Jäin äitiyslomalle, eikä minua muistettu MITENKÄÄN.
Oon niin pöyristynyt, että näin tapahtui. Oon siis työntekijä, joka aina tekee tunnollisesti ja tehokkaasti kaiken. Oon miesvaltaisella alalla oikeastaan ainoita naisia ja painanut niska limassa duunia saatuani ylennyksen. Työn jälki on ollut hyvää, olen tavoitelukemissa jokaisella vastuualallani.
Olin jotenkin olettanur, että mulle jotain pientä edes järjestettäisiin koska olen tuottoisa työntekijä. Odotin koko päivän - eikä yhtään mitään tapahtunut. Kumpikaan mun pomoista ei edes moikannut mua työpäivän päätteeksi. Aamupalaverissa sentään totesivat, että tänään on mun viimeinen työpäivä.
Arvatkaa, huvittaako mennä tuonne enää takaisin jos olen kuitenkin niin yhdentekevä heille? Oon vaan itkenyt työpäivän jälkeen, kun tuntuu että koko ura on vedetty alas vessanpöntöstä.
Mun tekis mieli jutella tästä asiasta näiden kahden pomon kanssa, mutta miten tämän voisi edes ottaa rakentavasti puheeksi?
Ps. Ei riitä kahden käden sormet laskemaan niitä kertoja, kun olen itse muille jotain järkännyt kun ovat irtisanoutuneet jne.
Kommentit (70)
Hanki uusi työpaikka, ei sinne vanhaan tarvitse mennä äitiysloman jälkeen enää takaisin.
Ja miten sinua olisi muka pitänyt muistaa?
Vierailija kirjoitti:
Mikä sua pidättää moisesassa firmassa? Hae äitiyslomalla uutta työtä valmiiksi, kun palaat takas työelämään. Jos olet puheidesi mukainen, saat suosituksia nykyisestä työpaikastasi ja kohtuu helposti uuden työpaikan.
Ei firmassa ole ollut vikaa. Oon tykännyt mun työstä ja ollaan ennen mun raskaaksituloa käyty silloin tällöin porukalla kaljalla työpäivän jälkeen jne. Siksi olenkin niin hölmistynyt, että mitä oikein tapahtui. Ja että ymmärtävätkö he, mitä saivat mut tuntemaan.
Ehkä he odottavat lapsen syntymää ja muistavat sitten. Mulla ainakin lähimmät työkaverit ja esimiehet halusivat, että ilmoitan lapsen syntymästä. Ja sen jälkeen lähettivät kukkia. Miesvaltainen ala myöskin.
Pöh, ei minuakaan muistettu, mutta toisaalta tein positiivisen raskaustestin saman päivänä kun sain tiedon vakituisesta paikasta. Lähdin sieltä kyllä myöhemmin ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Ja miten sinua olisi muka pitänyt muistaa?
Ei ole väliä. Kahvittely, edes kiitoskortti tai jotain. Toivotus siitä, että kaikki menee hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sua pidättää moisesassa firmassa? Hae äitiyslomalla uutta työtä valmiiksi, kun palaat takas työelämään. Jos olet puheidesi mukainen, saat suosituksia nykyisestä työpaikastasi ja kohtuu helposti uuden työpaikan.
Ei firmassa ole ollut vikaa. Oon tykännyt mun työstä ja ollaan ennen mun raskaaksituloa käyty silloin tällöin porukalla kaljalla työpäivän jälkeen jne. Siksi olenkin niin hölmistynyt, että mitä oikein tapahtui. Ja että ymmärtävätkö he, mitä saivat mut tuntemaan.
Ne on työkavereita, ei tulevia isovanhempia tai kummeja tms. Mitä heidän olis pitänyt tehdä? Levittää punainen matto ja järjestää valtaisa seremonia?
Keskity nyt alkaneeseen lomaan ennen suurta koitosta.
Voi voi, et ole niin tärkeä siinä firmassa, kuin luulet olevasi. Kukaan ei ole korvaamaton.
Ihmettelen, miten kukaan voisi edes odottaa, että muistetaan kun jää äitiyslomalle, en ole sitä missään työspaikassa nähnyt. Sen sijaan lähtijät itse ovat tuoneet kahvileipää ja jopa täytekakkujakin.
Monilla on liian suuri käsitys itsestään, vain siksi että hoitaa hänelle kuuluvat työt kunnolla.
Eli siis tarkoittaako alapeukut, että ei olisi pitänytkään muistaa?
Ihme prinsessa. Kuulostat vähän yhdeltä ex-työtoveriltani, joka oli todella "high-maintenance" ja muutenkin aika rasittava. Kun hän vaihtoi työpaikkaa, esimiehemme järjesti keräyksen läksiäisilahjaa varten, mutta minä en osallistunut, sillä tyyppi ärsytti monin tavoin, vaikka tekikin työnsä sinänsä hyvin. Se on kuitenkin oletusarvo kaikkien kohdalla, eikä itsessään mikään syy palkintoihin.
Tuleva mamma taas vauhdissa. Miksi ihmeessä tuota pitäisi huomioida jotenkin?! Vauvan syntymä sitten asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Huono provo.
Ei oo provo :D ehkä pitäisi sanoa pomoille, että kun kerroin tästä niin minun epäiltiin olevan trolli :D
Niin olet miesvaltaisella alalla. Ei miehet välttämättä tällaisia ajattele.
Aikoinaan minä ja muutama muu työpaikkalani jatko-opiskeltiin työnohessa minua kutsuttu edes omiin valmistujaisiini kun satuin olemaan vapaalla kyseisenä päivänä. Kuulin muilta työntekijöiltä jälkikäteen, että toisia oli juhlittu vapaalla ollessani. Meillä on tapana muistaa raskaana olevia vasta sitten kun lapsi on syntynyt.
Ei meillä töissä muisteta äitiyslomalle jäävää. Sitten kun vauva on syntynyt niin kerätään rahaa ja ostetaan jotain vauvalle. Päin vastoin pidemmalle lomalle jäävät tuovat jotain. Samoin lomalta tulijat.
Luultavasti sinä itse olet aina ennen ollut se, joka hoitaa lahjat, kortit, muistamiset jne. Nyt kun jonkun muun olisi se pitänyt tehdä, niin ei tullut kenellekkään ajoissa mieleen hoitaa asiaa. Noloina sitten ne, jotka tunsivat asiasta syyllisyyttä, välttelivät sinua loppupäivän.
Ei tuo nyt minusta niin isolta asialta kuulosta, että siitä kannattaisi mitään draamaa kehittää.
Nyt mä oon kaiken kans nähny. Pahottaa ny mielensä, kun ei jumaloitu tulevaa äitiä ja tulevaa maailman ainutlaatuisinta vauvaa. Voi voi, kyllä elämä on julmaa.
Tylsiä ja ärsyttäviä ei muisteta. Eikä tyrkkyjä. Ehkä työkaverisi miettivät, kuka heistä on isä.