Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnen itseni aina hyvin pieneksi ja mitättömäksi, kun olen ollut jollain tavalla tekemisissä vanhempani kanssa.

Onneton
30.08.2019 |

Onko tämä miten tavallista? Nykyään välttelen kontaktinottoa vanhenpaani, kun siitä toipuminen kestää useita päiviä. Viestittelyn jälkeenkin olo on todella stressaantunut. Ikää minulla on reilut 30 vuotta.

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs kun kysytään mummusta ja papasta?

Mitäs lapsi kertoo kavereilleen?

Mihin pyrit näillä kysymyksilläsi? Ei kai se lapsi mitään kerro ihmisistä joita ei tunne.

Sanooko se lapsi että : Äiti ei anna mun käydä mummolassa?

kyllä lapsi tietää mikä on mummola.

Mistä hän sen tietäisi kun ei sellaista hänellä ole?

Onko hänellä edes sukulaisia?

Tietävätkö sukulaiset sääliä perhettänne?

Käykö mummo suvun tapahtumissa?

Mummo on tiedetty persoonallisuushäiriöiseksi vaikeaksi ihmiseksi jo 1960-luvulla. Hän ei juuri saa kutsuja minnekään, koska riitaantuu aina.

Ikävää että sukusi jätti äitisi ja sinut kutsumatta tapahtumiin..melko ilkeää heiltä

Ei minua ole koskaan syrjitty äitini takia. Niihin sukulaisiin joihin haluan välejä pitää minulla on hyvät välit. Mistä ihmeestä sinä keksit näitä päätelmiäsi?

Vierailija
82/88 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suku puhuu teistä pahaa selän takana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin pyrit näillä kysymyksilläsi? Ei kai se lapsi mitään kerro ihmisistä joita ei tunne.

Mummo on tiedetty persoonallisuushäiriöiseksi vaikeaksi ihmiseksi jo 1960-luvulla. Hän ei juuri saa kutsuja minnekään, koska riitaantuu aina.

Ikävää että sukusi jätti äitisi ja sinut kutsumatta tapahtumiin..melko ilkeää heiltä

Ei minua ole koskaan syrjitty äitini takia. Niihin sukulaisiin joihin haluan välejä pitää minulla on hyvät välit. Mistä ihmeestä sinä keksit näitä päätelmiäsi?

Huviksesi sis roikut tässä ketjussa..hii hoo..joopa joo

Vierailija
84/88 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suku puhuu teistä pahaa selän takana

Ja eikö puhuisi jos minulla olisi lapsella hengenvaarallinen ”mummola”? Siitäkö se sitten on kiinni?

Vierailija
85/88 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinä et lapsena osallistunut suvun juhliin?

Osallistuin isäni kanssa.

valehtelet...äitisi ei olisi suostunut

Ohis ja eri henkilö jolle kirjoittelit, mutta tiedätkö että olet kirkkaasti tämän päivän säälittävin henkilö tällä palstalla. Narsisti, joka tulee pakkomielteisesti vänkkäämään narsistivanhemmista kertovaan ketjuun, yrittää aiheuttaa mielipahaa ja peukuttelee epätoivoisesti omia kommenttejaan ylöspäin. Ilkeydestäsi huolimatta et ole kuitenkaan kovin fiksu tapaus, sillä et ymmärrä sitä että omia kommenttejaan ei kannata näin hiljaisissa keskusteluissa painella ylös liikaa. Katsos jos kaltaisesi jankkaava trolli saa aina joka kommenttiin vain yhden yläpeukun, niin se on äkkiä kaikille päivänselvää kuka niitä laittelee. Taidat olla loppujen lopuksi aika epävarma itsestäsi, vai mitä?

Vierailija
86/88 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla juntti wt kouluttamattomat vanhemmat jotka oikeesti on tyhmät kuin saappaat. Elämänsisältö kauniit ja rohkeat -satja, 7-päivää lehti ja pahanpuhuminen. Olivat hirveitä vanhempia, latistivat ja haukkuivat, eli aina jutut luokkaa ”sinista ei tule yhtään mitään mokoma räkänokka”, ”naisista ei ole mihinkään muuta kuin miehiä palvelemaan”, ”sinä ruma kersa et pääse edes naimisiin kun olet noin hirveä”. Jne jne.

Olin kiltti kympin tyttö, tottelevainen ja lahjakas.

Nujertamisesta sisuunnuin ja päätin että mäytän vielä paskasakille mistä kana pissii. Kouluttauduin, maksoin itse työllä lukion, pääsin yliopistoon (jonne vanhemmat ei halunneet päästää lainkaan, kieltäytyivät auttamasta tai tukemasta mitenkään) ja menin ja tein tutkinnon hyvin arvosanoin. Pääsin töihin, puskin uralla, etenin johtotehtäviin ja olen nyt isohkon firman johtoryhmässä VP.

Tämä on sietämätöntä vanhemmilleni. Yrittävät arvostella ja vähätellä, suvulle kertovat tarinaa että olen vastaanottosihteeri tai aulaemäntä ja ”palvelen muita” työkseni. Ovat haukkuneet mieheni, taloni, lapseni, ihan kaiken.

Parhaita (siis ikimuistoisia) kommentteja ovat olleet mm ”sulle olis pitänyt tehdä abortti niin olisi maailma säästynyt paljolta” ja ”sinä kylä pilasit meidän hyvän elämän aivan täysin”.

Tällaisten vanhempien kanssa ei toimi keskustelu, niiden mielestä lapsen hakkaaminen, alistaminen, nujertaminen ja nöyryyttäminen on ainoa oikea tapa kasvattaa. Ja tätä samaa siis pitää tehdä läpi elämän vailla lapsi on aikuinen, menestynyt, hyvissä töissä, fiksu ja asiansa hyvin hoitanut.

Suomessa on oikeasti aivan umpihulluja sukuja joissa kasvatus- ja kommunikaatiotavat ovat yllä kuvatun kaltaisia.

Mitä kerrot töissä jouluna ja pyhinä ,kun kyselevät perheesi kuulumisia? :)

Yritän kiertää kysymyksen tai vaihtaa puheenaihetta, en haluaisi valehdella. Mutta totuutta ei voi kertoa, se laitetaan ”uhrin” syyksi.

Muistan aina kun lapset oli pieniä ja olimme perhekerhossa, ja erehdyin kertomaan välirikosta vanhempiini. Se laitettiin täysin minun syykseni, minut eristettiin porukasta ja mammat katosivat ympäriltä eikä sen jälkeen kukaan vastannut puhelimeen.

Tämä on niin tabu ettei moni halua ajatella tällaista olevankaan.

Vierailija
87/88 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä yksi isovanhemmista on ns.myrkyllinen ihminen. Olen lapsille sanonut, jos ovat kysyneet, että X on jäähyllä, koska on käyttäytynyt huonosti, ja että isä ja minä katsomme jos hän oppii käyttäytymään kiltimmin niin sitten voimme ehkä joskus taas tavata häntä. Onneksi kyse on ihmisestä johon lapset eivät ole kiintyneet koska hän ei ole koskaan ollut.heistä kiinnostunut. Ja onneksi meillä on kaksi kivaa mummolaa kuitenkin.

Mutta jos ei olisi, niin en tietenkään antaisi lasteni tavata väkivaltaisia tms. isovanhempia vain siksi, että lapsen ei tarvitsisi koulussa miettiä mitä sanoo kavereille. Voi hyvänen aika.

Vierailija
88/88 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävän ulkokultaisua ylimielisiä ihmisiä ketjussa, edim ”huono koti on ihmisen itsensä syy”. Voisi olla eri ääni kellossa jos tämäkin hyväosainen olisi syntynyt väkivaktanarsistin lapseksi. Lapsi ei voi tehdä mitään pelastautuakseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi