Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19266)

Vierailija
18561/19266 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testasin tänään Calvin Kleinin Euphoriaa pitkästä aikaa. Yksi suihkaus ranteeseen oli tukahduttava! Tässä on nyt sitä ainetta mitä nykyajan tuoksuissa inhoan ja mikä tekee hengittämisestä vaikeaa. On niin kaikkinielevä ja ahdistava. Ja tuota on melkein kaikissa tuoksuissa. Mikä se aine on??

Mietin ihan samaa kun jokin aika sitten kiinnostuin tuoksuista. Valikoima on käytännössä designer täällä susirajan takana ja kun ensimmäistä kertaa menin tuoksuttelemaan hämmästyin miksi kaikki tuoksuu niin samalta ja mikä on tämä kamala kaikkinielevä nenään sattuva asia joka näissä tuoksuu. Nyt olen paremmin tottunut siihen mutta edelleenkin on paljon suosittujakin tuoksuja jotka tuntuu ihan sietämättömiltä tämän takia. Minulla pahimmat on Libre-sarjan tuoksut, Si, Paco Rabanne Million... Olen yrittänyt haarukoida ongelmaa Fragrantican avulla mutta toistaiseksi en ole onnistunut löytämään yhtäkään "nuottia" joka yhdistäisi näitä tuoksuja. Toistaiseksi epäilen eniten että se on jokin white flowers -tyyppinen ainesosa tai yhdistelmä. Joku epäili että kyseessä voisi olla joku "base" mitä käytetään. YouTubessa eräs tubettaja puhui siitä kuinka nykyiset designer-tuoksut suunnittelee samat nenät, ne tehdään samoissa tehtaissa samoista raaka-aineista. 

Vierailija
18562/19266 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli ihan typerä kysymys mieleen 😃

Onko missään kerrottu, paljonko millilitroissa on 1 suihkaus (oletan että suunnilleen vakio pullosta riippumatta)? Itse käytän tuoksuja päivittäin, mutta aika maltilla, 1-3 suihkausta max.

Tuntuu etten saa edes 30 ml pulloja käytettyä, kun kokoelmaa kuitenkin kymmeniä tuoksuja. Tästä tuli mieleeni edellisen kirjoittajan innoittamana, jos alkaisin ostaa noita näytekokoja, mutta mitenköhän monta suihkausta esim. 10 ml riittää.. Tai jos ottaisi noista matkapulloon talteen, ja myisi muutamat vähemmän käytetyt pois sen jälkeen..

-N43

Muistaakseni ne vaihtelee kyllä vähän pullottain, osa suuttimista päästää kerralla enemmän tavaraa? Youtubessa on video missä joku pumppaa 30ml pullon tyhjäksi ja siitä tulee 500 suihkausta. 

Kicksin matkapullon pakkauksessa lukee että pulloon mahtuu 5 ml = 65 suihkausta.

On kyllä näppärän kokoinen toivottavasti toimii eikä vuoda. Jossain neuvottiin suihkimaan tyhjää ennen kuin täyttää pullon, sen pitäisi estää vuotaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18563/19266 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Testasin tänään Calvin Kleinin Euphoriaa pitkästä aikaa. Yksi suihkaus ranteeseen oli tukahduttava! Tässä on nyt sitä ainetta mitä nykyajan tuoksuissa inhoan ja mikä tekee hengittämisestä vaikeaa. On niin kaikkinielevä ja ahdistava. Ja tuota on melkein kaikissa tuoksuissa. Mikä se aine on??

Mietin ihan samaa kun jokin aika sitten kiinnostuin tuoksuista. Valikoima on käytännössä designer täällä susirajan takana ja kun ensimmäistä kertaa menin tuoksuttelemaan hämmästyin miksi kaikki tuoksuu niin samalta ja mikä on tämä kamala kaikkinielevä nenään sattuva asia joka näissä tuoksuu. Nyt olen paremmin tottunut siihen mutta edelleenkin on paljon suosittujakin tuoksuja jotka tuntuu ihan sietämättömiltä tämän takia. Minulla pahimmat on Libre-sarjan tuoksut, Si, Paco Rabanne Million... Olen yrittänyt haarukoida ongelmaa Fragrantican avulla mutta toistaiseksi en ole onnistunut l

Tiedän ihan tarkalleen mitä tarkoitatte eikä ole tiedossa mikä tai mitkä tuoksun osat tuon tekevät. Mielestäni miesten tuoksujen osalta tilanne on vielä pahempi. Jotenkin epätodellista että tuoksuintoilijana ja parfyymifanina on tilanteessa jossa joutuu aktiivisesti välttämään nykytuoksuja, reaktio on niin kertakaikkisen huono. Välillä lähentelee kipurajaa. Absurdia. 

Kyllä asia ihan todellinen on eikä kuvitelmaa. Juuri hankin pari uudestisyntynyttä klassikkoa kuten Clinique Calyx, joka ei aiheuta mitään ikävää efektiä. Kyllä se syy varmaa löytyy sieltä "base":sta. Jotain sukua ambroxaneille, isoEsupereille, etc.. noiden johdannaisia ja versioita on lukuisia nykyään, ja noista kahdesta alkoi aikanaan (n.10v. sitten) kuvotus tiettyjä parfyymityylejä kohtaan. 

Vierailija
18564/19266 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellisen tuoksun metsästys jatkuu: Dark Tales kokeilusetti 16 x 1ml testauksessa. Laitoin yöksi Obsidian apple, ja se muistuttaa Lush Rockstar saippuaa mielestäni. Päiväksi testiin Fern Valley, alkutuntuma on, kuin kävelisi metsässä missä hentoja pastellisia kukkia. Näytepullot eivät ole suihkemallia, vaan näissä on pienet korkit millä voi tupsutella tuoksuja iholle. Mukana tuli pieni kirjanen, missä oli kuvaukset tuoksuista ja mitä nuotteja niissä on. 

Vierailija
18565/19266 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin ihan samaa kun jokin aika sitten kiinnostuin tuoksuista. Valikoima on käytännössä designer täällä susirajan takana ja kun ensimmäistä kertaa menin tuoksuttelemaan hämmästyin miksi kaikki tuoksuu niin samalta ja mikä on tämä kamala kaikkinielevä nenään sattuva asia joka näissä tuoksuu. Nyt olen paremmin tottunut siihen mutta edelleenkin on paljon suosittujakin tuoksuja jotka tuntuu ihan sietämättömiltä tämän takia. Minulla pahimmat on Libre-sarjan tuoksut, Si, Paco Rabanne Million... Olen yrittänyt haarukoida ongelmaa Fragra

Tiedän ihan tarkalleen mitä tarkoitatte eikä ole tiedossa mikä tai mitkä tuoksun osat tuon tekevät. Mielestäni miesten tuoksujen osalta tilanne on vielä pahempi. Jotenkin epätodellista että tuoksuintoilijana ja parfyymifanina on tilanteessa jossa joutuu aktiivisesti välttämään nykytuoksuja, reaktio on niin kertakaikkisen huono. Välillä lähentelee kipurajaa. Absurdia. 

Kyllä asia ihan todellinen on eikä kuvitelmaa. Juuri hankin pari uudestisyntynyttä klassikkoa kuten Clinique Calyx, joka ei aiheuta mitään ikävää efektiä. Kyllä se syy varmaa löytyy sieltä "base":sta. Jotain sukua ambroxaneille, isoEsupereille, etc.. noiden johdannaisia ja versioita on lukuisia nykyään, ja noista kahdesta alkoi aikanaan (n.10v. sitten) kuvotus tiettyjä parfyymityylejä kohtaan. 

Tuo kymmenen vuoden haarukka voisi sopia ongelmaan. Fragrantica-kommentin mukaan Euphoria reformuloitiin ainakin 2017, kun se oli siirtynyt L'Orealin omistukseen. Monen tuoksun kohdalla on käynyt niin, että kun sitä ensin reformuloitiin aiempien ainesosien kieltämisen vuoksi, siitä tuli heikompi. Tuo miedontuminen on ilmeisesti sitten myöhemmissä erissä pyritty korjaamaan keinotekoisilla tuoksunvahvistimilla, koska en ainakaan tuota Euphoriaa voi miedoksi sanoa vaan tukahduttavaksi.

Onneksi kaikkien tuoksujen kanssa ei tuota ongelmaa ole, vaikka luvattoman paljon niitä on suosituimmissa ja yleisimmissä tuoksumerkeissä.

Vierailija
18566/19266 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin ihan samaa kun jokin aika sitten kiinnostuin tuoksuista. Valikoima on käytännössä designer täällä susirajan takana ja kun ensimmäistä kertaa menin tuoksuttelemaan hämmästyin miksi kaikki tuoksuu niin samalta ja mikä on tämä kamala kaikkinielevä nenään sattuva asia joka näissä tuoksuu. Nyt olen paremmin tottunut siihen mutta edelleenkin on paljon suosittujakin tuoksuja jotka tuntuu ihan sietämättömiltä tämän takia. Minulla pahimmat on Libre-sarjan tuoksut, Si, Paco Rabanne Million... Olen yrittänyt haarukoida ongelmaa Fragrantican avulla mutta toistaiseksi en ole onnistunut l

Sama kokemus minulla Librestä. Libre edt on minusta upea (kaukaa jonkun toisen käyttämänä), rakastan sitä laventelia. Ostin Libre edt:n silloin, kun se tuli markkinoille. Itse käytettynä se onkin sietämätön tuon valtavan tunkeilevuuden vuoksi. Se valtaa koko huoneen ja ahdistaa hengityksen. Yksikin suihkaus oli liikaa, sitä ei vaan ollut mahdollista käyttää niin, että siitä olisi voinut itse nauttia. Möin pois muutaman päivän päästä.

Vierailija
18567/19266 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kaikki jo suututettu, vai miksi täällä on niin hiljaista?

Täällä on tosiaan hiljaista. Itse olen siirtynyt seuraamaan arvioita Youtubesta ja Facessa pyörin joissain ryhmissä. Ikää on jo sen verran etten ole Grande-ihmisiä eikä julkkistuoksut muutenkaan innosta. Tällä hetkellä on joku riisikausi menossa ja huomaan jotenkin etten pysty vielä päästämään irti talven villapaitatuoksuista. 

Vierailija
18568/19266 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä nykytuoksuissa on vikana on vastaava asia kuin ruoassa liian paljon aromisuolaa.

Vierailija
18569/19266 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parfyymien "aromivahventeet"

Vierailija
18570/19266 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molton Brown- tuoksuista mielipiteitä? 

Vierailija
18571/19266 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan viime aikoina tilannut Hobby Hallista? Ilmeisesti aika paljon ihmisillä ollut muiden tuotteiden toimitusten kanssa ongelmia mutta miten lienee tuoksujen? Saako sieltä aitoa tavaraa vai jotain Temu-tuoksuja. Useampi vuosi sitten tilasin hajuvesiä sieltä ja silloin ei ollut muuta ongelmaa kuin että pari kertaa  pahvilaatikossa ei ollut mitään pahvia tai muutakaan pehmuketta.

Vierailija
18572/19266 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan viime aikoina tilannut Hobby Hallista? Ilmeisesti aika paljon ihmisillä ollut muiden tuotteiden toimitusten kanssa ongelmia mutta miten lienee tuoksujen? Saako sieltä aitoa tavaraa vai jotain Temu-tuoksuja. Useampi vuosi sitten tilasin hajuvesiä sieltä ja silloin ei ollut muuta ongelmaa kuin että pari kertaa  pahvilaatikossa ei ollut mitään pahvia tai muutakaan pehmuketta.

En ole enää reiluun vuoteen tilannut. Siihen saakka sujui hyvin, vaikka tosiaan eivät juuri pakkaa tuoksuja vaan heittävät sen yksin laatikkoon ilman pehmusteita. Tilasin sieltä noin kymmenkunta tuoksua, aitoja olivat. Kaksi viimeistä tilausta oli kuitenkin outoja. Tilasin Bulgarin suihkugeelin, jonka valmistus on lopetettu. Se lähetettiin minulle Tsekistä laatikossa, jossa oli lähetetty jo aikaisemminkin monta kertaa jotain. Ympärille oli vedetty monet kierrokset ruskeaa pakkausteippiä. Suihkugeelituubissa ei ollut sinettiä. En tiedä, pitäisikö olla, nykyään ainakin hammastahnoissakin on sinetti. En tiedä, sainko jonkun kokeileman tuotepalautuksen uutena?

Viimeisestä tilauksesta olenkin täällä jo kertonut. Tilasin Champs Elyseen, koska kuvassa näkyi se tuoksun oma pullomalli eikä nykyinen Guerlainin pagodipullo. Ennen tilaamista kysyin, onko pullo oikeasti sen mallinen, en tietenkään saanut Hobbarilta vastausta. Päättelin, että pullo on kuten kuvassa, koska sen tuoksun hinta oli montakymmentä euroa kalliimpi kuin sen nykypulloon pakatun. Ja tilasin.

Tuoksu saapui ja pakkauksesta päätellen se olikin uuden mallinen pullo. Olin yhteydessä asiakaspalveluun, ei vastausta yli viikkoon. Joten palautin tuoksun avaamatta pakkausta. Lasku tuli ja perintäkirje. Kummastakin reklamoin, ei vastausta. Laskusta muodostui joku Hobbarin tililuotto, jossa korot alkoivat juosta. Pitkän ja vaikean väännön jälkeen itse tuoksun hinta hyvitettiin, kun joskus kuukauden päästä sain asiakaspalvelusta jonkun vastaamaan. Meinasivat silti, että olisi pitänyt huomautusmaksut ja korot maksaa, vaikka olin palauttanut tuoksun ajallaan ja reklamoinut siitä heti. En suostunut ja siitä uusi vääntö, kunnes talosta löytyi joku ymmärryskykyinen jolla oli natsat hyvittää myös nuo kulut. Piti kyllä kuluttaja-asiamiehellä ensin uhkailla.

Oli niin vaikeaa etten enää uskalla Hobbarista tuoksuja tilata. Heillä on kyllä hyvä valikoima, mutta en jaksa taas alkaa vääntää, jos jotain menee pieleen.

Vierailija
18573/19266 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jollakulla suosituksia matka täyttöpulloista? 

Tykkään Cleanin Rain-tuoksusta, se on mukavan neutraali "hieno saippuatuoksu" mutta parfum ei kestä minulla paria tuntia enempää. 

Ottaisin mielelläni käsilaukkuun pienen määrän mukaan päivän aikana lisättäväksi.

Jos sulla on testeripulloja, noita 1-2 ml suihkepulloja, niin ne on käteviä täyttää eikä vie tilaa laukussa. 20 - 30 pumppausta mahtuu n. pariin milliin riippuen kuinka paljon sumuttimesta tulee kerralla.

Vierailija
18574/19266 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme ettei Bronze Goddess Aegea ole vieläkään tullut suomeen kauppoihin, eletään jo huhtikuuta. Notinossa näyttää olevan 100e pullo, siihen hintaan en sokkona tilaa, vaikka kovasti tuo tuoksu kiinnostaisi.

Vierailija
18575/19266 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin taannoin iholleni La Vie est Belle-vartalovoidetta. Lähinnä käsivarsiin ja vähän sääriin. Ajattelin, että sillä tavalla tuoksu on pehmeämpi ja kevyempi. Omassa nenässäni kuin lämmin halaus. 

Töissä työkaveri sai sätkyn, kiljaisi kovaan ääneen minun suihkineen liian paljon jotain "hirveää" tuoksua itseeni. Avasi ison ikkunan mielenosoituksellisesti.

Olin järkyttynyt ja loukkaanuin. En voi ymmärtää, että pelkkä tuoksullinen vartalovoide aiheuttaa tuollaisen reaktion.

Vierailija
18576/19266 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täydellisen tuoksun metsästys jatkuu: Dark Tales kokeilusetti 16 x 1ml testauksessa. Laitoin yöksi Obsidian apple, ja se muistuttaa Lush Rockstar saippuaa mielestäni. Päiväksi testiin Fern Valley, alkutuntuma on, kuin kävelisi metsässä missä hentoja pastellisia kukkia. Näytepullot eivät ole suihkemallia, vaan näissä on pienet korkit millä voi tupsutella tuoksuja iholle. Mukana tuli pieni kirjanen, missä oli kuvaukset tuoksuista ja mitä nuotteja niissä on. 

Tämä vaikuttaa tosi mielenkiintoiselta. Indie ja tuo goottityyli, olen myyty. Pihinä en kuitenkaan helpolla saa laitettua noin paljon kiinni testerisettiin, toivottavasti ovat hyviä ja tulevat käyttöön! Olisi mielenkiintoista lukea mielipiteesi niistä, jos jaksat kirjoittaa, ja myös kestosta. Alku vaikuttaa lupaavalta. 

Täällä testaillaan ja seuraillaan ketjua kuten ennenkin, en vaan saa aikaiseksi kirjoittaa mitään havaintoja, joita ei myöskään juuri ole, edes muistiinpanoihini. Fiilistely on siis vähissä ja ohimennen vaan tuoksun joltain, tänään ELdOn Story of Your Lifelta. Muistuttaa paljon eilistä Rabbitia, tai paidassa on jäämiä.

Vierailija
18577/19266 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin ihan samaa kun jokin aika sitten kiinnostuin tuoksuista. Valikoima on käytännössä designer täällä susirajan takana ja kun ensimmäistä kertaa menin tuoksuttelemaan hämmästyin miksi kaikki tuoksuu niin samalta ja mikä on tämä kamala kaikkinielevä nenään sattuva asia joka näissä tuoksuu. Nyt olen paremmin tottunut siihen mutta edelleenkin on paljon suosittujakin tuoksuja jotka tuntuu ihan sietämättömiltä tämän takia. Minulla pahimmat on Libre-sarjan tuoksut, Si, Paco Rabanne M

En ole tuoksujen kemiaan paneutunut mutta luulen, että kyse tosiaan on jonkinlaisesta perusainesosien halpuuttamisesta, kuten joku jo täällä sanoi.

Luin juuri ilmestyneen kirjan Coco Chanelista ja yksi kantava teema oli muotitalon ensimmäisen tuoksun Chanel viitosen luomiskertomus.

Aidot ainesosat on niin kalliita, että ne on pakko korvata synteettisillä, jos halutaan, että suuret massat pystyy ostamaan. Esimerkiksi Chanel 5 oli alkuaan hyvin eksklusiivinen tuote, eikä sitä ollut edes tarkoitus tehdä massamarkkinoille.

Ällistyin italialaisen Xerjoffin kestävyydestä, kun tilasin ennestään tuntemattoman merkin näytteitä. Vielä vuorokauden päästä oli ranteessa häivähdys tuoksua, eikä se ollut mitenkään eltaantunut. Yhteinen piirre tuoksuille oli kuitenkin minulle vieras tuoksumaailma ja tymäkkä vahvuus, joten ei tarvinnut miettiä, sietäisinkö sen noin 200 eurosta alkavan hintaluokan.

Vierailija
18578/19266 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin taannoin iholleni La Vie est Belle-vartalovoidetta. Lähinnä käsivarsiin ja vähän sääriin. Ajattelin, että sillä tavalla tuoksu on pehmeämpi ja kevyempi. Omassa nenässäni kuin lämmin halaus. 

Töissä työkaveri sai sätkyn, kiljaisi kovaan ääneen minun suihkineen liian paljon jotain "hirveää" tuoksua itseeni. Avasi ison ikkunan mielenosoituksellisesti.

Olin järkyttynyt ja loukkaanuin. En voi ymmärtää, että pelkkä tuoksullinen vartalovoide aiheuttaa tuollaisen reaktion.

Vaikka tuoksuista yleensä tykkäänkin niin kyllä LVEB on niin kovaa kamaa että se on osalle ihmisistä hyvin vaikea sietää. 

Vierailija
18579/19266 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kaikki jo suututettu, vai miksi täällä on niin hiljaista?

Täällä on tosiaan hiljaista. Itse olen siirtynyt seuraamaan arvioita Youtubesta ja Facessa pyörin joissain ryhmissä. Ikää on jo sen verran etten ole Grande-ihmisiä eikä julkkistuoksut muutenkaan innosta. Tällä hetkellä on joku riisikausi menossa ja huomaan jotenkin etten pysty vielä päästämään irti talven villapaitatuoksuista. 

Mitä tarkoittaa Grande-ihminen? Missä muuten on isoin pöhinä tuoksuista? Facebook, Insta, YouTube, joku muu?

Vierailija
18580/19266 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ACQUA DI PARMA, Colonia Il Profumo, on nyt ollut käytössä viimeiset pari viikkoa. Omaan nenään haihtuu aika nopeasti vaikka miten suihkuttaa, mutta saattaa olla, että oma nenä vain tottuu siihen nopeasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi