Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19320)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa kookostuoksuista mitään lausua, mutta olen myöhäisherännäinen Bvlgarin suhteen. Onko kukaan muu alkanut kerätä jälkijättöisesti Bvlgaria? Tuli mieleen My way -viesteistä, että Bvlgarillahan on Tubereuse Mystique, joka on mielestäni aavistuksen keveämpi versio My waysta. Ja saanut paremmat pisteet Fragranticassa.
Mikä on mielestänne Bvlgarin paras tuoksu?
Paras tuoksu oli BLV, muistatteko tätä? Siinä oli yhtenä nuottina vodka. Upea, uniikki naisellinen, seksikäs tuoksu. En ymmärrä miten tämäkin on lopetettu jo ajat sitten. Miesten BLV:tä vielä saa, miksi?, mutta ei ole sama ollenkaan.
Muistan, ostin ison pullon aikoinaan ja nyt on käsilaukkukoko. Vodkaa siinä ei ainakaan mainita
https://www.fragrantica.com/perfume/Bvlgari/BLV-156.html
Alberto Morillasin luomus. Olen
Nuo kaksi herraa ovat omatkin suosikkini, vaikka ylinnä on Almairac Poisoneineen.
Vodka-BLV on näemmä tämä BLV Notte, eikä pelkkä BLV:
https://www.fragrantica.com/perfume/Bvlgari/BLV-Notte-Pour-Femme-149.ht…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa kookostuoksuista mitään lausua, mutta olen myöhäisherännäinen Bvlgarin suhteen. Onko kukaan muu alkanut kerätä jälkijättöisesti Bvlgaria? Tuli mieleen My way -viesteistä, että Bvlgarillahan on Tubereuse Mystique, joka on mielestäni aavistuksen keveämpi versio My waysta. Ja saanut paremmat pisteet Fragranticassa.
Paras tuoksu oli BLV, muistatteko tätä? Siinä oli yhtenä nuottina vodka. Upea, uniikki naisellinen, seksikäs tuoksu. En ymmärrä miten tämäkin on lopetettu jo ajat sitten. Miesten BLV:tä vielä saa, miksi?, mutta ei ole sama ollenkaan.
Muistan, ostin ison pullon aikoinaan ja nyt on käsilaukkukoko. Vodkaa siinä ei ainakaan mainita
Paitsi että Almairac ei ole luonut Poisonia. Varmaan muistan aina väärin että olisi siksi, että Poison on almairacmainen. Aivan kuin hänen käsialaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, tätä BLV Nottea juuri tarkoitin. Muistaakseni siinä oli suklaatakin. Lempituoksujani aikoinaan, saisipa vielä jostain.
Stokkan sivuille on ilmestynyt kolme Chanelin tuoksua. Mistähän nyt tuulee?
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt miksei ne ole olleet verkkokaupassa aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämmästyksekseni huomasin, kun googlettelin, et Guerlainin Nahemaa on saatavilla. Helsingin Stockalla. Kaukana omasta nenästä, joten onko joku teistä pääkaupunkisista käynyt kokeilemassa sitä, että onko se se sama ihana vanha vai joku uudistettu ja pilattu tuoksu? Sokkona en kyllä osta, on niin tyyris.
Naheman uudesta versiosta en osaa sanoa, omistin ysärillä silloisen version. Mutta L'heure bleue edp, ysäriversio sekä uusi Les Legendaires olivat mielestäni samanlaisia, ja uusi versio on saanut jopa paremmat pisteet kuin vanha. Deloox.fi näyttää maksavan 90 e ja postarit 5,95 e.
Nykyiset tai viimeisimmät L'Heure Bleue Edt ja Edp haiskahtavat jotenkin muovisille ja laimeille vanhoihin 1978-2015 versioihin nähden joita olemme äidin kanssa käyttäneet ikään kuin vuorotellen. Sekä minä että äiti testattiin nämä pariisilaisessa Printemps-tavaratalossa viime syksynä. Ei ostettu. Guerlain-tiskin myyjätär kertoi, tai pikemminkin paljasti itsekin pettyneenä että L'Heure Bleue parfyymi olisi ainoa joka pysynyt suurin piirtein samana, mutta oli heiltä tietenkin loppu juuri silloin ja katsoin myöhemmin että sen hinta oli aika kova.
Tänään testissä 2 näytettä:
Escada Party Love. Purppura sydänpullo. Kuin Mehukatti-sekamehutiivistettä heitettäisi päin näköä kokonainen kanisterillinen ja yrittäisi toipua järkytyksestä ja samalla miettii ettei enää koskaan halua juoda eikä haista mitään tämän hajuista (eikä makuista) :D
Niin makea mehupommi että huh, puolen tunnin päästä on rauhottunu sen oloiseksi että "haistan sitä vanhaa mehua jossain, olenko kaatanut sitä vahingossa rinnuksille vai onko sitä lattialla". Kirsikka, kermavaahto, muffinssi ja vanilja mainittu, mutta minä en saa mitään noista irti tästä. Pelkkää sekamehutiivistettä keinotekoisella sokerilla ja ilman kermaa.
Narciso Rodriguez All of Me. Magnolia, ruusu, bourbon-kurjenpolvet (mikä sekin on, känninen viskikurki...? ;D ), myski ja santelipuu. Minun nenään tuoksuu siltä kuin kaikki Paco Rabannen tuoksut (Lady Million, Fame, Pure XS ja ehkä Olympea) olisi laitettu yhteen saaviin ja tehty tämä, lisäämällä jotain suitsuketta ja ehkä hieman saippuaa.
Kumpikaan ei mene jatkoon. :)
Vierailija kirjoitti:
rahapula? :D
Vierailija kirjoitti:
Tänään testissä 2 näytettä:
Escada Party Love. Purppura sydänpullo. Kuin Mehukatti-sekamehutiivistettä heitettäisi päin näköä kokonainen kanisterillinen ja yrittäisi toipua järkytyksestä ja samalla miettii ettei enää koskaan halua juoda eikä haista mitään tämän hajuista (eikä makuista) :D
Niin makea mehupommi että huh, puolen tunnin päästä on rauhottunu sen oloiseksi että "haistan sitä vanhaa mehua jossain, olenko kaatanut sitä vahingossa rinnuksille vai onko sitä lattialla". Kirsikka, kermavaahto, muffinssi ja vanilja mainittu, mutta minä en saa mitään noista irti tästä. Pelkkää sekamehutiivistettä keinotekoisella sokerilla ja ilman kermaa.
Narciso Rodriguez All of Me. Magnolia, ruusu, bourbon-kurjenpolvet (mikä sekin on, känninen viskikurki...? ;D ), myski ja santelipuu. Minun nenään tuoksuu siltä kuin kaikki Paco Rabannen tuoksut (Lady Million, Fame,
Sama jatkaa. Kävin juuri ulkona ja samantien iso ampiainen kävi päälle ja kopsahti otsaan!!!!!!! :o
Huitaisin sen vaistomaisesti pois, tuli niin lujaa päälle ettei ehtinyt tajuta. Onneks ei jäänyt siihen yrittään toista kertaa kun livistin sisään.
Jompikumpi noista testaamistani tuoksuista, tai molemmat, houkutteli sen takuuvarmasti kimppuun muutaman metrin päästä.
Onko miehiä paikalla? Mikä näistä olisi paras ja sopivin tuoksu parikymppiselle miehelle:
https://www.fragrantica.com/perfume/Jean-Paul-Gaultier/Le-Male-Elixir-8…
https://www.fragrantica.com/perfume/Valentino/Valentino-Uomo-Born-In-Ro…
https://www.fragrantica.com/perfume/Jean-Paul-Gaultier/Scandal-Pour-Hom…
Scandalin pullo on ihana, olispa naisten pullokin sama kruunupullo.
Vierailija kirjoitti:
Onko miehiä paikalla? Mikä näistä olisi paras ja sopivin tuoksu parikymppiselle miehelle:
https://www.fragrantica.com/perfume/Jean-Paul-Gaultier/Le-Male-Elixir-8…
https://www.fragrantica.com/perfume/Valentino/Valentino-Uomo-Born-In-Ro…
https://www.fragrantica.com/perfume/Jean-Paul-Gaultier/Scandal-Pour-Hom…
Scandalin pullo on ihana, olispa naisten pullokin sama kruunupullo.
Versacea palvovat minun tuntemani nuoret miehet. Olen vainonnut niitä omilla nicheilläni, ehkä maku kehittyy vielä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
rahapula? :D
Stokkalla joo, Chanelilla tuskin. Jostain syystä Chanel (palveluperusteinen) on kuitenkin joustanut verkkomyynnin suhteen. Ilmeisesti laatuvaatimuksia on tiputettu. Seuraavaksi Chanelin paluu Sokokselle? :D
Tänään tuoksuna Versacen Bright Cristal Absolu.
Tämä on jännä tuoksu, varmaan yksi kaikkien aikojen käytettyimmistäni, ja sellainen johon en kyllästy. Oma makukin muuttunut viime vuosina enemmän voimakkaampien niche tuoksujen suuntaan, mutta tämä toimii aina. On vaan niin raikas, helppo ja ihana 😍
Toinen yli vuosikymmenen kestänyt ikisuosikki on Pradan Candy, tosin enemmän kylmempien kelien tuoksuna.
Mitkä ovat teidän kaikkien aikojen suosikit, jotka pitää aina löytyä kaapista, vai onko sellaisia?
-N42
SOTD Un jardin a Cythere / Hermes. Paahteinen sitrus-pistaasi. Tässä ollaan tosiaan kreikkalaisella saarella. Kuiva, kuuma, yrttinen. En tarvitse tätä omaksi - en niin välitä pähkinätuoksuista - mutta ihailen. Mielenkiintoinen ja tunteita herättävä tuoksu. Kestää kauemmin kuin kuvittelin.
Näin helteillä muistan aina tuoksut, joita en muuten tule käyttäneeksi. White Shoulders tänään. Olen siitä aikaisemminkin täällä maininnut. Minulla on nykyversio, joka on varmasti täysin vesitetty alkuperäiseen nähden, mutta toimii helteellä. Tuoksu on kuiva, valkoinen ja jauhemainen. Jopa kemiallinen, jos kylmällä erehtyy käyttämään. Fragranticassa joku sanoo nykyversiota päänsärkyä tuottavaksi. Minä en koe sitä niin.
WS on tuoksu, jota tulee käytettyä harvoin, mutta josta en halua luopua. Koska sitten kun sitä haluaa, sitä pitää saada. Olkoon vain kemiallinen. En pidä useimmista valkoisista kukkaistuoksuista, mutta muutama poikkeus on ja tämä on yksi. Halpiskin vielä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on jännä tuoksu, varmaan yksi kaikkien aikojen käytettyimmistäni, ja sellainen johon en kyllästy. Oma makukin muuttunut viime vuosina enemmän voimakkaampien niche tuoksujen suuntaan, mutta tämä toimii aina. On vaan niin raikas, helppo ja ihana 😍
Toinen yli vuosikymmenen kestänyt ikisuosikki on Pradan Candy, tosin enemmän kylmempien kelien tuoksuna.
Mitkä ovat teidän kaikkien aikojen suosikit, jotka pitää aina löytyä kaapista, vai onko sellaisia?
-N42
Eau Vitaminée ja joku versio No.5 on ollut aina. N53
Nyt lämpimällä uudessa testissä Novellistan Summer Flare. Parempi kuin kylmällä, mutta surkea kesto. 5 suihkausta joista 3 paitaan, ja tunnin kuluttua paidassa on enää vieno muisto tuoksusta. Noh, eipä tuo haittaa, mulla on parempia kesätuoksuja vaikka kuinka paljon.
Eilen illalla nukkumaan mennessä suihkaisin hieman Chloea. Se toimii talvellakin mutta kyllä se näin kesällä on aivan eri sfääreissä. En olisi ikinä uskonut että tykästyn ruusutuoksuun näin paljon.
Jos jotakuta kiinnostaa tuo Diorin Jasmin Des Anges mutta on hankalaa päästä tuoksuttamaan, niin Ritualsin Sweet Jasmine on hyvin samanlainen tuoksu. Dior on hedelmäisempi, mutta jasmiini on molemmissa hyvin samanlainen.
Vierailija kirjoitti:
-N42
- Guerlain Shalimar edp
- Dior Poison
- YSL Yvresse
Vierailija kirjoitti:
-N42
Meillä on saman suosikit :)
Absolua rakastin nuorempana erityisesti, viime vuonna ostamani uusi pullo tosin tuoksuu mielestäni vähän erilaiselta. Epäilen, että onko reformuloitu koska selkeästi ei ole enää yhtä ihana kuin se 10v sitten julkaistu ensimmäinen versio oli :(
Prada candy on myös minun ikisuosikki, kaikkien aikojen paras tuoksu. Sopii joka tilanteeseen ja joka päivään. Ihanan puhdas ja vähän makea tuoksu.
https://www.fragrantica.com/perfume/Bvlgari/BLV-156.html
Alberto Morillasin luomus. Olen huomannut että lähes puolet tuoksukokoelmastani (yli 50 pulloa) on Morillasin tekemiä. Toinen jonka pulloja löytyy paljon on Dominic Ropion. Bvlgarin Rose Goldea on suosikkini Bvlgarilta, sekin Morillaksen tekemä. Paras ruusutuoksu mielestäni, voittaa Guerlainin Naheman ja Sisleyn Izian.