Jotenkin surullista, että poikani ei pidä isästään. Kohtalotovereita?
Isä on aktiivinen isä, perhekeskeinen ja aina tehnyt lastensa kanssa kaikkea. Ei käytä liikaa alkoholia eikä vietä aikaa kodin ulkopuolella.
Erosimme, kun poika oli 9v, ja perhekeskeisenä miehenä isä vaati lapset vuoroviikoiksi. Tämä poika halasi minua aina neljäkin kertaa, kun piti lähteä isälleen. Isä asui vain kilometrin päässä, ja poika kävi isäviikollakin moikkaamassa minua.
Ollessaan 15 v poika halusi lopettaa vuoroviikkoilun. Isä suostui pitkin hampain. Nyt poika 17 v sanoo, ettei hän ole ikinä tykännyt isästään. Ei edes pienenä.
Onko muita tällaisia? Osaatteko selittää?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Mun veli on perhekeskeinen isä. Jatkuvaa suorittamista ja tekemistä koko ajan. Välillä tekee pahaa lasten puolesta, kun ei anna yhtään levätä.
Koulua pitää käydä koko kympin edestä, harrastuksia kaksi, molemmat kilpaurheilua, mikään muu ei kelpaa, kotityöt pitää tehdä säntillisesti. Kesälomallakin pitää urheilla säntillisesti, jos ei seuran ohjeilla, niin sitten isä juoksuttaa, hypyttää, treenauttaa...
Veli jatkuvasti puhuu, kun hän omistautuu lapsilleen täysin, on koko ajan heidän käytettävissään.
Ne lapset ovat aivan uupuneita. Kun asiasta on kuka vaan huomauttanut, niin paskamyrsky on valmis. Ei päästä lapsiaan enää äidillemme, kun se vaan makuuttaa lapsia. Eli siis tekevät kyllä juttuja, mutta fiiliksen mukaan.
Nää lapset ovat meilläkin kesällä viikon pari... Mielellään kattosivat Netflixiä pari ekaa päivää. No, en mä maratoneja salli, vaan välillä voidaan tehdä muutakin - ei urheilullista.
Olet ilmeisesti mieheni sisar. Hyvä että joku muukin on huomannut tämän...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa todella kurjalta. Miksi erositte?
Mies vaihtoi minut lennosta toiseen. Osasyy on varmasti siinäkin, kun mies tutustutti lapset uuteen jo silloin, kun asuin vielä samassa talossa. Ja uusi muutti lapsineen sisään samana päivänä, kun avioero astui voimaan. Mutta en minä koskaan ketään lapsille haukkunut, ja poika sanoo, ettei oikein tykännyt isästään sitäkään aikaisemmin. Kyllä isä osaa olla rasittava, mutta että lapsi sanoo noin?
Kuvauksen perusteella hyvin ajattelematon ja itsekäs ukko. Poikasi on varmaan fiksu ja näkee tämän.
On hän, mutta en minä ole sitä koskaan ääneen sanonut. Olen ollut kieli keskellä suuta.
Ap
Kyllä kai poika nuo itsekin huomaa, ei sitä tarvitse erikseen sanoa. Siihen päälle ettei pidä isän uudesta akasta eikä tämän lapsista. Todennäköisesti vielä tuntee olevansa isän luona ylimääräinen, niin siinähän sitä onkin ihan tarpeeksi syytä antaa iskän vaan nauttia ihan keskenään uudesta perheestään.
Luultavasti poika on suuttunut koska isänsä teki äidilleen niin törkeän tempun. Sitten tuodaan saman tien oman perheen rikkonut äitipuoli ja vieraat kakarat taloon, ei anneta mitään aikaa käsitellä asiaa. Vielä jos "perhekeskeisyys" tarkoittaa jatkuvaa hyppyyttämistä, vaikka introvertti poika tahtoisi olla joskus rauhassakin, niin en yhtään ihmettele. Poika on varmasti onnellinen, kun tulee lopultakin täysi-ikäiseksi ja saa päättää itse.
Ja ei sullakaan hyvin mee, jos et tätä kaikkea tajunnut itse.
Meilläkään ei teini pidä isästään. Samat kuviot.