Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19266)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta mikä ero on muotitalojen tuoksuilla? Eli on niitä paljon mainostettuja alle satasen pulloja ja sitten useiden satojen hajuvesiä. Ovatko kalliimmat hintansa arvoisia?
Esimerkiksi Armanilla on perussarjat tuoksuistaan, mutta tavaratalon standilta löytyy kalliimpi Armani Prive-sarja.
Sama YSL:llä joilla Le Vestiaires-putiikkisarja ja Diorilla löytyy vastaava La Collection Privee. Osa Chanelin tuoksuista löytyy vain heidän omista liikkeistään.
Nuo kalliimmat taitaa olla tuplat, triplat tavallisten sarjojensa hinnasta.
Tiedän. Mutta mikä niiden ero on? Esimerkkinä juuri Chanel. Olin ostamassa pulloa, kunnes myyjä kertoi sen maksavan yli 300 euroa. Jätin kauppaan.
Mulle hypetetyt Delina, Love Don't Be Shy, ja Cloud olivat suuria pettymyksiä. Delina oli kuin ruusuvedessä uitetulla puunuijalla olisi lyöty, melkein sattui nenään. Kuitenkin jotenkin uskalsin tilata La Rosee näytteen ja se on ihan erilainen, siinä haistan raparperin hyvin ja 10 ml näyte on kohta loppu, mutta tuskin tilaan lisää.
Memo Paris.
Sintra: lopputuoksu on mun iholla identtinen Kilianin Love, dont be shy:n kanssa. Muuten eivät kyllä muistuta toisiaan, haistelin niitä ennen suihkua toisessa kädessä toista, ja toisessa toista. Sintra on paljon voimakkaampi ja pistävämpi, enkä sitä haistettuani haistanut Kiliania juuri lainkaan. Sintra veti reseptorit ihan tukkoon. En pidä kummastakaan noista, mutta jos olisi pakko valita, mieluummin Kilian.
Granada: tuttu tuoksu. En tiedä mistä, mutta jokin muu hajuvesi on hyvin samanlainen. Fragranticassa jonkun mielestä Gaultierin se orkkis naisfiguuri (la belle?) tuoksuu samalta. Itselläni oli joskus 15 vuotta sitten minipullo sitä, mutta ei mitään muistikuvaa miltä se tuoksui. Saattaa kuitenkin hyvinkin olla se, kun on niin tuttu. Lyhyesti Granada on naisellinen, kukkaisen hedelmäinen, aika tavanomainen hajuvesi.
Winter Palace: tämä oli miellyttävä yllätys. Hyvin sitruksinen (en pidä sitrustuoksuista), mutta kerrankin sellainen sitrustuoksu mikä ei ala haista Vimiltä ihollani. Vanilja ja tonkapapu tuntuvat pehmentävän ja pyöristävän tuoksua talvisempaan suuntaan. Ehkä paras sitrustuoksu mitä tähän mennessä on tullut vastaan, kesään kuitenkin hieman raskas ja makea. Näyte jää siis ensi talvikauteen käytettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jasmiinia pitää laittaa niin moneen tuoksuun, se tunkee läpi muun
Mitä tähän pitäisi vastata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilasin hypetyksen uhrina näytteen Delinaa ja mitä ihmiset on siitä mieltä täällä? Voin ihan suoraan sanoa että inhoan. Tiedän kyllä että sitä myös rakastetaan sankoin joukoin, näin ihmiset kokee tuoksut eri lailla. Minulle se on rutikuiva puinen ja häiritsevän voimakas ruusu jossa on hapan jälkimaku.
Tilasin siitä näytteen viime vuoden puolella, ja mielestäni nenää kirvelevän suitsukemainen ja pippurinen ja tosiaan hapan ruusu lymyää taustalla.
Tilasin myös Delina Rosesta näytteen, se oli kuin halpakopio Chloén nimikkotuoksusta, ja vetisempi.
Kukaan tutuistani ei pitänyt noista, eivät huolineet näytteideni jämiä. :D
Noista Marlyn tuoksuista ja etenkin Delinasta ollut juttua että ovat maksettuja youtube- ja somehypetettyjä ja niitä tungettu joka tuuttiin ja pakotettu ihmisten tietoisuuteen, ja kun merkki järjestänyt näyttäviä tilai
Olen tullut samaan tulokseen että täysin keinotekoinen ja maksettu hype. Pullo on kyllä upea mutta hypen ja tuoksun välinen ristiriita liian suuri. Valaya on toinen josta näkee paljon kohkausta, kiinnostaisi vielä kokeilla. Jos sen on samanlainen nenään sattuva tuoksu kuin Delina niin vedän ruksit koko tuoksutalon päälle.
Vierailija kirjoitti:
Memo Paris Cappadocia. Tämä haisee kengiltä. Uusilta tekonahkakengiltä joissa on joku tekoturkisvuori ja kemiallinen käsittely. Itse kengän materiaalien (myös se kumipohja) ja käsittelyn jälkeensä jättämä tuoksu mikä sieltä kenkälaatikosta avatessa pöllähtää on hyvin samanlainen kuin tämä.
Mielenkiintoista. Oletko mies vai nainen? Onko tuo plussaa vai miinusta? Fragrantican mukaan unisex? Jos Fragranticaa lukemalla on jotain oppinut niin sen että ihmiset kokee tuoksut todella eri lailla joten ehkä tuokin tuoksu voi olla mieleinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Memo Paris Cappadocia. Tämä haisee kengiltä. Uusilta tekonahkakengiltä joissa on joku tekoturkisvuori ja kemiallinen käsittely. Itse kengän materiaalien (myös se kumipohja) ja käsittelyn jälkeensä jättämä tuoksu mikä sieltä kenkälaatikosta avatessa pöllähtää on hyvin samanlainen kuin tämä.
Mielenkiintoista. Oletko mies vai nainen? Onko tuo plussaa vai miinusta? Fragrantican mukaan unisex? Jos Fragranticaa lukemalla on jotain oppinut niin sen että ihmiset kokee tuoksut todella eri lailla joten ehkä tuokin tuoksu voi olla mieleinen.
Nainen. Ei se tuoksu paha ole. Kemiallinen, minun nenässäni. Ei uusien talvikenkien haju sinällään ole mikään epämiellyttävä haju, mutta mielleyhtymä on niin vahva että ei vain toimi mulla. Testailen toki lisää, erityisesti taas kiinnostaa mitä kesän lämpö tekee. Toivon että se avaisi tuoksua eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta mikä ero on muotitalojen tuoksuilla? Eli on niitä paljon mainostettuja alle satasen pulloja ja sitten useiden satojen hajuvesiä. Ovatko kalliimmat hintansa arvoisia?
Esimerkiksi Armanilla on perussarjat tuoksuistaan, mutta tavaratalon standilta löytyy kalliimpi Armani Prive-sarja.
Sama YSL:llä joilla Le Vestiaires-putiikkisarja ja Diorilla löytyy vastaava La Collection Privee. Osa Chanelin tuoksuista löytyy vain heidän omista liikkeistään.
Tiedän. Mutta mikä niiden ero on? Esimerkkinä juuri Chanel. Olin ostamassa pulloa, kunnes myyjä kertoi sen maksavan yli 300 euroa. Jätin kauppaan.
Mikä Chanelin tuoksu ja missä myymälässä maksaa yli 300 euroa, jokin isokokoinen pullo Cocoa, Mademoisellea, Vitosta, Yhdeksäätoista?
Ne Les Exclusifs boutique-tuoksut (Coromandel, Cuir de Russie, Sycomore, Beige, Gardenia, 1957, 18 jne) saattaa olla valmistettuja harvinaisemmista, puhtaammista ja kalliimmista raaka-aineista kuin "tavaratalon tusinatuoksut" joita nuo Chanelin perinteiset perustuoksut käytännössä on kun niitä pullotetaan enemmän.
Lähin Chanelin liike on Ruotsissa Tukholmassa, vai onko siellä ylipäätään erikoisemmat Les Exclusifs boutique-tuoksut valikoimassa vai onko kyseessä pelkkä asustemyymälä?
Vierailija kirjoitti:
Mulle hypetetyt Delina, Love Don't Be Shy, ja Cloud olivat suuria pettymyksiä. Delina oli kuin ruusuvedessä uitetulla puunuijalla olisi lyöty, melkein sattui nenään. Kuitenkin jotenkin uskalsin tilata La Rosee näytteen ja se on ihan erilainen, siinä haistan raparperin hyvin ja 10 ml näyte on kohta loppu, mutta tuskin tilaan lisää.
Delina La Roseen raparperi alkoi muuttua happamaksi sitä mukaan kun 30 ml pulloon tuli ilmaa, alle vuodessa. Samaa happamuutta ja ytyä kuin alkuperäis-Delinan ruusussa.
Mietin että voisiko ne jotka on Delinan vahingossa ja sokkona ostaneet, kerrostaa sen jollain muulla tuoksulla mieluisammaksi.
Käytin tuon Delina La Roseen vierasvessatuoksuna kun ei sitä viitsinyt iholle enää laittaa. Säilytin sen pimeässä ja huoneenlämmössä jossa ilmanviilennyspumppu piti huolta ettei tule liian lämmin sisäilma, joten siitä ei ollut kiinni. Ehkä noissa ei vaan hinta ja laatu kohtaa? :o
Vierailija kirjoitti:
Winter Palace: tämä oli miellyttävä yllätys. Hyvin sitruksinen (en pidä sitrustuoksuista), mutta kerrankin sellainen sitrustuoksu mikä ei ala haista Vimiltä ihollani. Vanilja ja tonkapapu tuntuvat pehmentävän ja pyöristävän tuoksua talvisempaan suuntaan. Ehkä paras sitrustuoksu mitä tähän mennessä on tullut vastaan, kesään kuitenkin hieman raskas ja makea. Näyte jää siis ensi talvikauteen käytettäväksi.
