Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jäin äitiyslomalle, eikä minua muistettu MITENKÄÄN.

Vierailija
30.08.2019 |

Oon niin pöyristynyt, että näin tapahtui. Oon siis työntekijä, joka aina tekee tunnollisesti ja tehokkaasti kaiken. Oon miesvaltaisella alalla oikeastaan ainoita naisia ja painanut niska limassa duunia saatuani ylennyksen. Työn jälki on ollut hyvää, olen tavoitelukemissa jokaisella vastuualallani.

Olin jotenkin olettanur, että mulle jotain pientä edes järjestettäisiin koska olen tuottoisa työntekijä. Odotin koko päivän - eikä yhtään mitään tapahtunut. Kumpikaan mun pomoista ei edes moikannut mua työpäivän päätteeksi. Aamupalaverissa sentään totesivat, että tänään on mun viimeinen työpäivä.

Arvatkaa, huvittaako mennä tuonne enää takaisin jos olen kuitenkin niin yhdentekevä heille? Oon vaan itkenyt työpäivän jälkeen, kun tuntuu että koko ura on vedetty alas vessanpöntöstä.

Mun tekis mieli jutella tästä asiasta näiden kahden pomon kanssa, mutta miten tämän voisi edes ottaa rakentavasti puheeksi?

Ps. Ei riitä kahden käden sormet laskemaan niitä kertoja, kun olen itse muille jotain järkännyt kun ovat irtisanoutuneet jne.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä forumilla on tosi paljon pahansuoia ihmisiä, jotka haluavat ajatella toisista pahinta. Se näkyy myös osassa kommentteja. Kiitos kuitenkin asiallisista kommenteista muille. Ehkä mä tästä vähän rauhotun ja mietin asiaa. Edelleenkin mun mielestä on todella huono peliliike ignoorata äippälomalle jäävä täysin. Siinähän sitä onkin mahdolisuuksia etsiä uusia töitä, kun sijainenkin on jo valmiina.

Vierailija
42/70 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtivät porukalla keilaamaan ja ryyppäämään kun tietävät ettet ole maanantaina enää "rivissä". Äijillä on tänään hieno ilta. Joku saa vierasta pilluakin. Kateeksi käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja mä en tiedä, että jaksanko mä uskoa siihen että kukaan muistaisi vauvan synnyttyäkään. Se nyt on ihan sama, en oletakaan niiden muistavan enkä siitä loukkaannu jos ei tule mitään muistamista tosiaan.

Vierailija
44/70 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtivät porukalla keilaamaan ja ryyppäämään kun tietävät ettet ole maanantaina enää "rivissä". Äijillä on tänään hieno ilta. Joku saa vierasta pilluakin. Kateeksi käy.

Hah, voipi olla. : D

Vierailija
45/70 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesvaltainen työpaikka. Eikö se jo kerro tarpeeksi? Ei äijät mitään järkkää tai muista tai tule ees ajatelleeksi. Tommoset hommat nakitetaan AINA firman naisille. Sen verran tarkennan että uudelle isukille saatetaan ostaa kaljat lähipubissa tai tiimin illanvietossa, siinä se.

Pistetään raskaushormonien lukuun loukkaantumiset ja harmitukset. Et normaalisti ole noin daiju, ethän? 

Vierailija
46/70 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä forumilla on tosi paljon pahansuoia ihmisiä, jotka haluavat ajatella toisista pahinta. Se näkyy myös osassa kommentteja. Kiitos kuitenkin asiallisista kommenteista muille. Ehkä mä tästä vähän rauhotun ja mietin asiaa. Edelleenkin mun mielestä on todella huono peliliike ignoorata äippälomalle jäävä täysin. Siinähän sitä onkin mahdolisuuksia etsiä uusia töitä, kun sijainenkin on jo valmiina.

Harvoin järjestetään firman juhlia kun joku on pyllistänyt miehelle. Normaalia toimintaa.

Vierailija
47/70 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja mä en tiedä, että jaksanko mä uskoa siihen että kukaan muistaisi vauvan synnyttyäkään. Se nyt on ihan sama, en oletakaan niiden muistavan enkä siitä loukkaannu jos ei tule mitään muistamista tosiaan.

Voi, rauhoitu! Pistät vauvan synnyttyä työkavereille viestin, että "Ihana 3500/50 nyyttimme on syntynyt!

Onko jotain muuta mielen päällä mikä painaa? Tämä muistamisasia on sinulle niin korostuneen tärkeä, että saattaa olla oire jostain vakavammasta.

Vierailija
48/70 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi, rauhoitu! Pistät vauvan synnyttyä työkavereille viestin, että "Ihana 3500/50 nyyttimme on syntynyt! <3" ja he vastaavat siihen "Onnea koko perheelle! <3". Sitten on muistamiset muistettu.

Onko jotain muuta mielen päällä mikä painaa? Tämä muistamisasia on sinulle niin korostuneen tärkeä, että saattaa olla oire jostain vakavammasta.

Mun mielestä on oire vakavammasta, jos istuu 37,5 tuntia viikossa vuodesta toiseen.samassa yhteisössä, eikä tuntisi mitään kun työkaveri tai itse jää töistä breikille.

Vierailija
49/70 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi, rauhoitu! Pistät vauvan synnyttyä työkavereille viestin, että "Ihana 3500/50 nyyttimme on syntynyt! <3" ja he vastaavat siihen "Onnea koko perheelle! <3". Sitten on muistamiset muistettu.

Mun mielestä on oire vakavammasta, jos istuu 37,5 tuntia viikossa vuodesta toiseen.samassa yhteisössä, eikä tuntisi mitään kun työkaveri tai itse jää töistä breikille.

Epäilenkin, että ap liioittelee sillä kokee, ettei saanut _riittävästi_ muistamista äippälomalle jäädessään eikä saa sitten ehkä vieläkään kun vauva syntyy.

Varmasti on jotenkin noteerattu, mutta juttuun on lisätty vähän av-lisää kuten aloittajan ylivoimaiseen ylisuorittamiseenkin aloituksesta lähtien.

Vierailija
50/70 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä töissä sovittu, että miten muistetaan? Meillä on tietyt "säännöt", että miten ja koska kollegaa muistetaan. Työnantaja sitten tietysti muistaa, kun työntekijä täyttää pyöreitä (50&60) sekä eläkeellejääminen. Muuten muistaminen on ihan työntekijöiden varassa. Toisia saattaa myös muistaa oma kaveripiiri työpaikan sisällä. 

Meillä iso yksikkö, työntekijöitä n 180, naisia noin 70%.

Älä pahoita mieltäsi, miehet eivät välttämättä yksinkertaisesti tajua, että pitäisi tässä vaiheessa erityisesti muistaa. Jos teillä jää mies vanhempain-/hoitovapaalle, muistetaanko häntä? Vai muistetaako vain silloin, kun lapsi syntyy? 

Vierailija
51/70 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se äippälomalle jäävä järjestää haluamansa tyylisen tilaisuuden tarjottavineen. Ei muut.

Vierailija
52/70 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai yleensä edes ole tapana muistaa äitiyslomalle jäämisestä mitenkään? Paitsi toivotella hyviä jatkoja.

Lapsen synnyttyä sen sijaan muistetaan kortein ja lahjalla /kukilla.

Vierailija
53/70 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesvaltainen työpaikka. Eikö se jo kerro tarpeeksi? Ei äijät mitään järkkää tai muista tai tule ees ajatelleeksi. Tommoset hommat nakitetaan AINA firman naisille. Sen verran tarkennan että uudelle isukille saatetaan ostaa kaljat lähipubissa tai tiimin illanvietossa, siinä se.

Pistetään raskaushormonien lukuun loukkaantumiset ja harmitukset. Et normaalisti ole noin daiju, ethän? 

Kun minä jäin eläkkeelle sain kyllä muistamisia. Ja kyllä, minulla oli nuori mies pomona. Ei edes tehty kovin kauan yhdessä töitä, pari vuotta. Minä 30 vuotta firmassa. Äitiyslomalla aikoinaan, en saanut lähtiessä mitään vauvan synnyttyä tuli kukkalähetys vasta.

Vierailija
54/70 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI PITÄISI?

Vierailija
55/70 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä trolli. Jos ei ole, niin koeta jotenkin kasata itsesi niin että selviät elämästä, koska eteen tulee vielä oikeasti vaikeita asioita. Miksi pitäisi tuntea jotain kun joku jää töistä breikille???

Vierailija
56/70 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olin 15 vuotta samalla työnantajalla ja tein työni loistavasti. Odotin läksiäisiä tai jotain korttia/viinipulloa tai muuta mutta ei mitään. Siis ei mitään. Ei edes lähtökahveja ja pomo vaan sanoi että ai niin joo viimenen päivä, hyvät jatkot sitten.

Ja tämä oli iso suomalainen pörssifirma.

Oli tosi nöyryytetty olo.

Vierailija
57/70 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä töissä muisteta äitiyslomalle jäävää. Sitten kun vauva on syntynyt niin kerätään rahaa ja ostetaan jotain vauvalle. Päin vastoin pidemmalle lomalle jäävät tuovat jotain. Samoin lomalta tulijat.

Sama. En ole kuullutkaan tälläisestä, että näin pitäisi muistaa.

Vierailija
58/70 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et sä kyllä työpaikalle mitään suurta urotyötä ole tehnyt. Joko kollegasi joutuvat tekemään hommasi tai sijainen. Tulee kuluja ja harmia, vain jotta saat geenejäsi jatkettua. Onneksi olen tiimissä, jossa yhdelläkään ei ole lapsia eikä tule. Lapsista on sitten niitä kivoja saikkupoissaoloja lisääntyneillä.

t. velanainen

Vierailija
59/70 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai muakaan muistettu sen kummemmin kuin sanomalla heipat ja lähimmät työkaverit kävi halaamassa. Itse vein herkkuja kahvihuoneeseen. Lapsen syntymästä ilmoitin ja silloin sain kortin ja pienen lahjan.

Vierailija
60/70 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä olin 15 vuotta samalla työnantajalla ja tein työni loistavasti. Odotin läksiäisiä tai jotain korttia/viinipulloa tai muuta mutta ei mitään. Siis ei mitään. Ei edes lähtökahveja ja pomo vaan sanoi että ai niin joo viimenen päivä, hyvät jatkot sitten.

Ja tämä oli iso suomalainen pörssifirma.

Oli tosi nöyryytetty olo.

Uskon, aivan käsittämätöntä.