Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19266)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilasin hypetyksen uhrina näytteen Delinaa ja mitä ihmiset on siitä mieltä täällä? Voin ihan suoraan sanoa että inhoan. Tiedän kyllä että sitä myös rakastetaan sankoin joukoin, näin ihmiset kokee tuoksut eri lailla. Minulle se on rutikuiva puinen ja häiritsevän voimakas ruusu jossa on hapan jälkimaku.
Tilasin siitä näytteen viime vuoden puolella, ja mielestäni nenää kirvelevän suitsukemainen ja pippurinen ja tosiaan hapan ruusu lymyää taustalla.
Tilasin myös Delina Rosesta näytteen, se oli kuin halpakopio Chloén nimikkotuoksusta, ja vetisempi.
Kukaan tutuistani ei pitänyt noista, eivät huolineet näytteideni jämiä. :D
Noista Marlyn tuoksuista ja etenkin Delinasta ollut juttua että ovat maksettuja youtube- ja somehypetettyjä ja niitä tungettu joka tuuttiin ja pakotettu ihmisten tietoisuu
Valaya ei satu nenään mutta monilla päähän. Yksi suihkaus on liikaa. Yleensä pidän tämäntyyppisistä, mutta oli vaikeuksia saada sellainen 2 ml näyte käytettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vain, ostakaa sieltä missä teille se tuoksuttelu tarjottiin. Ei se ole mikään itsestäänselvyys, että tuoksuja saa kokeilla omalle iholle ennen ostoa, vaan kaupoille varmasti kallista ja häpeämättömästi hyväksikäytettyä.
EI PIDÄ PAIKKAANSA!
Brändi antaa testerit kaupoille ilmaiseksi. Niiden tarkoitus on nimenomaan tuoda tuotteet kuluttajalle testattaviksi ja ihasteltaviksi, jotta kuluttaja päätyisi ostamaan tuotteen. Brändille itselleen on ihan sama mistä se kuluttaja sen tuotteen sitten lopulta ostaa, koska brändi saa siitä saman hinnan riippumatta kuluttajan ostopaikasta.
Niin, ja liiketila ja henkilökunta ei maksa mitään, ei siivous, valaistus, esillepano, vartijat? Testereiden ilmaiseksi saaminen on pisara meressä tuossa.
Jos haluaa kivijalkatarjonnan ja siten testausmahdollisuuden säilyvän, on syytä ostaa kivijalasta. Jos ei kaipaa kaupungin keskustaa, kauppoja eikä kaupunkikulttuuria itseisarvoisesti vaan pakettiautomaatti jossain taajamassa riittää elämässä, netistä tilaamisen ymmärtää.
Hei te jotka käytte ulkomailla hajuvesiliikkeissä. Onko niissä vartalovoiteita myynnissä? Olen miettinyt eikö niitä vaan tuoda suomalaisten ulottuville vai enää valmisteta ollenkaan. Notinossa on joitain, mutta laivoilla tai tavarataloissa Suomessa ei. Jos oon oikein ymmärtänyt niin hajuvesitalojen verkkosivujen valikoimastakaan ei voi päätellä kaikkea, koska myymälöissä voi olla tuotteita joita ei ole verkkokaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vain, ostakaa sieltä missä teille se tuoksuttelu tarjottiin. Ei se ole mikään itsestäänselvyys, että tuoksuja saa kokeilla omalle iholle ennen ostoa, vaan kaupoille varmasti kallista ja häpeämättömästi hyväksikäytettyä.
EI PIDÄ PAIKKAANSA!
Brändi antaa testerit kaupoille ilmaiseksi. Niiden tarkoitus on nimenomaan tuoda tuotteet kuluttajalle testattaviksi ja ihasteltaviksi, jotta kuluttaja päätyisi ostamaan tuotteen. Brändille itselleen on ihan sama mistä se kuluttaja sen tuotteen sitten lopulta ostaa, koska brändi saa siitä saman hinnan riippumatta kuluttajan ostopaikasta.
Ööö mitkä testerit? Ei minulle ainakaan ole testeriä missään tarjottu viime vuosina. Eikä tämä liity edes mitenkään varsinaiseen asiaan. Jos e
:D. Siis mihin voin ilmoittautua tällaisen ilmaisen testerin saajaksi? Ja miten tämä liittyy siihen ettei kohta ole mitään kivijalka liikkeitä joista testereitä saada edes teoriassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta mikä ero on muotitalojen tuoksuilla? Eli on niitä paljon mainostettuja alle satasen pulloja ja sitten useiden satojen hajuvesiä. Ovatko kalliimmat hintansa arvoisia?
Esimerkiksi Armanilla on perussarjat tuoksuistaan, mutta tavaratalon standilta löytyy kalliimpi Armani Prive-sarja.
Sama YSL:llä joilla Le Vestiaires-putiikkisarja ja Diorilla löytyy vastaava La Collection Privee. Osa Chanelin tuoksuista löytyy vain heidän omista liikkeistään.
Nuo kalliimmat taitaa olla tuplat, triplat tavallisten sarjojensa hinnasta.
Tiedän. Mutta mikä niiden ero on? Esimerkkinä juuri Chanel. Olin ostamassa pulloa, kunnes myyjä kertoi sen maksavan yli 300 euroa. Jätin kauppaan.
Mikä Chanelin tuoksu ja missä myymälässä maksaa
En muista nimeä. Olin Harrodsilla. Siellä oli useita saman hintaluokan hajuvesiä Chanelin liikkeessä. Ostan yleensä noin satasen perustuoksuja enkä ollenkaan osannut odottaa hintaa. Jäin vaan miettimään mihin korkeampi hinta perustuu ja onko tuoksu laadukkaampi.
Pistetäänpä tähän väliin onnistunut sokko-ostos. Hypetys ei ollut turhaa: Zimayan Tiramisu Coco ja Tiramisu Caramel ovat hyviä!! Ainakin 90 prosenttisesti kuin Manceran Amore Caffe ja Bianco Latte. Eilen avasin paketin ja nämä tuoksuvat heti ihanalta, ei tarvitse odottaa tuoksun kypsymistä. Ei alkoholin tuoksua tai jotain muuta kemiallista katkua. Ovat halpoja tuoksuja mutta eivät tuoksu halvoilta. Mulla on kuiva iho niin eivät ainakaan minun ylläni ole kovin vahvoja tuoksuja mutta kuitenkin ihan ok voimakkuus ja kesto.
Tilasin alennusmyynnistä Notinolta ja molemmille jäi hintaa noin 27 €. Vielä kun Notinon paketit tulevat nykyään Postnordin kautta parissa päivässä, niin olen todella tyytyväinen.
Klassikkoviikko alkamassa: alkuun Chanelin Egoïste. En muistanutkaan, että tämä on näin hyvä. Puu, savu, tumma tupakka, ruusu. Se tuntui silloin 90-luvulla tosi erikoiselta ja rohkealta, poikkesi paljon sen ajan miesten tuoksujen valtavirrasta. Tämä nykyinenkin (EdT) rokkaa komeasti. Ei todellakaan mielestäni outdated.
-M66
Oliko jollain omaa kokemusta Silver Mountain Water ista?
Sekä tietoa mistä sen testerin saisi?
Toinen kiinnostava olisi Mizensirin Luxury, samat kysymykset?
Vierailija kirjoitti:
Oliko jollain omaa kokemusta Silver Mountain Water ista?
Sekä tietoa mistä sen testerin saisi?
Toinen kiinnostava olisi Mizensirin Luxury, samat kysymykset?
Sain jostain nettikaupasta testerin Silver mountain waterista yllätyslahjaksi ja ei se mua mitenkään säväyttänyt. Sellanen perus sitruksinen unisex cologne-tuoksu, joka on tehty miljoona kertaa ennenkin eikä tarjoa ainakaan mulle mitään uutta. Tietysti jos sellasesta pitää niin lajissaan varmasti ihan erinomainen. Käytän kyllä testerin keväällä/kesällä, mutta ehkä sekoitan siihen vaikka Loccitanen Verveineä.
Vierailija kirjoitti:
Pistetäänpä tähän väliin onnistunut sokko-ostos. Hypetys ei ollut turhaa: Zimayan Tiramisu Coco ja Tiramisu Caramel ovat hyviä!! Ainakin 90 prosenttisesti kuin Manceran Amore Caffe ja Bianco Latte. Eilen avasin paketin ja nämä tuoksuvat heti ihanalta, ei tarvitse odottaa tuoksun kypsymistä. Ei alkoholin tuoksua tai jotain muuta kemiallista katkua. Ovat halpoja tuoksuja mutta eivät tuoksu halvoilta. Mulla on kuiva iho niin eivät ainakaan minun ylläni ole kovin vahvoja tuoksuja mutta kuitenkin ihan ok voimakkuus ja kesto.
Tilasin alennusmyynnistä Notinolta ja molemmille jäi hintaa noin 27 €. Vielä kun Notinon paketit tulevat nykyään Postnordin kautta parissa päivässä, niin olen todella tyytyväinen.
Kiitos vinkistä! Ilmeisesti tuo Tiramisu Caramel vastaa Bianco Lattea? Olen tätä halunnut kokeilla, mutta alkuperäistä ei uskalla siihen hintaa sokkona ostaa, joten joku edullinen dupe voisi olla alkuun parempi. Kun tuon tyylinen tuoksuprofiili muutenkin hieman vieras. Muitakin vaohtoehtoja saa ehdottaa, jos jollakin tiedossa saman tyylisiä!
-N43
Tänään muuten päivän tuoksuna pitkästä aikaa Zaran Golden Decade. Tämä jäänyt varmaan pariksi vuodeksi kaappiin seisomaan, mutta nyt otin testiin, kun tullut käytettyä aika paljon YSL Libren Flower&Flamesia. Saman tyylinen kyllä, ja oikein kiva (sekä halpa 😎).
-N43
Kiinnostuin tuoksuista jokin aika sitten ja tutkiskelen vasta helposti saatavilla olevia designer- tuoksuja. Ihastuin Versachen Chrystal Noiriin, tuoksussa on jotain kiehtovaa ja kokeilinkin sitä eilen ensimmäistä kertaa iholle puolen päivän aikoihin. Nuuhkin itseäni koko päivän ihastuneena kunnes illalla jotain tapahtui ja tuoksu muuttui jotenkin suorastaan vastenmieliseksi. Jouduin pesemään pois kaiken mikä lähti ja silti ihoon jäi hento häiritsevä tuoksu. Tarkoittaako tämä nyt sitä ettei tuoksu sovi ihoni kemialle? Onko se sopimattomius sitä että tuoksu miellyttää noin 7 tuntia ja sen jälkeen kääk? Vai tuleeko sopimattomius esiin yleensä aiemmin? Onko tuollainen yleistäkin että muuten hurmaava tuoksu muuttuu loppumetreillä epämiellyttäväksi?
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkistä? Oletko siis kokeillut aitoa Bianco Lattea? Lyttäsin tuolla jossain tuoksun alunperin maan rakoon mutta nyt olen kääntänyt täysin kelkkani kun ymmärsin että minun kannattaa suihkauttaa sitä alaraajoihini kauemmas nenästä. Nyt en saa siitä tarpeekseni enkä tiennyt että tuoksu voi olla tällä tavalla jopa koukuttava. Samalla kun se on outo ja tosi erilainen kuin muut tuoksut. Mietin että pystyykö dupe kopioimaan tuon oudon kiehtovuuden, tuolla hintaa pakko kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostuin tuoksuista jokin aika sitten ja tutkiskelen vasta helposti saatavilla olevia designer- tuoksuja. Ihastuin Versachen Chrystal Noiriin, tuoksussa on jotain kiehtovaa ja kokeilinkin sitä eilen ensimmäistä kertaa iholle puolen päivän aikoihin. Nuuhkin itseäni koko päivän ihastuneena kunnes illalla jotain tapahtui ja tuoksu muuttui jotenkin suorastaan vastenmieliseksi. Jouduin pesemään pois kaiken mikä lähti ja silti ihoon jäi hento häiritsevä tuoksu. Tarkoittaako tämä nyt sitä ettei tuoksu sovi ihoni kemialle? Onko se sopimattomius sitä että tuoksu miellyttää noin 7 tuntia ja sen jälkeen kääk? Vai tuleeko sopimattomius esiin yleensä aiemmin? Onko tuollainen yleistäkin että muuten hurmaava tuoksu muuttuu loppumetreillä epämiellyttäväksi?
Nykytuoksujen helmasynti. Aluksi kaikki vaikuttaa hyvältä, mutta kunnollinen pohja puuttuu. Käytössä on myös paljon uusia synteettisiä ainesosia, jotka äkkipäätä tuoksuvat kivalta mutta pidemmän ajan kuluessa alkavat ärsyttää. Eivät ihoa tai hengitystä, mutta mieltä.
Eilen Elie Saabin Le Parfum, koska kaipasin jotain kauniin kukkaista ja eleganttia.
Tämän päivän tuoksu on vielä valitsematta. Ulkona on aurinkoista, mutta viileää. Vapaapäivä, jonka vietän omissa oloissani, joten todennäköisesti valitsen jotain minulle "ei niin kovin arkista ja asiallista". 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkistä? Oletko siis kokeillut aitoa Bianco Lattea? Lyttäsin tuolla jossain tuoksun alunperin maan rakoon mutta nyt olen kääntänyt täysin kelkkani kun ymmärsin
Minulla on näyte Bianco Lattesta. Zimayan Tiramisu Caramel ei ole yhtä voimakas mutta muuten todella samanlainen. Jos haluatte makean, pehmeän tuoksun, joka ei (todennäköisesti) ärsytä muita, niin kannattaa kokeilla. Eilen laitoin molempia Tiramisuja ja toimivat myös hyvin yhdessä.
Tänään Tom Ford Oud Wood. Nautin kovasti raikkaasta puusta.
Tämä on sikäli lyhytikäinen nautinto, että muuttuu melko pian ihotuoksuksi, mutta pysyy kyllä miellyttävänä loppuun saakka.
Tänään päivän tuoksuna La Vie Est Belle L'Eclat. Tähän tartun helposti kiireisenä aamuna, kun ei sen enempää jaksa miettiä miltä haluaa tuoksua. Helppo ja mukava tuoksu 🙂
Sikäli hassua, että perus La Vie Est Bellestä en pidä yhtään.
-N43
Lainaukset ovat taas rikki mutta mitä yllä oleva kirjoittaja pitää La vie est belle iris absolu -tuoksusta? Minäkään en pidä og-tuoksusta mutta harkitsen ostavani tämän. Se on niin ihana pehmeä kukkaistuoksu.
Ei johdu siitä vaan ovat lukkojen takana ettei varasteta. Eikä kaikissa Kickseissä ole lukkojen takana, joissakin on ja joissakin ei.