Onko sulla samanlainen iho kuin mulla jossa normaalia vähän alempi pH-arvo, että sitrustuoksut muuttuu kemiallisen siivousaineen hajuisiksi ja pistäviksi? Esimerkiksi Clean-tuoksut ei toimi minulla ollenkaan eikä kalliimmista Chanelin Cristalle, vaikka nuo tuoksuu todella hyvälle ja raikkaan naisellisille kaikilla muilla keitä tunnen.
Vierailija kirjoitti:
Onko uusin Escada testattu? Millainen on.
Tarkoitatko Bali Paradise -tuoksua?
Suomen taloustilanne on niin masentava, että päivän (illan) tuoksuksi valikoituu Hermes 24 Faubourg. Sentään tässä haisee raha, kun muualla ei.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vain, ostakaa sieltä missä teille se tuoksuttelu tarjottiin. Ei se ole mikään itsestäänselvyys, että tuoksuja saa kokeilla omalle iholle ennen ostoa, vaan kaupoille varmasti kallista ja häpeämättömästi hyväksikäytettyä.
EI PIDÄ PAIKKAANSA!
Brändi antaa testerit kaupoille ilmaiseksi. Niiden tarkoitus on nimenomaan tuoda tuotteet kuluttajalle testattaviksi ja ihasteltaviksi, jotta kuluttaja päätyisi ostamaan tuotteen. Brändille itselleen on ihan sama mistä se kuluttaja sen tuotteen sitten lopulta ostaa, koska brändi saa siitä saman hinnan riippumatta kuluttajan ostopaikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vain, ostakaa sieltä missä teille se tuoksuttelu tarjottiin. Ei se ole mikään itsestäänselvyys, että tuoksuja saa kokeilla omalle iholle ennen ostoa, vaan kaupoille varmasti kallista ja häpeämättömästi hyväksikäytettyä.
EI PIDÄ PAIKKAANSA!
Brändi antaa testerit kaupoille ilmaiseksi. Niiden tarkoitus on nimenomaan tuoda tuotteet kuluttajalle testattaviksi ja ihasteltaviksi, jotta kuluttaja päätyisi ostamaan tuotteen. Brändille itselleen on ihan sama mistä se kuluttaja sen tuotteen sitten lopulta ostaa, koska brändi saa siitä saman hinnan riippumatta kuluttajan ostopaikasta.
Ööö mitkä testerit? Ei minulle ainakaan ole testeriä missään tarjottu viime vuosina. Eikä tämä liity edes mitenkään varsinaiseen asiaan. Jos esim Emotion-ketjun tai Kickisin myymälöissä ravaa porukkaa testailemassa mutta kukaan ei osta mitään, niin kauanko hajuvedet pysyy valikoimissa? Tai on mitään muuta valikoimaa kuin top ten myydyimmät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla samanlainen iho kuin mulla jossa normaalia vähän alempi pH-arvo, että sitrustuoksut muuttuu kemiallisen siivousaineen hajuisiksi ja pistäviksi? Esimerkiksi Clean-tuoksut ei toimi minulla ollenkaan eikä kalliimmista Chanelin Cristalle, vaikka nuo tuoksuu todella hyvälle ja raikkaan naisellisille kaikilla muilla keitä tunnen.
Sivusta: Millähän tämän pH-asian saisi selvitettyä, kiinnostaisi tietää? Mulla nimittöin Winter Palace on selkeästi teetuoksu, Cleanit toimivat ookoosti ja Chanelit sopivat kaikki kuin nenä päähän, myös Cristalle ja Coco? Mulle sopii myös palasaippualla peseytyminen, en muuta käytäkään. Liekö sitten täällä korkeampi ihon pH? Sitrusten kanssa en ole huomannut mitään erityistä ongelmaa, pikemminkin makeat sävyt korostuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI PIDÄ PAIKKAANSA!
Ööö mitkä testerit? Ei minulle ainakaan ole testeriä missään tarjottu viime vuosina. Eikä tämä liity edes mitenkään varsinaiseen asiaan. Jos esim Emotion-ketjun tai Kickisin myymälöissä ravaa
Kyllähän noin on jo käynyt, eli online-kaupat on voittaneet kivijalan ja tämä näkyy monissa kivijaloissa. Useassa emotionissa ja kickissä on tuoksut lukollisten ovien takana, jotta niitä ei voi oman mielensä mukaan enää testailla. Lisäksi niissä on vain suppea valikoima tuoksuja.
Stockallakin on jo supistettu valikoimaa, joku niche brändi sieltä taisi juuri poistua. Nämä asiat juuri siksi, että ihmiset nykyään käy vain testaamassa tuoksut kivijalassa, mutta varsinaisen oston tekee sitten netistä edullisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Onko uusin Escada testattu? Millainen on.
Omaan nenään bali paradise oli aivan kaamea, siis harvinainen kaamea escadan tuoksuksi. Ällömakea.
Escada toi takaisin markkinoille myös vanhan taj sunsetin, ja se oli ihan hyvä mutta vähän liian lapsekas omaan makuun vaikka olenkin 30v, ostamatta jää.
Chiffon Sorbet on kaunis ja naisellinen Escadan uudelleen lanseeraama tuoksu. Ei ole äklönmakea kuten nämä viimeisimmät uutuudet.