Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19317)

Vierailija
17161/19317 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hedelmäinen suosikkini YSL In Love Again.

Päätuoksuna greippi. Minä koen tuon sitrustuoksuna. Tyypilliset hedelmäiset tuoksut ovat yleensä makeampia.

Vierailija
17162/19317 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen löytänyt uuden parfyymi rakkauden! Muutama viikko sitten löysin Emotionin alelaarista hajuveden jonka tuoksu ihastutti heti. Niin on käynyt aiemminkin, mutta nyt käytettyäni sitä useamman kerran olen entistä ihastuneempi tähän tuoksuun! Yleensä on käynyt niin, että ensi ihastuksen jälkeen tuoksu onkin alkanut ärsyttämään minua ja on unohtunut sitten kaappiin. Tänään kävin uudestaan kys. Emotionissa ja löysin laarista vielä yhden pullon ja ostin senkin pois :) 

Tämä tuoksu on ihanan naisellinen; ruusua, jasmiinia, persikkaa, puuteria, pergamottia ja vaaleaa myskiä. Uskomattoman viehko tuoksu!  

Ja kyseessä on Lanvinin Mon Eclat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17163/19317 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Davidoffilta tullut Cool Water Reborn EdPI https://www.fragrantica.com/perfume/Davidoff/Cool-Water-Reborn-For-Her-…

En ole ruusutuoksujen suurin ystävä mutta tahtoisin kyllä testata tuota. :)

Vierailija
17164/19317 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä Tom Fordin hajuvesistä? Erityisesti ne kirsikkatuoksut kiinnostaa, mutta ovat kyllä hintavia. Missä niitä voi sovittaa? Kicksissä kun kysyin, niin on kuulemma varastolla, mutta ei myymälässä esillä. Ok, en osta satasia maksavaa tuoksua sokkona.

Minä olen tuoksutellut Vantaan Jumbon Stokkalla. Hinta-laatusuhde omasta mielestä aika kökkö. :/

Okei. Löytäis vaan jonkun hyvän kirsikkatuoksun, joka ei olisi ihan sikakallis. Monia mitä olen kokeillut niin sitä kirsikkaa ei meinaa erottaa tai sitten sen erottaa, mutta kestää vain pikku hetken.

Lancome La nuit tresor intense, kestävä ja kirsikka erottuu todella voimakkaana. Suosittelen!

Ilmeisesti myös Juliette Has a Gunin uudessa Juliette-tuoksussa on kirsikkaa. En ole päässyt sitä vielä itse testaamaan.

Ja Guerlainin La Petite Robe Noiressa on vahva maraschino-kirsikka. 

Guerlain on aika raskas ja tumma tuoksu. Minulla on nuo kolme; Lancome, Herrera VGG Glam ja Guerlain, ja kaikkein kirsikkaisin on tuo Lancome.

Vierailija
17165/19317 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muu nauttii apilan tuoksusta? Meillä kasvaa pihassa niin paljon valkoapilaa että varsinkin sateen jälkeen kukkien vieno tuoksu on aivan upea.

Tänään kokeilin kerrostaa Between Two Treesia ja BR 540. BTT on niin jumalattoman vahva, että se on hieman haastellinen kerrostettava, ja ajattelin että BR 540 voisi olla riittävän vahva rinnalle. Hyvin nämä yhteen sopii, mutta edelleen BTT on selkeästi vahvempi. Tätä pitäisi saada otettua tippa suihkaisun sijasta. Sinänsä erikoista, koska BTT on kehitetty nimenomaan kerrostettavaksi, ja sitten siitä on tehty niin voimakas että se peittää kaiken muun alleen.

Vierailija
17166/19317 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa. Tuli viileätä ainakin hetkeksi. Sopiva hetki nauttia suihkun jälkeen Sensuous.

Vierailija
17167/19317 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka muu nauttii apilan tuoksusta? Meillä kasvaa pihassa niin paljon valkoapilaa että varsinkin sateen jälkeen kukkien vieno tuoksu on aivan upea.

Tänään kokeilin kerrostaa Between Two Treesia ja BR 540. BTT on niin jumalattoman vahva, että se on hieman haastellinen kerrostettava, ja ajattelin että BR 540 voisi olla riittävän vahva rinnalle. Hyvin nämä yhteen sopii, mutta edelleen BTT on selkeästi vahvempi. Tätä pitäisi saada otettua tippa suihkaisun sijasta. Sinänsä erikoista, koska BTT on kehitetty nimenomaan kerrostettavaksi, ja sitten siitä on tehty niin voimakas että se peittää kaiken muun alleen.

Valkoapilan tuoksu on yksi ihanimmista tuoksuista. Fragranticasta yritin etsiä joskus senhajuisia tuoksuja, mutta siellä ei ole erikseen valkoapila-nuottia, silloin en ainakaan löytänyt. Puna-apilan kuvalla varustettu yleinen apilanuotti löytyy.

Kiillolla on muka valkoapila-kodintuotteita puhdistukseen. Eivät tuoksu apilalta lainkaan.

Joskus 15-20 vuotta sitten, kun kynttilöitä vielä myytiin oikeissa kynttiläkaupoissa, löysin aidosti valkoapilan tuoksuisen mutta miedon tuoksukynttilän. Polttelin sitä aina kun talvella oli ikävä kesää. Sen koommin en ole aidon tuoksuista valkoapilakynttilää tai muutakaan valkoapilatuoksua mistään löytänyt.

Vierailija
17168/19317 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apilan tuoksu on ihana! Koskaan en ole löytänyt hajuvettä, joka pystyisi toisintamaan mitään luonnon tuoksua tarkasti, aina niissä on jotain "väärää". Siksi nautin mieluummin luonnon tuoksuista luonnossa ja hajuvedet on sitten erikseen. N52

Vierailija
17169/19317 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoapilan ystävälle. Kotimaisella Osmialla on valkoapilan tuoksuinen kynttilä, nimeltään Apilaniitty. Kuvaus kertoo sen olevan valkoapilan tuoksuinen. 

Vierailija
17170/19317 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksuna Tommy Girl. Vaikka onkin jo ysärillä lanseerattu, tuoksu on edelleen moderni tai paremminkin ajaton. Raikas, on sitruksia ja kukkia. Kivan pirteä ja energinen.

Toinen kesätuoksuni on Davidoffin Cool Water Sea Rose,jossa on nimestä huolimatta pionia. Tätä käytän vain kesällä, talvella en siitä pidä. On hyvin vahvasti vuodenaikatuoksu.

Vierailija
17171/19317 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apilan tuoksu on ihana! Koskaan en ole löytänyt hajuvettä, joka pystyisi toisintamaan mitään luonnon tuoksua tarkasti, aina niissä on jotain "väärää". Siksi nautin mieluummin luonnon tuoksuista luonnossa ja hajuvedet on sitten erikseen. N52

Lueskelin jostain, että mansikan tuoksu on yksi vaikempia toisintaa. Jokaisella firmalla on oma versionsa, mutta mikään ei kuitenkaan ole sama kuin aito mansikan tuoksu. Sinänsä jännää, että tuoksumolekyylit ovat kemiaa, ja jos molekyylin kemiallinen rakenne on selvillä, luulisi että lopputuloskin on sama. Esimerkiksi ihonhoidossa ei sinänsä ole väliä onko ainesosa synteettinen vai luonnosta otettu, ne ovat identtisiä kemialliselta kaavaltaan ja sen pohjalta mahdoton erottaa toisistaan. Jokin ero kuitenkin täytyy olla, kun lopputulema ei esimerkiksi tuoksujen suhteen ei ole identtinen.

Vierailija
17172/19317 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysärin tyyliset kukkaistuoksut alkaneet houkuttaa täälläkin. Tuntuvat taas uudelta ja raikkaalta, ehkä gourmandiövereiden takia. 5th Avenue, Pleasures, Carat, J'Adore, Idylle, tuontyyppiset. Samaa on kai myös Tommy Girl. N53

Vierailija
17173/19317 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ysärin tyyliset kukkaistuoksut alkaneet houkuttaa täälläkin. Tuntuvat taas uudelta ja raikkaalta, ehkä gourmandiövereiden takia. 5th Avenue, Pleasures, Carat, J'Adore, Idylle, tuontyyppiset. Samaa on kai myös Tommy Girl. N53

5th Avenue on muuten yllättävän hyvä. Sitä oli minulla ysärillä, ja himoitsen taas. Pleasuresiakin minulla oli 2000-luvun alussa, mutta nykyään se tuoksuu nenääni keinotekoisemmalta ja kylmemmältä kuin silloin, kun se lanseerattiin. Tuo 5th Avenue ei ole muuttunut niin paljon, mielestäni se on samanlainen kuin ennenkin

Vierailija
17174/19317 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän mopo karkasi Sokoksen alessa. Lanvinin Mon eclat, Lancomen La vie est belle parfyymi, Versacen Versense, Jimmy Choon ruusutuoksu, Guessin ruusuinen vartalotuoksu. Päätin, että en ala tuntemaan syyllisyyttä:)

Vierailija
17175/19317 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laitoin tilaukseen Kayalin Vacay in a Bottle miniature setin, eli: 

Capri in a Bottle Lemon Sugar (10ml)

Maldives in a Bottle Ylang Coco (10ml)

Marrakesh in a Bottle Orange Blossom (10ml)

Maui in a Bottle Sweet Banana (10ml)

Se pistaasituoksu sinänsä kiinnostelisi kun sitä on niin kovin hehkuteltu, mutta pääsee noillakin hieman perille firman hajuvesistä. Onko muilla kokemuksia?

Minäkin sain tuon yllä mainitsemani setin tänään, ja olen päivän mittaan näitä kaikkia nyt kertaalleen testannut. Olen yllättynyt lopputulemasta. Oletin pitäväni eniten Marrakeshista, mutta se on siitä harvinainen tuoksu että uhkaili päänsäryllä. Jotakin.. huumaavaa siinä on, sillain päänsärkyä aiheuttavalla tavalla. Kolmannen sijan sai Maui, se on ihan kiva, erilainen alkutuoksu tuon banaanin kanssa, muuttuu vahvan vaniljaiseksi. Toiseksi tuli Capri, ja ensimmäiselle sijalle minunkin ensitestauksessa pääsi Maldives. Tämä on hieman hämmentävä lopputulos koska en pidä sitruunatuoksuista enkä ylang ylangista, ja kookosta lähes inhoan, mutta nämä kaksi vaikuttavat ensisilmäyksellä todella kivoilta kesätuoksuilta.

Vierailija
17176/19317 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksu Forever and ever Dior. -Kirsikkatuoksuista: The Body Shopilla oli jokin aika sitten kausisarja Cherries and Cheer. Ihanan kirsikkainen ja raikas!

Vierailija
17177/19317 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on käytetty tänä kesänä eniten? Mulla Nuxe Floral.

Vierailija
17178/19317 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt löytyy Sokos/Emotion-myymälöistä Sol De Janeiro Cheirosa '62 kahdessa koossa

https://www.sokos.fi/tuote/110961584/sol-de-janeiro-cheirosa-62-edp-tuo…

https://www.sokos.fi/tuote/110961585/sol-de-janeiro-cheirosa-62-edp-tuo…

Fragranticassa lukee, että suolaisuus voi olla raju. Onko? :D

Vierailija
17179/19317 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uudella miesystävällä on yllättävän paljon tuoksuja mieheksi ja aivan erinomainen maku niiden suhteen. Tämä on antanut kivan mahdollisuuden kokeilla joitain erikoisempia unisex-tuoksuja :)

Vähän keväämmällä ihastuin Kilianin Apple Brandy on the Rocksiin. Se on todella mielenkiintoinen tuoksu. Aluksi se on raikas, mutta hetken kuluttua esiin nousee alkoholin ja omenan vivahteet. Luultavasti juuri se apple brandy. Ei siis niin, että se haisisi viinalle, mutta siinä on jotain hyvällä tavalla alkoholiin viittaavaa. Nyt kun lämpötila on about 20 astetta, tämä on vähän liian täyteläinen ja pehmeä. Sopii vähän viileämpiin kevätpäiviin.

Toinen löytö on ollut Louis Vuittonin Pacific Chill. Se on täydellinen lämpimiin päiviin (kun ulkona pärjää ilman takkia tai pitkähihaista). Siinä on jonkinlainen sitruunan vivahde, mutta ei perinteisellä sitruunan tuoksulla. Se on jännä yhdistelmä raikkautta ja jotain muuta. Sanotaan vaikka m

Mä myös ihastuin tuohon LV:n Pacific Chill tuoksuun. Sain päri näytettä liikkeessä käydessäni ja aion kyllä ostaa koko pullon. On ehkä paras tuoksu mitä olen koskaan käyttänyt!

Vierailija
17180/19317 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä Tom Fordin hajuvesistä? Erityisesti ne kirsikkatuoksut kiinnostaa, mutta ovat kyllä hintavia. Missä niitä voi sovittaa? Kicksissä kun kysyin, niin on kuulemma varastolla, mutta ei myymälässä esillä. Ok, en osta satasia maksavaa tuoksua sokkona.

Lost Cherry on aivan ihana, hinta kyllä kirpaisee mutta siitä on tullut mun talven signature tuoksu. Cherry Smoke on liian maskuliininen makuuni ja Electric Cherryssä on joku nuotti mikä ei sovi minulle. Kayalin Lovefest Burning Cherry on myös testattu, mutta se ei vakuuttanut. Yum Pistachio Gelatosta taas tuli yllättäen suosikki kesätuoksuksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi