Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19266)

Vierailija
18141/19266 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisi mieli tilata Byredolta jokin discovery-setti, mitä suosittelet? Ilmeisesti hinnan saa kokonaisuudessaan takaisin jos ostaa tietyn ajan sisään tuotteita sieltä, riittääköhän siihen tuollainen edullisin matkapakkaus?

Kokemuksia?

Hyvä idea! En tunne Byredoa kovin hyvin. Muutama näyte minulla on ollut silloin kun Notinolta vielä sai. Gypsy Water ei ollut minun juttu, mielestäni HDP:n Hemingway on parempi saman genren tuoksu. Mutta La Tulipe on ihana! Sopisi kevääseen ja pääsiäiseen. Stockmannilla olen haistellut Byredoja enemmänkin, mutta sillä perusteella en uskalla sanoa mitään. Käsitys tuoksusta muodostuu vasta useamman iholla testaamisen jälkeen.

Vierailija
18142/19266 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisi mieli tilata Byredolta jokin discovery-setti, mitä suosittelet? Ilmeisesti hinnan saa kokonaisuudessaan takaisin jos ostaa tietyn ajan sisään tuotteita sieltä, riittääköhän siihen tuollainen edullisin matkapakkaus?

Kokemuksia?

Ei juuri byredolta, mutta tuohan on hyvin yleinen tarjous, että näytesetin hinta vähennetään täysikokoisen tuoksun hinnasta, mikäli päätyy sellaisen ostamaan. Käytännössä kaikki valmistajat toimivat tällä logiikalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18143/19266 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko missään mikään työpaikka julistautunut tuoksulliseksi työyhteisöksi? Tuli vaan mieleen, kun näitä julistuksia näkee, että olemme savuton tai olemme tuoksuton työpaikka. Voisi olla hyvää mainosta julistaa työpaikka tuoksuvaksi. Olisi mulle turvallinen tila.

Vierailija
18144/19266 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin äsken läpi Fragrantican vuosiäänestyksen naistentuoksukategorian ja nyt olen ihan uuvuksissa. Miten niitä tämänvuotisia tuoksuja voi olla noin paljon??? Saa jäädä ainoaksi äänestämiseksi tänä vuonna, kiitos vaan. Mielenkiinto lopahti tähän ensimmäisen kategorian läpikahlaamiseen.

Vierailija
18145/19266 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko missään mikään työpaikka julistautunut tuoksulliseksi työyhteisöksi? Tuli vaan mieleen, kun näitä julistuksia näkee, että olemme savuton tai olemme tuoksuton työpaikka. Voisi olla hyvää mainosta julistaa työpaikka tuoksuvaksi. Olisi mulle turvallinen tila.

🙄

Vierailija
18146/19266 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko Jean Patoy:n Joy-tuoksun ?

Vierailija
18147/19266 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistatteko Jean Patoy:n Joy-tuoksun ?

Minulla on se viimeisin versio ja pidän siitä. Pidän kylläkin vielä enemmän 1000:sta ja Sublimesta. Mutta kiitos, että muistutit. Tiedän, mikä on tänään iltatuoksuni! Tämä talviaika ja nämä välipäivät jos mitkä sopii klassikoille.

Käytätkö tuota itse?

Vierailija
18148/19266 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tällöin käytän. En vakituisesti. Viehättävä tuoksu. 😊

Vierailija
18149/19266 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli sekä Patousta että aiemmasta liliaali-keskustelusta mieleen, että edelleenhän kuluttajat ostavat uusina tuoksuja, joissa liliaalia on. Itse tilasin Hobby Hallista viime ja toissa vuonna Patoun tuoksuja, juuri tuon Joyn, Sira des Indesin, Sublimen, 1000:n ja pari tuoksua Heritage-sarjasta. Näkyy näissä kaikissa olevan liliaalia, ja vieläkin niitä on myynnissä Hobbarissa ja Fragrancexissä.

Ei siis vielä pitkään aikaan maailma ole liliaaliton uusien, avaamattomienkaan tuoksujen osalta. Tuo kirjoittajahan oli kovasti sitä mieltä, että vintaget pitäisi hävittää sillä perusteella, että niissä on pari vuotta sitten kiellettyjä ainesosia, ja ostaa uusia tuoksuja niiden tilalle.

Nautin siis tänäkin iltana liliaaleistani.

Vierailija
18150/19266 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli sekä Patousta että aiemmasta liliaali-keskustelusta mieleen, että edelleenhän kuluttajat ostavat uusina tuoksuja, joissa liliaalia on. Itse tilasin Hobby Hallista viime ja toissa vuonna Patoun tuoksuja, juuri tuon Joyn, Sira des Indesin, Sublimen, 1000:n ja pari tuoksua Heritage-sarjasta. Näkyy näissä kaikissa olevan liliaalia, ja vieläkin niitä on myynnissä Hobbarissa ja Fragrancexissä.

Ei siis vielä pitkään aikaan maailma ole liliaaliton uusien, avaamattomienkaan tuoksujen osalta. Tuo kirjoittajahan oli kovasti sitä mieltä, että vintaget pitäisi hävittää sillä perusteella, että niissä on pari vuotta sitten kiellettyjä ainesosia, ja ostaa uusia tuoksuja niiden tilalle.

Nautin siis tänäkin iltana liliaaleistani.

Liliaalia sisältävien tuotteiden valmistus, maahantuonti ja jakelu on kielletty maaliskuusta 2022 asti. Kielto koskee Suomessa että myös muissa EU- ja ETA-maissa sekä Suomeen verkkokaupan kautta markkinoitavia kosmeettisia valmisteita. Jos niitä on edelleen myynnissä niin se on laitonta ja kertoo siitä, että Hobby Hall ja Fragrancex eivät ole luotettavia nettikauppoja, ja että siellä tuoreena tuotteena myytävät tuotteet ovat tosi wanhoja (tai vintagea). Toki voit vapaassa maassa vapaasti nauttia liliaaleistasi, ja vaikka tulla meidän naapuriin haistelemaan asbestipurkua, mutta ei kumpikaan mitenkään erityisen järkevää touhua ole.

Vierailija
18151/19266 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2021 valmistettu hajuvesi ei ole mikään tosi vanha eikä vintagea.

Vierailija
18152/19266 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Tuoksut ei ole mitään ruokakaupan tuoretavaraa. Niitä on tehty erätuotteena varastoon niin paljon, että vielä pitkään myydään ennen kieltoa valmistettuja tuoksuja. Valmistus ja varastointi on Euroopassa, joten mikään maahantuontikieltokaan ei nyt päde, ainakaan Hobby Hallin osalta. Jäitä hattuun nyt sääntelijälle.

Vierailija
18153/19266 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenzolta on tulossa Ikebana Indigo https://www.fragrantica.com/perfume/Kenzo/Flower-Ikebana-Indigo-101285…

Olen toiveikas. :)

Vierailija
18154/19266 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin eilen Donna Born in Roman ja Libren. Ne tulee jatkuvasti vastaan ja on mielestäni tosi ihania tuoksuja kun olen tuoksutellut kaupassa :)

-nonnis

Vierailija
18155/19266 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Tuoksut ei ole mitään ruokakaupan tuoretavaraa. Niitä on tehty erätuotteena varastoon niin paljon, että vielä pitkään myydään ennen kieltoa valmistettuja tuoksuja. Valmistus ja varastointi on Euroopassa, joten mikään maahantuontikieltokaan ei nyt päde, ainakaan Hobby Hallin osalta. Jäitä hattuun nyt sääntelijälle.

Niiden myynti on kuitenkin lailla kiellettyä, ja henkilökohtaisesti minulle piittaamattomuus tällaisista asioista kertoo paljon kyseisen verkkokaupan laadusta ja toiminnasta. 

Tässä ketjussa kukaan ei ole kieltänyt sinua käyttämästä vanhoja ja kiellettyjä aineita sisältäviä hajuvesiä, on vain kommentoitu että se ei ole järkevää. Ihmiset nyt ymmärrettävästi tekevät paljon asioita jotka eivät ole järkeviä, monet vaikkapa tupakoivat. 

Ei nyt kuitenkaan kannata ihan hirveästi ottaa tunnereaktiota siitä, jos joku oikaisee faktoja. Aikuinen ihminen voi intormoituna tehdä mitä haluaa. Parfyymiharrastuksella on kuitenkin tällä hetkellä erittäin vahva teiniedustus, eikä sen ikäisellä ihmisellä ole kriittinen ajattelukyky vielä kehittynyt. Varsinkaan heitä kohtaan ei ole ok hehkuttaa disinformaatiota tyyliin reprotoksisten ja karsinogeenisten aineiden olevan tavoiteltavaa tai että terveydelle haitalliset aineet voi tunnistaa tuoksun perusteella. 

Meillä kaikilla on mielipiteitä (pidän eniten vintagesta) ja se on erittäin ok. Meillä on myös yksilönvapaus (teen asioita jotka eivät ole järkeviä koska nautin niistä) ja se on erittäin ok. Mutta ei ole ok levittää epätosia asioita tai disinformaatiota totena (reprotoksisten ja karsinogeenisten aineiden pääsy jätevesiin ei ole ekologinen valinta). 

Joten jatka toki tuoksuistasi nauttimista jos niin haluat, kunnioitan mieltymyksiäsi ja makuasi ja valintojasi. Toivon kuitenkin että tosiasioista saa puhua ja niitä oikoa(evidence over fluff). 

Vierailija
18156/19266 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niiden myynti on kuitenkin lailla kiellettyä, ja henkilökohtaisesti minulle piittaamattomuus tällaisista asioista kertoo paljon kyseisen verkkokaupan laadusta ja toiminnasta. 

Tässä ketjussa kukaan ei ole kieltänyt sinua käyttämästä vanhoja ja kiellettyjä aineita sisältäviä hajuvesiä, on vain kommentoitu että se ei ole järkevää. Ihmiset nyt ymmärrettävästi tekevät paljon asioita jotk

Kerrotko mikä laki tarkalleen on kyseessä, joka kieltää jo kerran markkinoille hyväksytyn tuotteen myynnin? Tänne voi vaikka linkittaa oikean lain Finlexistä.

Kun jokin raaka-aine kielletään, niin yleensä se vaikuttaa viiveellä. Olemassaolevat varastot, joihin on sitoutunut valtavasti rahaa, saa yleensä myydä loppuun, tai muuten valtio on velvollinen korvaamaan yritykselle tuotteiden hävittämisestä aiheutuvat vahingot. Tätä voi verrata vaikkapa siihen, kun Tanskassa lopetettiin koronahysteriassa kaikki minkit ja tuhottiin näiden yrittäjien elinkeino. Päätös oli laiton.

Vierailija
18157/19266 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseisessä asetuksessa on lisäksi varauksia, millä edellytyksillä siinä määriteltyjä aineita kuitenkin saa käyttää. Minulle ei valmistajana tuottaisi ongelmia perehtyä lainsäädäntöön kategorisen vouhottamisen sijaan.

Vierailija
18158/19266 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valentinon Donna-sarjan Green Stravaganza on ihana! Testailin sitä juuri. Ja pullon on kaunis!

Vierailija
18159/19266 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi vuosi on hyvä aloittaa Fidjillä, vaikka se sopii myös pääsiäiseen. Tässä tuoksuu hyasintti ja galbanum, lempinuottini.

Vierailija
18160/19266 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi vuosi on hyvä aloittaa Fidjillä, vaikka se sopii myös pääsiäiseen. Tässä tuoksuu hyasintti ja galbanum, lempinuottini.

Kumpi sulla käytössä edt vai edp ja tiedätkö miten eroavat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän