Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19317)

Vierailija
17221/19317 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kielotuoksut kiinnostavat, vähän yllättäen.. olen aiemmin ohittanut ne liian lapsekkaina, ehkä koska assosiaatiot vievät lapsuuden keväisiin kielometsiin. Nyt ajattelen, että se on mitä mukavin assosiaatio :).

Ilmeisin kokeiltava on Diorissimo, ja sitä pääsen kokeilemaan kivijalkaliikkeeseen - en joudu metsästämään näytettä. Mitähän muita? Onko kukaan kokeillut Diorin Luckya? Kiitos kaikista kielo-suosituksista.

Floraiku Sleeping on the roof on upea kielotuoksu, suosittelen hankkimaan näytteen.

Vierailija
17222/19317 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma!

Parranajo perinteiseen tyyliin vedellä, saippualla ja partahöylällä.

Aftershave Berduoues 1902 Citron caviar joka häipyy puolessa tunnissa, sääli.

Tähän kaveriksi Versace Pour Homme.

https://www.fragrantica.com/perfume/Parfums-Berdoues/1902-Citron-Caviar…

https://www.fragrantica.com/perfume/Versace/Versace-Pour-Homme-2318.html

Nyt pyörällä torille katselemaan mimmejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17223/19317 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka muu nauttii apilan tuoksusta? Meillä kasvaa pihassa niin paljon valkoapilaa että varsinkin sateen jälkeen kukkien vieno tuoksu on aivan upea.

Tänään kokeilin kerrostaa Between Two Treesia ja BR 540. BTT on niin jumalattoman vahva, että se on hieman haastellinen kerrostettava, ja ajattelin että BR 540 voisi olla riittävän vahva rinnalle. Hyvin nämä yhteen sopii, mutta edelleen BTT on selkeästi vahvempi. Tätä pitäisi saada otettua tippa suihkaisun sijasta. Sinänsä erikoista, koska BTT on kehitetty nimenomaan kerrostettavaksi, ja sitten siitä on tehty niin voimakas että se peittää kaiken muun alleen.

Apilan tuoksu on ihana! Koskaan en ole löytänyt hajuvettä, joka pystyisi toisintamaan mitään luonnon tuoksua tarkasti, aina niissä on jotain "väärää". Siksi nautin mieluummin luonnon tuoksuista luonnossa ja hajuvedet

Lueskelin jostain, että mansikan tuoksu on yksi vaikempia toisintaa. Jokaisella firmalla on oma versionsa, mutta mikään ei kuitenkaan ole sama kuin aito mansikan tuoksu. Sinänsä jännää, että tuoksumolekyylit ovat kemiaa, ja jos molekyylin kemiallinen rakenne on selvillä, luulisi että lopputuloskin on sama. Esimerkiksi ihonhoidossa ei sinänsä ole väliä onko ainesosa synteettinen vai luonnosta otettu, ne ovat identtisiä kemialliselta kaavaltaan ja sen pohjalta mahdoton erottaa toisistaan. Jokin ero kuitenkin täytyy olla, kun lopputulema ei esimerkiksi tuoksujen suhteen ei ole identtinen.

Xerjoffin La Capitale on ihana mansikkatuoksu.

Vierailija
17224/19317 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loma!

Parranajo perinteiseen tyyliin vedellä, saippualla ja partahöylällä.

Aftershave Berduoues 1902 Citron caviar joka häipyy puolessa tunnissa, sääli.

Tähän kaveriksi Versace Pour Homme.

https://www.fragrantica.com/perfume/Parfums-Berdoues/1902-Citron-Caviar…

https://www.fragrantica.com/perfume/Versace/Versace-Pour-Homme-2318.html

Nyt pyörällä torille katselemaan mimmejä.

Tulipas hyvä kesäfiilis tästä viestistä! Täällä hikoillaan helteessä De Bachmakovin kanssa (The Different Company). Vihreä ja raikas pohjia myöten, kestossa on toivomisen varaa kuin monessa muussakin tämän talon tuoksussa. Näyte on vanha, ehkä menettänyt osan te(n)hostaan.

Vierailija
17225/19317 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen viimeinkin alkanut nauttia kukkaistuoksuista! Vuosia inhosin niitä enkä käyttänyt edes kesäisin. Ajattelin, että "tavalliset" kukkaistuoksut ovat ainoita tuoksuja, joista tuoksuharrastajana en ole kiinnostunut. Mutta nehän vasta ovatkin mielenkiintoisia, koska niissä erot ovat ehkä jopa hienovaraisempia kuin muissa tuoksutyypeissä. Kukkaistuoksujen kirjo on valtava!

Edelleen pidän monia nykykukkaistuoksuja keinotekoisen hajuisina, liian ohuina ja terävinä, mutta onneksi on vintaget.

Vierailija
17226/19317 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain muutamia tuoreita näyteputkiloita ranskalaisilta ja italialaisilta kavereiltani jotka olivat saaneet niitä suoraan maahantuojalta tai paikallisista tavarataloista joten seassa vanhoja tuoksuja, kokemukseni niistä:

Pitkästä aikaa kokeilin Chanel Coco Mademoiselle Edp, ja en tajua miksi tämä tuotesarja edelleen tuoksuu minun nenääni kuin kukat ja marjat olisivat mädäntyneet ja pilantuneet multaan :(

Chanel Allure Edp haisi säilykepersikalta, vanhoilta tätimäisiltä raskailta kukilta ja lopulta miesmäiseltä puulta, mutta siitähän on sanottu että menty vuosia sitten pilaamaan muokkaamalla tuoksu uudenlaiseksi.

Chanel Chance Eau Fraichesta otettu pois se aiempi kukkais-sitrusmainen sävy, ja laitettu jotain teetä ja puuta tilalle. Raikkaasta tuoksusta tullut tunkkainen. Jos haluan tee-tuoksun niin valitsen Jo Malonen Earl Grey-tee & kurkkutuoksun.

D&G Devotionin pitäisi olla sitruunainen karamellijälkiruoka, mutta haisee siltä kuin sitruunamuffinssi olisi papereineen heitetty nuotioon ja palanut, ja sen jälkeen tuotu nenäni eteen, minkä jälkeen tuotos haisee palaneelle muoville!!! :o

JP Gaultierin naisten La Belle Paradise Garden tuoksui samalta kuin miesten versio, paitsi hieman viikunaisemmalta. Annoin sen miehelleni testattavaksi :D

Rabanne Fame haiskahti halvalta aurinkovoiteelta ja aurinkorantojen makealta drinkiltä.

Sisley Izia La Nuit, yllättävää kyllä tämä oli tyylikäs tuoksu jossa vihreys, kukkaisuus, makeus, mausteisuus ja hedelmäisyys hyvässä balanssissa, ikään kuin 80-90-luvun tuoksuissa. Laadukkaan ja hienostuneen oloinen eikä mikään halvalla tehty sävellys kuten nuo aiemmat vaikuttaa olleen, ja pikemminkin säHellyksiä. Patsuli ei lyönyt läpi, vaan jokin muu ainesosa laimensi sitä mukavaksi ja hillityksi. En ole aiemmin Sisleyn tuoksuista edes pitänyt, mutta tämä yllätti! Mies ja muutama kaveri haistoi tuota ylläni ja sanoivat että on "upea, jäljittelemätön, naisellinen, hienostunut tuoksu".

No tietääpä ainakin mihin ei kannata rahojaan haaskata, ja mihin kannattaa :D 

Tuli mieleen että onko täällä ketään tuoksukaksosia jotka kokee nuo samalla tavalla, ja että mitä suosituksia on? 

Vierailija
17227/19317 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kielotuoksut kiinnostavat, vähän yllättäen.. olen aiemmin ohittanut ne liian lapsekkaina, ehkä koska assosiaatiot vievät lapsuuden keväisiin kielometsiin. Nyt ajattelen, että se on mitä mukavin assosiaatio :).

Ilmeisin kokeiltava on Diorissimo, ja sitä pääsen kokeilemaan kivijalkaliikkeeseen - en joudu metsästämään näytettä. Mitähän muita? Onko kukaan kokeillut Diorin Luckya? Kiitos kaikista kielo-suosituksista.

Molinardilla ja Guerlainilla ainakin on Muguet-nimiset tuoksut. Mallen Synthetic Nature (ent. Jungle) on myös kieloinen. N52

Vierailija
17228/19317 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä näen Fragrantican Trump-noston liittyvän nimenomaan Trump-tuoksuihin. Ajankohtaista tapahtumaa hyödyntäen on nostettu kaksi aiemmin julkaistua artikkelia sisällöksi, ja saadaan ehkä uusia lukijoita. Varsinkin jos Fragrantican toimitus lomailee, niin tuo on kätevää. Ratkaisu on enemmän kaupallinen kuin poliittinen, näin luulen.

Aivan samalla tavalla varmasti voisi nostaa Biden-tuoksuista tehdyn artikkelin, jos Biden-tuoksuja olisi.

Ehkä noin, mutta kyseisen sivuston perustajat ovat tunnetusti venäläisiä nationalisteja ja myös salaliittoteoreetikkoja.

Itsekin lähdin sieltä viime vuonna, en vaan pystynyt enää tukemaan sellaista toimintaa olemalla läsnä. N52

Vierailija
17229/19317 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä näen Fragrantican Trump-noston liittyvän nimenomaan Trump-tuoksuihin. Ajankohtaista tapahtumaa hyödyntäen on nostettu kaksi aiemmin julkaistua artikkelia sisällöksi, ja saadaan ehkä uusia lukijoita. Varsinkin jos Fragrantican toimitus lomailee, niin tuo on kätevää. Ratkaisu on enemmän kaupallinen kuin poliittinen, näin luulen.

Aivan samalla tavalla varmasti voisi nostaa Biden-tuoksuista tehdyn artikkelin, jos Biden-tuoksuja olisi.

Ehkä noin, mutta kyseisen sivuston perustajat ovat tunnetusti venäläisiä nationalisteja ja myös salaliittoteoreetikkoja.

Itsekin lähdin sieltä viime vuonna, en vaan pystynyt enää tukemaan sellaista toimintaa olemalla läsnä. N52

Kaikki perustajat, vai osa heistä?

Minulle venäläinen nationalismi ei sano oikein mitään. Tiedän kyllä, että nationalismia pidetään nykyään pahana siinä missä 1800-luvulla se oli kansallisvaltioiden syntymisen edellytys. Mutta juuri sitä en ymmärrä, miten kansallisuusaate nykyään olisi automaattisesti paha asia. Ilman nationalismia ei olisi Suomea valtiona.

Salaliittoteoreetikkokin on vähän ongelmallinen käsite, sillä sitä käytetään paljon yhteiskuntakriitikoiden leimaamiseen. Aika on osoittanut monet salaliittoteoreetikkoina pidettyjen yksittäisistä väitteistä ja ennustuksista tosiksi.

Fragrantica on mielestäni onnistunut sivusto. En koe, että mitenkään tukisin mitään pahaa maailmassa seuraamalla maksutonta sivustoa.

Vierailija
17230/19317 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fragrantican venäläistaustaiset perustajat asuvat Amerikassa. Heissä ei ole mitään epäilyttävää.

Päivän tuoksuna on mulla pirtsakka Tommy Girl.

Vierailija
17231/19317 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oli Apple blossom ja Miracle sekä me käytettiin ruusuvettä.Shalimar tuoksu juhliin ja Ricci muuten.Saako nykyään enää ruusuvettä edes apteekista.Bulgariasta sitä saa ostaa.

Vierailija
17232/19317 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yves Rocher tuotteet haisi hyvälle siksi ostettiin aina voiteita.

Vierailija
17233/19317 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko SHALIMAR tuoksua enää ?

Vierailija
17234/19317 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus oli Apple blossom ja Miracle sekä me käytettiin ruusuvettä.Shalimar tuoksu juhliin ja Ricci muuten.Saako nykyään enää ruusuvettä edes apteekista.Bulgariasta sitä saa ostaa.

Etnisistä kaupoista saa ruusuvettä. Itse olen käyttänyt sitä baklavaan.

Vierailija
17235/19317 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin tutustua viikonloppuna Zarkoperfumesin tuoksuihin, mutta... en juuri haistanut niistä mitään. Olisiko ne pitänyt suihkia suoraan iholle, jotta ihon ph, lämpö, ulkolämpötila olisivat vaikuttaneet tuoksun kehittymiseen? Vai mikä juttu nämä oikein ovat? Tietääkö joku lisää?

Vierailija
17236/19317 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska kirppislöytö kesältä: löysin Yves Rocherin Monoi tuoksun EdP:na. Tästä tulee mieleen nuoruuden kesät, kun läträsin tätä öljyä iholleni :)

Tietääkö joku, onko tätä vielä ihan myynnissä, vai mahtaako olla joku vanhempi löytö? Tuoksu tuntui ainakin olevan ihan voimissaan.

-N42

Vierailija
17237/19317 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sitä vielä ainakin pari vuotta sitten, ostin omani 2020. Olen miettinyt myymistä :) Täysi pullo olisi. Se on kyllä ihana.

Vierailija
17238/19317 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisley  Eu du Soir deodorantti on ihan luxus!

Vierailija
17239/19317 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisley  Eu du Soir deodorantti on ihan luxus!

Onko roll-on vai suihke, ja ennenkaikkea: onko antiperspirantti?

Jostain syystä hajuvesistä tehdään hyvin harvoin antiperspirantti-deodorantteja. Stikkiä löytyy varsinkin miehille, mutta eivät ole antiperspirantteja koskaan. Kissojen ja koirien kanssa saa aina hakea, mistä sarjasta löytyisi kunnon tuote kainaloon.

Ostin joskus Light Blue -deostikin. Se suorastaan stimuloi hieneritystä! Kainalot oli aamusta iltaan märät, vaikkei ne ole koko ajan märät silloin, jos ei laita mitään. Kamala kokemus.

Sisley on kyllä ihana merkki. Minulla on muutama tuoksu hankintalistalla heiltä, mutta samassa jonossa odottaa pari Diptyqueta ja Aesopia.

Vierailija
17240/19317 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä muuten on ylellisin kokemuksenne tuoksuihin liittyen? Pakkaus, palvelu, myymälä, kylpyvaahto, mitä tahansa mikä liittyy johonkin tuoksuun?

Itse himoitsin pitkään talkkia (tai vartalopuuteria) jostain tuoksusta, josta en edes muista enää mikä tuoksu se oli, mutta talkkia todellakin myytiin Tampereen Stockmannilla! (Olen sittemmin asioinut ranskalaisissakin hajuvesiliikkeissä, mutta ei siitä nyt). En koskaan kuitenkaan raaskinut sitä ostaa ja vuodet vierivät ja tuote lopulta poistui. Nykyään ei mitään talkkeja tai vartalopuutereita Suomessa enää kivijalassa myydäkään. On vain edp ja/tai edt.

Kirjoitin joskus kymmeniä tai satoja sivuja sitten 80- ja 90-lukujen ruotsinlaivojen valikoimista. Silloin laivoilla oli ihan kasuaalisti vaikka mitä muutakin tuotetta kuin vain edt:tä tai edp:tä. Palasaippuaa, suihkugeeliä, deo-sprayta, pure parfumia, vartalovoidetta, talkkia, 

Nykyään on noita hiustuoksuja, mutta siinäpä se.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä