Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19266)

Vierailija
18481/19266 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaukset ovat taas rikki mutta mitä yllä oleva kirjoittaja pitää La vie est belle iris absolu -tuoksusta? Minäkään en pidä og-tuoksusta mutta harkitsen ostavani tämän. Se on niin ihana pehmeä kukkaistuoksu.

Testaan vaan tuota lainausten toimimista. Näköjään nyt toimii.

Vierailija
18482/19266 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaukset ovat taas rikki mutta mitä yllä oleva kirjoittaja pitää La vie est belle iris absolu -tuoksusta? Minäkään en pidä og-tuoksusta mutta harkitsen ostavani tämän. Se on niin ihana pehmeä kukkaistuoksu.

Täällä ylläoleva kirjoittaja 😊

Tuota en olekaan testannut, kiitos vinkistä! Itseasiassa useampi flankeri ollut ihan ok viimeisenä kokeiluna Gold Extrait, jonka sitten myin kuitenkin pois kun tuntui liian vahvalta arkikäyttöön. Vanhemmista tykkäsin florale versiosta, mutta sitäkään ei enää tehdä. Soleil Cristal ok, samoin intensement. Tuo originaali sattuu vain olemaan juuri se, josta en pidä yhtään.

-N43

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18483/19266 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Mugler häviämässä Sokokselta? Googlen kautta vielä löytää Sokoksen sivuilta.

Vierailija
18484/19266 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan Mugler häviämässä Sokokselta? Googlen kautta vielä löytää Sokoksen sivuilta.

Kävin eilen Sokoksella ja huomasin saman. Olivat myyneet alennusmyynnissä niitä jo hetken.

Vierailija
18485/19266 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kaikki tuoksut pikku hiljaa lakkaa Suomesta. Kauppa ei käy ja ihmiset köyhtyvät. Valikoimat kapenevat ennen kuin loppuvat kokonaan.

Vierailija
18486/19266 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä ihmiset on Poison-linjasta? Tuoksuttelin niitä epäluuloisena mutta huomasin pitäväni kaikista jotka olivat tarjolla. En muista oliko OG Poison rivissä mutta ainakin Hypnotic Poison, Pure Poison ja Poison Girl miellyttivät.

Vierailija
18487/19266 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin on! Todella kaunis, elegantti tuoksu. Itse pidän kyllä siitä alkuperäisestäkin edelleen. Mutta tuo Iris on todella onnistunut muunnos, tai paremminkin ihan itsenäinen tuoksu.

(Se uusin, L'elixir on aivan kamala kirsikkamakeinen, tuli  ihan huono olo kun testasin)

Vierailija
18488/19266 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on! Todella kaunis, elegantti tuoksu. Itse pidän kyllä siitä alkuperäisestäkin edelleen. Mutta tuo Iris on todella onnistunut muunnos, tai paremminkin ihan itsenäinen tuoksu.

(Se uusin, L'elixir on aivan kamala kirsikkamakeinen, tuli  ihan huono olo kun testasin)

Kirsikka? Ei ole.

Vierailija
18489/19266 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirsikka? Ei ole.

Olet oikeassa, kyseessä on siis vadelmatuoksu, josta tulee mulle mieleen synteettinen, makea vadelmaliköörin tuoksu. Ei mitään yhteyttä original-tuoksuun. Kamalin ja turhin flanker, mitä tästä tuoksusta on kehitelty.

Iris Absolu on tyylikäs.

Vierailija
18490/19266 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä kellään kokemusta Fracasista?

Vierailija
18491/19266 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin jokin aika sitten hajuvesiharrastuksen joka on nyt hassusti jämähtänyt Bianco Latteen. Kun ihmiset käyttävät sanaa obsessed niin tämä on kai nyt sitä. Mikään muu hajuvesi ei tunnu miltään ja tässä on ihan oikeasti addiktion makua. En ikinä olisi uskonut että hajuveteen voi addiktoitua. Onko kellään muulla samanlaisia kokemuksia? Ongelma on se että kokeilin Bianco Lattea ihan vain uteliaisuuttani ja hypetyksen takia, mutta nyt olen ihan rakastunut siihen ja samalla hieman harmissani, koska koen että Bianco Latte on jonkun ihan erilaisen ihmisen tuoksu kuin mitä minä olen. Se on nuoren ihmisen eloisa ja vaniljainen gourmand ja minä olen yli nelikymppinen ja ihan toisen tyyppinen ihminen. Miten muut ihmiset kokee tämän, voiko tuoksu olla vääränlainen vai käykö kaikki kaikille?

Vierailija
18492/19266 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin jokin aika sitten hajuvesiharrastuksen joka on nyt hassusti jämähtänyt Bianco Latteen. Kun ihmiset käyttävät sanaa obsessed niin tämä on kai nyt sitä. Mikään muu hajuvesi ei tunnu miltään ja tässä on ihan oikeasti addiktion makua. En ikinä olisi uskonut että hajuveteen voi addiktoitua. Onko kellään muulla samanlaisia kokemuksia? Ongelma on se että kokeilin Bianco Lattea ihan vain uteliaisuuttani ja hypetyksen takia, mutta nyt olen ihan rakastunut siihen ja samalla hieman harmissani, koska koen että Bianco Latte on jonkun ihan erilaisen ihmisen tuoksu kuin mitä minä olen. Se on nuoren ihmisen eloisa ja vaniljainen gourmand ja minä olen yli nelikymppinen ja ihan toisen tyyppinen ihminen. Miten muut ihmiset kokee tämän, voiko tuoksu olla vääränlainen vai käykö kaikki kaikille?

Voi olla vääränlainen tietysti mun kokemuksen mukaan. Olen kirjottanutkin tänne joskus kuinka tykkäsin yhdestä tuoksusta paljon, mutta se tuntui epämukavalta ja tuoksui ihan vieraalta ihmiseltä eikä yhtään itseltäni - jotenkin hyvin outo tunne. Ja on mulla muitakin, mutta lievempiä tapauksia ollut, että tuoksu on ihana, muttei kuitenkaan mua varten. Vastaavasti se tunne on mahtava, kun löytää tuoksun joka on just eikä melkein - kuin luotu itseä varten, match made in heaven! En kyllä ole ikinä ollut vain yhteen tuoksuun mitenkään obsessed vaan mulla on ollut monia ihastumisia ja rakastumisiakin, mutta sitä yhtä ainoaa ns. signaturea ei ole löytynyt. Mutta tämähän ei siis ole mulle mikään negatiivinen asia, kun haluan aina vaan löytää uusia ihanuuksia. 🥰

Vierailija
18493/19266 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Winter Palace: tämä oli miellyttävä yllätys. Hyvin sitruksinen (en pidä sitrustuoksuista), mutta kerrankin sellainen sitrustuoksu mikä ei ala haista Vimiltä ihollani. Vanilja ja tonkapapu tuntuvat pehmentävän ja pyöristävän tuoksua talvisempaan suuntaan. Ehkä paras sitrustuoksu mitä tähän mennessä on tullut vastaan, kesään kuitenkin hieman raskas ja makea. Näyte jää siis ensi talvikauteen käytettäväksi.

Onko sulla samanlainen iho kuin mulla jossa normaalia vähän alempi pH-arvo, että sitrustuoksut muuttuu kemiallisen siivousaineen hajuisiksi ja pistäviksi? Esimerkiksi Clean-tuoksut ei toimi minulla ollenkaan eikä kalliimmista Chanelin Cristalle, vaikka nuo tuoksuu todella hyvälle ja raikkaan naisellisille kaikilla muilla keitä tunnen.

Hyvä kysymys, ei aavistustakaan ihon pH-arvosta. Täytyypä tutkia miten sen voisi selvittää. Mutta tuo sitruksen muuttuminen siivousaineeksi on juuri se mitä tapahtuu. Nuoteista tiedän vaniljan ja jotkin puunuotit iholleni sopiviksi.

Vierailija
18494/19266 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään kokemusta Aroma Concepts:in Sapphire Avrista? Tuon pitäisi olla jonkinlainen Xerjoff Lira-dupe (mustikkalisällä?), mutta ei viitsisi sokkona tilata netistä. Myös muut Aroma Concepts:in tuoksut kiinnostaa.

Vierailija
18495/19266 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla vääränlainen tietysti mun kokemuksen mukaan. Olen kirjottanutkin tänne joskus kuink

Minäkin tässä vain odotan että pääsisin irti tästä yhdestä ja voisin jatkaa kokeilua, maailma on täynnä upeita ja kiinnostavia tuoksuja ja haluaisin jo jatkaa eteenpäin koska tämä ei voi olla minun signature. En ylipäänsä edes kaipaa varsinaista signaturea, tarkoituksena oli minullakin kokeilla kaikenlaista ja harjoitella tunnistamaan nuotteja ja ostaa tuoksu kokoelmaan jos löytyy jokin helmi. Nyt sitten olen jäänyt jumiin tähän yhteen vääränlaisen, kunnon first world problem! 

Vierailija
18496/19266 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin todellinen first world problem. Pääsin reissulla testaamaan Ella K Musk K ja tämä ihanuus jäi ns kummittelemaan. Harmi, että on niin kallis. 

Vierailija
18497/19266 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissu Malagaan. Mitä paikkoja ja paikallisia tuoksumerkkejä kannattaa penkoa? Tunnen itse espanjalaisista vain Loewen. Ja Lokki-Tanen eli Loccitanen liike on lähellä majoituspaikkaamme, siellä käyn tutustumassa sen merkin hajuvesiin, niissä on kuvausten perusteella joitakin mielenkiintoisia.

Vierailija
18498/19266 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko jollain omaa kokemusta Silver Mountain Water ista?

Sekä tietoa mistä sen testerin saisi? 

Toinen kiinnostava olisi Mizensirin Luxury, samat kysymykset?

Sain jostain nettikaupasta testerin Silver mountain waterista yllätyslahjaksi ja ei se mua mitenkään säväyttänyt. Sellanen perus sitruksinen unisex cologne-tuoksu, joka on tehty miljoona kertaa ennenkin eikä tarjoa ainakaan mulle mitään uutta. Tietysti jos sellasesta pitää niin lajissaan varmasti ihan erinomainen. Käytän kyllä testerin keväällä/kesällä, mutta ehkä sekoitan siihen vaikka Loccitanen Verveineä.

Olen kerran testannut Silver Mountain Wateria iholleni tuloksena halvan maskuliinisen colognen leyhähdys. Ja koska olen nainen, niin kokemus ei ollut miellyttävä. Minun ihoni kanssa sillä ei synkkaa, jollakulla toisella saattaa käydä ihan päinvastaisella tavalla. 

Vierailija
18499/19266 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli eilen ehtoolla saunan jälkeen yllä vain vihree mennen.

Anoppia huvitti, vaimoa vähemmän.

Vierailija
18500/19266 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin todellinen first world problem. Pääsin reissulla testaamaan Ella K Musk K ja tämä ihanuus jäi ns kummittelemaan. Harmi, että on niin kallis. 

Köyhälle kaikki on kallista.

Mene töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi