Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19317)
Vierailija kirjoitti:
Tykkääkö täällä kukaan hedelmäisistä tuoksuista? Suosituksia? Tekisi hirveästi jotain kirpeän hedelmäistä ylle nyt, mutta minulla ei ole.
Tykkään. Mut saa olla muitakin nuotteja, pitääkin olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä Tom Fordin hajuvesistä? Erityisesti ne kirsikkatuoksut kiinnostaa, mutta ovat kyllä hintavia. Missä niitä voi sovittaa? Kicksissä kun kysyin, niin on kuulemma varastolla, mutta ei myymälässä esillä. Ok, en osta satasia maksavaa tuoksua sokkona.
Minä olen tuoksutellut Vantaan Jumbon Stokkalla. Hinta-laatusuhde omasta mielestä aika kökkö. :/
Fordin kestävyyteen petyin. Kesäinen sitrustuoksu, josta oli näyteputeli, viipyi vain hetken.
Sama juttu Byredon kanssa, hinta ja kestävyys eivät kohtaa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tykkääkö täällä kukaan hedelmäisistä tuoksuista? Suosituksia? Tekisi hirveästi jotain kirpeän hedelmäistä ylle nyt, mutta minulla ei ole.
Dolce&Gabbanan Limperatrice on kirpeän hedelmäinen. Ei mun suosikki, mutta ihan kiva kesätuoksu kuitenkin.
Ostin just Bossin uusimman hajuveden, mutten osaa sanoa vielä mielipidettä. Yleensä tykkään Bossin tuoksuista.
Iltalehdessä oli juttua Nuxen kuivaöljystä, että olisi hyvältä tuoksuvien ranskalaisnaisten salaisuus. Onko kenelläkään kokemuksia tästä? Jutun testaajat arvioivat, että tämä öljy sekä kosteuttaisi hyvin että korvaisi parfyymin.
Minuakin kiinnostaisi tietää enemmän tuosta ranskattarien tuoksusta.
Vierailija kirjoitti:
Iltalehdessä oli juttua Nuxen kuivaöljystä, että olisi hyvältä tuoksuvien ranskalaisnaisten salaisuus. Onko kenelläkään kokemuksia tästä? Jutun testaajat arvioivat, että tämä öljy sekä kosteuttaisi hyvin että korvaisi parfyymin.
No tuo Nuxen öljyhän on ikivanha juttu, luulisi kaikkien vähääkään kauneudenhoidosta tietävien sen tuntevan. Tuoksu on myös hyvin tunnistettava, sellainen kesäisen etelänloman tuoksuinen ainakin mun mielestä. Voin kuvitella kuinka tyylikkäät ranskalaiset naiset tuoksuvat kesäisin juuri siltä. Mulla on pullo originaalia ja kultahippuja sisältävää öljyä sekä myös matkapakkaus, jossa suihkugeeli, aurinkovoide, after sun-voide ja hajuvesi samasta sarjasta. En osaa sanoa noiden öljyjen hoitavuudesta, koska en käytä niitä säännöllisesti vaan juurikin ihanan tuoksun takia vain joskus kesäisin - ja se tosiaan riittäisi yksinkin hajuvedeksi! Tuoksu on noissa aika voimakas ja voi olla ehkä vähän liikaa joillekin. Suosittelen menemään tavarataloon tuoksuttelemaan Nuxen Prodigieuse-öljyä ja paikkamaan tämän puutteen yleissivistyksessänne, heh! 😉
Sain lahjaksi Nuxen Prodigieuse-öljyä, ja inhosin sitä ihollani. Se tuoksuu huumaavan kukkaiselta, kyllä, mutta en pitänyt siitä. Mutta siinä on myös kiehtova kuiva nuotti.
Sitten kerran teatterissa joku tuoksui aivan jumalaiselta, ja mietin kateellisena, mitä tuo ihana tuoksu muistuttaa, mistä se on tuttu. Koko ensimmäisen näytöksen ajan keskityin vain pinnistelemään tunnistaakseni tuoksun. Ja tulihan se sieltä lopulta: tuoksu oli juuri Prodigieuse.
Sen jälkeen olen silloin tällöin käyttänyt tuota öljyä. Omalla iholla se tuntuu olevan helposti vähän liikaa, ehkä riittäisi kun laittaisi sitä esimerkiksi vain sääriin eikä ylävartalolle ollenkaan. Itsellä tuo tuoksu alkaa helposti ärsyttää. Teatterissa ajattelin, että mitään ihanampaa en ole aikoihin haistanut, omasta tuoksuharrastuksestani huolimatta. Mutta niinhän se on, että toisten tuoksut on aina niitä parhaita.
Vierailija kirjoitti:
Hedelmäinen suosikkini YSL In Love Again.
Alkuperäinen vai tuo La Collection In Love Again?
Itselläni oli tuo La Collection, mutta taisin yrittää käyttää väärään aikaan sitä (talvella). Aistin sen hyvin mustaherukkaisena, hedelmäisyys ei noussut esiin. Pidän kyllä marjaisuudestakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laitoin tilaukseen Kayalin Vacay in a Bottle miniature setin, eli:
Capri in a Bottle Lemon Sugar (10ml)
Maldives in a Bottle Ylang Coco (10ml)
Marrakesh in a Bottle Orange Blossom (10ml)
Maui in a Bottle Sweet Banana (10ml)
Se pistaasituoksu sinänsä kiinnostelisi kun sitä on niin kovin hehkuteltu, mutta pääsee noillakin hieman perille firman hajuvesistä. Onko muilla kokemuksia?
Tilasin näytesetin tästä Vacay in a Bottle. Siinä on samat tuoksut 1,5 ml pulloissa. En ole vielä avannut kun pidämme testausillan ystävän kanssa.
Minulla on isot pullot Vanilla 28, Musk 12, Coco Vanilla ja Deja vu White flowers. Lisäksi pienempiä 10 ml pulloja ns vanhemmista tuoksuista. Näistä en erityisemmin pidä ja ei ole tullut hankittua täysikokoista. Pari päivää sitten olin kaupunkilomalla ja sain testattua Sephorassa tuota pistaasitu
Vacay in a Bottle-testausilta pidetty. Voiton vei Maldives. Tämän voisin ostaa jos olisi tarvetta trooppiselle lomatuoksulle. Rosmariini antaa kivan säväyksen ja ryhdikkyyttä. Maui myös ihan kiva kun pääsee tuon alun banaanin ohi. Todella realistinen banaania syöneen hengityksenhaju. Marrakesh ja Capri eivät olleet minun makuuni. Tulee mieleen jonkilainen hyönteiskarkoite. Yleensä pidän makeista sitrustuoksuista.
Minäkään en pidä nuxe öljyn tuoksusta, liian voimakas. Mies sanoi että haisee vanhalta mummolta :D
Vierailija kirjoitti:
Sain lahjaksi Nuxen Prodigieuse-öljyä, ja inhosin sitä ihollani. Se tuoksuu huumaavan kukkaiselta, kyllä, mutta en pitänyt siitä. Mutta siinä on myös kiehtova kuiva nuotti.
Sitten kerran teatterissa joku tuoksui aivan jumalaiselta, ja mietin kateellisena, mitä tuo ihana tuoksu muistuttaa, mistä se on tuttu. Koko ensimmäisen näytöksen ajan keskityin vain pinnistelemään tunnistaakseni tuoksun. Ja tulihan se sieltä lopulta: tuoksu oli juuri Prodigieuse.
Sen jälkeen olen silloin tällöin käyttänyt tuota öljyä. Omalla iholla se tuntuu olevan helposti vähän liikaa, ehkä riittäisi kun laittaisi sitä esimerkiksi vain sääriin eikä ylävartalolle ollenkaan. Itsellä tuo tuoksu alkaa helposti ärsyttää. Teatterissa ajattelin, että mitään ihanampaa en ole aikoihin haistanut, omasta tuoksuharrastuksestani huolimatta. Mutta niinhän se on, että toisten tuoksut on aina niitä parhaita.
Ihan positiivista että joku on laittanut öljyä jonka ei kai hirveästi pitäisi ärsyttää. Usein teatterissa tai oopperassa ihmisillä on aivan liikaa parfyymia ja sitten näitä ihmisiä on vielä paljon. En ole mikään tuoksuallergikko mutta liika on liikaa. Itselläni Nuxen tuoksuöljy jäi kaappiin, ihan liian vaniljainen minulle.
Vierailija kirjoitti:
Öljy pehmentää, en ole huomannut mitään kosteutusta. Tuoksu on taivaallinen. Nuxe Floral versio tosin mulla, ei ihan se originaali.
Onko kukaan käyttänyt Nuxen öljyä hiuksissa? Kiinnostaisi tietää toimisiko se hiusparfyyminä sekä kuivien latvojen kosteuttajana.
Vierailija kirjoitti:
Se on kuivaöljy, eli kosteutus heikko. Antaa kyllä kivan hehkun iholle. En millään keksi miten voisi korvata parfyymin, hyvin hento on tuoksu. Käytän rantalomalla iltaisin juuri sen hehkun vuoksi, lisäksi Guerlainin terracotta tuoksua, sopivat hyvin yhteen tyyliin serkku ja pikkuserkku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni oli tuo La Collection, mutta taisin yrittää käyttää väärään aikaan sitä (talvella). Aistin sen hyvin mustaherukkaisena, hedelmäisyys ei noussut esiin. Pidän kyllä marjaisuudestakin.
Oletteko olleet tyytyväisiä tuohon La Collectionin In Love Againiin? Miten vertaisitte sitä alkuperäiseen?
Olin n. 12-13 v. kun alkuperäinen tuli markkinoille, ja nuuskin sitä paikallisella Sokoksella. Se oli minusta jotain aivan ihanaa, mutta olin liian nuori hankkiakseni oman pullon. Muistan tuoksun hyvin raikkaana ja persoonallisena. Muistan juuri mustaherukan ja tomaatin kirpsakkuuden.
Nyt aikuisena olen usein miettinyt, että olisipa kiva omistaa se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä Tom Fordin hajuvesistä? Erityisesti ne kirsikkatuoksut kiinnostaa, mutta ovat kyllä hintavia. Missä niitä voi sovittaa? Kicksissä kun kysyin, niin on kuulemma varastolla, mutta ei myymälässä esillä. Ok, en osta satasia maksavaa tuoksua sokkona.
Minä olen tuoksutellut Vantaan Jumbon Stokkalla. Hinta-laatusuhde omasta mielestä aika kökkö. :/
Okei. Löytäis vaan jonkun hyvän kirsikkatuoksun, joka ei olisi ihan sikakallis. Monia mitä olen kokeillut niin sitä kirsikkaa ei meinaa erottaa tai sitten sen erottaa, mutta kestää vain pikku hetken.
Lancome La nuit tresor intense, kestävä ja kirsikka erottuu todella voimakkaana. Suosittelen!
Ilmeisesti myös Juliette Has a Gunin uudessa Juliette-tuoksussa on kirsikkaa. En ole päässyt sitä vielä itse testaamaan.
Ja Guerlainin La Petite Robe Noiressa on vahva maraschino-kirsikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No juu, varmaan se on juurikin tuo marjaisuus eikä hedelmäisyys tässä tuoksussa. Ja,muistan ehkä vintageversion hiukan paremmin kuin nykyisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko olleet tyytyväisiä tuohon La Collectionin In Love Againiin? Miten vertaisitte sitä alkuperäiseen?
Olin n. 12-13 v. kun alkuperäinen tuli markkinoille, ja nuuskin sitä paikallisella Sokoksella. Se oli minusta jotain aivan ihanaa, mutta olin liian nuori hankkiakseni oman pullon. Muistan tuoksun hyvin raikkaana ja persoonallisena. Muistan juuri mustaherukan ja tomaatin kirpsakkuuden.
Nyt aikuisena olen usein miettinyt, että olisipa kiva omistaa se.
Ja minä onneton menin myymään kirpparilla omani pois muutama vuosi sitten :( Olen ikävöinyt sitä tuoksua ja ihmettelen nyt miksi mökin sen pois muutaman muun hajuveden ohella. Pullo oli puolillaan.
Ja toinen jota en ehtinyt kirjoittaa on Herreran VGG Glam.