Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asunnottomuus uhkaa.

Vierailija
02.10.2024 |

Olen täysin tavallinen ihminen. Sairauspäivä raha loppumassa, ei tukiverkostoa. Minulle ei myönnetä sairaseläkettä ja olen tippunut tukien väliin, tavallaan ne kaikki nollaa toisensa. Pompottelua on ihan liikaa ollut. 

Minulla ei ole varaa asua missään. Olen pitkään etsinyt jonkun huoneen joka maksaisi max. 200e kuussa. Pelottaa että joudun asunnottomaksi. 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telttoja on myytävänä...latoja jokaisen pellon pientarreella...jossain Kainuussa tai Lapissa on autiotaloja...kyllä katto pään päälle löytyy

Vierailija
2/27 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun itse asumaan sukulaiseni luona. Tämä on hirveää, mutta muuta mahdollisuutta ei ole. En halua joutua kadulle nyt kun pian on jo talvikin. En pärjäisi kodittomana kadulla, joten asun sukulaiseni luona luultavasti niin kauan kunnes sukulaiseni kuolee. Voi toki olla niinkin, että olen itse se ensimmäisenä kuoleva kun itsellänikin on jo kaikenlaista vaivaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudu heti työttömäksi työnhakijaksi työkkäriin. Kerro hakemuksessa tilanteesi. Sinun pitää saada kuitenkin työttömyyspäivärahaa. Olet silloin työnhakija ilman työvelvoitetta. Sairauslomatodistus työkkäriin vaaditaan. Vaatinevat myös, että laitat uuden kuntoutustukihakemuksenkin vireille. 

Toimeentulotukeen lienet myös oikeutettu, ohjaavat sinut sieltä hakemaan työttömyyspäivärahaa, mutta käsittely ajalta voit saada toimeentulotukea.

Asumistuki vuokra-asuntoon saat myös. 

Ei kukaan Suomessa täysin rahatta joudu olemaan. 

Vierailija
4/27 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän asu missään isossa kaupungissa tai kasvukeskuksissa? Suomessa on halpoja asuntoja mutta niitä EI ole esim pk-seudulla, Tampereella, Turussa, Jyväskylässä tai Oulussa.

Vierailija
5/27 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoittaudu heti työttömäksi työnhakijaksi työkkäriin. Kerro hakemuksessa tilanteesi. Sinun pitää saada kuitenkin työttömyyspäivärahaa. Olet silloin työnhakija ilman työvelvoitetta. Sairauslomatodistus työkkäriin vaaditaan. Vaatinevat myös, että laitat uuden kuntoutustukihakemuksenkin vireille. 

Toimeentulotukeen lienet myös oikeutettu, ohjaavat sinut sieltä hakemaan työttömyyspäivärahaa, mutta käsittely ajalta voit saada toimeentulotukea.

Olen eri kuin ap., mutta olen itse joutunut täysi-ikäisenä olemaan pitkiäkin aikoja täysin ilman tuloja eli en ole saanut yhtään rahaa yhtään mistään. Tilin saldo oli oikeasti lähellä nollaa, eikä siis säästöjä tai omaisuutta ollut. En nyt jaksa selittää tarkemmin, mutta tuskin olen tässä ainoa ja mahdollista tämä valitettavasti on.

Vierailija
6/27 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri kuin ap., mutta olen itse joutunut täysi-ikäisenä olemaan pitkiäkin aikoja täysin ilman tuloja eli en ole saanut yhtään rahaa yhtään mistään. Tilin saldo oli oikeasti lähellä nollaa, eikä siis säästöjä tai omaisuutta ollut. En nyt jaksa selittää tarkemmin, mutta tuskin olen tä

Kiitos kun vastasit. Olen ap. Tää on aivan hirveä tilanne joutua väliin. Multa on mennyt yöunet ja aidosti pelottaa kun ei millään löydy ratkaisua. 

Vierailija
7/27 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukea voi hakea jos ei ole muita tuloja

Vierailija
8/27 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on joku trolli. Et oikein jäänyt tukien väliin. Kaikki saa jotain tukea. Sori ei ole uskottavaa.

Vierailija
9/27 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soluasuminen on hyvä vaihtoehto, edullinen ja aina on seuraa, jos löytyy hyvä yhteishenki nii sä saat samalla tukiverkostoa.

Vierailija
10/27 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soluasuminen on hyvä vaihtoehto, edullinen ja aina on seuraa, jos löytyy hyvä yhteishenki nii sä saat samalla tukiverkostoa.

Suomessa ei ole kovin monia aikuisten soluasuntoja.

Vierailija
11/27 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä ideasta. Olen näitäkin yrittänyt katsoa mutta en löydä oikotieltä. 

Vierailija
12/27 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tää on joku trolli. Et oikein jäänyt tukien väliin. Kaikki saa jotain tukea. Sori ei ole uskottavaa.

Ei todellakaan saa, en ole ap, mutta olen ollut tilanteessa missä ei saa mitään tukia ja silti pitäisi syödä ja asua.

Vierailija
13/27 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookissa on ryhmiä joissa etsitään asujia kommuuneihin ja kimppakämppiin!

Vierailija
14/27 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole kovin monia aikuisten soluasuntoja.

Onko sellaisia ollenkaan? Opiskelijoiden solujakin on muutettu laajasti yksiöiksi ja kaksioiksi. Niistäkin on nyt uupelo.

Vierailija
15/27 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö! 

Vierailija
16/27 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ethän asu missään isossa kaupungissa tai kasvukeskuksissa? Suomessa on halpoja asuntoja mutta niitä EI ole esim pk-seudulla, Tampereella, Turussa, Jyväskylässä tai Oulussa.

Yksiön saa n 300e:lla pikkupaikkakunnalta.

Vierailija
17/27 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin mahdollista on tämä väliinputoaminen. Olet sairas, mutta et ole tarpeeksi sairas sairauspäivärahalle. Mutta olet kuitenkin työkyvytön TE-palveluiden mielestä ja et ole oikeutettu työttömyyspäivärahaan. Tai olet opiskelija, mutta et ole jostain syystä oikeutettu opintoetuuksiin tai lainaan. Tai sitten joku päätös on käsittelyssä. Ja soskuun et saa aikoja, tai tuki evätään jonkun realisointikelvottoman perintöosuuden takia.

Tai sitten joku työkkärin täti tulkitsee sinut yrittäjäksi jonkun harrasteen perusteella, vaikka siitä ei tulisi edes tuloja. Valitukset ja käsittelyt kestää, jopa vuosia.

Kaikki on mahdollista. 

Vierailija
18/27 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukea ei saa kaikki esim. lainat ei ole menoja, ei saa omistaa kesämökkiä, venettä, moottoripyörää eikä asuntovaunua. Puolison tulot vaikuttavat.

Ja toimeentulotukeen on tulossa työkykyisille työvelvoite.

Vierailija
19/27 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain paikkakunnilla Pelastusarmeija auttaa asuntolan tms kanssa. En tiedä miten tai millaista asumista 

Vierailija
20/27 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotukea ei saa kaikki esim. lainat ei ole menoja, ei saa omistaa kesämökkiä, venettä, moottoripyörää eikä asuntovaunua. Puolison tulot vaikuttavat.

Ja toimeentulotukeen on tulossa työkykyisille työvelvoite.

Toimeentulotuki on viimesijainen tuki.

Toimeentulotuessa huomioidaan,  koko perheen tulot. Puolisot ovat elatusvelvollisia toisiaan kohtaan.  Jos sinulla on omaisuutta,  luonnollisesti käytät sen elatukseesi ja ihmisten velkojen maksu ei kuulu yhteiskunnan maksettavaksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi