Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19266)

Vierailija
18581/19266 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin lopulta harkinnan jälkeen Hypnotic Poisonin koska sekoan yhdistelmästä kookos, myski ja sandalwood. Toinen vastaava on Chrystal Noir Edp, ei edt, joka kuitenkin ajan kuluessa kuivuu joksikin mikä tuntuu jopa vastenmieliseltä. Hypnotic Poisonissa on se kaipaamani yhdistelmä, mutta päällä on vahva ällömakea play dohmainen tuoksu, jonka haihtumista on ensin odotettava eikä se haihdu koskaan kokonaan. Olin hieman yllättynyt huomatessani että Hypnotic Poison edt valittiin Fragranticassa vuoden 2024 kaikkien aikojen parhaaksi naisten tuoksuksi. Ottaen huomioon ettei sitä juuri näy YouTubessa tuoreissa videoissa. Joka tapauksessa täydellisen myskikookostuoksun metsästys jatkuu, seuraavaksi kokeiluun ehkä Juliette has a Gun MMMM.

Vierailija
18582/19266 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin lopulta harkinnan jälkeen Hypnotic Poisonin koska sekoan yhdistelmästä kookos, myski ja sandalwood. Toinen vastaava on Chrystal Noir Edp, ei edt, joka kuitenkin ajan kuluessa kuivuu joksikin mikä tuntuu jopa vastenmieliseltä. Hypnotic Poisonissa on se kaipaamani yhdistelmä, mutta päällä on vahva ällömakea play dohmainen tuoksu, jonka haihtumista on ensin odotettava eikä se haihdu koskaan kokonaan. Olin hieman yllättynyt huomatessani että Hypnotic Poison edt valittiin Fragranticassa vuoden 2024 kaikkien aikojen parhaaksi naisten tuoksuksi. Ottaen huomioon ettei sitä juuri näy YouTubessa tuoreissa videoissa. Joka tapauksessa täydellisen myskikookostuoksun metsästys jatkuu, seuraavaksi kokeiluun ehkä Juliette has a Gun MMMM.

Ja nyt huomasin kun että MMMM...:ssä ei ole sitä kookosta joten uusi yritys :D.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18583/19266 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ACQUA DI PARMA, Colonia Il Profumo, on nyt ollut käytössä viimeiset pari viikkoa. Omaan nenään haihtuu aika nopeasti vaikka miten suihkuttaa, mutta saattaa olla, että oma nenä vain tottuu siihen nopeasti.

Tuoksut upealle. Meillä ei kukaan tuoksu koskaan kolognelle, mutta etelä-Euroopassa kyllä ja ai että nautin siellä

Vierailija
18584/19266 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tehtyä yksi hankinta hulluilta päiviltä, ja se oli Sol De Janeiron Brazilian Crush Cheirosa 62 vartalotuoksu. Tykkään tästä kovasti, mutta kesto tietenkin vähän ongelma, kun vain "body mist". tai ongelman tekee se, että jos suihkaisee aamulla enemmän kuin 2 suihkausta tuntuu että tukehtuu, mutta sitten kuitenkin haihtuu nopeasti. Ehkä pitää vaan lisäillä pitkin päivää..?

Mitkä ovat muita suosikkejanne tätä sarjasta? En päässyt nyt paikan päälle testailemaan, vaan tämä tuli tilattua.

-N43

Vierailija
18585/19266 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ACQUA DI PARMA, Colonia Il Profumo, on nyt ollut käytössä viimeiset pari viikkoa. Omaan nenään haihtuu aika nopeasti vaikka miten suihkuttaa, mutta saattaa olla, että oma nenä vain tottuu siihen nopeasti.

Tuoksut upealle. Meillä ei kukaan tuoksu koskaan kolognelle, mutta etelä-Euroopassa kyllä ja ai että nautin siellä

Jatkan. Kolognetyyppisiä tuoksuja on toki paljon, eikä jokainen tuoksu jonka nimessä lukee "cologne" tai "colonia" (kuten tuossa yllä) ole perinteinen eau de cologne. Kuitenkin, pointtini se että kolognetyyppisiä kirpeitä sitrustuoksuja ei haista meillä juuri koskaan kellään. Vakio etelämmässä kun freesataan pitkin päivää.

Vierailija
18586/19266 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
18587/19266 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

J'adore on saanut uuden pullon, onkohan tuoksua muokattu?

vanha https://www.stockmann.com/dior-j-adore-edp--tuoksu/10715796484.html

uusi https://www.stockmann.com/dior-j%E2%80%99adore-eau-de-parfum/1680893128…

eikös tuossa lue että vain pullo on uusi

Vierailija
18588/19266 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

J'adore on saanut uuden pullon, onkohan tuoksua muokattu?

vanha https://www.stockmann.com/dior-j-adore-edp--tuoksu/10715796484.html

uusi https://www.stockmann.com/dior-j%E2%80%99adore-eau-de-parfum/1680893128…

eikös tuossa lue että vain pullo on uusi

Heh, arvasin, että joku kirjoittaa noin. Johon vastaan, että tieto olisi niin paljon parempi juttu. Sinänsä asialla ei ole minulle isompaa merkitystä, kun en kys. tuoksua käytä mutta kun sattuu kiinnostelemaan nämä haisuasiat noin yleensä. :p

Vierailija
18589/19266 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli tehtyä yksi hankinta hulluilta päiviltä, ja se oli Sol De Janeiron Brazilian Crush Cheirosa 62 vartalotuoksu. Tykkään tästä kovasti, mutta kesto tietenkin vähän ongelma, kun vain "body mist". tai ongelman tekee se, että jos suihkaisee aamulla enemmän kuin 2 suihkausta tuntuu että tukehtuu, mutta sitten kuitenkin haihtuu nopeasti. Ehkä pitää vaan lisäillä pitkin päivää..?

Mitkä ovat muita suosikkejanne tätä sarjasta? En päässyt nyt paikan päälle testailemaan, vaan tämä tuli tilattua.

-N43

Tuo keltainen 62 on hyvin kestävä eau de toilettena, mutta todella vahva ja kestää tovi ennenkuin se makein vanilja tasoittuu sooloilemasta, ja muut pääsee myös esiin. Sitä ei kannata suihkia juuri kuin lähdössä ulos vaan tuntia ennen.

Meripihkan ruskea 71 on todella ihana paahdettujen suolapähkinöiden, voisten popcornien ja tumman vaniljan sekoitus. Ei mitään esanssista, vaan luonnollisen tuoksuinen. Kuin kulkisi ulkomailla markkinoilla jossa eri myyntikojuista tulee vasta valmistettujen herkkujen tuoksua nenään. Minun suosikki näistä.

Sininen Coco Cabana on valitettavasti lopetettu, se oli parempi versio Victoria's Secretin Coconut Passionista. Kermainen kookos ja vaniljatanko.

Vaaleanpunainen 68 on pistävä, sellainen halpakopioversio Ariana Granden sinisestä Cloudista. Muuttui vielä pistävämmäksi iholla, minkä jälkeen jäi jokin muovinen haisu jälkeen.

Korallinpunaisesta 40 tulee tunkkainen jasmiini turhan hyökkäävänä esiin.

Kokeilin lilaa 59 ja odotin lilanväristen kukkien harmoniaa, mutta oli lapsellisen makea, joten pettymys.

Vierailija
18590/19266 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normalissa on yksi helvetin hyvä tuoksu myynnissä. 

Vierailija
18591/19266 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Testasin tänään Calvin Kleinin Euphoriaa pitkästä aikaa. Yksi suihkaus ranteeseen oli tukahduttava! Tässä on nyt sitä ainetta mitä nykyajan tuoksuissa inhoan ja mikä tekee hengittämisestä vaikeaa. On niin kaikkinielevä ja ahdistava. Ja tuota on melkein kaikissa tuoksuissa. Mikä se aine on??

Mietin ihan samaa kun jokin aika sitten kiinnostuin tuoksuista. Valikoima on käytännössä designer täällä susirajan takana ja kun ensimmäistä kertaa menin tuoksuttelemaan hämmästyin miksi kaikki tuoksuu niin samalta ja mikä on tämä kamala kaikkinielevä nenään sattuva asia joka näissä tuoksuu. Nyt olen paremmin tottunut siihen mutta edelleenkin on paljon suosittujakin tuoksuja jotka tuntuu ihan sietämättömiltä tämän takia. Minulla pahimmat on Libre-sarjan tuoksut, Si, Paco Rabanne Million... Olen yrittänyt haarukoida ongelmaa Fragrantican avulla mutta toistaiseksi en ole onnistunut löytämään yhtäkään "nuottia" joka yhdistäisi näitä tuoksuja. Toistaiseksi epäilen eniten että se on jokin white flowers -tyyppinen ainesosa tai yhdistelmä. Joku epäili että kyseessä voisi olla joku "base" mitä käytetään. YouTubessa eräs tubettaja puhui siitä kuinka nykyiset designer-tuoksut suunnittelee samat nenät, ne tehdään samoissa tehtaissa samoista raaka-aineista. 

Joidenkin mielestä se on synteettisen hajuiseksi usein päätyvä ylang-ylang, joidenkin mielestä pistävän rosepippurin ja ylang-ylangin yhdistelmä joka tekee tietynlaisen henkeen käyvän suitsukemaisuuden.

Minä laitoin iholle testinä jotain missä rosepippuria, ruusua ja appelsiinikukkaa tai ylang-ylangia, ja otti pahasti henkeen ja sain bonuksena migreenin. Tunne kuin olisin yrittänyt hengittää valtavan kuplan sisällä missä sitä hajua tunki suuhun, korviin ja nenään. Siedän aika hyvin hyvälaatuisia tuoksuja migreenitaipuvaisuudesta huolimatta.

Joidenkin mielestä se sävy on synteettinen petalia, tai ozonic-ilma/vesi synteettinen tai vaaleamyski synteettinen. Nuo yhdisteet saattaa voimistua vasta tuoksupulloihin pakattaessa ja siitä siihkiessa, aivan eri tavalla kuin labravaiheessa kokeiltaessa.

Vierailija
18592/19266 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Testasin tänään Calvin Kleinin Euphoriaa pitkästä aikaa. Yksi suihkaus ranteeseen oli tukahduttava! Tässä on nyt sitä ainetta mitä nykyajan tuoksuissa inhoan ja mikä tekee hengittämisestä vaikeaa. On niin kaikkinielevä ja ahdistava. Ja tuota on melkein kaikissa tuoksuissa. Mikä se aine on??

Mietin ihan samaa kun jokin aika sitten kiinnostuin tuoksuista. Valikoima on käytännössä designer täällä susirajan takana ja kun ensimmäistä kertaa menin tuoksuttelemaan hämmästyin miksi kaikki tuoksuu niin samalta ja mikä on tämä kamala kaikkinielevä nenään sattuva asia joka näissä tuoksuu. Nyt olen paremmin tottunut siihen mutta edelleenkin on paljon suosittujakin tuoksuja jotka tuntuu ihan sietämättömiltä tämän takia. Minulla pahimmat on Libre-sarjan tuoksut, Si, Paco Rabanne Million... Olen yrittänyt haarukoida ongelmaa Fragra

Joidenkin mielestä se on synteettisen hajuiseksi usein päätyvä ylang-ylang, joidenkin mielestä pistävän rosepippurin ja ylang-ylangin yhdistelmä joka tekee tietynlaisen henkeen käyvän suitsukemaisuuden.

Minä laitoin iholle testinä jotain missä rosepippuria, ruusua ja appelsiinikukkaa tai ylang-ylangia, ja otti pahasti henkeen ja sain bonuksena migreenin. Tunne kuin olisin yrittänyt hengittää valtavan kuplan sisällä missä sitä hajua tunki suuhun, korviin ja nenään. Siedän aika hyvin hyvälaatuisia tuoksuja migreenitaipuvaisuudesta huolimatta.

Joidenkin mielestä se sävy on synteettinen petalia, tai ozonic-ilma/vesi synteettinen tai vaaleamyski synteettinen. Nuo yhdisteet saattaa voimistua vasta tuoksupulloihin pakattaessa ja siitä siihkiessa, aivan eri tavalla kuin labravaiheessa kokeiltaessa.

En usko, että ongelma on missään tavoitellussa tuoksunuotissa, onpa se synteettinen tai ei. Ylang ylang eli tuoksuilangia on yksi yleisimmistä tuoksuainesosista ja helppo tunnistaa. Ei se aiheuta minulle hengenahdistusta. Kyse on ainesosasta, jota osuvasti kuvaa tuo jonkun lanseeraama tuoksun arominvahvenne. Eli jokin yhdiste, jonka tarkoitus on lisätä voimakkuutta ja kestoa.

Vierailija
18593/19266 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molton Brown- tuoksuista mielipiteitä? 

Haistelin läpi joitakin päiviä sitten Sokoksella. Tarjolla viisi miesten tuoksua, viisi naisten. Naisten tuoksuista mielestäni paras Orange & Bergamot.

Vierailija
18594/19266 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta molton brownit ollut ihan hyviä mutta ei jäänyt kyllä mieleen erityisesti

Vierailija
18595/19266 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joitain aikoja sitten Molton Brownin näytesetti. Suosikeiksi nousivat Orange&Bergamot ja Coastal Cypress&Sea Fennel, joka on kesätuoksujeni helppo valinta, sopii pohjoisen tuuliin. Moni tuoksu oli selkeästi parempi miehellä ja taisin aiemmin kirjoittaa, että monesta tuli myös mieleen jokin kylpytuote, siis raikkaita - paitsi Russian Leather, jonka kanssa tuoksuin sisällä tupakoidulta krapulapäivältä. En vieläkään ymmärrä miten voi mennä noin pieleen, vaikka nahkanuotti onkin itselle usein hankala. Milk Musk ei ollut mukana setissä, se kiinnostaisi.

Vierailija
18596/19266 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään monista Molton Brownin suihkugeeleista ja erityisesti Rhubarb & rose on aivan ihana. Pettymyksekseni tuoksu ei ollutkaan sama hajuvedessä vaan siinä oli mukana joku häiritsevä tunkkainen nuotti, jota en voinut sietää. No onneksi kyseessä oli vain setissä mukana ollut pieni hajuvesi. Tämän kokemuksen perusteella en ostaisi MB:hajuvesiä sokkona - vaikka tietysti niissä voi olla vaikka mitä helmiäkin.

Vierailija
18597/19266 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ylang-ylang-tuoksut ovat kuin äänimaailmaan verrattuna korvan juuressa kirkaisu. Ärsyttää ja tulee päänsärky. 

Sitten on yhdistelmä, jossa ruusua ja puunuotteja, joka tuoksuu/haisee mun nenässä kuin sahanpurut.

Kaikkein kamalin mulle on kuitenkin vahva tuberoosa. Inhoan näitä valkoisia kaasupilvi-tuoksuja.

Valkoisista kukista kielo ja magnolia on kauniita mun nenässäni. Ruusun pitää tuoksua herkältä aamukasteen puutarhalta, niin pidän siitä.

Millaisia mieltymyksiä teillä?

Vierailija
18598/19266 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ylang-ylang-tuoksut ovat kuin äänimaailmaan verrattuna korvan juuressa kirkaisu. Ärsyttää ja tulee päänsärky. 

Sitten on yhdistelmä, jossa ruusua ja puunuotteja, joka tuoksuu/haisee mun nenässä kuin sahanpurut.

Kaikkein kamalin mulle on kuitenkin vahva tuberoosa. Inhoan näitä valkoisia kaasupilvi-tuoksuja.

Valkoisista kukista kielo ja magnolia on kauniita mun nenässäni. Ruusun pitää tuoksua herkältä aamukasteen puutarhalta, niin pidän siitä.

Hauska kuulla, kun itse rakastan ylang-ylangia ja tuberoosaa :D sellaista se on, maut on erilaisia. 

Asiasta kukkaruukkuun, muita jotka siirtyneet lähinnä tori.fi osteluun? Itse olen, kun huomasin että sieltä yleensä löytää haluamani tuoksut hyvään hintaan. Harrastan lähinnä designereita, ja uskon kykyyni tunnistaa feikit joten aika huoletta uskallan ostaa. Ja ei ne hinnat päätä huimaa, joten ei haittaa vaikka tulisi joskus huti. Tämä on kyllä hyvä keino säästää ja nyt on torissakin valikoima kasvanut kun ihmiset on innostuneet ostelemaan tuoksuja ja sitten myyvät hutejaan. 

Vierailija
18599/19266 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauska kuulla, kun itse rakastan ylang-ylangia ja tuberoosaa :D sellaista se on, maut on erilaisia. 

Asiasta kukkaruukkuun, muita jotka siirtyneet lähinnä tori.fi osteluun? Itse olen, kun huomasin että sieltä yleensä löytää haluamani tuoksut hyvään hintaan. Harrastan lähinnä designereita, ja uskon kykyyni tunnistaa feikit

Olen jo pitkään ostanut lähinnä vain Torista. Toki reissuilta tarttuu sitten mukaan aina joku matkamuistotuoksu, yleensä sellainen mihin Torissa ei törmää.

Myyn myös itse jonkin verran Torissa enkä sanoisi niitä edes hutiostoksiksi, koska tykkään niin monenlaisista tuoksuista. Pitäisin tuoksut mieluiten omanani, mutta ei tila riitä. Sitten pitkin hampain laitan jotain myyntiin ja joskus oikein toivon, ettei kukaan tarttuisi syöttiin.

Vierailija
18600/19266 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei hirveästi selkeitä inhokkinuotteja ole, koska minkä tahansa voi tehdä monella eri tavalla. Mutta ehkä oud on sellainen, josta en niin välitä. Samoin praliinit ja toffeet ja muut vastaavat. Myski tuoksuu tosi usein liian synteettiseltä ja valkoiselta, ja tonkapapu taas voi viedä tuoksua liian oloasumaiseen suuntaan :-) Mutta siis mikään yksittäinen nuotti ei ole ehdoton ei, riippuu ihan kokonaisuudesta miten toimii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi