Miten voin välttyä vastaamasta kysymykseen: Mitä teet työksesi?
En varmasti ole ainoa jota ärsyttää vapaa-ajalla moinen utelu. Jos olisin ns hyvässä duunissa ja ihmisten reaktio olisi et wau aika makee juttu niin sit ei olisi ongelmaa mut teen duunarihommia ja sit alkaa tenttaaminen no miten se tämä tai tuo asia on teillä blaa blaa ja hiukan säälivä katse et no ei häävisti sullakaan mee.
Kerron mieluummin palkkani ja se on 2000e/kk käteen.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Miten puolitutuille, tuntemattomille ja sukulaisille vastataan tuohon mitä teet kysymykseen, jos on työtön tai pitkällä sairaslomalla masennuksen takia?
Tosiaan, eikö ihmisille voisi opettaa että tuo mitä teet töiksesi kysymys, on yhtä typerä kuin "missä asennossa tykkäät n u s s i a ja onko sulla seksielämää nykyään?"
Itse olen kyllä vastannut ihan että "olen pitkällä sairaslomalla masennuksen takia." Ja tämä on oikeasti totta. :D
En oikein tajua, miksi tästä tehdään niin iso numero. Miksi häpeätte töitänne tai työttömyyttänne tai sairaslomianne?
En halua puhua vapaalla töistäni.
Inhoan tuota kysymystä myöskin ja siksi mun taktiikka onkin kysyä sitä muilta ensin ja sitten kysellä siitä lisää ja sitten nyökkällä ja poistua äkkiä takavasemmalle hulluna nyökkäillen ja toivotellen hyvät jatkot :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten puolitutuille, tuntemattomille ja sukulaisille vastataan tuohon mitä teet kysymykseen, jos on työtön tai pitkällä sairaslomalla masennuksen takia?
Tosiaan, eikö ihmisille voisi opettaa että tuo mitä teet töiksesi kysymys, on yhtä typerä kuin "missä asennossa tykkäät n u s s i a ja onko sulla seksielämää nykyään?"
Itse olen kyllä vastannut ihan että "olen pitkällä sairaslomalla masennuksen takia." Ja tämä on oikeasti totta. :D
En oikein tajua, miksi tästä tehdään niin iso numero. Miksi häpeätte töitänne tai työttömyyttänne tai sairaslomianne?
Multa ainakin on kysytty vielä tuollaisen vastauksen jälkeen että mistä olet sairauslomalla -_-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikeasti häpeä, vaan en jaksa kuunnella sitä päpätystä, pyytämättä neuvomista ja alentuvaa holhoamista. Etenkään jossain sukujuhlissa kun kaikki yhtyvät siihen ympärille parveksi ihmettelemään.
Vierailija kirjoitti:
- Mitä se sinulle kuulu?
- En kerro.
- Pidä huoli omista asioistasi.
Näkeekö joku oikeasti, että näin voi keskustella aikuisten välisessä keskustelussa?
Ja toivoa, että keskustelu jatkuu? :D
Eikö tämänkin aloituksen aihe ole se, miten selvitä kysymyksestä olematta epäkohtelias tai ohjata aihe toiseen, helppoahan se nyt on sanoa toiselle "ei kuulu sulle" tms. töykeää :D
Naiset tuntuvat kysyvän deittiäpseissä tämän kysymyksen todella nopeasti.
Mitähän siitäkin pitäisi tulkita. Ettäkö ne stereotypiat naisista on totta?
Tätä aina ulkomaalaiset ihmettelee kun Suomessa eka kysymys on että mitä teet työksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Multa ainakin on kysytty vielä tuollaisen vastauksen jälkeen että mistä olet sairauslomalla -_-
Niin ja se ei ole niin yksioikoista että on vain työtön tai sairas. Sitä voi olla väliinputoaja monella tapaa.
Eikä kukaan halua alkaa mihinkään selontekoihin omista aktivointisuunnitelmistaan missään serkunkaimankummien keskellä; joo olen menossa nyt pumpulipallonnäpläys kurssille, että saisin vähän sisältöä ja rytmiä elämääni, sitten ehkä myöhemmin menen opettelemaan työnhakua...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Mitä se sinulle kuulu?
- En kerro.
Näkeekö joku oikeasti, että näin voi keskustella aikuisten välisessä keskustelussa?
Ja toivoa, että keskustelu jatkuu? :D
Eikö tämänkin aloituksen aihe ole se, miten selvitä kysymyksestä olematta epäkohtelias tai ohjata aihe toiseen, helppoahan se nyt on sanoa toiselle "ei kuulu sulle" tms. töykeää :D
Nuo voi sanoa miljoonilla eri äänensävyillä ja miljoonissa erilaisissa dynaamikoissa olevissa ihmisten välisissä suhteissa.
Sano et oot salaisen palvelun palveluksessa ja et voi puhua töistäsi koska on niin salaista 😀
Olen pääomasijoittaja ja sanon vain ympäripyöreästi taloushommia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Mitä se sinulle kuulu?
- En kerro.
Tällaiset ihmiset ovat varmasti haluttua seuraa.
Jep, Tuollaisilla vastauksilla keskustelu kuolee jo alkumetreille. Parempi sanoa jokin ympäripyöreä politiikon vastaus.
Utelias: "Missäs sä sitten nykyään olet?"
Minä: "No nyt oon tässä"
U: "Heh, Niin mutta missä päin asut?
M: "Ihan täällä suomessa"
U: "No mitä puuhailet?"
M: "Kaikenlaista...tai en paljoo mitään"
U: "Niin, tarkotan että missä oot töissä tai opiskelemassa?
M: "No en just nyt oo missään"
U: "Ookei, eli oot niinku työttömänä?"
M: "No en sillee...mut voihan sitä niinkin vaikka sanoo"
Tämä keskustelu oli tosi.
Mä oon tosi huono jutustelemaan ja toi on ainoo kysymys, jonka osaan esittää koskaan kellekään. Itse en harrasta mitään, niin välttelen sitä aihetta.
Moni on varmaan samanlainen kuin minä. Ei meillä oo muuta aihetta kuin sit se oma työ ja kohteliasta kysyä eka siltä toiselta jotain ja näin päästään mun ainoaan puheenaiheeseen.
Sori kaikki muut.
Olen kaupan alalla
Olen matkailualla
Jne
Tonninseteli ilmeellä vain voi välttyä kokonaan vastaamasta, tai sitten kysymällä äkkiä jotain tyyliin:" hei kato sulla on paskaa tuossa puserollas, tossa tossa, töks naamaan!"
Vierailija kirjoitti:
Tätä aina ulkomaalaiset ihmettelee kun Suomessa eka kysymys on että mitä teet työksesi.
Saksassa, että mitä miehesi tekee työkseen (kokemusta on).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikeasti häpeä, vaan en jaksa kuunnella sitä päpätystä, pyytämättä neuvomista ja alentuvaa holhoamista. Etenkään jossain sukujuhlissa kun kaikki yhtyvät siihen ympärille parveksi ihmettelemään.
Mutta on toi silleen henkilökohtainenkin asia ettei sitä välttämättä halua kertoa jos joku päättää udella mitä teet työkses, niin pitäisi olla jotenkin hyvä vastaus mitä sanoa ettei tarvi kertoa totuutta mutta kysyjä ymmärtäisi kysymyksen olleen sopimaton ilman että pitää vastausta töykeänä. Tai että jos kieltäytyy vastaamatta niin ei tulisi sellainen olo että pidetään jonain ilotyttönä tai ns. sossupummina tai jonain muuna sellaisena joka voidaan lukea kakkosluokan kansalaiseksi. Mutta ehkä ne sitten juuri odottaakin tietyt ihmiset että sanoisit olevasi katuhuora tai nisti tai työtöntyönhakija että voisivat sitten tuntea paremmuutta.
Vastaan itse että olen paskakuski.