Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19495)

Vierailija
16181/19495 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehdäänpä pieni kysely. Tilanne on että sinulla ei ole yhtään tuoksua hyllyssä ja..

A) Voit ostaa vain yhden, sellaisen mitä voit pitää kaikissa tilanteissa aina töistä, arkeen ja illan viettoon. Mikä se olisi?

B) Voit ostaa kolme, yhden töihin, toisen arkeen ja kolmannen illan viettoon. Mitkä ne olisivat? 

Rajataan vielä teidän kiusaksi niin että koska ihmiset eivät halua ostaa "sikaa säkissä" niin kaikki tuoksut pitää löytyä ns. hyllystä eli Sokos/Kicks/Stockka... tiedätte mitä tarkoitan.

Nyt meni vaikeaksi, kun pitää olla Sokokselta/Stokkalta. Lempituoksuni ovat jo lopetettuja. Mutta pikaisella Sokoksen verkkokaupan selailulla esim.:

A) Chanel No 19

B) Töihin Prada Infusion Iris, arkeen Chanel No 19, illanviettoon My way.

Ööö, minulta unohtui tuo Stocka/Sokos-sääntö. N52

Vierailija
16182/19495 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan teistä tilannut parfyymeja Notinolta? Onko luotettava, mistä kaukaa mahtavat tuotteet tulla? Sivusto on osin huonoa suomea ja hieman heräsi epäilykset. Siellä sattuisi vaan olemaan parfyymi, jota olen jonkin aikaa etsinyt.

https://www.notino.fi/

On ihan okei, paitsi hinnat eivät välttämättä ole ihan halvimpia. Olen käyttänyt myös Myorigines-sivustoa. N52

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16183/19495 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli kokeiltua Guerlaineja. Lyhyet arviot: 

- Santal Pao Rosa (L'Art et la Matière). Onko tämä tosiaan Guerlain? Ei vaikuta ollenkaan siltä. Haistan vähän jotain puisia (synteettisen oloisia) nuotteja, ehkä jotain ruusun tapaista, ja vähän ns. herkkukurkun lientä ("pickle juice"). En uskoisi että tämä on Guerlain, jollen tietäisi. Saattaa olla, että tässä tuoksussa on molekyyleja joita en haista. 

- Oud nude (L'Art et la Matière). Ensin täytyy sanoa: tämä ei ole oud, eikä varsinaisesti "nude". Tämä tuoksu on varmasti gourmandfanien mieleen. Aistin kirsikkaa (tosin se voisi olla vadelmaa) ja marsipaania. Oud on häviävän pieni sivutuoksu. Tämä on makea gourmand, ei ollenkaan huono vaan itse asiassa ihan viehättävä. Marjaisuus häipyy pikkuhiljaa, ja pohjatuoksussa aistin macarone-leivoksen makeutta ja tiettyä budoaarihenkeä. Tämä tuoksu on aikuisella tavalla makea. Ei vain omaan makuuni, mutta nostan silti hattua.  Jos pidät La Petite Robe Noirista, pidät varmaan tästä - mutta korkea hinta voi olla ongelma.

N52 

Vierailija
16184/19495 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuoksu: Elie Saab - Le Parfum In White 

Kolme tuoksua: 

A töihin: Jo Malone - Blackberry & Bay

B arkeen: Elie Saab - Le Parfum In White

C iltaan: Givenchy - L'interdit Eau de Parfum Rouge tai L'interdit Eau de Parfum Intense 

Vierailija
16185/19495 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se yksi tuoksu olisi Narciso Rodriquez For Her EdT, en usko että kyllästyn tähän ikinä, ja sopii mielestäni tilanteeseen kuin tilanteeseen!

Jos kolme saisi valita, niin

- Narciso Rodriquez voisi olla niistä se työtuoksu

- arkeen Hermès Un Jardin Sur La Lagune

- iltaan Hermès Twilly Eau Poivrée (tää ei kyllä ole mikään perinteinen biletuoksu, mutta en käy iltaisin missään niin tää sopii omiin iltoihin hyvin)

Vierailija
16186/19495 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"A) Voit ostaa vain yhden, sellaisen mitä voit pitää kaikissa tilanteissa aina töistä, arkeen ja illan viettoon. Mikä se olisi?"

Varmaankin Laura Mercierin Vanille Gourmande. Sofistikoitunut, pehmeä vaniljatuoksu aikuiseen makuun, ei tuoksu vaahtokarkilta. Sopii kaikkiin tilanteisiin, eikä ole koskaan liikaa. En tiedä saako tätä suomalaisista tavarataloista, mutta nykyisessä asuinmaassani löytyy tietyistä kosmetiikkamyymälöistä.

B) Voit ostaa kolme, yhden töihin, toisen arkeen ja kolmannen illan viettoon. Mitkä ne olisivat? 

Töihin: Issey Miyaken L'eau d'Issey - raikas, toimii aina

Arkeen: Laura Mercierin Vanille Gourmande 

Illanviettoon: Juliette Has a Gun - Lady Vengeance - ihana vintage-henkinen ruusu yhdistettynä patsuliin

Vierailija
16187/19495 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuoksu: Chanel 5, EdT

Kolme tuoksua: 

töihin: Armani, My Way, EdP

arkeen: YSL Libre, EdP

iltaan: Chanel 5, EdT  

Vierailija
16188/19495 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Notino on ok. Katso myös parfymdreams (saksalainen) ja My origenes (ranskalainen).

Kaikki hyviä. Postimaksut samat. 

Itseasiassa tänään tein tilauksen My origenesista.

Kiitos näistä vinkeistä!

Tilasin nyt parfymdremsilta Saksasta ja hyvin näyttää etenevän kuljetus. Ihan kotiovelle ei näin böndelle saa, mutta lähimpään Postin K-kauppapisteeseen näköjään onnistuisi. K-kaupan normaalia postin toimipistettä tässä ei tosin tarjottu, itse piti syöttää kaupan osoitetiedot. Katsotaan miten etenee. Toivottavasti parfyymi on aito ja alkuperäinen, paljon muistoja siihen ainakin sisältyy. 👍🏻

Vierailija
16189/19495 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas tuhlasin rahoja höttöön, mutta onneksi en paljoa. Tilasin ulkomailta Anna Suin Sky edt:n täysin sokkona. Pullo oli vaan taas makuuni niin ihana, ja hinta oli 30€, koko 50ml. Eli ei hinnalla pilattu, ja totesin että riittää että pullo kelpaa koristeeksi tuoksutarjottimelle. Ei se mitenkään epämiellyttävä tuoksu ole, hyvin tavanomainen sitrus-kukkainen. Sky sopii nimeksi, melko ilmava, puhdas, kevyt, ja helppo. Sellainen vähän saippuan tuoksuinen. Mitäänsanomattomaksi arkituoksuksi ihan kelvollinen. Fragrantican arvosteluiden perusteella joidenkin iholla tulee mielenkiintoisempiakin nuotteja esille, mutta minulla ei. Tulee varmasti satunnaisesti käytettyä, ja lämpimällä säällä saattaa löytyä syvyyttä lisää.

Vierailija
16190/19495 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) Ainoastaan yksi tuoksu: Dolce & Gabbana Pour femme

B) Töihin Clean reserve Skin, arkeen Hugo Boss The Scent Private accord ja juhlaan Dior Addict edp.

Vierailija
16191/19495 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 tuoksu: No.5 edt

3 tuoksua: töihin Biotherm Eau Vitaminee, arkeen No.5 edt, iltaan Lutens A La Nuit.

Vierailija
16192/19495 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusvanha hurahdus tapahtunut.

(Olin luokitellut Chanel Chance Eau Fraîchen aikanaan Light Blue -kopioksi. Pientä samankaltaisuutta on mutta ei niinkuin muistin.)

Nytpä tuoksuukin juuri sellaiselle mitä olen kaipaillut yli koko talven, joka tänä vuonna meni fresseillä tuoksuilla kokonaan, ilman  lämpimien tuoksujen vaihetta.

Chance Eau Fraîche on sitruskukkainen ja perinteisen hajuvesimäinen -"perfumey." Sitrukset, jasmiini, pink pepper, pohjan amber ihania. Ei yhtään vaniljaa, kinuskia tai tonkapapua. Olen taivaissa.

Vierailija
16193/19495 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehdäänpä pieni kysely. Tilanne on että sinulla ei ole yhtään tuoksua hyllyssä ja..

A) Voit ostaa vain yhden, sellaisen mitä voit pitää kaikissa tilanteissa aina töistä, arkeen ja illan viettoon. Mikä se olisi?

B) Voit ostaa kolme, yhden töihin, toisen arkeen ja kolmannen illan viettoon. Mitkä ne olisivat? 

Rajataan vielä teidän kiusaksi niin että koska ihmiset eivät halua ostaa "sikaa säkissä" niin kaikki tuoksut pitää löytyä ns. hyllystä eli Sokos/Kicks/Stockka... tiedätte mitä tarkoitan.

Nyt meni vaikeaksi, kun pitää olla Sokokselta/Stokkalta. Lempituoksuni ovat jo lopetettuja. Mutta pikaisella Sokoksen verkkokaupan selailulla esim.:

A) Chanel No 19

B) Töihin Prada Infusion Iris, arkeen Chanel No 19, illanviettoon My way.

Täytyy tätä korjata nyt, kun kävin Stokkalla tuoksuttelemassa My wayta. Edelleenkään se ei ole minun tuoksuni. Heitin sen tuohon vain, koska olen nauttinut tuoksusta - etäältä ja muilla. Omalla iholla ei toimi. Nuo kaksi muuta on jo omassa käytössä ja hyviksi havaittu.

Testasin eilen myös Chloen uusinta, Nomade Nuit dEgypteä. Kiehtova uutuus, mutta en aio hankkia itselleni. Muistuttaa joissain tuoksukaarensa vaiheissa jopa Libre edt:tä etäisesti. Ei ole lainkaan muuten samanlainen tuoksu, mutta jokin vivahde on yhteinen. Librestä pidän, mutta oman pulloni möin pois, koska omassa käytössä tuoksu on häiritsevän vahva ja kaikkinielevä. Kaunis ja houkutteleva pullo tuo Egypte on. Täytyy testata vielä, vaikuttaa monikasvoiselta tuoksulta.

Vierailija
16194/19495 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksuna Dalin Laguna. Sopiipa muuten hyvin tällaiseen päivään, kun lumet sulaa ja on vähän lämpöasteita. En muistanutkaan, miten kaunis tuoksu tämä on.

Vierailija
16195/19495 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia kokemuksia Nomaden flankereista? Mulla tuo alkuperäinen Nomade ei toimi ollenkaan. Ymmärrän hyvin miksi moni siitä pitää, paidalle suihkautettuna hajuvesi on ihana. Mutta mun iholla se ei tuoksu juuri miltään ennen kuin on kunnolla kuivunut, ja silloin siitä tulee esiin vain puunuotit.

Vierailija
16196/19495 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia kokemuksia Nomaden flankereista? Mulla tuo alkuperäinen Nomade ei toimi ollenkaan. Ymmärrän hyvin miksi moni siitä pitää, paidalle suihkautettuna hajuvesi on ihana. Mutta mun iholla se ei tuoksu juuri miltään ennen kuin on kunnolla kuivunut, ja silloin siitä tulee esiin vain puunuotit.

Tykkään originalista ja paljon edt:n hedelmäisyydestä. Absolu, naturelle ja jasmin ei minusta tuoksu Nomadelle,.sen vuoksi en niihin ihastunut. Egyptiversio kiehtoo uteliaisuutta mutta ilmeisesti vain edp ja edt on mun makuun.

Vierailija
16197/19495 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän tuoksuna Dalin Laguna. Sopiipa muuten hyvin tällaiseen päivään, kun lumet sulaa ja on vähän lämpöasteita. En muistanutkaan, miten kaunis tuoksu tämä on. 

Oijoi, nyt tuli varsinainen blast from the past! Sain tuon tuoksun tuliaisiksi miehen laivareissulta joskus muinaisella 90-luvulla. Mies ostaa mulle tuoksuja aina siltä pohjalta, että pullo miellyttää hänen silmäänsä. Joskus on tullut huti, mutta yllättävän usein on tullut hitti. Ja Laguna oli ehdottomasti hitti! Tykkäsin siitä ihan kamalasti. Se oli raikas mutta samalla jonkin verran makea, jos oikein muistan, ja ihana kesällä mutta kantoi talveen saakka. Siihen aikaan muutenkin minulla oli vain kaksi-kolme tuoksua kerrallaan, ei juuri koskaan enempää. 

Vierailija
16198/19495 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusvanha hurahdus tapahtunut.

(Olin luokitellut Chanel Chance Eau Fraîchen aikanaan Light Blue -kopioksi. Pientä samankaltaisuutta on mutta ei niinkuin muistin.)

Nytpä tuoksuukin juuri sellaiselle mitä olen kaipaillut yli koko talven, joka tänä vuonna meni fresseillä tuoksuilla kokonaan, ilman  lämpimien tuoksujen vaihetta.

Chance Eau Fraîche on sitruskukkainen ja perinteisen hajuvesimäinen -"perfumey." Sitrukset, jasmiini, pink pepper, pohjan amber ihania. Ei yhtään vaniljaa, kinuskia tai tonkapapua. Olen taivaissa.

Tuo Eau Fraîche kuulostaa aika kivalta, vaikken ole Chanceista muuten tykännyt ollenkaan. Onko siinä nerolia? N52 

Vierailija
16199/19495 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

P.S. Chance-kirjoittajalle vielä: minä olen ehkä outo (tai vanhanaikainen), mutta pidän siitä että hajuvesi tuoksuu oikealta parfyymiltä. Eli ei siis vaikkapa suihkugeeliltä tai shampoolta tms. N52

Vierailija
16200/19495 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äskeisestä tuli mieleeni, että mikä - tai mitkä tuoksut teille tulee ensimmäisenä mieleen sanasta "hajuvesi"?

Itselläni tulee ensimmäisenä mieleen ehkä Chanel N5, Boucheron, Opium, Shalimar ja orig. Lagerfeldin Chloe...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi