Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19268)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kellään kokemuksia Kayalin tuoksuista?
Pidän seuraavista ja olen hankkinut pullot ( numerot jätin pois nimien perästä). Vanilla, Musk, Utopia ja White flower. Monia muita olen testannut kaupassa tai tilannut näytteitä. Ihan kivoja,mutta ei pullon arvoisia omasta mielestäni. Osassa vähän turhan voimakas ns. Dubaifiilis. Heidän punaisessa pullossa olevaa omenatuoksua en saanut käytettyä edes testerin verran.
Vanilla on ihanaa sellaisenaan ja olen saanut upeita tuoksuja kerrostamalla, vaikka en sitä pahemmin harrastele. Musk on utranaisellinen tuoksu, jota on ihan pakko nuuhkia ranteesta päivän mittaan. Tästä ostin varapullon kun pelkään, että lopettavat tämän ihanuuden. Utopiaa olen joutunut ostamaan uuden pullon kun tytär on mieltynyt tähän ja käy kaapillani. White flower on minusta nuorekas kukkaistuoksu vaikka kaikki eivät esim. Fragranticassa ole samaa mieltä.
Kiitos kattavasta vastauksesta :) Tuttavallani on tuota punaisessa pullossa olevaa, sen tuoksu on ihana, muttei kuitenkaan itselleni sopiva. Olen haaveillut Candy Rock Sugarista tai siitä Pistachio tms-nimisestä. On vaan hankalaa kun ei pääse minnekkään testailemaan, vaan pitää sokkona/jonkun muun iholta haistella, ja kun tuoksut käyttäytyy erilailla eri ihmisten ihoilla..
Cleanin Vanilla cloudista kokemuksia?
Vierailija kirjoitti:
Cleanin Vanilla cloudista kokemuksia?
Jos vaniljasta tykkää (kuten minä) niin kannattaa kokeilla. Ei edes kovin pahan hintainen. Siitä harvinaisempi, että vaniljan tuoksu säilyy pitkään, koko tuoksupuun osien. Joskushan vanilja häviää alussa tai lopussa. Tässä se varioituu, mutta säilyy tunnistettavana.
Mitä tuoksuja käytätte nyt kun ilmat on viilenneet?
Vierailija kirjoitti:
Kaivoin kaapista Pradan Candyn, sopii hyvin syksyyn ja talveen. Tämä jostain syystä jäänyt ihan käyttämättä, ja seisonut kaapissa vuoden verran. Aikoinaan tullut käytettyä parikin pulloa ihan loppuun asti!
Paljon ollut käytössä myös uusin hankintani YSL Libre Flowers&Flames, joka tosin mielestäni käy hyvin myös lämpimämpään keliin. Tähän olen nyt kovasti tykästynyt, ja ollut syys-lokakuun käytetyin tuoksuni.
Muita käytössä olleita mm. Zaran vanilla sarjasta joku, en nyt muista mikä, sekä Armanin Si Intense, se viime vuoden versio.
-N42
Vierailija kirjoitti:
Nyt muutaman päivän ajan olen käyttänyt Muglerin Alien Goddess Intenseä. Tänään ajattelin suihkauttaa Gaultierin Classique EdT -tuoksua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaivoin kaapista Pradan Candyn, sopii hyvin syksyyn ja talveen. Tämä jostain syystä jäänyt ihan käyttämättä, ja seisonut kaapissa vuoden verran. Aikoinaan tullut käytettyä parikin pulloa ihan loppuun asti!
Paljon ollut käytössä myös uusin hankintani YSL Libre Flowers&Flames, joka tosin mielestäni käy hyvin myös lämpimämpään keliin. Tähän olen nyt kovasti tykästynyt, ja ollut syys-lokakuun käytetyin tuoksuni.
Muita käytössä olleita mm. Zaran vanilla sarjasta joku, en nyt muista mikä, sekä Armanin Si Intense, se viime vuoden versio.
-N42
Prada candy on taivaallinen! itsekin käyttänyt useamman pullon, sopii erityisesti talveen, mutta itse käytän vuoden ympäri :D
Tunnen aina pienen harmituksen aallon, kun jossain puhutaan Pradan Candy-tuoksusta. Niin ihanat nuotit, kivasti saatavilla, tykkään monista muista Pradan tuoksuista, nätti pullo jne. Jostain syystä tämä on nenääni ihan mitätön. :o Ensimmäisellä kerralla ajattelin, että olen varmaan tulossa kipeäksi tai haistellut liikaa testilappuja, mutta kun toisellakin kerralla oli pelkkää platkua, niin surkeuduin. Eikä homma ole muuttunut sittemmin. Onko tämä jotain anosmiaa, en tiedä, mutta hitto sentään. :p Prada Candy Kiss tuoksuu sen sijaan tosi hyvin ja se onkin yksi lemppareitani. :)
Sarah Jessica Parkerin Covet on täydellinen näihin viilentyneihin säihin! Tummaa suklaata, sitrusta, kieloa, magnoliaa, vaaleaa myskiä ja pieni puuterinen laventelivivahde vaikken muuten pidä laventelista.
Kun ilmat viilenee vielä hieman lisää, niin otan käyttöön Rochasin Byzance 2019-tuoksun. Se on kuin Dior Addict "kanelipullatuoksu" yhdistettynä vanhaan 90-luvun itämaiseen Byzanceen. Sokkona ostin. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt muutaman päivän ajan olen käyttänyt Muglerin Alien Goddess Intenseä. Tänään ajattelin suihkauttaa Gaultierin Classique EdT -tuoksua.
Tykästyin niin paljon Gaultierin seksikkääseen La Belle Le Parfum:iin viime talvena, etten enää siedä tuota perus Classiqueta. =D
Se on alkanut haista kynsilakanpoistoaineelta minun nenääni. :-o
Huomasin että minun La Belle Le Parfum on aiempaa 2022-2023 versiota, siitä tullut tänä vuonna uusi 2024 joka saattaa olla reformuloitu, monien testaajien mukaan.
Viimeisin tuoksuostos on Prada Paradoxe Virtual Flower. Yllätyin, että tykkään tästä, koska en tykkää normi paradoxesta. Fragrantican kommenteissa tämä oli haukuttu pystyyn, mutta musta on ihanan raikas, eikä kuitenkaan liian kukkainen ja tyttömäinen. Olin kahden vaiheilla otanko Dolce&Gabbanan Devotionin vai tuon Pradan, mutta päätin jättää D&G:n joululahjaksi. Sen pullo vaan on niin hieno, että meinasin ihan sen takia päätyä jo nyt siihen. On kuitenkin tuoksuna hyvin samanlainen, kuin Burberryn Goddess, joka on ihan suosikkini, mutta kaipasin nyt vähän erilaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykästyin niin paljon Gaultierin seksikkääseen La Belle Le Parfum:iin viime talvena, etten enää siedä tuota perus Classiqueta. =D
Huomasin että minun La Belle Le Parfum on aiempaa 2022-2023 versiota, siitä tullut tänä vuonna uusi 2024 joka saattaa olla reformuloitu, monien testaajien mukaan.
Olen eri, mutta mä tykkään Classicista, mutta Belleä en voi sietää. Suihkautin sitä kerran kaupassa ja äkkiä piti päästä pesemään pois, yäk. No makuja on monia.
Säiden kylmetessä Burberry Brit EdT taas käyttöön. Tässä on jotain koukuttavaa!
Ja silloin tällöin käytän Montalen Intense Caféta.
Mon Guerlain on myös käytössä vuoden ympäri, mutta ei arkituoksuna.
Vierailija kirjoitti:
Sarah Jessica Parkerin Covet on täydellinen näihin viilentyneihin säihin! Tummaa suklaata, sitrusta, kieloa, magnoliaa, vaaleaa myskiä ja pieni puuterinen laventelivivahde vaikken muuten pidä laventelista.
On kyllä mielenkiintoinen tuoksu. Minulla on pullo, jonka sain joululahjaksi muistaakseni v. 2007. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on molemmat (Classique EdT ja La Belle Le Parfum aiempaa versiota) eikä onneksi tule mitään kynsilakanpoistoaine-fiiliksiä. :O Tykkään Gaultierin tuoksuista muutenkin, paitsi näistä uusimmista. Divine Le Parfum on vielä kokeilematta, mutta en odota mitään ihmeitä. :/
T. Se jota lainasit
Viilenevillä keleillä mulla paikan vakiinnuttaneet tuoksut. Tutkin ja nuuskin uusiakin säännöllisesti mutta pariin vuoteen ei ole syntynyt yhtään uutta rakkaussuhdetta uutena markkinoille tulleeseen tuoksuun. Olen siis uskollinen mm. näille: Lauder Sensuous, Balenciaga Paris, Rochas Tocade, Chanel No.5 ja modernein tuoksuistani Very Good Girl.
Kysyisin kokemuksia coolpriser postimyynnistä. Olen ihastunut Byredon Rouge Chaotique- tuoksuun. Haluaisin kuitenkin olla varma, että todella pidän siitä. Coolpriserillä myytäisiin tuoksusta 5ml:n tuoksunäytettä. Uskaltaako tilata, saako oikeaa ainetta vai halvan kopion?
Vierailija kirjoitti:
Kun ilmat viilenee vielä hieman lisää, niin otan käyttöön Rochasin Byzance 2019-tuoksun. Se on kuin Dior Addict "kanelipullatuoksu" yhdistettynä vanhaan 90-luvun itämaiseen Byzanceen. Sokkona ostin. :D
Minulla myös uutena hankintana tuo Byzance 2019. Ei valitettavasti läheskään yhtä upea mestariteos kuin ysärin Byzance mutta ihan kiva.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on käytössä Chloe Nomade Egypt, Chanel Gabrielle Essence tai Si Intense. Vähän lämpimämpää, mausteisempaa, makeampaa..
Pidän seuraavista ja olen hankkinut pullot ( numerot jätin pois nimien perästä). Vanilla, Musk, Utopia ja White flower. Monia muita olen testannut kaupassa tai tilannut näytteitä. Ihan kivoja,mutta ei pullon arvoisia omasta mielestäni. Osassa vähän turhan voimakas ns. Dubaifiilis. Heidän punaisessa pullossa olevaa omenatuoksua en saanut käytettyä edes testerin verran.
Vanilla on ihanaa sellaisenaan ja olen saanut upeita tuoksuja kerrostamalla, vaikka en sitä pahemmin harrastele. Musk on utranaisellinen tuoksu, jota on ihan pakko nuuhkia ranteesta päivän mittaan. Tästä ostin varapullon kun pelkään, että lopettavat tämän ihanuuden. Utopiaa olen joutunut ostamaan uuden pullon kun tytär on mieltynyt tähän ja käy kaapillani. White flower on minusta nuorekas kukkaistuoksu vaikka kaikki eivät esim. Fragranticassa ole samaa mieltä. Hankin tästä myös hiustuoksun ja olen saanut kehuja ihan tuntemattomiltakin.
Kayalin pullot ja pakkaukset ovat kauniita ja laadukkaita. Suuttimesta on ilo painaa kun ilmoille tulee tasainen, ilmava sumu. Kayalin Wedding Silk Santal kiinnostaisi kovasti. Luin jostain, että olisi tulossa takaisin tuotantoon.