Helsinkiläiset ovat enimmäkseen muualta muuttaneita. Paljasjalkaiset asuvat eri paikoissa kuin yleensä kuvitellaan
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006221041.html
Mielikuvien Helsingissä eli kantakaupungissa jopa 70% ihmisistä on muualta muuttaneita.
Syntyperäiset helsinkiläiset asuvat muualla. Vartioharju on Helsingin helsinkiläisin kaupunginosa.
Kommentit (84)
Lapsen synnyttyä muutimme Vantaalle upouuteen taloon. Täällä asun nyt enää minä yksin. Olen aikeissa palata, kunhan saan asunnon myyntikuntoon ja myytyä.
Joo, muistan kun nyt jo edesmennyt ns "tölikan kundi" kertoi hänen olevan porukasta ainut, joka budjasi enää töölössä. Kokoontuivat kerran viikossa stadikan tiloissa ja heitä oli yleensä koolla parisen kymmentä. Olivat 1920 luvun lopulla syntyneitä ja kaikkia yhdisti nuoruuden urheiluharrastus, yleensä fudis. Mutta niin vaan olivat levinneet kuin varpusparvi ympäri stadia.
Vierailija kirjoitti:
Joo, muistan kun nyt jo edesmennyt ns "tölikan kundi" kertoi hänen olevan porukasta ainut, joka budjasi enää töölössä. Kokoontuivat kerran viikossa stadikan tiloissa ja heitä oli yleensä koolla parisen kymmentä. Olivat 1920 luvun lopulla syntyneitä ja kaikkia yhdisti nuoruuden urheiluharrastus, yleensä fudis. Mutta niin vaan olivat levinneet kuin varpusparvi ympäri stadia.
Fudis eli foodball, ruokapallo. Pelasittako jollain edam-juustopallolla? Tartti varmaan turvakengät ja kypärät
https://pxdata.stat.fi/PxWeb/pxweb/fi/StatFin/StatFin__vaerak/statfin_v… Tuolta kun voi valita, tutkisteleeko asuinalueeellansa syntyneiden osuuksia vai syntymäalueellaan asuvien osuuksia, kunnan väestöstä, niin määrät saattavat muuttuilla raisusti, mm. Suomussalmen kohdalla toisessa lähes 70 prosenttia ja toisessa jotain 35. Mikä ero on noilla määritelmillä? Eivätkö tarkoita ihan samaa? Minä ja isäni (4-kymppinen ja 7-kymppinen)olemme nyt 100 prosenttisesti sekä syntymäalueellamme asuvia, että asuinalueellamme syntyneitä, sama kylä molemmilla kyseessä. Äitini ei asu enääs yntymäalueellaan; on syntynyt täisessa kunnassa, tästä noin 40 km lounaaseen.