Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19265)

Vierailija
18661/19265 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haistelin Marlyn hajuvedet läpi jossain lentokenttäparfumeriassa. Ei niistä mikään ollut minusta mitenkään ihmeellinen, joskaan ei hirveäkään. Tietysti pitäisi testata iholle, että voisi lopullisesti sanoa. Mutta mikään Marlyn vesistä ei ollut sellainen, että olisi kiinnostanut testata iholle.

Ylihinnoiteltua InstaGram & YouTube hypetettyä litkua. Samalla rahalla saa laadukkaampaa ja parempine raaka-aineineen :)

Vierailija
18662/19265 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt näin minäkin tavaratalossa niitä "omien tuoksujen täyttäminen testeripulloista kiellettyä"-lappuja! :-o

Miten jotkut kehtaa???????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18663/19265 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin testerisetin Parfums de Marlyn tuoksuista. Kokemuksia:

- Delina: ihan kiva, ei ehkä hypetyksen arvoinen kuitenkaan

- Delina Exclusif: liian voimakas

- Delina La Rosee: näistä mieluisin, keväisen raikas

- Valaya: mielipide vasta muodostumassa. Tässä oli jotain tuttua, en tiedä mitä. Raikas ja puhdas, mutta hieman tylsä? Jotain aavistuksen koukuttavaa kuitenkin..

- Oriana: tämä on ihana, makea ja pehmeä. Muistuttaa jotain tuttua, mutta en saa päähäni mitä?

Viemä testaamatta Meliora ja Cassili

Mites muiden kokemukset ko. brändin tuoksuista?

-N43

Jatkan tätä omaa Parfums De Marly keskusteluani :)

Ihastuin tosissani tuohon Orianaan, mutta hinta hirvittää. Somessa törmäsin useampaan suositukseen Lattafan Ansaam Goldista hyvänä dupena. Onko kellään tästä ko

Oriana haisee hikiselle sokerille, en tajunnut että tuollainen yhdistelmä on edes mahdollinen. 🤮 Selkeesti teineille tarkoitettua ylihintaista pappa betalar hajuvettä.

Vierailija
18664/19265 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin testerisetin Parfums de Marlyn tuoksuista. Kokemumuksia:

- Delina: ihan kiva, ei ehkä hypetyksen arvoinen kuitenkaan

- Delina Exclusif: liian voimakas

- Delina La Rosee: näistä mieluisin, keväisen raikas

- Valaya: mielipide vasta muodostumassa. Tässä oli jotain tuttua, en tiedä mitä. Raikas ja puhdas, mutta hieman tylsä? Jotain aavistuksen koukuttavaa kuitenkin..

- Oriana: tämä on ihana, makea ja pehmeä. Muistuttaa jotain tuttua, mutta en saa päähäni mitä?

Viemä testaamatta Meliora ja Cassili

Mites muiden kokemukset ko. brändin tuoksuista?

-N43

Delina ja Exclusif pippurisen ja raskaan ruusuisia, ottavat henkeen.

La Rosee on aivan kuin sekottaisi D&G Light Blueta ja D&G L'Imperatrice 3 aka keisarinna-tarotkortti-tuoksua jossa raparperia ja mansikkaa, mutta nuo D&G:t on autenttisempia Välimerituoksuja. La Rosee on pelkkä wannabe.

Oriana liian Ostoskeskustuoksu jollaisia makeita sotkuja tulee vastaan joka kerta kun käy jossain ostoskeskuksessa tai marketissa, tai kävelee Kicksin tai Emotionin ohi.

Valayasta sain kehuja kaverilta ja mieheltään kun olin laittanut testeriputkesta vähän ranteeseen ja niskaan. Minusta ensin tylsä mutta sen karisma alkoi kasvaa muutaman tunnin sisään.

Cassilia en ole kokeillut, kiinnostaisi kommentit?

Samoin Darcy, millainen on?

Vierailija
18665/19265 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin tänään Gucci Flora Gorgeous Orchid:ia, ja oli suora kopio Juliette Has a Gunin Vanilla Vibesista, joka kestää iholla 3 kertaa kauemmin. Testasin molempia kumpaankin ranteeseen aiemmin, ja tämä Juliette on parempi laadultaan ja kestoltaan. Aivan kuin Orchidissa olisi keinotekoista vanilliinia mutta Vanilla Vibesissa olisi aitoa vaniljaa ja se jatkaa kehittymistään ihollani. Orchid on muuttunut hieman tunkkaiseksi puu-hajuksi, ja vanilja kadonnut.

Vierailija
18666/19265 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilin tänään Gucci Flora Gorgeous Orchid:ia, ja oli suora kopio Juliette Has a Gunin Vanilla Vibesista, joka kestää iholla 3 kertaa kauemmin. Testasin molempia kumpaankin ranteeseen aiemmin, ja tämä Juliette on parempi laadultaan ja kestoltaan. Aivan kuin Orchidissa olisi keinotekoista vanilliinia mutta Vanilla Vibesissa olisi aitoa vaniljaa ja se jatkaa kehittymistään ihollani. Orchid on muuttunut hieman tunkkaiseksi puu-hajuksi, ja vanilja kadonnut.

Minulla on Gorgeous Orchid ja olen myös testannut Vanilla Vibesin enkä edes huomannut yhtäläisyyttä 🤔. Näin ihmiset kokee tuoksut eri lailla.

Vierailija
18667/19265 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt näin minäkin tavaratalossa niitä "omien tuoksujen täyttäminen testeripulloista kiellettyä"-lappuja! :-o

Miten jotkut kehtaa???????

Parasta on kun on pullosta revitty irti se mistä painetaan ja on pelkkä puikko jäljellä niin ettei sen jälkeen kukaan muukaan pysty testaamaan...

Vierailija
18668/19265 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetäänkö palstalla Chypre-tuoksuista? 

Vierailija
18669/19265 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on Gorgeous Orchid ja olen myös testannut Vanilla Vibesin enkä edes huomannut yhtäläisyyttä 🤔. Näin ihmiset kokee tuoksut eri lailla.

Minulla on eilisestä jäljellä vielä vaatteessa Gorgeous Orchidia ja minulle tulee dry downista mieleen aina aavistuksenomainen toffeen tuoksu vaikka karamellia ei sinänsä ole tuoksunuoteissa. Mielestäni Gorgeous Orchidin pointti ei ole olla maailman vahvin vanilja, maailma on vaniljoja pullollaan. Pointti ja ikään kuin uutuus tässä muodossa on ozonic notes ja juuri siksi itse rakastan tuoksua. Se on niin kevyt ja ilmava ja feminiininen. Mietin onko vastaavaa ilmavuutta mahdollista saada aikaan jos vanilja on vahvasti päällimmäisenä. En muista tarkkaan millainen Vanilla vibes on mutta muistiinpanojeni mukaan se on myskinen ja suolainen unisex-vanilla, mikä olisikin hyvin linjassa Juliette has a gun -tuoksujen yleislinjan kanssa kanssa, joka on hyvin myskinen. Mielestäni nämä kaksi tuoksua ovat tavallaan vastakkaiseen tarpeeseen, vaikka saattavatkin olla jollain lailla samanlaisia. 

Vierailija
18670/19265 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtökohtaisesti chypret on minun juttu. Eli pidän. Ja jos pitäisi valita yksi tuoksu loppuiäksi, se olisi chypre.

Olen silti valikoiva, kaikki chypret ei kelpaa. Esimerkiksi Ungaron nyky-Divan möin pois. Pullo on kaunis, mutta tuoksukompositio ei toiminut minun nenääni. Myöskään nyky-Knowing ja nyky- Magie Noire eivät olleet minun juttuni, vaikka vintage-Magieta käytänkin silloin tällöin. Jopa klassikkojen kuningatar Mitsouko on viime vuosina jäänyt vähemmälle käytölle.

Minulle rakkaimmat chypret on Jil Sander Woman III ja Paloma Picasso (jos pitää valita, niin edt ennemmin, vaikka myös edp on loistava). Ja tietysti itämaisempi Fendi by Fendi. Chanel 19 on myös yksi parhaista tuoksuista, mutta sitä en laske chypreksi itse, vaikka virallisesti se kai sellainen on.

Vierailija
18671/19265 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta on kun on pullosta revitty irti se mistä painetaan ja on pelkkä puikko jäljellä niin ettei sen jälkeen kukaan muukaan pysty testaamaan...

Joillakin on erilaiset eettiset ja moraaliset käyttäytymissäännöt. 

Joissakin liikkeissä on tietyn merkkisissä, suosituissa tuoksuissa hälyttimet kiinni ja joissakin tuoksuja pidetään joko myyjän selän takana tai lasin takana. 

Joidenkin ihmisten tekemien väärinkäytösten vuoksi. 

Vierailija
18672/19265 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään voisi kaivella tuoksugarderoobista jotain kukkaista. Ehkä kuusamaa. En ole jasmiini, enkä ruusutuulella. 

Vierailija
18673/19265 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtökohtaisesti chypret on minun juttu. Eli pidän. Ja jos pitäisi valita yksi tuoksu loppuiäksi, se olisi chypre.

Olen silti valikoiva, kaikki chypret ei kelpaa. Esimerkiksi Ungaron nyky-Divan möin pois. Pullo on kaunis, mutta tuoksukompositio ei toiminut minun nenääni. Myöskään nyky-Knowing ja nyky- Magie Noire eivät olleet minun juttuni, vaikka vintage-Magieta käytänkin silloin tällöin. Jopa klassikkojen kuningatar Mitsouko on viime vuosina jäänyt vähemmälle käytölle.

Minulle rakkaimmat chypret on Jil Sander Woman III ja Paloma Picasso (jos pitää valita, niin edt ennemmin, vaikka myös edp on loistava). Ja tietysti itämaisempi Fendi by Fendi. Chanel 19 on myös yksi parhaista tuoksuista, mutta sitä en laske chypreksi itse, vaikka virallisesti se kai sellainen on.

Olitko alusta asti chyprejen fani vai tulivatko ne ajan myötä? Itsehän pidän pääosin melko makeista tuoksuista mutta aina välillä kaipasin vaihtelua ja jotain toisenlaista mutta chypret ovat toistaiseksi olleet liian kova pala.

Vierailija
18674/19265 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koittanut välillä kytätä, että tuleeko Torin kosmetiikka-osastolle Zoologisteja, mutta eipä niitä ole. 

Päättelen, että niitä joko on Suomen markkinoilla vähän tai sitten ne ovat niin harkittuja ostoksia, että niitä ei raskita laittaa eteenpäin. 

Vierailija
18675/19265 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsekkasin nämä Fragranticassa ja ovat kyllä sen perusteella melko hardcore-tuoksuja. Alkuperäinen Paloma Picasso näyttäisi olevan varsin animaalinen, löytyy mm. sivettiä ja pääsi jo unohtumaan mikä se toinen animaalinen nuotti oli. Onko sinulla tätä vanhaa formulaatiota vai nykyaikaista synteettistä? Jill Sanderissa puolestaan on ehkä eniten tuoksunuotteja mitä olen koskaan nähnyt. Kiintoisaa.

Vierailija
18676/19265 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle rakkaimmat chypret on Jil Sander Woman III ja Paloma Picasso (jos pitää valita, niin edt ennemmin, vaikka myös edp on loistava). Ja tietysti itämaisempi Fendi by Fendi. Chanel 19 on myös yksi parhaista tuoksuista, mutta sitä en laske chypreksi itse, vaikka virallisesti se kai sellainen

Olitko alusta asti chyprejen fani vai tulivatko ne ajan myötä? Itsehän pidän pääosin melko makeista tuoksuista mutta aina välillä kaipasin vaihtelua ja jotain toisenlaista mutta chypret ovat toistaiseksi olleet liian kova pala.

En ole ollut tietoinen fani alusta saakka, mutta 80-luvun teininä olen tietysti törmännyt jo silloin Krizian K.hon, Fendiin, Gucci No 3:een, Palomaan ja muihin. Siellä se perusta on laskettu, vaikka ysärillä tuoksujani olivat Poison, Gucci Accenti, Gío ja muut hedelmäisemmät tuoksut. Tosi kuivat chypret ei uppoa edes mulle, esim. nykyinen Cabochard Gres edp on mulle liian kuiva.

Vierailija
18677/19265 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle rakkaimmat chypret on Jil Sander Woman III ja Paloma Picasso (jos pitää valita, niin edt ennemmin, vaikka myös edp on loistava). Ja tietysti itämaisempi Fendi by Fendi. Chanel 19 on myös yksi parhaista tuoksuista, mutta sitä en laske chypreksi itse, vaikka virallisesti se kai sellainen

Tsekkasin nämä Fragranticassa ja ovat kyllä sen perusteella melko hardcore-tuoksuja. Alkuperäinen Paloma Picasso näyttäisi olevan varsin animaalinen, löytyy mm. sivettiä ja pääsi jo unohtumaan mikä se toinen animaalinen nuotti oli. Onko sinulla tätä vanhaa formulaatiota vai nykyaikaista synteettistä? Jill Sanderissa puolestaan on ehkä eniten tuoksunuotteja mitä olen koskaan nähnyt. Kiintoisaa.

Palomasta käytän viisi vuotta sitten ostettuja edt:tä ja edp:tä. Varsin kelvot on nuo yversiot. Sain edt:stä vintagen sukulaiselta, mutta se oli säilytetty ilman pakkausta ja on selvästi kadottanut nuottejaan. Jil Sanderin Woman III ei ole alkuperäinen 80-lukulainen, vaan luultavasti 90-luvun lopusta tai 2000-luvun alusta. En tiedä, milloin sen valmistus lopetettiin, mutta luultavasti kuitenkin ennen kahta viimeisintä IFRA-kuoliniskua.

Minulle kunnon chypre on kuin hapanjuuriruisleipä.

Vierailija
18678/19265 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle rakkaimmat chypret on Jil Sander Woman III ja Paloma Picasso (jos pitää valita, niin edt ennemmin, vaikka myös edp on loistava). Ja tietysti itämaisempi Fendi by Fendi. Chanel 19 on myös yksi parhaista tuoksuista, mutta sitä en laske c

Joo varmasti on vaikea löytää enää kunnollisia noin vanhoja alkuperäistuoksuja. Toisaalta kirjoitin jo aiemmin että löysin vanhempieni lasikaapista Chloen Narcisse tuoksun joka oli  nököttänyt siellä päivänvalossa, tosin ei auringonpaisteessa, jostain 1990-luvun alkupuolelta. Nestettä oli about 1,5 cm jäljellä ja se oli suurin piirtein samanväristä kuin Fragrantican kuvassa ja tuoksui juuri samalta kuin muistin sen tuoksuvan.Täytyy nostaa hattua noiden oldies but goldies -tuoksujen kestävyydelle.

Vierailija
18679/19265 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Paloman EDP:n mutta muistin että EDT oli se mistä pidin.

Tuo EDP on itselleni liian "tumma" tuoksu, ei siis paha mutta turhan voimalla vauhtiin lähtevä setti :)

Vierailija
18680/19265 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on eilisestä jäljellä vielä vaatteessa Gorgeous Orchidia ja minulle tulee dry downista mieleen aina aavistuksenomainen toffeen tuoksu vaikka karamellia ei sinänsä ole tuoksunuoteissa. Mielestäni Gorgeous Orchidin pointti ei ole olla maailman vahvin vanilja, maailma on vaniljoja pullollaan. Pointti ja ikään kuin uutuus tässä muodossa on ozonic notes ja juuri siksi itse rakastan tuoksua. Se on niin kevyt ja ilmava ja feminiininen. Mietin onko vastaavaa ilmavuutta mahdollista saada aikaan jos vanilja on vahvasti päällimmäisenä. En muista tarkkaan millainen Vanilla vibes on mutta muistiinpanojeni mukaan se on myskinen ja suolainen unisex-vanilla, mikä olisikin hyvin linjassa Juliette has a gun -tuoksujen yleislinjan kanssa kanssa, joka on hyvin myskinen. Mielestäni nämä kaksi tuoksua ovat tavallaan vastakkaiseen tarpeeseen, vaikka saattavatkin olla jollain lailla samanlaisia. 

Tuo Gorgeous Orchid alkoi kukkaisena, sitten vanilja tuli hieman esiin, mutta lopulta ummehtunut vinttikomero! Siis tunnin sisään! Miten noin olevinaan laadukas merkkituoksu voi olla noin huono? :(((((

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän