Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19320)
Törmäsin ihanaan tuoksuun viimevuonna Roomassa Chanel ei vitonen vaan joku muu ja tupsuttelin vaatteiden päälle tavaratalossa, olin kävelevä HAJUpommi..... :)
yli satasen pullo mutten raaskinut ostaa, no ens kerralla
Vierailija kirjoitti:
Oisko kellään suosituksia pehmeistä kookos-/vaniljatuoksuista, jotka sopisivat kesään? Tuoksua, joka ei olisi kuitenkaan mikään äklömakea.
Oma tuoksumakuni on vahvasti kallellaan pehmeisiin ja lämpimiin tuoksuihin, jotka sopivat lähinnä syksyyn ja talveen, joten kesätuoksut ovat olleet minulle ikuinen ongelma. Tuntuu, etten millään löydä mitään mieluista joka sopisi lämpimään säähän, niin aina olen joutunut sitten tyytymään johonkin hedelmäiseen tai liian kukkaiseen, joka ei tunnu sitten yhtään omalta.
Oletko kokeillut Estee Lauderin Bronze Goddess Eau Fraichea? Se on aivan ihana kevyt kesäinen kookostuoksu, jossa tuoksuvat taustalla unelmanpehmeä tiare-kukka ja vanilja, mutta joka ei ole missään tapauksessa varsinaisesti kukkainen. Se tuoksuu siitä, kuin söisi rannalla kookosjäötelöä, ja iholla tuoksuisi aurinko. 😊
Ainakin siis minun nenääni täydellinen kesähajuvesi. Huomaa, että tuo Eau Fraiche - versio on erilainen kuin muut sarjan tuoksut, ja minusta ehdottomasti paras.
En osaa kookostuoksuista mitään lausua, mutta olen myöhäisherännäinen Bvlgarin suhteen. Onko kukaan muu alkanut kerätä jälkijättöisesti Bvlgaria? Tuli mieleen My way -viesteistä, että Bvlgarillahan on Tubereuse Mystique, joka on mielestäni aavistuksen keveämpi versio My waysta. Ja saanut paremmat pisteet Fragranticassa.
Mikä on mielestänne Bvlgarin paras tuoksu?
Bvlgari on lopettanut suursuosikkini. Joten en omista/käytä yhtään Bvlgaria. Oli monia upeita tuoksuja. Pour Femme, Pour Homme (taitaa saada vielä), Aqua Amara, Aqua Divina, Rose Essentielle ja monta Jasmin Noir - versiota. Lopetettuja ei ole tullut metsästettyä, se on turhauttavaa. N53
Sotd eilisten Chance edp jäämien päälle lisätty Chance Eau Fraîche tälle päivälle. Toimii. Tykkään käyttää saman tuoksun versioita juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Sotd eilisten Chance edp jäämien päälle lisätty Chance Eau Fraîche tälle päivälle. Toimii. Tykkään käyttää saman tuoksun versioita juuri näin.
Mäkin käytän usein niitä noin. Mulla itse asiassa Chanel-viikko menossa: Chancen Eaut tendre, fraiche ja vive käytetty, jäljellä alkuperäinen Chance , Gabriella, Coco mademoiselle ja No 5 leau. Vähän luksusta arkea piristämään! 💛
Vierailija kirjoitti:
Kävin tänään Emotionissa tuoksuttelemassa, päädyin ostamaan Ariana Granden Cloudin (perusmalli). Nyt kotona haistelin sitä, ja tuntuu että saatoin ottaa väärän tuoksun. En tiedä olisinko pitänyt enemmän Pink-versiosta, tämä on vähän raskas.
Mutta asiaan. En tarkoituksella suihkuttanut mitään iholle mutta jotain osui sormiin, ja ne tuoksuvat nyt aivan taivaallisilta. Raikkaalta, kevyeltä ja puhtaalta, vähän kukkaiselta. Monista tuoksuista tulee migreeni mutta tämä on vastakohta sellaiselle. Onko mitään keinoa jäljittää tuo harvinaisen hyvin ihollani toimiva hajuvesi? Laitoin tikuille melkein kaikkia Ariana Grandeja, Cleanin Apple Blossomia, Armanin Si'tä ja My Wayta, Laura Biagiottin Lauraa. Varmaan joku unohtui. Olisiko näistä joku tämä ihana antimigreenituoksu?
Veikkaisin noista Lauraa. Mulle tulee siitä aina mieleen vihreät viinirypäleet, vaikkei siinä viinirypälettä olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko kellään suosituksia pehmeistä kookos-/vaniljatuoksuista, jotka sopisivat kesään? Tuoksua, joka ei olisi kuitenkaan mikään äklömakea.
Oma tuoksumakuni on vahvasti kallellaan pehmeisiin ja lämpimiin tuoksuihin, jotka sopivat lähinnä syksyyn ja talveen, joten kesätuoksut ovat olleet minulle ikuinen ongelma. Tuntuu, etten millään löydä mitään mieluista joka sopisi lämpimään säähän, niin aina olen joutunut sitten tyytymään johonkin hedelmäiseen tai liian kukkaiseen, joka ei tunnu sitten yhtään omalta.
Oletko kokeillut Estee Lauderin Bronze Goddess Eau Fraichea? Se on aivan ihana kevyt kesäinen kookostuoksu, jossa tuoksuvat taustalla unelmanpehmeä tiare-kukka ja vanilja, mutta joka ei ole missään tapauksessa varsinaisesti kukkainen. Se tuoksuu siitä, kuin söisi rannalla kookosjäötelöä, ja iholla tuoksuisi aurinko. 😊
Ainakin siis minu
Hassua, minusta tuo taas tuoksuu jotenkin kummallisen pistävälle, eikä juuri yhtään kookokselle 😉 Minä siis suosittelin saman sarjan Nuit-versiota. Näin meidän ihot toimii eri lailla 😀
N42
Sormienhaistelija palailee. Kävin tänään kokeilemassa ranteeseen sen Lauran. Ei ollut se :( Laura on ihollani vähän pihlajankukkamainen. Nyt tuntien jälkeen haistan sen saippuana. Oikeaan käteen laitoin Apple Blossomia, huti sekin. Marc Jacob's Daisy Wild (tai joku muu uutuustuoksu, jonka puteli näytti kukkapuskalta) oli tyrkyllä joten kokeilin sitäkin vaikka tiesin ettei se ole oikea. Se oli näistä paras mutta ei se mitä etsin. Luulen, että maanantain tuoksu oli "haamu" monista tuoksuista, eikä sitä ole sellaisenaan olemassa. Kiitos ehdotuksista, mukava huomata että täälläkin autetaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut Estee Lauderin Bronze Goddess Eau Fraichea? Se on aivan ihana kevyt kesäinen kookostuoksu, jossa tuoksuvat taustalla unelmanpehmeä tiare-kukka ja vanilja, mutta joka ei ole missään tapauksessa varsinaisesti kukkainen. Se tuoksuu siitä, kuin söisi rannalla kookosjäötelöä, ja iholla tuoksJ
Jep - nenät ja ihot selvästi erilaisia. Juuri sen vuoksi en uskalla ostaa lähes ikinä tuoksuja sokkona. 😊
Ketjussa suositeltu Tresor De Nuit Nude on myös minun nenääni aivan ihana kookostuoksu, tuon Bronze Goddess Eau Fraichen lisäksi.,
Vierailija kirjoitti:
Bvlgari on lopettanut suursuosikkini. Joten en omista/käytä yhtään Bvlgaria. Oli monia upeita tuoksuja. Pour Femme, Pour Homme (taitaa saada vielä), Aqua Amara, Aqua Divina, Rose Essentielle ja monta Jasmin Noir - versiota. Lopetettuja ei ole tullut metsästettyä, se on turhauttavaa. N53
Mikä siinä onkin, että ihanimmat pitää lopettaa. Ovat myös uudistaneet pullojaan. Pidän tuosta klassisesta mallista, ja haluaisin että ne olisivat himmeää lasia, kuten Voile de Jasmin aikoinaan.
Olen saanut metsästettyä Pour Femmen, joka on ihana. Kehittyneempi versio Parisista, Grojsmanin luomuksia molemmat. Rose Essentielleä tuskin muualta kuin Ebaysta löytää, 150 eurosta ylöspäin saa pulittaa.
Ostin Tubereuse Mystiquen ja Patchouli Tentationin. Hinta-laatusuhde on erittäin hyvä. Nykyistä Jasmin Noiria ja Magnoliaa en aio hankkia.
Vierailija kirjoitti:
En osaa kookostuoksuista mitään lausua, mutta olen myöhäisherännäinen Bvlgarin suhteen. Onko kukaan muu alkanut kerätä jälkijättöisesti Bvlgaria? Tuli mieleen My way -viesteistä, että Bvlgarillahan on Tubereuse Mystique, joka on mielestäni aavistuksen keveämpi versio My waysta. Ja saanut paremmat pisteet Fragranticassa.
Mikä on mielestänne Bvlgarin paras tuoksu?
Tykkään Bvlgarin teetuoksuista (blanc, bleu, noir). Ja Aqua pour homme - merituoksu, jota käytän kesäisin.
Torstai Sotd pitkästä pitkästä aikaa YSL Paris. Voi luoja tää on ihana!
Miksi ihmeessä haistan kaikki Byredon tuoksut aavistuksen verran saippuaisina? Olenko ainoa?
Kainalohiki on paras tuoksu. Tasa-arvot kunniaan!
Tässä on kyllä niin mainion ironinen kommentti etten voinut olla hymyilemättä, tottahan tuo on. Elämä todella on jossain Mitsoukon ja La Vie Est Bellen välissä ehkäpäs ripauksella Amor Amoria.
Minä yritän tänään päästä testaamaan täältä lukemani parfyymikaupan, Rakkauden Tuoksut nimeltään.
Hämmästyksekseni huomasin, kun googlettelin, et Guerlainin Nahemaa on saatavilla. Helsingin Stockalla. Kaukana omasta nenästä, joten onko joku teistä pääkaupunkisista käynyt kokeilemassa sitä, että onko se se sama ihana vanha vai joku uudistettu ja pilattu tuoksu? Sokkona en kyllä osta, on niin tyyris.
Palasin pitkästä aikaa Cliniquen Aromatics Elixirin käyttäjäksi. Se vaan on edelleen niin elegantti tuoksu.
Laura Mercierin Vanille Coconut vastaa tätä kuvausta täydellisesti.