En ymmärrä syntymäpäiviä ilman kakkua!
Jos kerran syntymäpäiviä juhlitaan, niin kyllä siellä pitää kakku olla. Sen voi ostaa kaupasta tilata tai tehdä itse. Ei vaadi paljon osaamista kakun leipominen, kakkupohja, mansikoita ja kermaa. Se on vieraidenkin arvostamista, että tarjotaan kakkua.
Kommentit (16)
Mikä siinä nyt on niin vaikeaa hommata kakku juhliin? Ihan arkiset kahvikutsut on synttärit ilman kakkua.
En pidä kakusta, ihan lapsesta asti kynttilät on isketty jäätelökakkuun, pizzaan, isoon hampurilaiseen, pellilliseen suklaafudgea, koreaan lettukasaan... ja 5-vuotiaana vieläpä sen aikakseen suosikkiruokaani - tonnikalapastaan! Yli 20 vuotta myöhemmin ja saan kuulla tuosta edelleen...
Minä tarjosin synttäreilläni kinkkupiirakkaa ja karjalanpaistia, kaikki kaksi vierasta eli anoppi ja mieheni velipuoli tykkäsivät kovasti. Kakkua? Miksi kun kukaan meistä ei tykkää makeasta.
YÄK! Oksettaa pelkkä ajatuskin jostain mansikkakermakakusta! Joku hyvä suklaakakku on eria asia.
Yhden pikkuprinsessan synttäreillä oli sekamehua, vaahtokarkkeja, keksejä ja sipsejä. Meillä noi ei ole juhlatarjoiluja.
Ohhoh. Maailmassa taitaa olla paljon asioita, joita ap ei ymmärrä.
Minä kerran tarjosin lapsen kaverisynttäreillä jätskiä enkä kakkua kun tiesin ettei kakkua kuitenkaan syödä kun ehkä pari lusikallista.
Vierailija kirjoitti:
YÄK! Oksettaa pelkkä ajatuskin jostain mansikkakermakakusta! Joku hyvä suklaakakku on eria asia.
Niinpä, ja niitä limaisia banaaniviipaleita välissä, sekä ylimakeaa mansikka- tai vadelmahilloa.
Nykyajan äidit ei jaksa edes lapsensa syntymäpäiville leipoa. Tärkeämpää on päivittää instagramia ja tehdä nettiostoksia.
En voi sietää (kerma) kakkuja. Jos joku haluaa tulla synttäreinä moikkaamaan ja ilmoittaa etukäteen vierailustaan, niin mustikkapiirakan tai vastaavan voin tehdä jos on aikaa.
Se kakku menisi kuitenkin lopulta roskiin kun ei kukaan vieras sitä yksin syö tai edes vie mukanaan ja itse en siihen koske. Ja ruuan haaskaamista en ole koskaan ymmärtänyt.
Jos järjestää erikseen synttärit, niin eikö niistä voi kukin tehdä omannäköisensä? Toinen tarjoaa kakkua, toinen pitää nyyttärit, kolmas vie vieraansa ravintolaan syömään. Tapoja on monia.
Voi ne kynttilät laittaa vaikka muffineihin tai donitseihinkin. Sitä en kyllä itsekään ymmärrä, ettei mitään herkkuja lastensynttäreille. Pelkkiä hedelmiä ja jotain terveyspiirakkaa. Ei tarvitse olla viittä kakkua ja kymmentä keksilajia niin että lapset hilluu sokerihumalassa, mutta sellainen hedelmäsiili on vähän ankea.
Isäni on opettanut, että juhlissa kuuluu syödä sellaista, mikä on hyvää. Eli jos juhlakalu ei pidä kakusta, juhliin ei hommata kakkua. Ja vielä vähemmän sitä kakkua kannattaa hommata, jos suurin osa vieraistakaan ei siitä pidä.
Mikään ei ole tyhmempää juhlien järjestäjältä kuin hommata se pakollinen kakku, jota kaikki ottavat kohteliaisuudesta niin pienen palan kuin pystyvät leikkaamaan, ja loput heitetään roskiin. Lastenkutsuilla ne kohteliaisuuskakkupalat jäävät yleensä lautasille, ja ne heitetään siitä roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Voi ne kynttilät laittaa vaikka muffineihin tai donitseihinkin. Sitä en kyllä itsekään ymmärrä, ettei mitään herkkuja lastensynttäreille. Pelkkiä hedelmiä ja jotain terveyspiirakkaa. Ei tarvitse olla viittä kakkua ja kymmentä keksilajia niin että lapset hilluu sokerihumalassa, mutta sellainen hedelmäsiili on vähän ankea.
Ja puhun nyt sitten jostain 5-6+ ikäisistä. Ihan pienille lapsille riittää jotkut keksit, mutta olen ollut yksillä 8-vuotissynttäreillä joilla tarjottiin hedelmätikkuja, kasviswrappeja, kasvispiirakkaa ja sitruunavettä... Hyviähän nuo olivat, mutta lapset olivat kyllä ihmeissään ja päivänsankarikin nurisi, kun ei ollut "mitään hyvää". En sano, että pitäisi aina olla jotain hyvää, mutta cmon, ne on synttärit.
Haluaisin olla AP, elämä olisi rattoisaa jos olisi noin pienet ongelmat.
Voi tarjota kaikkea muuta hyvää. Kakku ei juhlia tee.