Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19266)

Vierailija
18401/19266 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytin pullollisen Iziaa viime kesänä ja tuoksu oli ihan kiva mutta... suoraan sanottuna olisi voinut olla Yves Rocher-tuoksu. Nenä Amandine Clerc-Marie on monen Yvy Ryppysenkin takana, joten se selittää kaltaisuuden. En aio ostaa enää uutta pulloa. Yleisesti Sisleyllä on ihania laatutuoksuja ja mulla on melkein kaikkia ainakin yksi pullo, joitakin kuten Eau du Soiria pari varapulloakin. Pitäisi alkaa vähän suitsia muutenkin jo keräilyä, johan mä alan n. 3500 putelilla olla jo ihan hoarder. Mutta onhan tässä kokoelmaa kertynyt jo vuosikymmeniä ja olen iloinen kaikista vintage-tuoksuistani näinä vesittämisen, ylisääntelyn ja reformulaatioiden aikakaudella.

Käyköhän tämä kirjoittaja vielä täällä? Kunnon harrastaja. Mitkä olis sinun kaikkien aikojen top 10?

Vierailija
18402/19266 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo tuoksut, jotka olivat joskus 80-luvulla ihania, eivät ole mulle sitä enää. Arpege, Tamango, Anais Anais, White Linen, Opium, Balahe, Nahema..

Maku on muuttunut ja tuoksujen valikoima kasvanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18403/19266 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä nykyajan tuoksuista muistuttaisi lähinnä Chloen Narcisse-tuoksua? Se tuoksu oli upea mielestäni. 

Vierailija
18404/19266 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä nykyajan tuoksuista muistuttaisi lähinnä Chloen Narcisse-tuoksua? Se tuoksu oli upea mielestäni. 

Mietin samaa ja löysin European perfumes -nimisen firman joka myy kopiota siitä ja löysinkin sen tuotevalikoimasta. Oli kuitenkin niin vaivalloista miettiä tilaamista että jäi kokeilematta.

Vierailija
18405/19266 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin juuri että Chanelin hajuvesiä saa Suomessa livenä vain laivoilta? Ja verkkokaupoista sokkona tilaamalla. Yllättävää, koska Chanelin pitäisi olla maailman suosituin hajuvesimerkki tai jotain?

Vierailija
18406/19266 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajusin juuri että Chanelin hajuvesiä saa Suomessa livenä vain laivoilta? Ja verkkokaupoista sokkona tilaamalla. Yllättävää, koska Chanelin pitäisi olla maailman suosituin hajuvesimerkki tai jotain?

Stockmann? 

Vierailija
18407/19266 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, Stokkalta saa Chanelia.

Vierailija
18408/19266 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokoksellakin on ollut Chanelia. 

Vierailija
18409/19266 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa Samsara EdP. En tykkää alusta ollenkaan, mutta kunhan pehmenee, niin tuoksu muuttuu mukavaksi ja miellyttäväksi.

Vierailija
18410/19266 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme juttu jos Sokoksella ja Stockalla on myynnissä Chanelia mutta verkkokaupasta ei löydy brändiä ollenkaan, kummallakaan 🤔. Mikähän tuohon on syynä?

Vierailija
18411/19266 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme juttu jos Sokoksella ja Stockalla on myynnissä Chanelia mutta verkkokaupasta ei löydy brändiä ollenkaan, kummallakaan 🤔. Mikähän tuohon on syynä?

https://www.vauva.fi/keskustelu/3528659/chanel-poistunut-kokonaan-sokok…?

Vierailija
18412/19266 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan meikkituoksuja, joten tuo Nude velvet menee testiin. Kiitos vinkistä! 

Vierailija
18413/19266 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin? En kyllä muista viime vuosilta tällaista.

Vierailija
18414/19266 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin? En kyllä muista viime vuosilta tällaista.

2010-luvulla. Eikä varmasti joka liikkeessä silloinkaan.

Vierailija
18415/19266 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokkarille tullut Laura Mercierin tuoksuja. Harmi, kun ei ole 30 ml pulloja ollenkaan.

Vierailija
18416/19266 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin eilen vihdoin kokeilemaan Normalissa Lattafan hypetettyä Khamrah-tuoksua. Muistuttaako tuo kenenkään muun mielestä Oscar de la Rentan Alibi Sensuellea? En osaa verrata Kilianin Angels' Shareen sillä tuota ei ole ollut vielä mahdollisuutta testata, mutta tuoksu oli yllättävän samankaltainen tuon Alibin flankerin kanssa.

Vierailija
18417/19266 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stocca myy Chanel tuoksuja.

Vierailija
18418/19266 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palasin Vanilla Powderin pariin. Aiempi kokemukseni tuoksusta oli äkäinen pöläys palo santoa, mutta tuoksua on ylistetty niin paljon, että halusin kokeilla sitä uudestaan. Tällä kertaa intuitio kehotti minua rasvaamaan ihoni ennen tuoksun suihkuttamista, ihoni kun on hyvin talvikuiva. Ja oi mikä ero! Kuin taikatemppu. Aiemmin terävä ja kuiva tuoksu avautui ihan eri tavalla, haihtumisen sijaan kookos ja vanilja jäävät viipyilemään iholle tasapainottaen palo santon maskuliinisuutta. Ja kuinka herkullisia ne nuotit ovat. Olen nyt puolisen tuntia nuuskinut rannettani, ja tuoksu muuttuu koko ajan vain koukuttavammaksi, vanilja tulee ihanasti esiin. Tämä ei ole makea gourmand-vanilja, vaan lämmin ja kypsä tuoksu. Aivan ihana. Ei ihme, että tätä on hypetetty. 

Vierailija
18419/19266 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin eilen vihdoin kokeilemaan Normalissa Lattafan hypetettyä Khamrah-tuoksua. Muistuttaako tuo kenenkään muun mielestä Oscar de la Rentan Alibi Sensuellea? En osaa verrata Kilianin Angels' Shareen sillä tuota ei ole ollut vielä mahdollisuutta testata, mutta tuoksu oli yllättävän samankaltainen tuon Alibin flankerin kanssa.

Minullakin on näyte Khamrahista ja ei voi mitään mutta minulla tulee siitä liikaa mieleen miesten partavesi. Unisexhän se onkin. Samalla tosi makea, jouluinen, itämainen... Omalla tavallaan ihana mutta not my cup of tea.Olen miettinyt yrittäisinkö jotain raikkaampaa layeria että saisin sen käytettyä.

Vierailija
18420/19266 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin hypetyksen uhrina näytteen Delinaa ja mitä ihmiset on siitä mieltä täällä? Voin ihan suoraan sanoa että inhoan. Tiedän kyllä että sitä myös rakastetaan sankoin joukoin, näin ihmiset kokee tuoksut eri lailla. Minulle se on rutikuiva puinen ja häiritsevän voimakas ruusu jossa on hapan jälkimaku.