Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimeentulotuki. Mitä sille pitäisi tehdä? Ehdota.

vaihtoehtoisuutta
31.08.2019 |

Nyt mielipiteitä ja ehdotuksia. Pitäisikö toimeentulotuki saattaa vastikkeelliseksi? Miten? Vai onko se mielestäsi liian pieni? Miten kustannetaan?

Itse ajattelen, että pitäisi olla jokin raja kuinka kauan tukea maksetaan. Tämän jälkeen ehdottaisin rankasti siirtymistä asuntolaelämään. Ehkä vähän vanhainkoti tyyppisesti. Kaikille taataan katto pään päälle ja kouluruokailun tasoinen ruoka. Mutta mielellään niin, että asukkaat vastaa asuntolansa hoidosta.

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin ostan toimeentulotuellani bisseä ja pilveä maanantaina. Jokainen tehkööt niinkuin parhaaksi näkee.

Ja ratkaisu tähän voisi olla sosiaalimalli, jossa ei anneta rahaa ollenkaan vaan ilmainen ruokailu työttömien tuvalla. Samalla saisi pestä ilmaiseksi vaatteet. Jos haluaisi bisseä tai pilveä, joutuisi menemään töihin ne maksaakseen.

Vierailija
102/107 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lahopää etkö ymmärrä että kaikki nämä laitostyyliset systeemit ja ruokailunjärjestämiset tulevat maksamaan enemmän kuin sen toimeentulon maksaminen per kärsä? 120€ maksaa vankilassa päivä. Laske tuo 120€x30 päivää paljonko se tekee. Vertaile tuota summaa toimeentulotukeen. Ymmrrätkö pointin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että toimeentulotukea saa vain jotkut omasta tahdostaan työttömät? Tiedoksi että sitä saa myös useat eläkeläiset, vammaiset, sairaat, opiskelijatkin jos edes laina ei riitä elämiskustannuksiin. Pitäisikö vammaisen tai parantumattomasti sairaan elää koko elämänsä asuntolassa? Itse olen rikoksen uhriksi joutumisen takia masentunut, ja saan sairauspäivärahaa, asumistukea ja toimeentulotukea esim. lääkkeisiin ja sairaalamaksuihin. Jos kaiken lisäksi joutuisin johonkin asuntolaan niin en edes yrittäisi elää enää. Sitä kai jotkut toivoisivatkin.

No millä tavalla se sinun elämisesi yhteiskuntaa hyödyttää?

Toivon että voin hoidon ja ajan avulla parantua ja tehdä muiden ihmisten hyväksi työtä, maksaa veroja ja elää täysipainoista elämää. Onneksi olen jo sen verran vahva että kestän tuollaisen kaltaisesi paskakasan kommentin, mutta moni ei olisi. Mieti vähän, voisit ajaa tuollaisella jonkun itsemurhaan.

Kovin tarkkaan tunnut olevan selvillä masennuksesi syyn. 

Vierailija
104/107 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ehdottomasti pitäisi tehdä jotain töitä sen rahan eteen. Esim. Kerätä roskia ja siivota katuja/puistoja. Semmoista mihin kaikki pystyy.

Tämä ei tietenkään koskisi vammaisia, sairaita tai vanhuksia.

Vierailija
105/107 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyistä mallia voisi rukata sen verran, että toimeentulotuki muuttuisi vastikkeelliseksi omistusasunnossa asuville. 

Vierailija
106/107 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan ehdottomasti pitäisi tehdä jotain töitä sen rahan eteen. Esim. Kerätä roskia ja siivota katuja/puistoja. Semmoista mihin kaikki pystyy.

Tämä ei tietenkään koskisi vammaisia, sairaita tai vanhuksia.

Ja sitten vain pystyyn valtava, kallis byrokratiakoneisto mittaamaan, kuka on riittävän ja oikealla tavalla sairas, jotta ei tarvitse kerätä roskia. Ja lisää byrokraatteja käsittelemään valituksia. Nykyiset katujen siivoojat toimeentulotuelle. Vai tulisiko heistä valvojia, jotka vahtivat, että työ tulee oikein tehdyksi? Olisiko parasta pitää nuo roskankerääjät jalkakahleissa, että eivät saa hassuja ideoita tai laiskottele?

Ettekö te vastikkeettomien töiden kannattajat millään tajua, että niiden järjestäminen, organisointi ja valvonta tulee niin kalliiksi, että teidän kunnon ihmisten veroja pitää sitten taas roimasti korottaa?

Ja pääosinhan työttömän pitää käyttää aikansa työnhakuun.

T. Myös toimeentulotukea saava työtön, joka ihan ilokseen kerää kävelylenkeillä myös roskia

Vierailija
107/107 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että toimeentulotukea saa vain jotkut omasta tahdostaan työttömät? Tiedoksi että sitä saa myös useat eläkeläiset, vammaiset, sairaat, opiskelijatkin jos edes laina ei riitä elämiskustannuksiin. Pitäisikö vammaisen tai parantumattomasti sairaan elää koko elämänsä asuntolassa? Itse olen rikoksen uhriksi joutumisen takia masentunut, ja saan sairauspäivärahaa, asumistukea ja toimeentulotukea esim. lääkkeisiin ja sairaalamaksuihin. Jos kaiken lisäksi joutuisin johonkin asuntolaan niin en edes yrittäisi elää enää. Sitä kai jotkut toivoisivatkin.

No millä tavalla se sinun elämisesi yhteiskuntaa hyödyttää?

Toivon että voin hoidon ja ajan avulla parantua ja tehdä muiden ihmisten hyväksi työtä, maksaa veroja ja elää täysipainoista elämää. Onneksi olen jo sen verran vahva että kestän tuollaisen kaltaisesi paskakasan kommentin, mutta moni ei olisi. Mieti vähän, voisit ajaa tuollaisella jonkun itsemurhaan.

Kovin tarkkaan tunnut olevan selvillä masennuksesi syyn. 

Mitä tarkoitat? Miksi en olisi syystä selvillä? Aiemmin olin onnellinen, itsevarma ja kykenevä. Raiskauksen jälkeen olen ollut kuollut sisältä. Omituista olisi olla näkemättä yhteyttä näiden asioiden välillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän