Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19317)
Victoria's Secret on ihan täysin voimissaan, tekee uusia body mistejä ja hajuvesiä koko ajan. Itse olen suurkuluttaja, tilaan suoraan heiltä. Lähetetään Ranskasta, eli ei tarvitse maksaa tulleja ym. Tuodaan suoraan kotiin.
Aikaisemmalle kysyjälle (en osaa enää nykyään lainata tällä palstalla muiden viestejä): itse rakastin Love Spelliä, mutta menivät mokomat muuttamaan sitä niin, että siinä haisee mielestäni oksennus taustalla. Alkuperäisen Love Spellin täysi kopio on Citymarketeissa myytävä AQC:n body mist Love on the Beach. Siis ihan tismalleen sama kuin alkuperäinen. Nykyinen tuoksu on paha, tuo AQC:n 8,5 euron tuoksu on tosi ihana kesätuoksu, tykkään.
Pidän myös Bare Vanillasta, mielestäni Victoria's Secretin vanilja on se ainoa "oikea", vaikka olen kaikki Kayalit ja ties mitkä testannut.
Omistan kalliita ja halpoja hajuvesiä paljon (liian paljon), ja Victoria's Secret on mielestäni ihan hyvä firma.
N33
Vierailija kirjoitti:
Victoria's Secret on ihan täysin voimissaan, tekee uusia body mistejä ja hajuvesiä koko ajan. Itse olen suurkuluttaja, tilaan suoraan heiltä. Lähetetään Ranskasta, eli ei tarvitse maksaa tulleja ym. Tuodaan suoraan kotiin.
Aikaisemmalle kysyjälle (en osaa enää nykyään lainata tällä palstalla muiden viestejä): itse rakastin Love Spelliä, mutta menivät mokomat muuttamaan sitä niin, että siinä haisee mielestäni oksennus taustalla. Alkuperäisen Love Spellin täysi kopio on Citymarketeissa myytävä AQC:n body mist Love on the Beach. Siis ihan tismalleen sama kuin alkuperäinen. Nykyinen tuoksu on paha, tuo AQC:n 8,5 euron tuoksu on tosi ihana kesätuoksu, tykkään.
Pidän myös Bare Vanillasta, mielestäni Victoria's Secretin vanilja on se ainoa "oikea", vaikka olen kaikki Kayalit ja ties mitkä testannut.
Omistan kalliita ja halpoja hajuvesiä paljon (liian paljon), ja Victoria's Secret on mielestäni ihan hyvä firma.
Minun ultimaattinen suosikki VS:ltä on Very sexy, se origal punainen pullo. Aivan ihana. Ne muut versiot on myös hyviä.
Kuinka vaniljajäätelöinen tai muovinen on VS Bare Vanilla?
Minä pyörin Tallinnassa, kävin Kaubamajassa ja Creme de la Cremessa. Jälkimmäisessä paikassa ystävällinen myyjä auttoi minua etsimään raikkaita, makeita kesätuoksuja. Mieleen jäi Marlyn Meliora. Se on jälleen hyvin samanlainen kuin Cricket Song, pitäisi taas päästä haistelemaan rinnan. Näistä kahdesta valkkaisin Melioran sen nimen takia, Ghost-fani kun olen. Mutta nyt ongelmaksi tuntuu tulevan se, että olen törmännyt useisiin hyvin saman tyyppisiin tuoksuihin, ja alkaa olla vaikeaa perustella äkkiseltään miksi pitäisi ostaa se kallis kun halvallakin saa hyvin, hyvin samanlaisen. Niin samanlaisen että ilman rinnakkain haistelua en voi erottaa mikä hajuvesistä on kyseessä.
Mutta oli siellä toinenkin, Ex Nihilon Blue Talisman johon ihastuin kovin. Kesto on siinä heikompi kuin Meliorassa, Meliora tuntui alun vaimenemisen jälkeen yhtäkkiä taas voimistuvan uudestaan (toisin kuin heikko Cricket Song). Blue Talismanissa taas oli jotakin.. Limperatricen tyylistä. Eri tuoksu kyllä, niitä ei voi sekoittaa toisiinsa, mutta silti jotakin hyvin samaa. Ja nyt jälleen mietin että onko mitään järkeä ostaa Blue Talisman kun omistan jo Limperatricen.
Kaubamajassa törmäsin D&G:n (ilmeisesti) uutuuteen, Blue Jasmin. Pidin siitäkin aika paljon, siinäkin on sopivaa raikkautta ainakin kesään. Iholle en kokeillut.
Kaubamajassa törmäsin D&G:n (ilmeisesti) uutuuteen, Blue Jasmin. Pidin siitäkin aika paljon, siinäkin on sopivaa raikkautta ainakin kesään. Iholle en kokeillut.
A. Granden Thank You, Next tuoksuu jotenkin samalta. Fragranticassa luki floral dill pickle ja sitä se on kyllä mullekin.
Odotin erilaista tuoksua. :o
Vierailija kirjoitti:
A. Granden Thank You, Next tuoksuu jotenkin samalta. Fragranticassa luki floral dill pickle ja sitä se on kyllä mullekin.
Odotin erilaista tuoksua. :o
Minä tosiaan haistoin sitä vain pullon suusta. Ei aavistustakaan miltä se suihkautettuna tai iholla tuoksuu.
https://basenotes.com/fragrances/karl-ikonik-pour-femme-by-lagerfeld.26…
Uusi Karl Ikonik. Pullo jakanee mielipiteitä.
Kysymys Eau de Toiletten ja Parfyymin erosta: Ostin Notinosta Flower by Kenzon eau de toiletten ja se ei tuoksu yhtään siltä miltä kyseisen tuoksun tuoksutesteri parfyymina tuoksuu! Voiko Eau de toiletten ja aidon parfyymin ero olla noin hurja että melkein kuin eri tuoksu?
Ihan kuin olisin saanut jonkun feikkikopion tai täysin eri tuoksun. Varmistin vielä että pullo on oikeasti se alkuperäinen Flower eikä joku uusi versio.
Aika yleinen harhaluulo, että EdT on vain hiljaisempi versio EdP:stä.
https://www.fragrantica.com/perfume/Kenzo/Flower-by-Kenzo-72.html
https://www.fragrantica.com/perfume/Kenzo/Flower-by-Kenzo-Eau-de-Toilet…
(Toinen yleinen harhaluulo on, että EdT kestää aina huonommin kuin EdP.)
Vierailija kirjoitti:
Aika yleinen harhaluulo, että EdT on vain hiljaisempi versio EdP:stä.
https://www.fragrantica.com/perfume/Kenzo/Flower-by-Kenzo-72.html
https://www.fragrantica.com/perfume/Kenzo/Flower-by-Kenzo-Eau-de-Toilet…
(Toinen yleinen harhaluulo on, että EdT kestää aina huonommin kuin EdP.)
Kiitos, nyt löysinkin Kicksin sivuilta tekstin "Ikonisen Flower by KENZO Eau de Parfum -tuoksun vivahteita on kehitetty uudessa versiossa raikkaampaan ja heleämpään suuntaan." Harmi ettei Notinolla ollut mitään mainintaa asiasta.
Etsin itselleni jotakin uutta. Käytin 2000-luvun alussa Chloen tuoksuja ja nyt huomasin että Chloella on myös Nomade -sarja. Mitä mieltä olette Nomadeista? Kannattaako testata? Kinkkua vaan, ettei täällä pikku paikkakunnan Sokoksella ole ollenkaan Chloen tuoksuja.
Vierailija kirjoitti:
Etsin itselleni jotakin uutta. Käytin 2000-luvun alussa Chloen tuoksuja ja nyt huomasin että Chloella on myös Nomade -sarja. Mitä mieltä olette Nomadeista? Kannattaako testata? Kinkkua vaan, ettei täällä pikku paikkakunnan Sokoksella ole ollenkaan Chloen tuoksuja.
Kirjoitin helmikuussa näin:
Chloé Nomade EdT - Ihan hyvä tuoksu, ei vaan toimi omalla iholla niin kivasti
Chloé Nomade EdP - Pidän tästä mutta jostain tunkee paremman sanan puuttuessa hiki-nuotti :o :D
Chloé Nomade EdP Naturelle - Oma tuoksunsa Nomade-linjassa, en oikein tiedä mitä mieltä olisin...
Chloé Nomade Absolu de Parfum - Jostain syystä ajattelin syvemmäksi ja jotenkin "paremmaksi", pidän tästä kuitenkin
Chloé Nomade Jasmin Naturel EdP Intense - Pitää testata uudelleen, ekalla kerralla valmiiksi kuormittunut nenä sai selkäänsä jasmiinilta :p
Chloé Nomade Nuit dEgypte EdP - Tähän mennessä vuoden antikliimaksi. Tuoksu ei ole huono mutta näiden perusteella odotin kyllä enemmän:
Top notes: Myrrh, Cinnamon, Ginger
Heart: Kiphy, Orange Blossom Absolute, Broom Flower Nectar
Base: Vanilla, Cypriol, Opopanax
Kirjoitin helmikuussa näin:
Chloé Nomade EdT - Ihan hyvä tuoksu, ei vaan toimi omalla iholla niin kivasti
Chloé Nomade EdP - Pidän tästä mutta jostain tunkee paremman sanan puuttuessa hiki-nuotti :o :D
Chloé Nomade EdP Naturelle - Oma tuoksunsa Nomade-linjassa, en oikein tiedä mitä mieltä olisin...
Chloé Nomade Absolu de Parfum - Jostain syystä ajattelin syvemmäksi ja jotenkin "paremmaksi", pidän tästä kuitenkin
Chloé Nomade Jasmin Naturel EdP Intense - Pitää testata uudelleen, ekalla kerralla valmiiksi kuormittunut nenä sai selkäänsä jasmiin
Kiitos kattavasta viestistäsi. Tämä oli minulta mennyt täysin ohi. Pitääpä siis testata!
Olisiko kellään suositella bergamot-tuoksua?
Kokeilin Le Laboa, ja pidin siitä, mutta tuoksu haihtui iholta todella nopeasti.
The Body Shopilla oli joskus 90-2000-lukujen vaihteessa myynnissä bergamotin tuoksuisia tuotteita, joihin kuului ainakin vartalotalkki. Ne oli pakattu ruskeisiin pakkauksiin. Tuoksu oli aivan ihana. Olisi mahtavaa löytää jotain samanlaista.
Chloén Nomade on minusta jotenkin nostalginen, tulee tuoksumuisto kaukaa lapsuudesta, jolloin chypre-tuoksut olivat suosittuja (1970-l loppupuoli ainakin). Minä tykkään Nomadesta ja en tykkää. Se on todella erikoinen tuoksu minusta. Kukaan perheessäni ei tykännyt siitä, joten laitoin kiertoon.
Pullo on kaunis ja arvostan sitä, että tuoksu on niin omintakeinen nykyaikana. Mutta se herättää kyllä huomiota, työpaikalla kun sitä kerran käytin, kaikki kyselivät siitä.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys Eau de Toiletten ja Parfyymin erosta: Ostin Notinosta Flower by Kenzon eau de toiletten ja se ei tuoksu yhtään siltä miltä kyseisen tuoksun tuoksutesteri parfyymina tuoksuu! Voiko Eau de toiletten ja aidon parfyymin ero olla noin hurja että melkein kuin eri tuoksu?
Ihan kuin olisin saanut jonkun feikkikopion tai täysin eri tuoksun. Varmistin vielä että pullo on oikeasti se alkuperäinen Flower eikä joku uusi versio.
Huomaa, että parfyymi ja eau de parfum ovat eri pitoisuuksia. Suurimmasta osasta tuoksuja ei taideta parfyymiä edes valmistaa, ainakaan suomalaisen kuluttajan ulottuville. Flower by Kenzosta ei ehkä parfyymiä ole edes olemassa (en tarkistanut, pelkkä arvaus).
Edt ja edp ovat useassa tuoksussa melko erilaisia.
Edelliseen viestiin liittyen: mitä parfyymeitä (pure parfum) teillä on? Mikä on upein parfyymi?
Huomasin Ranskassa olleessani, että siellä myydään parfyymeitä sellaisistakin tuoksuista, joista olen verkkokauppatarjonnan perusteella luullut, ettei parfyymiä ole.
Näin tuoksukeräilijänä olisi kätevää, kun voisi kerätä enemmän juuri parfyymeitä, jotka vievät vähemmän tilaa ja oletettavasti säilyvät pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Edt ja Edp eivät ole samoja tuoksuja. Valtaosassa hajuvesistä edtin ja edpin nuotit on erilaisia. Lisäksi usein -toisin kuin luullaan- edtissä on enemmän erottuvia erilaisia tuoksunosasia ja nuotteja, varsinkin alkuvaiheessa. Saman tuoksun edpissä taas on usein nostettu muutama hallitseva vahva keski- tai pohjanuotti framille, korostettu niitä potenssiin kymmenen, ja jätetty kevyemmät rikkaat vivahteet jopa kokonaan pois. Kts. esim. Allure edt ja Allure edp.
Burberry Goddess sai Intense-version:
https://www.sokos.fi/tuote/110931808/burberry-goddess-edp-intense-tuoks…
Täytyypä käydä nuuhkimassa. :)
Maison Alhambran Lovely Chèrie on TF Lost cherryn dupe :)