Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19266)
Vierailija kirjoitti:
Uskaltaako eBayltä ostaa testereitä?
Eräs pitkään himoitsemani tuoksu on myynnissä eBayllä testeriversiona ilman pahvipakkausta. Se on n. 60 e halvempi kuin vastaava tuoksu on uutena. Myyjän kokonaisarvosana on jotain 99%. Hänellä on muitakin testereitä myynnissä. En ole juurikaan hankkinut tuoksuja eBayltä. Myyjä on eurooppalainen.
Laitapas myyjän myyntilista tänne niin tsekataan onko luotettava. Jos palautteissa on yksikin nega jossa sanotaan tuoksun olleen feikki, niin älä osta. Ebay kyllä palauttaa rahat jos myyjä ei suostuisi palauttamaan, mutta vain kolme kertaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs pitkään himoitsemani tuoksu on myynnissä eBayllä testeriversiona ilman pahvipakkausta. Se on n. 60 e halvempi kuin vastaava tuoksu on uutena. Myyjän kokonaisarvosana on jotain 99%. Hänellä on muitakin testereitä myynnissä. En ole juurikaan hankkinut tuoksuja eBayltä. Myyjä on eurooppalainen.
Laitapas myyjän myyntilista tänne niin tsekataan onko luotettava. Jos palautteissa on yksikin nega jossa sanotaan tuoksun olleen feikki, niin älä osta. Ebay kyllä palauttaa rahat jos myyjä ei suostuisi palauttamaan, mutta vain kolme kertaa vuodessa.
Älkää ostako ebaysta mitään. Ne on aina myyjän puolella. Oma kokemus tältä vuodelta:
Ostin tuotteen ja maksoin luottokortilla. Heti sen jälkeen aloin katua ja pyysin perumista, myyjä ei ollut lähettänyt vielä tuotetta. Myyjä vastaili hitaasti, lupasi perua, aikaa kului ja lopulta sanoi ettei pysty perua ja palauttaa maksuani koska "minulla on ongelma luottokortissani" -> Ei halunnut perua kauppaa.
Pyysin apua ebaylta usean otteeseen, en saanut apua. Lopulta parin keskustelun jälkeen ebay antoi minulle ikuiset bännit (naurettavaa, halusin vain perua kaupan??) ja myyjä sai pitää rahat. VAROKAA! Ebaylla ei myöskään ole mitään suoraa sähköpostia mihin voisi asiakas ottaa yhteyttä, ainut keino saada aspaan yhteys on sen ebayn helvetin huonon chatin kautta, jossa robotti vastaa, ja kun lopulta saat jonkun ihmisen kiinni, niin he bännää sinut.
Lancome Idole Nectar on nyt, oikein ihana kevään ja kesän tuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Lancome Idole Nectar on nyt, oikein ihana kevään ja kesän tuoksu.
Löytyykö sinun versiosta karamellia ja popkornia?
https://yhteishyva.fi/elama/suomessa-saikahdetaan-jos-jollain-on-paljon…
^hyvä artikkeli näille hajuvammaisille ihmisille
Siis jotka eivät kestä mitään tuoksuja.
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä kukaan kokeillut Nosferatu-hajuvettä? Siitä on aika värikkäitä kuvauksia netissä. Ylipäänsä mitä haluaisitte testata jos vaivatta voisitte? Minulla ehkä Blanche Bete, Bond nro 9 Chinatown ja yllä mainittu Chanel 1957.
Nosferatu ei ole tuttu, mutta Bondin Chinatown on. Voin suositella, se on upea tuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Helena Liikanen-Renger on ihana! Olen lukenut hänen kirjansa Maman finlandaise, jossa asuvat vielä perheensä kanssa Antibesissa.
Vierailija kirjoitti:
Kukkien ystävänä tuberosa on minusta leikkokukkana tosi kaunis ja myös tuoksuu ihan hyvälle, joskin jo yksi oksa melko voimakkaalle. Tykkään myös leukoijasta, mutta jos niitä on useampi kimpussa niin tuoksu on melkoisen tymäkkä koko talossa. Jotkut värit tuoksuvat voimakkaammin kuin toiset. En ehkä silti itse haluaisi tuoksua sille miltä leukoija tuoksuu.
Yksi ihanimmista kukkien aidosta tuoksuista on minusta mimosa! Tiedättekö jonkun hyvän mimosa-parfyymin?
Diptyque L'Eau Papier. On suuri rakkauteni tällä hetkellä. Mimosa on siinä isossa roolissa, samoin myski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää ostako ebaysta mitään. Ne on aina myyjän puolella. Oma kokemus tältä vuodelta:
Ostin tuotteen ja maksoin luottokortilla. Heti sen jälkeen aloin katua ja pyysin perumist
Hupiostajille sietääkin tulla ikuiset bannit.
Minä olen saanut joka kerta rahat takaisin ebayn kautta jos myyjä on lähettänyt piraattituotteen. Yleensä myyjät ovat itse suostuneet palauttamaan rahat, sanoen että eivät "tienneet" hajuveden olevan väärennös.
Jos haluaa ostaa kalliimpien niche-tuoksujen "inspiroimia" tuoksuja, suosittelen lämpimästi Zimaya-merkkä (UAE). Ainakin Baccarat Rouge-kopio on erittäin onnistunut. Pullo on painava ja hienosti pakattu. Hinnat on todella alhaiset mutta laatu on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukkien ystävänä tuberosa on minusta leikkokukkana tosi kaunis ja myös tuoksuu ihan hyvälle, joskin jo yksi oksa melko voimakkaalle. Tykkään myös leukoijasta, mutta jos niitä on useampi kimpussa niin tuoksu on melkoisen tymäkkä koko talossa. Jotkut värit tuoksuvat voimakkaammin kuin toiset. En ehkä silti itse haluaisi tuoksua sille miltä leukoija tuoksuu.
Yksi ihanimmista kukkien aidosta tuoksuista on minusta mimosa! Tiedättekö jonkun hyvän mimosa-parfyymin?
Diptyque L'Eau Papier. On suuri rakkauteni tällä hetkellä. Mimosa on siinä isossa roolissa, samoin myski.
Kannattaa testata ensin (kuten aina). Ostin tämän ja pidän kovasti mutta muut perheenjäseneni eivät voi ymmärtää tuota, että miksi haluan tuoksua keitetyltä riisiltä ja seesamilta. Alun ruokaisan tuulahduksen jälkeen tulee mitä ihanin mimosa ja myski.
Jääkö yllä dry downiin kuitenkin jotain jäljelle riisistä ja seesamista?
Vierailija kirjoitti:
Jääkö yllä dry downiin kuitenkin jotain jäljelle riisistä ja seesamista?
Oma nenäni havaitsee vienon seesamin myös dry downissa mutta riisi hälvenee kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa ostaa kalliimpien niche-tuoksujen "inspiroimia" tuoksuja, suosittelen lämpimästi Zimaya-merkkä (UAE). Ainakin Baccarat Rouge-kopio on erittäin onnistunut. Pullo on painava ja hienosti pakattu. Hinnat on todella alhaiset mutta laatu on hyvä.
Osaatko suositella muiden tuoksujen kopioita?
Vierailija kirjoitti:
Olen tajunnut mistä semmoinen tunkkainen, paha, imelä, voimakas haju lähtee monista ihmisistä: ne hajustetut huuhteluaineet mitä väki lotraa usein pyykkeihinsä järkyttävät määrät. Ne haisee ihan järkyttäville pelkästään kun kävelee marketin käytävää pitkin vaikka ovat pakattuna pulloihin, eikä niistä mikään tuoksu luonnolliselle vaan todella vahvoille ja keinotekoisille kemikaalimaisille! Vaniljan haju ei ole vaniljaa nähnytkään, ne kukkaistuoksut on pahempia kuin vessanraikastimet. Huuhteluaineet tunkeutuu muutenkin pesun jälkeen kuituihin ja etenkin jos vaatteessa joustoa eli lycraa, ja alkaa hajottaa kuituja ajan mittaan joten niitä ei kannattaisi käyttää.
Vielä kun henkilön iho lämpenee tai saattaa hikoilla, päällään olevasta vaatteesta huuhteluaineen teho voimistuu. Minua ottaa nuo aineet henkeen ja päähän, mutta mitkään laadukkaat parfyymit ei aiheuta mitään oireita. Huomautan vielä että minulla on diagnosoitu nuoresta aikuisesta saakka astma, allergioita (keväisin) ja migreeni, ja lääkitykset noihin kaikkiin.
Haluaisin tuoksun joka on niin lähellä leikko-pionien tuoksua kuin mahdollista, sellainen pehmeän kukkais-makea minkä tuntee kun kävelee maljakon ohi, mutta moniin pionituoksuihin pistetään ruusuvettä ja kaikkea muuta ylimääräistä turhaa, tai ne menee liian sitrusmaisiksi ja happamiksi.
Olisiko kellään suositusta jostain hyvästä ja mahdollisimman puhtaasta pionituoksusta?
Ihan hyvä artikkeli! Hajuaisti on tosiaan yksi perus aisteistamme ja viimeinen, joka sammuu ihmisen kuollessa. Tuoksumuistot voivat olla hyvin voimakkaita ja on sääli, jos mitään tuoksuja ei saisi enää käyttää. Siinä menettää yhden aistiulottuvuuden.
Tuolla Grassessa kannattaa muuten jokaisen tuoksuintoilijan joskus käydä!
Angel Schlesser Immense Peony.
Auttakaa naista hädässä! Puoliso rikkoi rakkaan Pradan Candy Kissin. Onko kellään ylimääräistä myytäväksi? Laita toriin ja huikkaa täällä 💛
Onko täällä kukaan kokeillut Nosferatu-hajuvettä? Siitä on aika värikkäitä kuvauksia netissä. Ylipäänsä mitä haluaisitte testata jos vaivatta voisitte? Minulla ehkä Blanche Bete, Bond nro 9 Chinatown ja yllä mainittu Chanel 1957.