Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19871)

Vierailija
19861/19871 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt muutamana päivänä testaillut tuota testikoon Power Of You:tani. Passionhedelmän tuoksu on kyllä todella tunnistettava siinä ja tuo kivaa kesäistä vibaa. Pitkäkestoisin tuoksu on vanilja, sen haistaa kyllä vielä tuntienkin päästä. Tämä on kyllä mielenkiintoinen tuoksu, edelleen pohdin, että ostanko isompana kokona, haluaisin kyllä, mutta on niin kesäinen, että mietin, tuleeko riittävästi käyttöä Suomen kesässä.

Muut kaksi tilaamaani näytettä on jääneet vielä testaamatta, eli Powder Love ja Yara. Luulen kyllä, että tämä Power Of You on näistä ykkönen, mutta aika näyttää. 8v tyttäreni ihastui sydämensä pohjasta Yaraan, kait se on sitten niin makea ja nuorekas tuoksu!

Vierailija
19862/19871 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut että en jaksa kahlata pitkää ketjua läpi.

Osaisiko joku suositella jotain hyvin luonnollista tuoksua? Esim. kielo? Tai koiranputkea muistuttava? Tai mausteisempana siankärsämö? Männynneulaset ja maa paahteisella harjulla?

Usein synteettiset tuoksut ovat minulle ihan liian vahvoja, mutta rakastan tuoksuja kuitenkin, etenkin luonnossa.<3

Kiitos jos täällä olisi ideoita!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19863/19871 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaisiko joku suositella jotain hyvin luonnollista tuoksua? Esim. kielo? Tai koiranputkea muistuttava? Tai mausteisempana siankärsämö? Männynneulaset ja maa paahteisella harjulla?

Usein synteettiset tuoksut ovat minulle ihan liian vahvoja, mutta rakastan tuoksuja kuitenkin, etenkin luonnossa.<3

Heti tuli mieleen Byredon Gypsy Water. Tuoksunuotti ovat: 

Top notes are Juniper, Lemon, Bergamot and Pepper; middle notes are Pine needles, Incense and Orris Root; base notes are Vanilla, Sandalwood and Amber. 

Byredon tuoksut ovat aika kalliita mutta suosittuja, joten varmasti löytyy dekantteja esim Bfresh tai Parfym Atelier.

Vierailija
19864/19871 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Top notes are Juniper, Lemon, Bergamot and Pepper; middle notes are Pine needles, Incense and Orris Root; base notes are Vanilla, Sandalwood and Amber. 

Byredon tuoksut ovat aika kalliita mutta suosittuja, joten varmasti löytyy dekantteja esim Bfresh tai Parfym Atelier.

Kiitos! <3  Ainakin kuulostaa kyllä ihanalta!

Vierailija
19865/19871 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! <3  Ainakin kuulostaa kyllä ihanalta!

Pitikin kaivaa esiin oma näyte ja verestää mielikuvia. Tuoksu on hyvä, niin hyvä että viime vuonna mietin sen hankkimista kesätuoksuksi itselleni. Ainoa vain että niin kuin Byredolla usein, tuoksu on heikko eikä tahdo kestää, ja oma näytteeni on niin pieni etten raaski levittää kaikkea kerralla. Isommalla määrällä voisi kokeilla uittaa itsensä ja katsoa kuinka se toimisi. Tai vaihtoehtoisesti tulen sille heti anosmikseksi. Joka tapauksessa tuoksu koetaan yleisesti heikoksi ja riemu oli suuri kun tuli Gypsy Water Absolu, joka tosiaan sitten kestää paremmin, mutta on erilainen kuin alkuperäinen ja maskuliiniseen kallellaan, ihmiset ei ole tykänneet siitä. 

Vierailija
19866/19871 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus aikaa sitten minulle tuli ravintolassa juttelemaan mieshenkilö.  Hän sanoi, ettei varsinaisesti tullut hakemaan minua tanssimaan, mutta ohikulkiessaan tunsi hajuveteni tuoksun ja halusi tulla nuuhkimaan.  Tuoksu oli YSL:n Rive Gauche.  Toinen tapaus oli, kun ystävättäreni teinipoika kehui tuoksuani Kenzon Ca Sent Beau.

Vierailija
19867/19871 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus aikaa sitten minulle tuli ravintolassa juttelemaan mieshenkilö.  Hän sanoi, ettei varsinaisesti tullut hakemaan minua tanssimaan, mutta ohikulkiessaan tunsi hajuveteni tuoksun ja halusi tulla nuuhkimaan.  Tuoksu oli YSL:n Rive Gauche.  Toinen tapaus oli, kun ystävättäreni teinipoika kehui tuoksuani Kenzon Ca Sent Beau.

Ca Sent Beau . Käytin teininä vuosia näitä Kenzon mattapulloisia kukkatuoksuja. Miltä vuodelta tuoksusi on peräisin? Olen silmäillyt Ca Sent Beauta Tokmannin verkkokaupassa, eikä se ole edes kovin kallis, mutta silti liian kallis jos tuoksu menee suorinta tietä kaapin perälle. Fragranticassa arviot ovat laidasta laitaan.

Vierailija
19868/19871 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus tuohon Kenzon tuoksukyselyyn:  Ostin tuota tuoksua joskus parikymmentä vuotta sitten.  Uusinkin on varmaan 10 vuotta vanha, mutta avasin pullon äskettäin.  Ei ollut mennyt vielä pilalle, ihan freesi tuoksu.  Olen ostanut ne laivalta, mutta hintaa en enää muista.

Vierailija
19869/19871 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaus tuohon Kenzon tuoksukyselyyn:  Ostin tuota tuoksua joskus parikymmentä vuotta sitten.  Uusinkin on varmaan 10 vuotta vanha, mutta avasin pullon äskettäin.  Ei ollut mennyt vielä pilalle, ihan freesi tuoksu.  Olen ostanut ne laivalta, mutta hintaa en enää muista.

Ehkä en kuitenkaan uskalla tilata Ca Scent Beauta jos pullosi on kymmenen vuoden takaa, ties kuinka paljon sitä on tässä välissä ehditty uudelleenformuloida. Sinänsä hyvä merkki että teinin mielestä tuoksu oli hyvä. Kumpa vielä pääsisin joskus haistelemaan kaikkia nuoruuteni tuoksuja joita en ymmärtänyt aikanaan säilyttää <3. Jossain vaiheessa ilmapiiri oli mielestäni niin tuoksuvihamielinen että omakin kiinnostukseni laimeni ja kärräsin kaatopaikalle kaikki vuosien mittaan kertyneet tuoksujen jämät. Nyt harmittaa mutta minkäs teet.

Vierailija
19870/19871 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Divine couture voisi olla kokeilemisen arvoinen. Koko Divine-sarja on tavallaan epäparfyymimainen, tyypillisesti merellinen, suolainen, mitä ei pullosta ikinä uskoisi. Couture on uusin tulokas ja sitä kuvataan hedelmäiseksi (vadelmaa, sitruksia) ja pihkaiseksi. Tuoksunuoteissa mainitaan myös mänty. 

Vierailija
19871/19871 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Divine couture voisi olla kokeilemisen arvoinen. Koko Divine-sarja on tavallaan epäparfyymimainen, tyypillisesti merellinen, suolainen, mitä ei pullosta ikinä uskoisi. Couture on uusin tulokas ja sitä kuvataan hedelmäiseksi (vadelmaa, sitruksia) ja pihkaiseksi. Tuoksunuoteissa mainitaan myös mänty. 

Jatkoa - tuli mieleen myös Diptyquen Lilyphea, jota kuvaillaan usein luontoon liittyvällä termistöllä tyyliin "pond fairy" tuoksuisi tältä. Tuoksussa on jotain vihreää ja minulla tulee jostain syystä pajut mieleen, kuin haistelisin juuri katkaistua pajun tai jonkun muun puun oksaa. Tuoksussa on orvokinlehteä, inkivääriä, vaniljaa ja kumariinia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi