Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19317)

Vierailija
17241/19317 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain muutamia tuoreita näyteputkiloita ranskalaisilta ja italialaisilta kavereiltani jotka olivat saaneet niitä suoraan maahantuojalta tai paikallisista tavarataloista joten seassa vanhoja tuoksuja, kokemukseni niistä:

Pitkästä aikaa kokeilin Chanel Coco Mademoiselle Edp, ja en tajua miksi tämä tuotesarja edelleen tuoksuu minun nenääni kuin kukat ja marjat olisivat mädäntyneet ja pilantuneet multaan :(

Chanel Allure Edp haisi säilykepersikalta, vanhoilta tätimäisiltä raskailta kukilta ja lopulta miesmäiseltä puulta, mutta siitähän on sanottu että menty vuosia sitten pilaamaan muokkaamalla tuoksu uudenlaiseksi.

Chanel Chance Eau Fraichesta otettu pois se aiempi kukkais-sitrusmainen sävy, ja laitettu jotain teetä ja puuta tilalle. Raikkaasta tuoksusta tullut tunkkainen. Jos haluan tee-tuoksun niin valitsen Jo Malonen Earl Grey-tee & kurkkutuoksun.

D&G Devotionin pitäisi olla sitruunainen karamellijälkiruoka, mutta

Lahjoitatko näyteputkilot eteenpäin sen jälkeen kun olet todennut ettet pidä tuoksusta?

Vierailija
17242/19317 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisley  Eu du Soir deodorantti on ihan luxus!

Onko roll-on vai suihke, ja ennenkaikkea: onko antiperspirantti?

Jostain syystä hajuvesistä tehdään hyvin harvoin antiperspirantti-deodorantteja. Stikkiä löytyy varsinkin miehille, mutta eivät ole antiperspirantteja koskaan. Kissojen ja koirien kanssa saa aina hakea, mistä sarjasta löytyisi kunnon tuote kainaloon.

Ostin joskus Light Blue -deostikin. Se suorastaan stimuloi hieneritystä! Kainalot oli aamusta iltaan märät, vaikkei ne ole koko ajan märät silloin, jos ei laita mitään. Kamala kokemus.

Sisley on kyllä ihana merkki. Minulla on muutama tuoksu hankintalistalla heiltä, mutta samassa jonossa odottaa pari Diptyqueta ja Aesopia.

Ennen oli naisillekin moneen tuoksuun antiperspiranttistikki. Nyt vain muutamia. Tommy Hilfigerin stikki on ollut kaikista paras, sitä ei enää löydy. Toiseksi paras Oscar de la Renta nimikkostikki. DKNY:llä muutamia stikkejä, aika hyviä mutta ei Hilfigerin tai Oscarin veroisia. Kenzo Flower ihan hirveä, petti heti.

Joskus oli Elisabeth Ardenin Red dooriin antiperspiranttistikki, oli hyvä, samoin Lagerfeldin Chloe tuoksuun, ja Giorgio Beverly Hillsin tuoksuihin myös. Olivat  toimivia ap-stikkejä. Cliniquen Happyllä oli myös ap-stikki, miesten sarjassa taitaa olla  vieläkin, sitä joskus käytin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17243/19317 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisley  Eu du Soir deodorantti on ihan luxus!

Onko roll-on vai suihke, ja ennenkaikkea: onko antiperspirantti?

Jostain syystä hajuvesistä tehdään hyvin harvoin antiperspirantti-deodorantteja. Stikkiä löytyy varsinkin miehille, mutta eivät ole antiperspirantteja koskaan. Kissojen ja koirien kanssa saa aina hakea, mistä sarjasta löytyisi kunnon tuote kainaloon.

Ostin joskus Light Blue -deostikin. Se suorastaan stimuloi hieneritystä! Kainalot oli aamusta iltaan märät, vaikkei ne ole koko ajan märät silloin, jos ei laita mitään. Kamala kokemus.

Sisley on kyllä ihana merkki. Minulla on muutama tuoksu hankintalistalla heiltä, mutta samassa jonossa odottaa pari Diptyqueta ja Aesopia.

Ennen oli naisillekin moneen tuoksuun antiperspiranttistikki. Nyt vain muutamia. Tommy Hilfigerin stikki on ollut kaikista paras, sitä ei enää löydy. Toiseksi paras Oscar de la Renta nimikkostikki. DKNY:llä muutamia stikkejä, aika hyviä mutta ei Hilfigerin tai Oscarin veroisia. Kenzo Flower ihan hirveä, petti heti.

Joskus oli Elisabeth Ardenin Red dooriin antiperspiranttistikki, oli hyvä, samoin Lagerfeldin Chloe tuoksuun, ja Giorgio Beverly Hillsin tuoksuihin myös. Olivat  toimivia ap-stikkejä. Cliniquen Happyllä oli myös ap-stikki, miesten sarjassa taitaa olla  vieläkin, sitä joskus käytin.

Muisto Oscar de la Rentan deo-stikistä. Aloitin lukioaikana jo tämän tuoksuharrastuksen. Minulla oli jo 17-vuotiaana YSL Paris, jonka olin ostanut edellisen kesän kesätyörahoilla. Keväällä halusin deodorantin, ja ostin tuon Oscar de la Rentan. Deo-stick oli silloin 90-luvun alussa eri mallinen kuin nykyään. Laitoin sitä ja lähdin kotibileisiin. Poika, jonka kanssa myöhemmin aloin seurustella, kysyi minulta kun seisoimme parvekkeella, miten kukaan ihminen voi tuoksua noin hyvältä.

Helppoa, kun on nuori, terve ja kaunis  ja ostanut hyvän deodorantin.

Vierailija
17244/19317 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin tutustua viikonloppuna Zarkoperfumesin tuoksuihin, mutta... en juuri haistanut niistä mitään. Olisiko ne pitänyt suihkia suoraan iholle, jotta ihon ph, lämpö, ulkolämpötila olisivat vaikuttaneet tuoksun kehittymiseen? Vai mikä juttu nämä oikein ovat? Tietääkö joku lisää?

Mulla on sama ongelma, ja melkein tippa tuli linssiin kun Pink molecule ei herkullisesta kuvauksestaan huolimatta avaudu. 

Zarkot ovat ymmärtääkseni "täyssynteettisiä" molekyylituoksuja, joiden kanssa saattaa käydä niin, etteivät suurikokoiset tuoksumolekyylit mahdu hajureseptoreihin, ja tällöin tuoksua ei aisti (ainakaan kuten kuuluisi). Ilmiötä kutsutaan anosmiaksi, eikä se siis ole vika vaan ominaisuus. Moni on anosminen esim eri myskeille (tämän takia Muscs Koublai Khan on toisille lantalaa ja toisille kukkia, kärjistettynä) ja mulla "vajaaksi" eli osittain haistettavissa on osa Escentric Molecules -linjasta. Ja perään omaa teoretisointia, tämän takia osa fragrantican arvostelijoista eivät saa mitään irti tuoksuista, jotka toisten mielestä täyttävät koko huoneen.

Vierailija
17245/19317 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä testailen Escentric Moleculesin näytteitä ja taidan olla ainakin Molecule Neloselle anosminen. Ykkösestä Kolmoseen haistoin jotain mutta aika miedosti. Tulin hakemaan vertaistukea. Onneksi luin nuo uudet viestit anosmiasta. Olen lukenut ketjua alusta pitäen mutta täältä yli 17000 viestin joukosta on aika vaikea löytää mitä etsii vaikka käyttäisi Googlea. 

Pelottaa ajatella, että tuoksu joka minulle on hädin tuskin havaittavissa, on toisille kemiallinen ase. Yleensä minä olen se herkkänenä joka ahdistuu hajuvesistä. Omalla iholla siis. Haluan haistaa hajuveteni mutta monet kokeilemani ovat liian pistäviä.  Muiden tuoksut harvemmin häiritsevät. 

Vierailija
17246/19317 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä testailen Escentric Moleculesin näytteitä ja taidan olla ainakin Molecule Neloselle anosminen. Ykkösestä Kolmoseen haistoin jotain mutta aika miedosti. Tulin hakemaan vertaistukea. Onneksi luin nuo uudet viestit anosmiasta. Olen lukenut ketjua alusta pitäen mutta täältä yli 17000 viestin joukosta on aika vaikea löytää mitä etsii vaikka käyttäisi Googlea. 

Pelottaa ajatella, että tuoksu joka minulle on hädin tuskin havaittavissa, on toisille kemiallinen ase. Yleensä minä olen se herkkänenä joka ahdistuu hajuvesistä. Omalla iholla siis. Haluan haistaa hajuveteni mutta monet kokeilemani ovat liian pistäviä.  Muiden tuoksut harvemmin häiritsevät. 

M04 on mun periviholliseni, javanoli. Mäkään en haista esim Escentricit 1-3 kuin vähän tai osin (on muuten outo tunne, kun tuoksusta puuttuu pala keskeltä, alun ja pohjan haistaa, keskellä ei mitään), mutta tuo M04....säilyi vaatteissakin useita pesukierroksia tuoksuttomalla pyykinpesuaineella ja etikalla, ja nyt keväällähän saastutin sillä pitkäksi aikaa  yhden keittiön laatikon (avasin keittiösaksilla näytekuplan). Sille sitten olen herkkä, ja mun nenääni se on terävä, metallinen, keinotekoinen santeli.

Vierailija
17247/19317 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M04 on mun periviholliseni, javanoli. Mäkään en haista esim Escentricit 1-3 kuin vähän tai osin (on muuten outo tunne, kun tuoksusta puuttuu pala keskeltä, alun ja pohjan haistaa, keskellä ei mitään), mutta tuo M04....säilyi vaatteissakin useita pesukierroksia tuoksuttomalla pyykinpesuaineella ja etikalla, ja nyt keväällähän saastutin sillä pitkäksi aikaa  yhden keittiön laatikon (avasin keittiösaksilla näytekuplan). Sille sitten olen herkkä, ja mun nenääni se on terävä, metallinen, keinotekoinen santeli.

Ai sä olet se jonka piti uusia koko keittiökaapisto kun yhdessä laatikossa oli avattu hajuvesitesteri. 😁😁

Vierailija
17248/19317 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksuteltu Sephorassa Kayalin uusi Candy Rock Sugar, ja mikä pettymys. Tuoksu oli todella mieto ja mitäänsanomaton sokerisen hattaran tuoksu, joka haihtui iholta saman tien. Onneksi ei tullut tilattua sokkona.

Vierailija
17249/19317 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksuttelin Ex Nihilon Fleur Narcotiqueta, ja tähän ihastuin täysin. Todella omaperäinen tuoksu, enkä edes normaalisti pidä kukkaistuoksuista. Tämä ei ollut liian kukkainen, siinä oli jotain kirpakkuutta johtuen ilmeisesti sitruksista, ja myös syvyyttä ja salaperäisyyttä/mystisyyttä, ei oikein päässyt perille tuoksusta. Nimensä veroinen ehdottomasti ja meni ostoslistalle. Onko jollain täällä kokemusta tuoksusta? Millainen kesto?

Vierailija
17250/19317 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M04 on mun periviholliseni, javanoli. Mäkään en haista esim Escentricit 1-3 kuin vähän tai osin (on muuten outo tunne, kun tuoksusta puuttuu pala keskelt

Ai sä olet se jonka piti uusia koko keittiökaapisto kun yhdessä laatikossa oli avattu hajuvesitesteri. 😁😁

Höpönlöpön, sitä samaa laatikkoa, jossa näytekuplasta saastuneet sakset olivat, pesin muutamaan kertaan. Huokoiseen materiaaliin imeytyy ikävästi. Tältäkin olisi välttynyt, kun olisi keskittynyt sen verran, että olisi nakannut sakset koneeseen. Tuoksu oli Bergamask.

Vierailija
17251/19317 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesälomilta palattu töiden ääreen, ja tekisi mieli ostaa joku uusi kiva "toimistotuoksu", joka olisi kuitenkin vielä hieman kesäinen. Mitä kivoja uutuuksia olette löytäneet?

Olen itse tehnyt tässä kesän mittaan vähän inventaariota omissa kokoelmissa ja laittanut joitakin tuoksuja kiertoon, joten tilaa olisi jollekin uudelle.

Tänään päivän tuoksuna yllättävän kiva Michael Kors Wonderlust Eau Fresh. Tuli ostettua vuosi sitten laivalta hyvällä alennuksella, mutta jäänyt vähälle käytölle. Sopiikin hyvin näin loppukesän työpäiviin, helppo ja raikas tuoksu.

-N42

Vierailija
17252/19317 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette Hugo Bossin Ma vie & ma vie l'eau? Jostain syystä tekisi mieli ostaa sokkona, kun vuosi sitten tykkäsin siitä la nuit tuoksusta paljon. 

Vierailija
17253/19317 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette Hugo Bossin Ma vie & ma vie l'eau? Jostain syystä tekisi mieli ostaa sokkona, kun vuosia sitten tykkäsin siitä la nuit tuoksusta paljon. 

Vierailija
17254/19317 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesälomilta palattu töiden ääreen, ja tekisi mieli ostaa joku uusi kiva "toimistotuoksu", joka olisi kuitenkin vielä hieman kesäinen. Mitä kivoja uutuuksia olette löytäneet?

Olen itse tehnyt tässä kesän mittaan vähän inventaariota omissa kokoelmissa ja laittanut joitakin tuoksuja kiertoon, joten tilaa olisi jollekin uudelle.

Tänään päivän tuoksuna yllättävän kiva Michael Kors Wonderlust Eau Fresh. Tuli ostettua vuosi sitten laivalta hyvällä alennuksella, mutta jäänyt vähälle käytölle. Sopiikin hyvin näin loppukesän työpäiviin, helppo ja raikas tuoksu.

-N42

Ei uutuus mutta Arden 5th Avenue on edelleen yllättävän hyvä ja,kesäinen. Toimistoon kävisi myös lähes kaikki Bossin tuoksut, paitsi se vanha Red.

Vierailija
17255/19317 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-N42

Ei uutuus mutta Arden 5th Avenue on edelleen yllättävän hyvä ja,kesäinen. Toimistoon kävisi myös lähes kaikki Bossin tuoksut, paitsi se vanha Red.

Ardeneista white tea on minun ehdoton suosikki toimistoon. 

Vierailija
17256/19317 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burberry Goddess Intense, Carolina Herrera 212 VIP Rosé Elixir, D&G Devotion Intense, Elie Saab Elixir, Elizabeth Arden Untold Absolu, Givenchy L'Interdit Absolu, Guerlain La Petite Robe Noire Absolue, Jean Paul Gaultier Divine Le Parfum & Scandal Absolu, Jimmy Choo I Want Choo Le Parfum, Lancôme La Vie Est Belle L'Elixir, Marc Jacobs Perfect Elixir, Narciso Rodriguez All Of Me Intense, Ralph Lauren Romance Intense, Versace Bright Crystal Parfum & Crystal Noir Parfum, Viktor & Rolf Good Fortune Elixir Intense jaaaaaa listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkälle.

Intenseparfumelixirabsolu-tuoksujen maailmanvalloitus jatkuu aina vaan. :I

Vierailija
17257/19317 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Burberry Goddess Intense, Carolina Herrera 212 VIP Rosé Elixir, D&G Devotion Intense, Elie Saab Elixir, Elizabeth Arden Untold Absolu, Givenchy L'Interdit Absolu, Guerlain La Petite Robe Noire Absolue, Jean Paul Gaultier Divine Le Parfum & Scandal Absolu, Jimmy Choo I Want Choo Le Parfum, Lancôme La Vie Est Belle L'Elixir, Marc Jacobs Perfect Elixir, Narciso Rodriguez All Of Me Intense, Ralph Lauren Romance Intense, Versace Bright Crystal Parfum & Crystal Noir Parfum, Viktor & Rolf Good Fortune Elixir Intense jaaaaaa listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkälle.

Intenseparfumelixirabsolu-tuoksujen maailmanvalloitus jatkuu aina vaan. :I

Heh. Just sitä mitä tämä perfumista täällä ei kaipaa, intense ja absolu versiot ihan mistä vaan on mun painajainen, vaikka haluankin tuntea tuoksut selvästi enkä himmaille käytössä. Paksut siirapit jotka ei "hengitä" on mun arkkivihollinen. N53

Vierailija
17258/19317 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ehdotuksia vaniljatuoksuista!

Ollessani teini 2000-luvun alussa, käytin Le Petit Marsellais-merkin vaniljasuihkusaippuaa. Siinä oli ihana kermaisenpehmeä vaniljan tuoksu; sellainen, jota kutsuttaisiin englannin kielellä varmaan sanoilla cosy and comforting. Kyseistä saippuaa ei enää Suomesta saa, mutta löysin pullon ulkomaanlomalla, ja aloin haluta ensi talveksi jotakin pehmeänkodikasta vaniljatuoksua, jota käyttää kylminä päivinä. 

Haluaisin siis nimen omaan tuoksun jossa vanilja on pääosassa, enkä sellaista, jossa se on vain pohjatuoksuna tms. 

Rakastin Michael Korsin Midnight Shimmeriä, mutta sen valmistus on lopetettu. Minulla on ollut myös Laura Mercierin Vanille Gourmande, josta pidän kyllä kovasti, mutta se on melko ohut, ja myski puskee läpi.   

Vierailija
17259/19317 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up 

Vierailija
17260/19317 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lemppari työtuoksuna on toi Ma Vien l'eau. Raikas mutta naisellinen! Mun ystävän iholla se ei toimi ollenkaan samalla tavalla. Kannattaa testata ennen ostoa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä