Nimeä jokin ammattiryhmä, joka ei mielestäsi ole ansainnut sitä palkkaa mitä siitä saa.
Kun otetaan huomioon työn vaatimustaso-, koulutusvaatimus- yms. asiat suhteessa työstä maksettuun korvaukseen.
Kommentit (147)
Johtajat, tässä maailmassa ei ole työtä mistä mielestäni ansaitsisi saada palkaa niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnan työntekijät. Pienellä palkalla painetaan duunia jota on liikaa. Tekijöitä ei saada lisää kun ne menevät mieluummin yksityiselle sektorille parempien palkkojen ja lepposampien työympäristöjen takia.
Vastasitko sinä nyt mielestäsi avauksen kysymykseen?
Juu. Ansaitsisi parempaa.
Mainosten laatijat.
Juristit, koska työnsä on usein vain pelkkien valmiiden asiakirjamallien kopsaamista. Tuntipalkka silti 300 €/tunti + ALV+ toimistokulut jne.
Veturinkuljettajat, 9kk koulutuksella 4-5k€ ja mitään ei oikeen jaksais tehdä.
Oma juna vaikkapa 3 min. myöhässä niin ei tarvitse tehdä 3 seuraavaan tuntiin mitään kun säännöt ja väsyttää.
Sairaanhoitajat. Tonnilla voisi palkkaa tiputtaa.
En osaa sanoa, mutta henkilökohtaisena avustajana saisi olla enemmän palkkaa.
Konsultit. Ylipalkattua p***npuhumista.
Vierailija kirjoitti:
Katseni kääntyy Sitraan...
Sekä elinkeinoelämän keskusliittoon.
Lastentarhan opettajat. Tekevät ihan samaa työtä mitä lasten hoitajat. Ne vasu-keskustelut voisi käydä kuka vain.
Hoitsut pitävät palkkaansa tapetilla koko ajan, vaikka koulutus on lyhyt ja työ yksinkertaista. Heidän palkkansa on reilusti yli kolme tonnia, jonka me veronmaksajat maksamme. Jokaisen meidän pöydässä syö sairaanhoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit. Sillä koulutuksella ei uskalleta ottaa kantaa mihinkään, vaan pompotellaan vastuuta asiantuntijalta toiselle tai "seurataan tilannetta".
Sinulla siis absoluuttisen pitämätön ymmärrys kaikesta monimuotoisuudesta, jonka bioloogis-psyko-somaattinen maailma tarjoaa? Miksi et avaa omaa vastaanottoa ja nosta kunnon liksoja? PELLE.
Ainoa syy lääkäreiden täysin poskettomiin liksoihin on Suomen härskein ammattiliitto, Lääkäriliitto, joka on lobbannut koulutusmäärät aivan liian pieniksi. Kunnat, yliopustosairaalat ja yksityiset lääkäriasemat taistelevat keskenään niukasta resurssista palkoilla. Lääkärin homma on enimmäkseen rutiininomaista asiantuntijatyötä, joka voidaan opettaa kenelle tahansa, jolla on tarpeeksi lukupäätä. Varmaan 30% ikäluokasta voisi homman oppia.
En ymmärrä, miksi lentäjillä on paremmat liksat kuin bussikuskeilla.
Joulupukit. Verottomana kateen rahaa eika tarvii osata sanoa kuim etta onko taalla kiltteja lapsia.
Urheilija. Eihän se työ edistä mitään hyvää, auta yhteiskuntaa yms.
Vierailija kirjoitti:
Katseni kääntyy Sitraan...
Jep. Jos koko tutkimuslaitos lopetettaisiin, ei kukaan edes huomaisi.
Toinen on ulkoministeriö. Puolet jengistä on suojatyöpaikassa.
Sitten sosiaali- ja terveysministeriö. Kolmannes porukasta voitaisiin heittää pois. Luoja mikä määrä turhaa paperia tämä firma tuottaa.
Sitten neljäntenä Apotti. Sanat ei riitä.
Hammaslääkärit. Työ on oikeasti tosi vaatimatonta verrattuna siihen, mitä yleislääkärin täytyy osata ja hallita. Heti tarvitaan erikoishammaslääkäri, kun vähänkin tulee haastetta. Perushammaslääkärin työn pystyisi tekemään hammashoitajakin ja paljon halvemmalla. Hammaslääkärin pitäisi keskittyä vaativampiin operaatioihin, koska nyt maksetaan yksinkertaisista työtehtävistä älytöntä palkkaa. Keskivertohoitsunkin työ on sairaalassa vaativampaa kuin rivihammaslääkärin.
Kun tekee työnsä hyvin eikä kiusaa muita (viittaan juttuihin hoitoalan työilmapiiristä) niin minun pöydässä saa syödä sairaanhoitaja. Tiedä milloin itsekin tarvitsee sairaanhoitoa.
Olisiko parempi että sh:n työhön sopivat hakeutuvat muualle huonon palkan takia? Sinnekin tarvitsee kai jonkinlaista älliä päähän. Ainakin minä toivon että itseäni hoitava ihminen osaa lääkkeet ja muut, miten elimistö toimii ja mistä mikäkin joutuisi.. kiinnostusta alaan.
Minua kiinnostaa biologia jne, mutta nyt kun olen uutta alaa katselemassa itselleni, en hae sairaanhoitajaksi vaikka minulle on sanottu että saattaisin sopia siihen. Äo on aika hyvä. En jaksaisi a) hierarkiaa josta olen kuullut, tarvitsee ajatella omilla aivoilla, olen herkkä, en jaksa kiusaamista b) myös fyysisesti vaativasta työstä odotan enemmän palkkaa . Täälläkin puhutaan että sairaanhoitajille vähemmän.
Olen harkinnut insinööriksi ryhtymistä, varmasti paljon kevyempi työ ja enemmän palkkaa. Ehkä ne ulkomaalaiset sitten tekevät sh:n hommat, kuka tietää.
Nainen 27v
Valtion korruptiopaikat hyvävelijärjestelmässä. Esim. Sitran ja Postin pestit. Ei vaadi oikeasti juuri mitään osaamista olla noiden toimari, kunhan vain osaa korrpution kiemurat.
Vastasitko sinä nyt mielestäsi avauksen kysymykseen?