 1974 versio on parempi elokuva. Pääosissa Robert Redford, Mia Farrow ja Bruce Dern.

Vierailija
849/1988 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Björk Dancer in the Dark - leffassa. Luonnehäiriöinen henkilö, joka ei osaa näytellä saati laulaa.

Vierailija
850/1988 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole tätä varmaan nähnyt, mutta Sam Maxwell perheenisänä Poltergeist uudelleenfilmatisoinnissa. Siis oikeasti tuli tunne että se toivoi koko perheen painuvan johonkin hornaan, ei toiminu isähahmona ollenkaan!

Vierailija
851/1988 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Timothy Dalton James Bondina.

Rohkenen olla täysin eri mieltä.

Täytyy muistaa, että Daltonia ennen Bondina oli Roger Moore. Yläluokkaisesti puhuva vanha vitsailija.

Dalton määritti roolin täysin uusiksi. Hänen Bondinsa on synkkä, vihainen ja kyyninen.

Mun inhokki-Bond on Pierce Brosnan. Leuhka, virnistelevä ja ylimielinen.

Tyylipiirre Daltonin Bondissa on myös tietty romanttisuus kaiken synkkyyden vastapainoksi. Mahtava näyttelijä.

Dalton toi Bondiin emotionaalista syvyyttä ja intensiteettiä aiempaa enemmän kuitenkaan huumoria ja kepeyttä unohtamatta. On myös komea ja taitava, monipuolinen näyttelijä. Mun suosikki-Bond ehdottomasti. Mooresta en ole koskaan tykännyt, Connery oli aika macho, mutta hänessä oli myös tiettyä arvokkuutta ja tarvittavaa vakavuutta, Moore oli häneen verrattuna melkeinpä pelle, ihan kuin olisi vetänyt vitsillä koko roolin. En myöskään pitänyt Mooren ulkonäöstä ollenkaan.

Brosnan komea ja charmikas, mutta ehkä jotain jäi puuttumaan. Craig liian totinen, mustanpuhuva ja kyyninen ja minun mielestäni - sori - ei sitten millään tavalla hyvännäköinen.

Vierailija
852/1988 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ally McBealin näyttelijä. Ahdistava isopäinen rimppakinttu töröhuuli jossa ei ollut minkäänlaista juristia.

Vierailija
853/1988 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bruce Willis: Shakaali. Aluksi en pitänyt siitä, että Willis on konna.

Kannattaa katsoa se alkuperinen Shakaali. Se on paljon parempi elokuva. Pääosassa on Edward Fox.

https://www.imdb.com/title/tt0069947/?ref_=nv_sr_srsg_0

Vierailija
854/1988 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paula Vesala ei ole sopinut mihinkään rooliin, jota on näytellyt.

Vierailija
855/1988 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keira Knightley "Pride and Predudice" -leffan Elizabeth Bennettina. Aivan järjetön casting. Elizabeth kirjassa nimenomaan EI ole mitenkään kaunis, vaan lähinnä persoonallisen näköinen, mutta hurmaa Darcyn älyllään ja viehätysvoimallaan. Joten tottakai häntä kannattaa laittaa esittämään yksi sukupolvensa kauneimmista naisista!

Jennifer Ehle oli tv-sarjassa paljon uskottavampi Elizabeth.

Minua taas häiritsi tuossa leffassa se, että Janen näyttelijä ei ollut tarpeeksi kaunis rooliinsa. Janen pitäisi olla perheen kaunotar, mikä ei ole kovin uskottavaa, jos Eizabethin näyttelijä on selvästi paremman näköinen. Toisaalta kauneus on katsojan silmässä, joten joku voi olla eri mieltä kuin minä.

Pemberleyn kartanon tragedia -sarjassa taas Elizabethin rooliin oli valittu ihan vääränlainen näyttelijä. Hänessä ei näkynyt ollenkaan Elizabethin eloisuutta.

Rosamund Pike on kyllä kauniimpi kuin Keira Knightley.

Vierailija
856/1988 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen viisikymmpinen antifaan kuulunut antirasisti, mutta myös sarjakuvafani ja esim. King - fani.

Esim. Kingin Musta Torni teossarjaa kirjoitettiin  1982 - 2012 ja henkilöhahmoa kuvailtiin usein Clint Eastwoodin näköiseksi. Vanhemmaksi, rasvattomaksi valkoseksi mieheksi.  

Pääosaan tietty leffaan Idris Elba.

Daredevil - sarjakuvissa vuodesta 1967 esiintynyt Kingpin on jättikokoinen, valkoihoinen mestarikollinen.

Leffassa Vihreästä mailista tuttu Michael Clarke Duncan.

Älkää siis aina käsittäkö kaikkea kritiikkiä väärin.  Olen itsekin opiskellut yolla myös elokuvan ja teatterin historiaa, tunnen blackfacet ja eksotisoinnit, mutta joskus kritiikki on ihan vain kritiikkiä, eikä johdu ihonväristä vaan väärästä näyttelijävalinnasta.

On esim. äärimmäisen huvittavaa, että Al Pacino on näytellyt Kuubalaista, Puerto Ricolaista, amerikan italialaista ja ihan vaan valkoista. Sama koskee Andy Garciaa, Del Toroa ja Michael Penaa. Kunhan puhuu espanjaa, niin siellä on mennyt meksikolaiset, Guevaarat, perulaiset, espanjalaiset, chileläiset roolit. 

Itse asiassa on riemastuttavaa nähdä, kuinka pitkälle tämä inkluusio uskalletaan viedä, ennen kuin tulee herätys ? Halle Berry tulevassa Elisabeth - elokuvassa, tai Ben Whishaw Jimi Henrixinä.

En tajua miten musta nainen voi näytellä valkoihoista kuningatarta, mutta valkoihoinen ei saa näytellä mustaa tai hetero homoa?

Vierailija
857/1988 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen viisikymmpinen antifaan kuulunut antirasisti, mutta myös sarjakuvafani ja esim. King - fani.

Esim. Kingin Musta Torni teossarjaa kirjoitettiin  1982 - 2012 ja henkilöhahmoa kuvailtiin usein Clint Eastwoodin näköiseksi. Vanhemmaksi, rasvattomaksi valkoseksi mieheksi.  

Pääosaan tietty leffaan Idris Elba.

Daredevil - sarjakuvissa vuodesta 1967 esiintynyt Kingpin on jättikokoinen, valkoihoinen mestarikollinen.

Leffassa Vihreästä mailista tuttu Michael Clarke Duncan.

Älkää siis aina käsittäkö kaikkea kritiikkiä väärin.  Olen itsekin opiskellut yolla myös elokuvan ja teatterin historiaa, tunnen blackfacet ja eksotisoinnit, mutta joskus kritiikki on ihan vain kritiikkiä, eikä johdu ihonväristä vaan väärästä näyttelijävalinnasta.

On esim. äärimmäisen huvittavaa, että Al Pacino on näytellyt Kuubalaista, Puerto Ricolaista, amerikan italialaista ja ihan vaan valkoista. Sama koskee Andy Garciaa, Del Toroa ja Michael Penaa. Kunhan puhuu espanjaa, niin siellä on mennyt meksikolaiset, Guevaarat, perulaiset, espanjalaiset, chileläiset roolit. 

Itse asiassa on riemastuttavaa nähdä, kuinka pitkälle tämä inkluusio uskalletaan viedä, ennen kuin tulee herätys ? Halle Berry tulevassa Elisabeth - elokuvassa, tai Ben Whishaw Jimi Henrixinä.

Antirasisti kansanmurhan kannattaja, hyi v*ttu mikä vanha ällötys.

Vierailija
858/1988 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti naisnäyttelijät on epäuskottavan laihoja. Näytellään köyhempää yhteiskuntaluokkaa mutta vartalo on kuin throphy wifella. Toki menevät huumeongelmaisesta.

Vierailija
859/1988 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paula Vesala ei ole sopinut mihinkään rooliin, jota on näytellyt.

Nii, oiskohan syynä että se ei osaa laulaa eikä näytellä.

Vierailija
860/1988 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Megan Fox Elefanttimiehenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi