Nimeä jokin ammattiryhmä, joka ei mielestäsi ole ansainnut sitä palkkaa mitä siitä saa.
Kun otetaan huomioon työn vaatimustaso-, koulutusvaatimus- yms. asiat suhteessa työstä maksettuun korvaukseen.
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kunnan työntekijät.
Lisäksi heiltä pitäisi poistaa mahdollisuus päästä kunnanvaltuustoon ja muihin kunnan asioista päättävien elimiin, varsinaisia pukkeja kaalimaan vartijoina.q
Siis sairaanhoitajat, lähihoitajat, lastentarhanopettajat, opettajat, psykologit, lääkärit jne.? Vai onko nämä taas kerran niitä mystisiä "julkisen puolen paperinpyörittäjiä ja byrokraatteja", joiden olemassaolosta, turhuudesta ja ylisuurista palkoista ollaan internetin keskustelupalstoilla varmoja, mutta joita kukaan ei ole vielä elävässä elämässä nähnyt eikä tiedä missä ne oikein papereitaan pyörittelevät?
Vierailija kirjoitti:
Lentokapteenit. Yli kymppitonni kuussa ja tietokone hoitaa työt sun puolesta.
Huomaa ettet tiedä työstä, sen vaatimuksista, koulutuksesta, koulutuksen hinnasta ja ylipäänsä kapteenien palkasta yhtään mitään 😂😂🙈
Ahtaajat. Apinanhomma, mutta järjetön kiristysvipu.
Valtionyhtiöiden johtajat yleisesti, Postin erityisesti.
Vierailija kirjoitti:
Toi kymppitonni kuussa on ihan naurettavaa luulopuhetta. Ehkä jollain ulkomaalaisella yhtiöllä vuosikausia kapuna ollut tienaa ton verran. Mä olen jopa järkyttynyt siitä miten huonoja palkkoja lentäjillä on, sillä olen luullut palkkoja paljon kovemmiksi. Lentäjien palkkoja pitää nostaa, onneksi British airwaysin lentäjät ainakin aloittavat lakkoilun.
Sairaanhoitajat. Eli juuri se ryhmä joka valittaa palkan pienuudesta eniten. Totuus on kuitenkin se että kuka vaan pääsee opiskelemaan, ei ole yliopistotutkinto, ja silti palkka sen reilu 3 tonnia. Työllistyminen on varmaa ja palkkaa ei tarvitse itse neuvotella vaan se tulee annettuna. Ja juu, tiedän että peruspalkka on eri kun kokonaispalkka, mut kyllä niillä lisilläkin laskuja maksaa.
Toinen ryhmä on miesvaltaiset duunarialat. En muista ulkoa millä aloilla palkat on korkeimpia, mutta esim putkimiehet tai paperitehtaan työntekijät vetää aikamoisia palkkoja siihen nähden että koulutus on ammattikoulusta eikä työ vaadi mitään erityistä älykkyyttä tai omistautumista.
nro 19 on hyvä tietää, että lääkärin ratkaisuissa on aina kysymys ihmisen hengestä.
Miten lääkäri voi sanoa mitään, ennenkuin kokeet ja tutkimukset osoittavat onko hän epäilyissään oikeassa.
Monet asiantuntijat voivat tehdä työtään selkeään teksitiin perustuen, kuten lakitekstit ja ohjeet ja vielä mutu-tuntumalla.
Lääkäri ei voi näin tehdä. Vai miksi luulet, että sairaaloissa on kalliit tutkimuslaitteet ja laboratoriot?
Vierailija kirjoitti:
Lentäjien koulutus maksaa tosi paljon, yleensä koulun hinta on n. 100 000e ja tuohon tulee päälle vielä paljon muitakin maksuja. Yhtiöiden pääsykokeissa reissaat ympäri maailmaa ja kustannat kaiken itse, trafin kokeet maksaa, yhtiöiden kokeet maksaa, uusiminen maksaa, tyyppikurssit käsittääkseni monesti maksaa ja jopa parisen kymmentä tonnia.
Vieläkö palkka kuulostaa hyvältä? Minkään muun alan ammattilaiset ei joudu tolla tavalla kustantamaan itse kouluttautumistaan ja työpaikan saantia. Sitte tohon vielä päälle asuntolainat ynnä muut. Ihan ovat palkkansa ansainneet.
Eiks lentoemännät ja stuertit tienaa aika hyvin 6 viikon koulutuksella? Olen itsekin harkinnut alalle siirtymistä, noin lyhyt koulutus ja kaukolentoja tekemällä voi päästä jopa neljän tonnin ansioihin, ja paljon verottomia rahoja
Vierailija kirjoitti:
Joku formulakuski. Ajaa vaan jotain ympyrää ja tienaa miljoonia. 💩
En tiedä tarkkoja lukuja mutta arvioisin että 99% lajin harrastajista itseasiassa maksaa siitä että pääsee kilpailemaan. Omilla rahoillaan, iskän rahoilla ja mahdollisilla sponsorirahoilla. Näistä parhaat sitten pääsevät palkallisten kerhoon. Formula ykkösisäkin on ollut todella monta kuljettajaa jotka maksavat miljoonia tallipaikastaan.
Postin lajittelijat. Ja oikeastaan vielä noi jakajatkin mutta siitä lisää myöhemmällä.
Vierailija kirjoitti:
Voi mikä ketjun aloitus! Palstan jäsenetkö tehneet kaikkia näitä eri töitä ja todenneet niiden vaativuuden? Hallelujaa mikä pönttöys.
Ei nyt tarvii olla tehnyt kaikkia töitä, jotta osaisi nimetä vaikka yhden. Olen itsekin tehnyt kahta eri duunia ja jos niistä vaikka toinen olisi mielestäni kysymystä vastaava, voisin sen mainita.
Onko sulla muuten kipuja jossain? Kipu aiheuttaa usein ärtymystä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kunnan työntekijät.
Lisäksi heiltä pitäisi poistaa mahdollisuus päästä kunnanvaltuustoon ja muihin kunnan asioista päättävien elimiin, varsinaisia pukkeja kaalimaan vartijoina.qSiis sairaanhoitajat, lähihoitajat, lastentarhanopettajat, opettajat, psykologit, lääkärit jne.? Vai onko nämä taas kerran niitä mystisiä "julkisen puolen paperinpyörittäjiä ja byrokraatteja", joiden olemassaolosta, turhuudesta ja ylisuurista palkoista ollaan internetin keskustelupalstoilla varmoja, mutta joita kukaan ei ole vielä elävässä elämässä nähnyt eikä tiedä missä ne oikein papereitaan pyörittelevät?
Ihan kaikki kunnan palkolliset, jotka kuvittelevat olevansa korvaamattomia ja supertehokkaita ja tekevänsä maailman tärkeintä duunia ja ansaitsevansa siksi saman minkä se porukka, joka Suomeen tekee sen rahan, minkä tämä porukka kuluttaa.
Aika monet johtajat. Olen katsellut sitä touhua vierestä jo monta kymmentä vuotta ja "työ" on lounaita, kissanristiäisiä ja patsastelua. Oikeat työt hoitaa taustalla sihteerit, avustajat, assistentit ja rivityöntekijät. Johtaja osaa kyllä ottaa kunnian kaikesta muiden tekemästä työstä.
Väitetään että sillä johtajalla on se vastuu niin iso, että palkkakin pitää olla tähtitieteellinen, mutta kun pasha osuu tuulettimeen, johtaja on ensimmäinen joka nostaa kädet pystyyn ja jättää tilanteen selvittämisen taas alaisilleen. Jos firmalla menee huonosti -> annetaan potkuja. Jos firmalla menee hyvin -> annetaan potkuja. Sitä on suomalainen möhömahajohtajuus.
Ahtaajat ja muutenkin kaikki ruumillinen työ ei todellakaan ole yli 3k bruton arvoista. Myös ekonomeilla on yleisesti palkassa löysää puolet. Lakimiehillä on naurettavan suuret palkkiot kuten myös yleisesti myyjillä. Myös esim. sairaanhoitajat saavat ihan liikaa suhteessa työn vaativuuteen
Junankuljettajat. Istuvat peltiputkilossa jossa on vain kaksi vipua, "liikkeelle" ja "seis".
Somettajat