Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19266)

Vierailija
18601/19266 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli hauska ja mielestäni osuva tuo tonkapavun oloasumainen olemus. ^

Se on todella kodikas ja pehmeä nuotti. Oriflamella oli sellainen aika puhdas tonkapapu.tuoksu ja siitä tuli juuri tuollainen fiilis. Sublime Nature Tonkabean.

Melkein ostin sen kotoilutuoksuksi mutta tuntui lopulta vähän liian lineaariselta. (mulla oli näyte)

Samassa sarjassa oli myös tuberoosa-tuoksu, joka oli osattu tehdä niin hienosti, että tällainen tuberoosaa karttavakin sieti sitä.

Parfymööri oli Nathalie Lorson.

Vierailija
18602/19266 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusu, pioni, kookos ja orkidea ovat usein mulle vähän vaikeita. Välillä tulee kyllä iloisia yllätyksiä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18603/19266 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin kerran vahinkotavarakeskuksesta Palmoliven cherry blossom vaahtokäsisaippuaa. Se tuoksui TAIVAALLISELTA, mutta sen koomin en ole suomessa nähnyt sitä. 

Palmoliven sivulla kuvailtu näin: The smell of spring with cherry blossoms, gardenia and jasmine, sweetened with cherry and raspberry notes.

Osaisiko kukaan sanoa, onko olemassa jotain hajuvettä jossa olisi samoja nuotteja?

Vierailija
18604/19266 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysin kerran vahinkotavarakeskuksesta Palmoliven cherry blossom vaahtokäsisaippuaa. Se tuoksui TAIVAALLISELTA, mutta sen koomin en ole suomessa nähnyt sitä. 

Palmoliven sivulla kuvailtu näin: The smell of spring with cherry blossoms, gardenia and jasmine, sweetened with cherry and raspberry notes.

Osaisiko kukaan sanoa, onko olemassa jotain hajuvettä jossa olisi samoja nuotteja?

Kokeilin hakea Fragranticalla ja kun listasin kaikki nuotit vastaus oli tyhjä mutta kun jätin pois vadelman sain vastaukseksi 

Fleurs de Cerisier Infusion Fruitée L'Occitane en Provence

Vierailija
18605/19266 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilin hakea Fragranticalla ja kun listasin kaikki nuotit vastaus oli tyhjä mutta kun jätin pois vadelman sain vastaukseksi 

Fleurs de Cerisier Infusion Fruitée L'Occitane en Provence

Gardenian voisi ehkä jättää pois, se muutenkin sekaantuu helposti muihin valkoisiin kukkiin. Vadelma on tunnistettavampi. 

Vierailija
18606/19266 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs Mauboussinin Star Chérie? Ei kirsikankukkaa vaan kirsikkaa. Siinä on kyllä vaniljaa ja manteliakin. Jos ei tykkää hirveän makeista tuoksuista eikä gurmandeista, niin tämä ei sovi (itse en pidä). 32,20 euroa Notinossa.

https://www.fragrantica.com/perfume/Mauboussin/Star-Cherie-98877.html

Vierailija
18607/19266 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaako eBayltä ostaa testereitä? 

Eräs pitkään himoitsemani tuoksu on myynnissä eBayllä testeriversiona ilman pahvipakkausta. Se on n. 60 e halvempi kuin vastaava tuoksu on uutena. Myyjän kokonaisarvosana on jotain 99%. Hänellä on muitakin testereitä myynnissä. En ole juurikaan hankkinut tuoksuja eBayltä.  Myyjä on eurooppalainen. 

Vierailija
18608/19266 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppureissulla Lontoossa tuli testattua monia mielenkiintoisia tuoksuja, joihin en ole päässyt aiemmin käsiksi. Esim. Chanel 1957 jäi mukavana muistona takin hihaan. Puhdas, feminiininen ja hienostunut tuoksu.

Kayalin osastolla uusin Fleur Majesty Rose yllätti. Raikas, virkistävä ruusuinen tuoksu. Monissa arvioissa verrataan Delinaan, mutta  en huomaa yhtäläisyyttä. Tämän voisin hankkia itselleni jossain vaiheessa. Testasin vielä Yum Boujee Marshmallow ja Vanilla Candy Rock Sugar. Kuten muistinkin nämä ovat ihan miellyttäviä mutta ei minun juttuja.

Käväisin Glossierin liikkeessä ja siellä oli kolme uudehkoa tuoksua testattavana. En tiedä oliko hajuaistini ylikuormitettu mutta en innostunut mistään näistä uutuuksista. Glossier You minulla on jo ennestään ja se on paras näistä. 

Vierailija
18609/19266 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs Mauboussinin Star Chérie? Ei kirsikankukkaa vaan kirsikkaa. Siinä on kyllä vaniljaa ja manteliakin. Jos ei tykkää hirveän makeista tuoksuista eikä gurmandeista, niin tämä ei sovi (itse en pidä). 32,20 euroa Notinossa.

https://www.fragrantica.com/perfume/Mauboussin/Star-Cherie-98877.html

Oi kun kuulostaa herkulliselta! En ole tiennyt tuollaisen hajuvesibrändin olemassaolosta joten kiitos vinkistä!

Vierailija
18610/19266 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkien ystävänä tuberosa on minusta leikkokukkana tosi kaunis ja myös tuoksuu ihan hyvälle, joskin jo yksi oksa melko voimakkaalle. Tykkään myös leukoijasta, mutta jos niitä on useampi kimpussa niin tuoksu on melkoisen tymäkkä koko talossa. Jotkut värit tuoksuvat voimakkaammin kuin toiset. En ehkä silti itse haluaisi tuoksua sille miltä leukoija tuoksuu.

Yksi ihanimmista kukkien aidosta tuoksuista on minusta mimosa! Tiedättekö jonkun hyvän mimosa-parfyymin?

Vierailija
18611/19266 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukkien ystävänä tuberosa on minusta leikkokukkana tosi kaunis ja myös tuoksuu ihan hyvälle, joskin jo yksi oksa melko voimakkaalle. Tykkään myös leukoijasta, mutta jos niitä on useampi kimpussa niin tuoksu on melkoisen tymäkkä koko talossa. Jotkut värit tuoksuvat voimakkaammin kuin toiset. En ehkä silti itse haluaisi tuoksua sille miltä leukoija tuoksuu.

Yksi ihanimmista kukkien aidosta tuoksuista on minusta mimosa! Tiedättekö jonkun hyvän mimosa-parfyymin?

Guerlainin Champs Elysees tuli heti mieleen puhuttaessa mimosatuoksusta. Tämä on minun ns pääsiäistuoksuni. 

Vierailija
18612/19266 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En taida olla tietoisesti luonnossa mimosaa haistanutkaan, tietämättäni varmaan kyllä. Tuoksuissa koen sen vaativaksi, vaikka sitten kuitenkin rakastan mimosatuoksujani. Champs Elyseesissä on mimosaa. Alkutuoksusta enkä sydäntuoksustakaan niin hirveästi välitä, mutta vintagen pohjatuoksu on ihmeellinen. Nykyversiossa tuota pohjatuoksua ei ole, joten kannattaa hankkia tuo tuoksu vintagena, jos haluaa koko tuoksukaaren. Muuten nykyinen tuoksu on samanlainen kuin vanha.

Toinen tuoksu, jota rakastan vaikka koen mimosan siinäkin vähän häiritseväksi, on Goutalin Grand Amour. Se on surun ja muistojen tuoksu, ei ilon kuten Champs Elysees. Se on hyvin addiktoiva ja samalla äärimmäisen vaikea tuoksu, ei millään yleisellä mittarilla mitenkään "hyvä". Vegetaalinen, outo, yksinäinen.

Monissa muissakin tuoksuissani on muka nuoteissa mimosaa, mutta ei sitä niistä huomaa. Esimerkiksi Poeme, Amarige, Apres L'Ondee tai Paris.

Vierailija
18613/19266 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Guerlainin Champs Elysees tuli heti mieleen puhuttaessa mimosatuoksusta. Tämä on minun ns pääsiäistuoksuni. 

Minulle tuo taas kuuluu vappuun. Kevääseen joka tapauksessa :-)

Vierailija
18614/19266 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jollain on turhana kaapissa Dior poison girl edt (max 2v vanha) niin laittakaa toriin myyntiin, käyn nappaamassa pois :) 

Vierailija
18615/19266 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuo taas kuuluu vappuun. Kevääseen joka tapauksessa :-)

Toimii varmasti vappunakin. Omat perinteiset vapputuoksuni ovat Alien Eau Extraordinaire tai Pink Molecule.

Vierailija
18616/19266 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Champs Elysees ansaitsee enemmän arvostusta ja käyttöä. Hieno kukkaistuoksu.

Vierailija
18617/19266 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pink Moleculesta tulee mieleen Molecule 01 josta joku sanoi että jos sitä laittaa pesemättömälle iholle se haisee hamsterin häkiltä ja siihen joku muu kommentoi että siksikö työkaverini ovat sanoneet että haisen kanahäkiltä. Mitäköhän tuollainen tuoksu oikein mahtaa tuoksua.

Vierailija
18618/19266 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee muutamasta Cleanin tuoksusta mieleen lapsuudesta tuttu undulaattien häkki. :-)

Vierailija
18619/19266 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karl Lagerfeld classic stick deodorantti . Hyvä kesto ja hieno tuoksu. 

Ukko 50v

https://www.sokos.fi/tuote/100081123/karl-lagerfeld-classic-deodorant-s…

Vierailija
18620/19266 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pink Moleculesta tulee mieleen Molecule 01 josta joku sanoi että jos sitä laittaa pesemättömälle iholle se haisee hamsterin häkiltä ja siihen joku muu kommentoi että siksikö työkaverini ovat sanoneet että haisen kanahäkiltä. Mitäköhän tuollainen tuoksu oikein mahtaa tuoksua.

Molecule 01 tuoksuu minun nenääni juuri metsätöistä kotiin saapuvalta mieheltä. Hän on sahannut jotain havupuuta ja puhtaalle iholle on noussut pieni hiki. Pink Molecule on taas kikattava korkkarityttö joka kippistelee kuohuvalla ja syö kermaleivosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän