Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19266)

Vierailija
18121/19266 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä monella pitäisi olla nimimerkit! Menee kauhean monta hyvää loukkaantumis- ja puolestaloukkaantumismahdollisuutta ihan haaskuuseen, kun joutuu selventäen kertomaan minkä viestin on tai ei ole kirjoittanut, ja joutuu sanomaan jollekin jonka tietää mahdollisesti myös ehkä kirjoittaneen jonkun toisenkin viestin josta ei pidä, että ei leiki tämän kanssa. Kukaan ei myöskään osaa edes jäädä anonyymillä palstalla kaipaamaan anonyyymejä viestejä kirjoittavaa anonyymiä. Ei saa edes mitään tunnereaktiota aikaiseksi, kun lukija ei tiedä pitäisikö olla iloinen vai surullinen tapahtuneesta.

Onkohan siitä nyt kolme vai neljä vuotta, kun yksi aktivisti yritti ajaa tähän ketjuun nimimerkkejä kuin käärmettä pyssyyn. Arvasihan sen, miksi, ja ainokainen leikkiin lähtenyt saikin välittömästi trolliarmeijan kimppuunsa. Minusta tämä on ihan hyvä näin. Sana on vapaa ja kirjoittajat pysyvät hahmottomina. Asioilla on puolensa. Toki loukkaantumis- ja puolestaloukkaantumisharrastajille hankalaa. - Tapanin tuoksuna SL: Muscs Koublai Khan. Muuttohommiin (ei onneksi omiin) sopivan rivakka ja reipas.

Vierailija
18122/19266 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan tuoksuja.

Rakastan hyvää ruokaa ja viinejä, sekä drinkkejä. Syön punaista lihaa kun huvittaa jos raudanpuute menkkojen aikaan, ja kuuntelen elimistöäni jos tekee mieli tiettyjä vitamiinipitoisia hedelmiä tai vihanneksia. Nautin viinilasillisesta, sen mausta ja tuoksuista, viinitarhojen historiasta. Kuuntelen mieluummin elimistöäni kuin olevinaan terveyshenkilöitä jotka saa rahaa promotakseen ihmisille jotain turhaa.

Kaikesta pitäisi luopua nykypäivänä ja some määrää ihmisten olemuksen. Ihmisistä halutaan tehdä geneerisiä sopuli-olentoja määräämällä heitä tahtonsa mukaan, aivan väärin perustein.

Pelotellaan syövällä. Kaikesta voi saada syöpää. Jos pelkää ja ahdistuu sillä, niin elämänlaatu huononee, eikä enää nauti asioista. Stressi ei hyväksi, nautinnot ovat. Tehkää sitä mistä nautitte älkääkä kuunnelko tai lukeko liikaa mediaa, koska se pesee meidän aivot eikä välttämättä terveellisellä tavalla.

Parempaa vuotta 2025 kaikille tuoksufaneille :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18123/19266 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käytin samplen Laliquen Le Parfum -tuoksusta. Kaunis, pehmeä ja ketään ärsyttämätön tuoksu, sekoituksena valkoisia kukkia ja vaniljaa. Bulkkiahan tämäkin on, mutta ehdottomasti paremmasta päästä designer-tuoksuja.

Eilen aloitin samplen Tom Fordin Velvet Orchidista. Pullon väristä olisi jo pitänyt ymmärtää että tämä on gooteille ja masentuneille. 😆 En siis vain voi sietää mitään näin vahvaa tuoksua vaikka olisi kuinka hyvin tehty tuoksu, tällaiset tuntuvat lähinnä kemiallisella pahoinpitelyitä ja sample meni roskiin.

Aattona käytin pois samplen tuoksusta Victorias Secet: More Pink Please EdP. Tämä oli oikein kaunis kaikelle vaaleanpunaiselle hötölle tuoksuva ei niin vakavasti otettava tuoksu. Nuorille sopii päiväänkin ja meille 30 vuotta täyttäneille mieltä piristäväksi kotituoksuksi.

Olen tosi kranttu tuoksujen suhteen, mutta onneksi olen löytänyt samplet niin pääsee joka kuukausi testaamaan pinon tuoksuja.

Vierailija
18124/19266 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas, joulun jälkeen, ihan kaikki hajunenuset täällä. Alusta asti kirjoittanut N54 ei viitsi katsoa mitä viimepäivinä on väitelty. Tulin vaan kertomaan että mulla on tänään (taas) Lauder Sensuous ja se on upea. Haistakaa hyvä, edelleen! 😉

Vierailija
18125/19266 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin sivuja taaksepäin keskusteltiin vaniljatuoksuista. Oletteko kokeilleet Diptyquen Eau Duellea? Sitä on kehuttu. Itse en ole testannut.

