Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19495)

Vierailija
16201/19495 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivän tuoksuna Dalin Laguna. Sopiipa muuten hyvin tällaiseen päivään, kun lumet sulaa ja on vähän lämpöasteita. En muistanutkaan, miten kaunis tuoksu tämä on. 

Oijoi, nyt tuli varsinainen blast from the past! Sain tuon tuoksun tuliaisiksi miehen laivareissulta joskus muinaisella 90-luvulla. Mies ostaa mulle tuoksuja aina siltä pohjalta, että pullo miellyttää hänen silmäänsä. Joskus on tullut huti, mutta yllättävän usein on tullut hitti. Ja Laguna oli ehdottomasti hitti! Tykkäsin siitä ihan kamalasti. Se oli raikas mutta samalla jonkin verran makea, jos oikein muistan, ja ihana kesällä mutta kantoi talveen saakka. Siihen aikaan muutenkin minulla oli vain kaksi-kolme tuoksua kerrallaan, ei juuri koskaan enempää. 

Minullekin tämä aiheutti nostalgisia väristyksiä! Olin varmaankin noin 10-vuotias, kun sain isältä rahaa äitienpäivälahjaan. Elettiin 90-luvun puoliväliä. Äitini oli vihjannut, että jokin hajuvesi olisi kiva, sillä hän oli käyttänyt kaikki omistamansa pullot loppuun. Menin Sokokselle, ja vietin pitkän tovin nuuhkien erilaisia hajuvesia, ja etsien sellaista, joka sopisi budjetilleni ja josta ajattelin äitini pitävän. Sitten löysin Lagunan. Turkoosi pullo oli minusta ihana, ja tuoksukin oli raikas ja jotenkin merellinen ja hedelmäinen samaan aikaan. Ostin siis sen äidilleni, ja hänkin piti siitä kovasti, ja käytti sen aivan viimeiseen pisaraan. Voisinkin hankkia hänelle pullollisen Lagunaa tämän vuoden äitienpäiväksi...

Vierailija
16202/19495 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia kokemuksia Nomaden flankereista? Mulla tuo alkuperäinen Nomade ei toimi ollenkaan. Ymmärrän hyvin miksi moni siitä pitää, paidalle suihkautettuna hajuvesi on ihana. Mutta mun iholla se ei tuoksu juuri miltään ennen kuin on kunnolla kuivunut, ja silloin siitä tulee esiin vain puunuotit.

Chloé Nomade EdT - Ihan hyvä tuoksu, ei vaan toimi omalla iholla niin kivasti

Chloé Nomade EdP - Pidän tästä mutta jostain tunkee paremman sanan puuttuessa hiki-nuotti :o :D

Chloé Nomade EdP Naturelle - Oma tuoksunsa Nomade-linjassa, en oikein tiedä mitä mieltä olisin...

Chloé Nomade Absolu de Parfum - Jostain syystä ajattelin syvemmäksi ja jotenkin "paremmaksi", pidän tästä kuitenkin

Chloé Nomade Jasmin Naturel EdP Intense - Pitää testata uudelleen, ekalla kerralla valmiiksi kuormittunut nenä sai selkäänsä jasmiinilta :p

Chloé Nomade Nuit dEgypte EdP - Tähän mennessä vuoden antikliimaksi. Tuoksu ei ole huono mutta näiden perusteella odotin kyllä enemmän:

Top notes: Myrrh, Cinnamon, Ginger

Heart: Kiphy, Orange Blossom Absolute, Broom Flower Nectar

Base: Vanilla, Cypriol, Opopanax

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16203/19495 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Poeme on myös ns. hajuvesi. Ainakin se alkuaikojen. Nykyisestä en tiedä. Tuli ihana tunne heti kun sitä suihkasi. 

Hyvin monet 90-luvun tuoksut olivat kunnon hajuvesiä. 

Vierailija
16204/19495 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavarataloketju Stockmann on joutunut muistuttamaan asiakkaitaan siitä, että hajuvesien näytepulloista ei saa täyttää tuoksuja omaan matkapakkaukseen tai muuhun pulloon.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/fe5d42a3-8754-4419-a416-3a239ec65b69

:p

Vierailija
16205/19495 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavarataloketju Stockmann on joutunut muistuttamaan asiakkaitaan siitä, että hajuvesien näytepulloista ei saa täyttää tuoksuja omaan matkapakkaukseen tai muuhun pulloon.

Mitä. Ihmettä.

Vierailija
16206/19495 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä. Ihmettä.

Ilmeisesti nuorilla on mukana sellaiset matka täytettävät parfyymi suihkepullot jotka sitten täyttävät liikkeen pulloista. 

Vierailija
16207/19495 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä. Ihmettä.

Ilmeisesti nuorilla on mukana sellaiset matka täytettävät parfyymi suihkepullot jotka sitten täyttävät liikkeen pulloista. 

Olen eri, mutta mäkin olin ihan puulla päähän lyöty. Kaikkea sitä kuuleekin!

Vierailija
16208/19495 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Escadan kaikkien aikojen paras ja upein tuoksu ysäriltä, oma suosikkini ja kyllä - vielä on jäljellä tärkeisiin hetkiin. Vintage-hajuvesiä toki ehkä löytyy netistä.

https://bestshoperss.top/ProductDetail.aspx?iid=208580399&pr=70.88

Vierailija
16209/19495 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pari viime kertaa kun käynyt Helsingin Stockalla, panin merkille nuorten poikien lauman, joka parveili kaikista kalleimpipoikienen Parfums de Marlyn, Rojan, Amouagen, Inition, Nishanen ympärillä 😄 Kalliiksi käy jos noita lirautellaan omiin pikkupulloihin.

Vierailija
16210/19495 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinipojat on innostuneet tänä päivänä  luksusparfyymeista ihan täysillä. Säästävät niihin tai vanhemmat ostaa. Mutta tuo testereiden nyysiminen on kyllä uusi juttu, sitä tekee varmaan nuoret kautta linjan. Ikävää, jos siksi otetaan testerit kokonaan pois.

Vierailija
16211/19495 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti tuoksuista tullut jokin uusi poikien harrastus, tyttöjä ei juurikaan näkynyt hyllyillä. Ja ihan jotain ei edes täysi-ikäisiä moni. Puhuivat asiantuntevasti keskenään eri merkkien tuoksuista. Yritin nyt siinä sitten heidän välistä muutamaa Amouagea tuoksutella 😅

Vierailija
16212/19495 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyttekö tarkentamaan, mitä tarkoitatte sillä, että hajuvesi tuoksuu hajuvesimäiseltä tai parfyymiltä? Viittaan näihin viesteihin, joissa on puhuttu siitä, että hajuvesi voi tuoksua suihkugeeliltä tai samppooltakin. Tässä ei nyt varmaan ole kyse vain vahvuudesta?

Olen itsekseni miettinyt, miksi nykyhajuvedet eivät voimakkuudestaankaan huolimatta oikein tuoksu kunnon hajuvesiltä. Esimerkiksi Libre, joka tuoksuu muilla niin ihanalta, mutta jonka koen omalla ihollani liian kaikkinieleväksi, on sellainen. Tai Stash, joka ei jätä tilaa millekään muulle. Onko niissä liikaa Iso-E:tä, vai mistä niiden totaalisuus ja hengittämättömyys on peräisin?

Vaatiiko "hajuvesimäisyys" sivettiä? Tarpeeksi tiivistettyjä kukkaisnuotteja? Miksi entisaikojen hajuvesien voimakkuus ei ole tukahduttavaa kuin korkeintaan hetken, ja sitten ne puhkeavat eloon?

Vierailija
16213/19495 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinipojat on innostuneet tänä päivänä  luksusparfyymeista ihan täysillä. Säästävät niihin tai vanhemmat ostaa. Mutta tuo testereiden nyysiminen on kyllä uusi juttu, sitä tekee varmaan nuoret kautta linjan. Ikävää, jos siksi otetaan testerit kokonaan pois.

Saakohan tänne linkittää? On ainakin saman konsernin juttuja. Tämä viime vuoden puolella julkaistu juttu oli jäänyt minulta aiemmin huomaamatta, mutta tuli tarjolle nyt sen nyysimisjutun alle. Hienoa, että nuoria kiinnostaa tuoksut! Tutusti elämäänsä kyllästyneiden kommentteja jutun alla, heidän mukaansa kenenkään ei pitäisi käyttää tuoksuja :-D

Tuntuu ihanalta ja nostalgiselta, että nuoret taas käyttää tuoksuja kuten silloin omana lukioaikana.

https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000010065948.html

Vierailija
16214/19495 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saakohan tänne linkittää? On ainakin saman konsernin juttuja. Tämä viime vuoden puolella julkaistu juttu oli jäänyt minulta aiemmin huomaamatta, mutta tuli tarjolle nyt sen nyysimisjutun alle. Hienoa, että nuoria kiinnostaa tuoksut! Tutusti elämäänsä kyllästyneiden kommentteja jutun alla, heidän mukaansa kenenkään ei pitäisi käyttää tuoksuja :-D

Tuntuu ihanalta ja nostalgiselta, että nuoret taas käyttää tuoksuja kuten silloin omana lukioaikana.

https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000010065948.html

Olipa kiva uutinen! Minä tuossa kommentoin Stockalla viime aikoina näkemiäni poikaporukoita. En siis näe siinä mitään negatiivista, ennemmin olin vähän yllättynyt. Näin hajuvesiharrastajana hieno juttu että pojat ovat alkaneet innostua tuoksuista. Ylipäänsä miehet Suomessa käyttävät tuoksuja keskimäärin harvinaisen vähän. Sitä olen usein ihmetellyt. On ehkä 1-2 hajuvettä, mutta usein ei yhtäkään, vaan käytetään ainoastaan dödöä. Joten hieno muutos tämä!

Vierailija
16215/19495 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teoriassa juu kiva uutinen. Surkuhupaisaa että pojat innostui nyt kun miestentuoksuissa dominoi vahvimmat ja "paksuimmat" tuoksut ikinä. Rehellisesti olen sitä mieltä että niillä tuoksuilla itsessään ei ole juuri väliä, nuorten kiinnostus näyttäviin brändeihin ja kalliiseen luxukseen on laajentunut markkinoinnin ansiosta hajuvesiin. Tai siis pulloihin. Näyttäviin pulloihin. Tuoksut on järjestään superylimakeita ja ylivahvoja, täysiä pommeja, makeuteen on kai nuoren helppo innostua. Anteeksi tämä dissaus. Mun mielestä tää ilmiö huonontaa entisestään tuoksujen laatua, hintojen hipoessa yhä korkeampia yläpilviä. 

Vierailija
16216/19495 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teoriassa juu kiva uutinen. Surkuhupaisaa että pojat innostui nyt kun miestentuoksuissa dominoi vahvimmat ja "paksuimmat" tuoksut ikinä. Rehellisesti olen sitä mieltä että niillä tuoksuilla itsessään ei ole juuri väliä, nuorten kiinnostus näyttäviin brändeihin ja kalliiseen luxukseen on laajentunut markkinoinnin ansiosta hajuvesiin. Tai siis pulloihin. Näyttäviin pulloihin. Tuoksut on järjestään superylimakeita ja ylivahvoja, täysiä pommeja, makeuteen on kai nuoren helppo innostua. Anteeksi tämä dissaus. Mun mielestä tää ilmiö huonontaa entisestään tuoksujen laatua, hintojen hipoessa yhä korkeampia yläpilviä.  

Kohta varmaan luetaan uutisia, että nuorelta mieheltä on ryöstetty Chanel-pullo repusta, ei ole hupparit ja lenkkarit enää pian mitään... 

Vierailija
16217/19495 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äskeisestä tuli mieleeni, että mikä - tai mitkä tuoksut teille tulee ensimmäisenä mieleen sanasta "hajuvesi"?

Itselläni tulee ensimmäisenä mieleen ehkä Chanel N5, Boucheron, Opium, Shalimar ja orig. Lagerfeldin Chloe... 

Äidin Tosca, lukion ranskanopettajan Opium. 

Vierailija
16218/19495 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta varmaan luetaan uutisia, että nuorelta mieheltä on ryöstetty Chanel-pullo repusta, ei ole hupparit ja lenkkarit enää pian mitään... 

Kyllä! Mutta Chanel on liian halpa. Joku Kurkdzijan, Kilian tai Nishane se pitää olla.

Vierailija
16219/19495 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä. Ihmettä.

Ilmeisesti varastamisen käsite on noille jäänyt hämäräksi. Törkeää käytöstä, josta sitten me rehelliset asiakkaat kärsimme. 

Vierailija
16220/19495 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pari viime kertaa kun käynyt Helsingin Stockalla, panin merkille nuorten poikien lauman, joka parveili kaikista kalleimpipoikienen Parfums de Marlyn, Rojan, Amouagen, Inition, Nishanen ympärillä 😄 Kalliiksi käy jos noita lirautellaan omiin pikkupulloihin.

Muutama pumppaus ja pullossa on 4-5 ml. Hyvästä keksinnöstä on tehty varkauden mahdollistava tekoväline. Olisi tietysti kiva jos pientä maksua vastaan saisi käydä testeristä ottamassa luvallisen näytteen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi