Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huoh, hieno haastattelu taas

Vierailija
30.08.2019 |

En kerro milloin tämä tarkalleen tapahtui, mutta kuitenkin.

Menin työssäoppimisen haastatteluun. Paikka vaikutti ja vaikuttaa oikeasti mielenkiintoiselta, mutta en tule saamaan sitä, tiedän jo nyt. Vtuttaa.

Ensinnäkin nukuin pommiin. Pääsin lähtemään liian myöhään ja myöhästyin. Tästä ilmoitin etukäteen ja pahoittelin.

Kun lopulta päätin paikalle, olin aivan hiessä. Antiperspiranttini petti.

Tapasimme pk-seudun kahvilassa, eli meteliä riitti aivan jatkuvasti. Puheeni puuroutui sen kaiken hälinän alle, samoin haastattelijan, joka puhui hiljaisella ja rauhallisella äänellä. Oli todella rasittavaa pinnistellä melkein tunti, että kuuli toista.
Haastattelijan takana oli suljettu kaupan ovi, jonka ritiläkuvio viisi silmissä ja tuli huono olo. Joo olen herkkä.

Haastattelija kehotti hakemaan kahvia mutta kieltäydyin. En olisi oikeasti halunnut sillä hetkellä mitään. Sitten hän kohteliaasti haki minulle kahvin. Oli laittanut ihan minimaalisen tilkan maitoa sekaan, joten kahvi oli ihan mustaa. Vihaan mustaa kahvia enkä juonut sitä edes puolilleen. Aavistin että tyyppi vähän närkästyi huomatessaan. Mutta älä hae toiselle väkisin jotain, jos on sanottu ei. Ja jos haet, niin älä laita kahta tippaa maitoa sekaan.

Joo, meni fiilis koko pskaan. Olisin niin halunnut sinne, mutta tapaamispaikka oli aivan p*rseestä ja kaikki meni päin h*lvettiä.

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tämä tyyppi on ollut samassa koulussa jossa minä opiskelen nyt, eli ajattelin että ei tarvitse jännittää, koska hän ei varmasti ala kyselemään mitään koska tietää siitä koulusta kaiken. No kysyihän hän jotain, esim. Että olenko opiskellut asiaa x. No enpä muista enää tässä vaiheessa, että mitä opiskelin yli vuosi sitten. Kaikki meni päin h*lvettiä. V*tuttaa.

Vierailija
2/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ritiläkuvio viLisi silmissä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisikohan seuraavalla kerralla lukaista tämä teksti uudelleen ja miettiä, kenen vika tämä kaikki olikaan?

Vierailija
4/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten piti kertoa itsestään. No mitä minä siinä kerron, opiskelen ja tarvitsen työssäoppimispaikan, kuten tiedät. Mitä muuta siinä pitää alkaa selittämään? Ei hän kuulisi vastaustani kuitenkaan sen hälinän alta, eikä tuollaisiin ilmaisjuttuihin ole ennenkään ollut mitään valtavia kriteereeitä. Eri asia jos on suoraan palkkatyön haastattelu.

Vierailija
5/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisikohan seuraavalla kerralla lukaista tämä teksti uudelleen ja miettiä, kenen vika tämä kaikki olikaan?

Eli julkisen paikan hälinä on minun syytäni :DDD kyllä täällä saa AINA v*ttuilua, oli aihetta tai ei. se on satavarmaa se.

Vierailija
6/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minä saattanut opiskella asiaa x vuosi sitten, tuskin. En muista. En minä käy millään oppitunneilla enää, opiskelen eri tavalla. En todellakaan muista mitä tapahtui syksyllä 2017.

Vierailija
7/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette tajua niin vtutti se hälinä! Minun ääneni ei kanna metelin yli vaan puuroutuu eikä siitä saa selvää. Samoin minun on erittäin vaikeaa saada selvää toisen puheesta hälinässä.

Vierailija
8/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko vähentää vähän päihteiden käyttöä?

Ja "kukka" todellakin on päihde, eikä vain "luonnontuote".

Vierailija
9/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastattelijalle olin kertonut että tulen autolla, sitten noin 5 minuuttia ennen kuin tapasimme, kerroin että tulin juuri parkkikselle. Haastattelun aikana hän kysyi, että tulinko autolla.

Eli oli hänkin tosi skarppina. Sanoikin, että pyörii tuhat ja sata asiaa mielessä tällä hetkellä, että voi olla vaikeaa keskittyä.

Vierailija
10/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öööö? :DDD Kuka sitä käyttää ja mihin se liittyy? Ap

Vierailija
11/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joo, täällähän se on ihan sääntö, että aloittajalle aiotaan päätä, oli aihetta tai ei. En ymmärrä miksi haastattelu pitää sopia mahdollisimman hälyiseen paikkaan, jossa puhe hukkuu melun alle. Mutta näköjään sekin oli minun vikani :DDDD

Vierailija
12/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta joo, täällähän se on ihan sääntö, että aloittajalle aiotaan päätä, oli aihetta tai ei. En ymmärrä miksi haastattelu pitää sopia mahdollisimman hälyiseen paikkaan, jossa puhe hukkuu melun alle. Mutta näköjään sekin oli minun vikani :DDDD

Auotaan

Vierailija
13/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ette tajua niin vtutti se hälinä! Minun ääneni ei kanna metelin yli vaan puuroutuu eikä siitä saa selvää. Samoin minun on erittäin vaikeaa saada selvää toisen puheesta hälinässä.

"Anteeksi, mutta en oikein saa puheestasi selvää näin hälyisessä paikassa. Olisiko mahdollista jatkaa keskustelua jossain muualla?" Tottakai tuollaisesta asiasta voi sanoa haastattelijalle. Paikan saamisen on epätodennäköisempää kaatua siihen, että sanoo ettei saa toisen puheesta selvää, kuin siihen, että olosuhteiden takia mokaa haastattelun. Siis mikäli olosuhteet eivät ole sama paikka kuin tuleva työpaikka olisi, ja jos työssä/harjoittelussa ei ole erityisen tärkeää esim. kommunikoida hälinässä - jos hakisit tarjoilijaksi ja valittaisit ettet kuule kahvilan hälinässä, niin et varmaankaan tulisi valituksi, koska tarjoilijan pitää pystyä ottamaan tilaukset vastaan sellaisessa tilanteessa.

Vierailija
14/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kuuloni on tutkittu ja siinä ei ole vikaa. Mutta on vähän vaikeaa puhua kun en kuule omaa ääntäni, jos on taustamelua. Minulla on aika matala ääni ja tosiaan ääneni ei ole kantava, joten en tiedä itsekään mitä puhun.

Vierailija
15/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaikeata.

Vierailija
16/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Anteeksi, mutta en oikein saa puheestasi selvää näin hälyisessä paikassa. Olisiko mahdollista jatkaa keskustelua jossain muualla?" Tottakai tuollaisesta asiasta voi sanoa haastattelijalle. Paikan saamisen on epätodennäköisempää kaatua siihen, että sanoo ettei saa toisen puheesta selvää, kuin siihen, että olosuhteiden takia mokaa haastattelun. Siis mikäli olosuhteet eivät ole sama paikka kuin tuleva työpaikka olisi, ja jos työssä/harjoittelussa ei ole erityisen tärkeää esim. kommunikoida hälinässä - jos hakisit tarjoilijaksi ja valittaisit ettet kuule kahvilan hälinässä, niin et varmaankaan tulisi valituksi, koska tarjoilijan pitää pystyä ottamaan tilaukset vastaan sellaisessa tilanteessa.

No enpä kehdannut pyytää paikan vaihtoa. En minä tiedä minne siellä olisi edes voinut mennä. Ei ok-seudulla ole rauhallisia paikkoja. Siis julkisia.

Vierailija
17/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No enpä kehdannut pyytää paikan vaihtoa. En minä tiedä minne siellä olisi edes voinut mennä. Ei ok-seudulla ole rauhallisia paikkoja. Siis julkisia.

Pk

Vierailija
18/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öööö? :DDD Kuka sitä käyttää ja mihin se liittyy? Ap

No sinä ainakin vaikutat siltä, että päihteet maistuu. Tai sitten podet jotain mt-ongelmia tai olet todella erityisherkkä, kun hermostut jostain ritiläkuvioista yms...

Vierailija
19/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä niihin ok-taloihin voi tuosta vaan mennäkään.

Vierailija
20/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tosiaan olimme kauppakeskuksessa, joten siellä ei ole mitään hiljaisia paikkoja. Muutenkin haastattelijalla oli täysi kahvikuppi edessään. Ei take away vaan tavallinen kuppi jonka kanssa ei poistuta kahvilasta.

Eli joo VTTU MINÄ MOKASIN, MINÄ AIHEUTIN METELIN JA KAIKEN.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän