Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19266)
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli eilen ehtoolla saunan jälkeen yllä vain vihree mennen.
Anoppia huvitti, vaimoa vähemmän.
Vihreä mennen on kysyttyä vintagea.
Olen koittanut etsiä tuloksetta kirppareilta, autokorjaamoiden -ja palolaitosten vessoista yms.. mistä vielä löysit?
Ehdotan Mennen-miehelle Rabannen Phantom-tuoksua. On moniulotteinen, helppo tuoksu. Robottipullo.
ei kantsi jäädä vanhaan roikkumaan, Stockalla nuoret pojatkin testaavat innokkaasti uusia tuoksuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullakin todellinen first world problem. Pääsin reissulla testaamaan Ella K Musk K ja tämä ihanuus jäi ns kummittelemaan. Harmi, että on niin kallis.
Köyhälle kaikki on kallista.
Mene töihin.
En mene koska elelen mukavasti pääomatuloillani. Varat riittäisivät hyvin haluamaani parfyymiin, mutta ostamamatta jättäminen on lähinnä moraalikysymys. Nämä parisensataa pulloa riittävät hyvin loppuelämäkseni ja 250€ uuteen tuoksuun ei olisi järkevää vaikka se olisi kuinka ihana.
Muistakaa meitä herkähajuaistisia miehiä. Hajuvesipullon on tehty juuri varovaiseen annosteluun. Tippa on jo liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa meitä herkähajuaistisia miehiä. Hajuvesipullon on tehty juuri varovaiseen annosteluun. Tippa on jo liikaa.
Touhutippa onkin, tuoksutippa ei.
Ihanan keväinen päivä!
Mitäs tuoksuja muut ovat nyt ottaneet käyttöön? Itsellä ollut nyt pari päivää Lattafan Haya, ja tämä on kyllä todella kiva ja kevääseen sopiva. Jostain syystä tämäkin oli unohtunut moneksi kuukaudeksi käyttämättä.
Onko kellään muuten kokemuksia Lattafan Victoria tuoksusta? Jossain vinkattiin, että voisi olla saman tyylinen kuin D&G Devotion, pitääkö paikkansa?
-N43
Mikä tuoksu olisi samantyyppinen kuin Versacen Chrystal Noir? Päätin jo etten pidä siitä riittävästi mutta toisaalta se kummittelee vieläkin vaatteessa jonka jo pesin ja houkuttaa harkitsemaan uudestaan.
Uusi versio Chancesta tulossa keväällä. Ruusu-geranium-iiris-vadelma. Houkuttaa teoriassa todella paljon, Eau Fraicheen olen edelleen ihastunut, ja uudessa Splendid-versiossa on suosikkinuotit. Mikä voisi mennä vikaan?
Kevään kylmä ja kolea jakso kaipaa tuoksuilta vielä lämpöä. Ohuelti Gucci Rush, Lauder Sensuous, Guerlain Nahema. Kevyemmät odottelee lämmintä päivää.
Kevään kylmä ja kolea jakso kaipaa tuoksuilta vielä lämpöä. Ohuelti Gucci Rush, Lauder Sensuous, Guerlain Nahema. Kevyemmät odottelee lämmintä päivää.
Clinique Calyx, onko kellään ollut käytössä? Luulin tätä joksikin esihistorialliseksi aarteeksi joka olisi jo lopetettu, mutta siellähän sitä oli Stockmannilla oikein hyvään 68e hintaan.
Minä otin jo keväisen May Flowerin käyttöön, vaikka on vasta maaliskuu. Tykkään kevyen raikkaista kukkaistuoksuista.
Millaisia kokemuksia teillä on Tokmannin hajuvesistä? Huomasin, että siellä on haluamani designer hajuvesi puoleen hintaan esim Sokoksen hintaan verrattuna, mutta uskaltaako tilata? Onko niissä jotain vikaa, siis onko nuo jotain muiden kauppojen poistoja, joissa on vanhat päiväykset tai jotain? Kuitenkin 60e säästö, miten voivat myydä noin halvalla?
Päivän tuoksuna Zimayan Bouguet Red. Oli kyllä hintansa väärti ja paljon enemmänkin. Uskomattoman laadukas tuote, vaikka onkin kopio Baccarat Rougesta.
Vierailija kirjoitti:
Minä otin jo keväisen May Flowerin käyttöön, vaikka on vasta maaliskuu. Tykkään kevyen raikkaista kukkaistuoksuista.
Hämmästyttävää itseasiassa että May Flower nimistä tuoksua ei ole olemassa. May Flower olis toimiva nimi jollekin kunnon kukkapuskaiselle kevättuoksulle. Kommentin kirjoittajalla välähti oikein mukavasti.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia kokemuksia teillä on Tokmannin hajuvesistä? Huomasin, että siellä on haluamani designer hajuvesi puoleen hintaan esim Sokoksen hintaan verrattuna, mutta uskaltaako tilata? Onko niissä jotain vikaa, siis onko nuo jotain muiden kauppojen poistoja, joissa on vanhat päiväykset tai jotain? Kuitenkin 60e säästö, miten voivat myydä noin halvalla?
Ei mitään vikaa! Itse ainakin ostaisin, ja ostankin kun suosikkituotteita tulee myyntiin Tokmanniin.
Onkos jo tsekattu Hullujen päivien tuoksutarjonnat?
Itseä vähän kiinnostaa Sol de Janeiron vartalotuoksu, sekä Brenze Goddess tuoksujen minikoot. Harmi kun "originaalia" ei näkynyt olevan.
Entäs muut?
-N43
Vierailija kirjoitti:
Onkos jo tsekattu Hullujen päivien tuoksutarjonnat?
Itseä vähän kiinnostaa Sol de Janeiron vartalotuoksu, sekä Brenze Goddess tuoksujen minikoot. Harmi kun "originaalia" ei näkynyt olevan.
Entäs muut?
-N43
Mukaan tarttui klassikko Eros EdP. Minttu, vanilja (erikoinen yhdistelmä) ja nahka. Jälkimmäinen puuttuu EdT:sta.
-M66
Katselin äsken Stockmannin nettisivuilla niiden tuoksuvalikoimaa ja hintoja. Jo ovat hinnat nousseet... Aerinin Lilac Path ja Hibiscus Palm 50 ml pullot maksoivat 103 € vuonna 2019, jolloin minä ne molemmat ostin (kanta-asiakastarjouksena sain silloin vielä 15% pois hinnasta), nyt hinta niille on 146€. Sadan millin pullo maksoi muistaakseni juuri tuon 146€ kuusi vuotta sitten, nyt hinta on 218€. Aqcua di Parman Magnolia Nobile 50 ml vuonna 2020 oli 129€, nyt 201€.
Kylläpä on kirpaissut tuoksuja tämä nykymaailman meno. 🙁