Vierailija
18126/19266 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei taas, joulun jälkeen, ihan kaikki hajunenuset täällä. Alusta asti kirjoittanut N54 ei viitsi katsoa mitä viimepäivinä on väitelty. Tulin vaan kertomaan että mulla on tänään (taas) Lauder Sensuous ja se on upea. Haistakaa hyvä, edelleen! 😉

Muuten, on myös oikea tauti nimeltä hajunenä (otseena).

https://www.laakarilehti.fi/ajassa/ajankohtaista/loyhkanena-jai-histori…

Onneksi tuo on niin harvinainen nykyään, että voi jo puhua ihan toisessa merkityksessä hajunenistä!

Vierailija
18127/19266 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi tuo on niin harvinainen nykyään, että voi jo puhua ihan toisessa merkityksessä hajunenistä!

Apua. En tiennyt, anteeksi N54

Vierailija
18128/19266 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:. Guerlain Samsara EdT on niitä harvoja jotka pysynyt luottotuoksuna vuosikymmenet tähän saakka, edelliset pullot 5-10 vuoden takaa kun ostin varastoon, uutta en ole kokeillut joten en tiedä onko sitä muutettu.

On muutettu. Pidän uudesta Samsarasta, mutta eihän se ole sama tuoksu. Syvyys on poissa. Käytän uutta edp:tä usein keväisin, koska se on minusta aurinkoinen. N53 

Vierailija
18129/19266 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua. En tiennyt, anteeksi N54

Ei tarvetta pahoitella, kaikki ymmärsivät varmasti oikean tarkoituksen!

Vierailija
18130/19266 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi Eau Duellesta. Se on aromaattinen unisex-vaniljatuoksu, ei yhtään gourmand. Ehkä lähimmät sukulaiset ovat Lalique ja The ArchitectsClub (Arquiste). Kannattaa testata sekä edt että edp, sillä ne ovat hiukan erilaiset. Minulla edt. N53

Vierailija
18131/19266 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain näytteen Acqua di Gio EdT -tuoksusta ja jouduin ihmeekseni toteamaan, ettei se niin kummoinen ole. Aika pliisu siihen nähden, millaisena klassikkona sitä pidetään. Pitää kokeilla Armanin muita raikkaita tuoksuja, jos niissä olisi enemmän jännitystä. Onko näin, että Profondo-versiota ei enää valmistetakaan?

Vierailija
18132/19266 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:. Guerlain Samsara EdT on niitä harvoja jotka pysynyt luottotuoksuna vuosikymmenet tähän saakka, edelliset pullot 5-10 vuoden takaa kun ostin varastoon, uutta en ole kokeillut joten en tiedä onko sitä muutettu.

On muutettu. Pidän uudesta Samsarasta, mutta eihän se ole sama tuoksu. Syvyys on poissa. Käytän uutta edp:tä usein keväisin, koska se on minusta aurinkoinen. N53 

Noin 20 vuotta sitten oli "Samsara Shine" joka oli vihreämpi eikä yhtä itämaisen puuterinen kuin alkuperäiset Edt ja Edp. Mielestäni alkuperäisessä Edp:ssä oli aivan liikaa jotain puun tuoksua, mutta Edt oli viehättävämpi ja tasapainoisempi. Nyt tarkoitan niitä punaisissa pulloissa aikoinaan olleita, nykyiset on tietääkseni olleet bee bottleissa ja nyt viimeisimmät niissä geneerisissä joita on pari kymmentä ja jotka erottaa toisistaan enää vain se pullon keskellä oleva pieni nimi väreineen.

Vierailija
18133/19266 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain näytteen Acqua di Gio EdT -tuoksusta ja jouduin ihmeekseni toteamaan, ettei se niin kummoinen ole. Aika pliisu siihen nähden, millaisena klassikkona sitä pidetään. Pitää kokeilla Armanin muita raikkaita tuoksuja, jos niissä olisi enemmän jännitystä. Onko näin, että Profondo-versiota ei enää valmistetakaan?

Oliko tämä?

https://www.sobelia.com/68-43328/acqua-di-gio-pour-femme-giorgio-armani…

Se alkuperäinen 90-luvun oli saman näköinen pullo mutta vihreämmän sävyinen lasi, ja voi olla että on reformuloitu muutamaan kertaan.

Muistan jonkun maininneen että se vanha oli meloninen, sitruksinen ja valkokukkainen, mutta että nykyinen olisi pelkästään saippuamainen.

Vierailija
18134/19266 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin ketjun alkupuolen sivuja nyt kun lomalla olen. Siellä muisteltiin ja kehuttiin Givenchyn Fleur d'Interditiä. Aloin minäkin muistella, että eikös tämä mulla ole. Kaivelin kätköistäni ja kaunokainen löytyi. Kukkaistuoksu, jossa on calone-nuotti. Ei välttämättä optimaalisin valinta talvi-iltaan, mutta onhan tässä myös ryhtiä: jäkälää, myskiä, santelia ja seetriä. Kokeiluun siis illaksi.

Vierailija
18135/19266 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käytin loppuun samplen Guerlain Aqua Allegoria Mandarine Basilic. Olen hillonnut tätä ja muita saman linjan sampleja, koska Guerlain on yksi lempibrändeistäni tuoksujen suhteen ja olen halunnut säästellä näitä. 

Sitrustuoksut ovat yksi lemppareistani, ja Mandarine Basilic on ensimmäinen mandariinituoksu josta olen todella pitänyt! Tämä tuoksuu täydelliseltä makealta ja kypsältä mandariinilta, oikein lämpimänoranssi tuoksu joka sopii sydäntalveen lämpöä tuomaan. Tämä on tuoksu, joka todellakin tuo aurinkoista hyvää mieltä minulle. Olen keskustellut itseni kanssa siitä, onko tämä tuoksu koko pullon arvoinen, sillä kaikesta ihanuudestaan huolimatta tuoksun kesto on todella lyhyt! Tulimme siihen lopputulokseen, että en tilaa tätä vaan tulen todennäköisesti tykkäämään vieläkin enemmän saman sarjan Mandarine Basilic Forte -tuoksusta. Siitä hankin joskus samplen testiin.

Vierailija
18136/19266 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasin tänään Stockmannilla Hermesin Eau de Basilic Pourprea ja Guccin uusinta miehille, Gucci Guilty Love Edition Pour Homme 2024. Jälkimmäinen on täysin turha, ainakin tikulle testaamisen perusteella. Suihkautin ilmaan pilven ja heiluttelin paperitikkua siinä. Vaikka en ruiskaissut suoraan paperille, tuoksu on silti järkyttävän voimakas ja tukahduttava. Tuoksu itsessään ei mitenkään erikoinen, tällaisia on ollut ja tulee varmaan jatkossakin olemaan tusinoittain tuoksuosastojen hyllyillä. Ongelmajätettä suoraan sanottuna. Pullo on miellyttävän näköinen, siinä kaikki positiivinen tästä.

Basilic Pourpre oli ilahduttavan raikas ja erilainen edellä mainittuun tusinapommiin verrattuna. Colognemainen toki, kyseessähän on cologne. Tuoksu oli miesten osastolla, vaikka naisena voisin hyvin tätä myös käyttää. Pidän tuoksun keveydestä ja haihtuvuudesta. Siksi innostuin nyt tuossa ylempänä mainitusta Guerlainistakin.

Vierailija
18137/19266 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nina Ricci Farouche. Tämä on kuin Rive Gauche, mutta aavistuksen saippuaisempi, ja todella kaunis iholla. Aldehydeja rakastaville.

Vierailija
18138/19266 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lancômen uutuus Idôle Power EdP Intense https://www.fragrantica.com/news/LANCOME-Idole-Power-Eau-de-Parfum-Inte…

Ilmeisesti Idôle-sarjassa on nyt neljä versiota (ja loput heivattu mäkeen)

Lancome announces there is now a floral Idôle fragrance for every occasion. The Idôle Eau de Toilette is an energizing and optimistic floral; Idôle Eau de Parfum is an everyday clean and confident floral, Idôle Now is a radiant and bold floral, while the newest is the most intense, empowered, and fearless woody floral.

Vierailija
18139/19266 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joitakin sivuja taaksepäin keskusteltiin vaniljatuoksuista. Oletteko kokeilleet Diptyquen Eau Duellea? Sitä on kehuttu. Itse en ole testannut.

Suihkaisin sitä niihin ständin testiliuskoihin ja siinä ainakin tuoksuu huumaavalta tosi pitkään, käytän lappusta kirjamerkkinä ja aina kun alan lukemaan on pakko hieman nuuhkia. Pitää mennä uudelleen testaamaan iholle. 

Vierailija
18140/19266 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli tilata Byredolta jokin discovery-setti, mitä suosittelet? Ilmeisesti hinnan saa kokonaisuudessaan takaisin jos ostaa tietyn ajan sisään tuotteita sieltä, riittääköhän siihen tuollainen edullisin matkapakkaus?

Kokemuksia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi