Epävakaa ystävä ja jatkuvat kiukkupuuskat
Kaveri saa hepuleita mitä pienemmistäkin asioista. Haukkuu ihan pystyyn siinä tilanteessa. Sitten kun rauhoittuu, peruu puheensa ja taas on puheet ihan toista ääripäätä.
Miten tällaiseen ihmiseen pitää suhtautua? Kokemuksia?
Raskasta hänen kanssa on mutta täysin en hylätäkään haluaisi koska sitä hylkäämistähän jän eniten pelkää kai
Kommentit (12)
Puhu hänelle? Ymmärrän että on hemmetin vaikeaa. Viestittele whatsappilla jos niin helpompaa nostaa kissa pöydälle?
Minä pistäisin välit poikki, ellei kyseinen henkilö aktiivisesti tee jotain käytöksensä muuttamiseksi (esim. käy terapiassa) ja tiedosta käytöksensä raskautta. Ei ole jaksamista, eikä aikaa, toimia kenenkään sylkykuppina.
Puhuttu on monet monet kerrat, mutta äkkiä kaikki lupaukset unohtuu.
Kummallisita tässä on kun leppyessään ja hyvällä tuulella ollessaan olen se maailman paras ja tärkein ystävä jota ei halua menettää. Mutta kun suuttuu, haukkuu maan rakoon. älä soita enää ikinä, helpotus olis jos ei oltais enää missään tekemisissä.
En haluaisi hylätäkään täysin. Mutta vaikea on olla tekemisissäkin. Enää en ihmettele vaikka hänellä ei ystäviä juuri ole. Vain jotain tuttavia. Vieraammille ihmisille hän onkin mielinkielin.
Taas tää sama, olet näköjään täysin koukussa tuohon ihmiseen. Sulle annettiin jo kasapäin hyviä neuvoja aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Taas tää sama, olet näköjään täysin koukussa tuohon ihmiseen. Sulle annettiin jo kasapäin hyviä neuvoja aiemmin.
Onko joku sama? Mäkin olen kirjoittanut tästä samasta aiheesta tänne hiljattain.
Vierailija kirjoitti:
Puhuttu on monet monet kerrat, mutta äkkiä kaikki lupaukset unohtuu.
Kummallisita tässä on kun leppyessään ja hyvällä tuulella ollessaan olen se maailman paras ja tärkein ystävä jota ei halua menettää. Mutta kun suuttuu, haukkuu maan rakoon. älä soita enää ikinä, helpotus olis jos ei oltais enää missään tekemisissä.
En haluaisi hylätäkään täysin. Mutta vaikea on olla tekemisissäkin. Enää en ihmettele vaikka hänellä ei ystäviä juuri ole. Vain jotain tuttavia. Vieraammille ihmisille hän onkin mielinkielin.
Jos ootte puhuneet moneen kertaan eikä tilanne muutu, voit mun mielestä laittaa välit poikki. Ehkä joku viimeinen varoitus? Onko hän terapiassa? Jos ei, laita ystävyyden jatkumisen ehdoksi. Sano sille että haluaisit kyllä olla ystävä ilman jatkuvia kiukkukohtauksia. Varmasti olet kyllä jo sanonutkin.
Eikö se diagnoosi sen kerro: epävakaa. Ei tasaista vaan äärilaidasta äärilaitaan. On raskasta ihmiselle itselleen ja todellakin myös lähipiirille. Kyseessä on persoonallisuushäiriö eli syvään juurtunut persoonallisuuden ja käyttäytymisen malli, eli siihen ei arkipuheella oikein voi vaikuttaa, vaan vaatii pitkällistä terapiaa ja usein myös lääkehoitoa että henkilö pääsee edes jotenkuten tasapainoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko joku sama? Mäkin olen kirjoittanut tästä samasta aiheesta tänne hiljattain.
Kirjoitustyyli ja jutut on tällä aloittajalla täysin samat kuin aiemminkin joten sekoittaa ei voi keneenkään toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Puhu hänelle? Ymmärrän että on hemmetin vaikeaa. Viestittele whatsappilla jos niin helpompaa nostaa kissa pöydälle?
Joo, kysy mistä nämä hepulit johtuu, vai puhumalla asiat selviää.
Minulla samanlainen ystävä. Vedän hänelle rajat, enkä ota vastaan kiukkua. Harvoin, kun näkee, ei ongelma ala tuntua liian pahalta.
Entä jos on vaan alkoholisti tai vetää kamaa? Ne jos mitkä aiheuttavat kummallisia mielialan vaihteluita.
En jatkaisi ihmissuhdetta jos käytös oikeasti on tuollaista. Sanoisin että nyt riittää ja estot tarvittaessa jos ei osaisi viestipommitustaan lopettaa.