Siis miksi kaupat auki pääsiäisenä?
Katsoin niin kaikki jysk it gigantti yms auki on
Kommentit (53)
Miksei? Pitkä viikonloppu niin ihmisillä on hyvin aikaa kierrellä kaupoilla.
Niinpä. Ärsyttävää tämä nykyinen kauppojen aukiolo, miksi edes pyhäpäiviä ei voida kunnioittaa. Ja itsekin olen kaupassa töissä mutta en kannata niiden jatkuvaa aukioloa!
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Ärsyttävää tämä nykyinen kauppojen aukiolo, miksi edes pyhäpäiviä ei voida kunnioittaa. Ja itsekin olen kaupassa töissä mutta en kannata niiden jatkuvaa aukioloa!
Voithan jäädä kotiin. Sitten harmittaa kun työkaverit saa hyvää palkkaa?
Kiva olla töissä tuplapalkalla, mutta eihän se voi olla näkymättä hinnoissa pitkällä aikavälillä. Asiakkaat sen mun tuplapalkan maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Kiva olla töissä tuplapalkalla, mutta eihän se voi olla näkymättä hinnoissa pitkällä aikavälillä. Asiakkaat sen mun tuplapalkan maksaa.
Kiinteistöä, sähköä ja vanhenevia tuotteita ei joudu kuitenkaan maksamaan?
On kannattavaa pitää auki. Olen kauppakeskuksen yhdessä myymälässä töissä ja meillä ollut koko pääsiäisen ihan valtavat myynnit. Myymälä täynnä ostavia asiakkaita.
Ei ole ikävä niitä pääsiäisiä ja jouluja, kun kaikki oli kiinni. Kiva, kun vapaata ja voi hoitaa esim. kevätvaatteiden ostamisen. En kuulu kirkkoon, eikä pääsiäinen merkitse minulle mitään muuta kuin paria extraa vapaapäivää.
Koska iso osa ihmisistä ei ole pääsiäisenä töissä joten on aikaa käydä kaupoilla :)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ikävä niitä pääsiäisiä ja jouluja, kun kaikki oli kiinni. Kiva, kun vapaata ja voi hoitaa esim. kevätvaatteiden ostamisen. En kuulu kirkkoon, eikä pääsiäinen merkitse minulle mitään muuta kuin paria extraa vapaapäivää.
Tää on välivaihe kun ne vapaat poistetaan muiltakin. Ja ylimääräiset korvaukset
Vierailija kirjoitti:
Ei sun tarvitse pyhinä tehdä töitä. Muita halukkaita on vaikka kuinka paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voithan jäädä kotiin. Sitten harmittaa kun työkaverit saa hyvää palkkaa?
Ei meillä ainakaan kysellä, kuka haluaa/ei halua pyhänä töihin. Työvuorolistan mukaan mennään, vaikka kuinka haluaisi jäädä kotiin.
-eri, mutta kaupan alalla-
Itse taas en ymmärrä, miksi tällaisia juhalpyhiä on edes olemassa enää? Toisaalta, kyllähän tähän tullaan puuttumaan vielä ja silloin vapaapäivät ja lisät poistuvat.
Eipä todellakaan ikävä sitä aikaa, kun mihinkään kauppaan ei ikinä päässyt. Jos et viikolla jaksanut työpäivän jälkeen lähteä kodinkoneita tai vaatteita ostamaan, piti lauantaina herätä ajoissa ja lähteä ostoksille, kun kaupat menivät tyypillisesti kiinni kahdelta. Ja pitkinä pyhinä piti oikeasti pitää huoli, että kotona on kaikki tarvittava. Maitoa tms. vielä sai joltain kioskilta, mutta jos jotain spesiaalimpaa puuttui, niin se oli voi voi.
Ja miksi koko maailman pitäisi pysähtyä sen vuoksi, että jotkut uskovat kaikenlaisia höpöjuttuja mätänevien ruumiiden hetkiin heräämisestä yms.
Lähden juuri ruokakauppaan. Tultiin lomalta ja kaappi tyhjänä.
Tein aikoinaan 12 vuotta keskeytymätöntä kolmevuorotyötä. Alaiset valittivat yö- ja pyhätöistä. Tarjosin aina mahdollisuutta tehdä pelkkää päivävuoroa arkisin, mutta yksikään valittaja ei halunnut, koska lisät olisivat jääneet saamatta.
Noin muutenkaan en ymmärrä, mitä se on keneltäkään pois, jos palveluita on saatavilla myös pyhäpäivisin.
Minäkin pidin joulu ja pääsiäisvuoroista , samoin kaikista pyhävuoroista. Hyvät lisät ( mielestäni jopa turhaan niin suuret) sekä arkivapaat. Työtahtikin oli yleensä kevyempi.
Työmyyrä kirjoitti:
Tein aikoinaan 12 vuotta keskeytymätöntä kolmevuorotyötä. Alaiset valittivat yö- ja pyhätöistä. Tarjosin aina mahdollisuutta tehdä pelkkää päivävuoroa arkisin, mutta yksikään valittaja ei halunnut, koska lisät olisivat jääneet saamatta.
Noin muutenkaan en ymmärrä, mitä se on keneltäkään pois, jos palveluita on saatavilla myös pyhäpäivisin.
Pieni lepo tekisi monelle ihan hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Työmyyrä kirjoitti:
Pieni lepo tekisi monelle ihan hyvää.
Epäilemättä, mutta lepääkö pyhävapaalla paremmin kuin arkivapaalla?
Muistan sen ajan, kun mitkään kaupat ei olleet pääsiäisenä auki, ja telkkarista tuli vain hartaus- ja tiedeohjelmia. Viihde kun oli pääsiäisenä kiellettyä.
Ei ole ikävä niitä aikoja.
Miten se on sinulta pois? Voit olla käymättä pääsiäisena kaupassa.