Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19454)
Kun olin nuori 90-luvulla, niin tytöt tuoksuivat vaniljalta. Voi mitä muistoja tuoksut voivatkaan laukaista. Joistakin tulee mieleen omat vanhat Axe-deodorantit. Niistä ja vaniljaisista tuoksuista tulee mieleen välittömästi pimeät viikonloppuillat; diskot ja bileet, ja hieman vanhempana sitten yökerhot. Ja joskus haistaa vielä nytkin jonkun, josta tulee lapsuudessani isäni käyttämä partavesi mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon niin surullinen siitä, että Lancomen Tresor in Love lopetettiin. :(
Minä harmittelen Paco Rabannen Olympea Legendin, Diorin Miss Diorin (2017) ja Gaultierin Scandal by Nightin lopettamisia. Olen ostellut niitä varastoon nettikirppareilta aina kun löydän. Tuota Lancomea näkyi juuri huutiksessa.
Minulla olisi lähes käyttämätön Scandal by Night tarpeettomana kaapissa. Täytyy laittaa myyntiin jos vaikka olisi kysyntää.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin nuori 90-luvulla, niin tytöt tuoksuivat vaniljalta. Voi mitä muistoja tuoksut voivatkaan laukaista. Joistakin tulee mieleen omat vanhat Axe-deodorantit. Niistä ja vaniljaisista tuoksuista tulee mieleen välittömästi pimeät viikonloppuillat; diskot ja bileet, ja hieman vanhempana sitten yökerhot. Ja joskus haistaa vielä nytkin jonkun, josta tulee lapsuudessani isäni käyttämä partavesi mieleen.
90-luvun alussa suosittu oli Body Shopin vanilja. Se oli kyllä aika karmea lopulta, minullakin oli sitä mutta tajusin itsekin että se ei ollut paras mahdollinen vanilja. Myös valkoinen myski ja mustaherukka olivat suosittuja tuoksuja, niitä sai myös talkkina.
Uskomatonta, miten aikuisia tuoksuja tuli käytettyä jo yläasteella (Jil Sander Woman III ja Fendi), ja lukiossa Body Shoppia... No, kesätyörahat meni kyllä kalliimpiin tuoksuihin: Paris, Lagerfeldin Chloe, Poison ja K de Krizia.
Uin lukioikäisenä Body Shopin vaniljaöljyssä. Tajusin tosin itsekin, että tuli lotrattua liikaa, kun istuin ison luokan perimmäisessä nurkassa ja luokkaan tullut poika totesi viattomasti täällä tuoksuu nami. Myös Ananya ja Oceanus olivat kovassa käytössä.
Muuten lukioaika tuoksui CK Onelta, jota en tosin itse ole koskaan käyttänyt. Ehkä voisi kokeilla nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan Guccin kukkaistuoksusarjaa jossa oli ainakin Magnificent Magnolia, Gorgeus Gardenia ja Gracious Tuberose -tuoksut? Niitä parhaimpia (myytiin ainakin vuosina 2013-2014 Kicksillä muistaakseni) kukkaistuoksuja mitä itse olen koskaan tuoksutellut. Kovasti toivon että palaisivat myyntiin, etenkin tuo Gracious Tuberose. Varmastikaan eivät palaa ja tämä on toiveajattelua, mutta se kolmen kukkaistuoksun tuoksusarja oli aivan upea!
Onko tämä eri sarja kuin Guccin Flora? Gorgeous Gardenia, Magnolia, Jasmine ainakin löytyi heti. Mutta nuo ovat tosiaan kaikki adjektiivilla Gorgeous.
Nuo Guccin nykyiset litteät kukkapulloset Florat on "pintapissistuoksuja" verrattuna tuohon aiempaan sarjaan nimeltä Flora by Gucci jotka oli oikeasti laadukkaita ja niissä oli syvyyttä ja kerroksia. Läpinäkyvissä lasipulloissa. Siitä oli se perus-Flora joka on jo lopetettu, ja sen jälkeen tuli nuo eri kukkien versiot. Sitten ne pilattiin.
t. ei sama
Mikä pistävä aine tuossa Delina-tuoksussa on joka tulee päin näköä ja ottaa henkeen ja silmiin? Taitaa olla jokin mikä allergisoi.
Luulin sitä puuteriseksi kukkaistuoksuksi mutta on väkevä ja tuntuu siltä että vie hapet huoneesta!
En ole pitkään aikaan saanut tuollaista kohtausta että yskittää vaan ja silmät vuotaa kun haistelen ranteita! Sain näytteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan Guccin kukkaistuoksusarjaa jossa oli ainakin Magnificent Magnolia, Gorgeus Gardenia ja Gracious Tuberose -tuoksut? Niitä parhaimpia (myytiin ainakin vuosina 2013-2014 Kicksillä muistaakseni) kukkaistuoksuja mitä itse olen koskaan tuoksutellut. Kovasti toivon että palaisivat myyntiin, etenkin tuo Gracious Tuberose. Varmastikaan eivät palaa ja tämä on toiveajattelua, mutta se kolmen kukkaistuoksun tuoksusarja oli aivan upea!
Onko tämä eri sarja kuin Guccin Flora? Gorgeous Gardenia, Magnolia, Jasmine ainakin löytyi heti. Mutta nuo ovat tosiaan kaikki adjektiivilla Gorgeous.
Nuo Guccin nykyiset litteät kukkapulloset Florat on "pintapissistuoksuja" verrattuna tuohon aiempaan sarjaan nimeltä Flora by Gucci jotka oli oikeasti laadukkaita ja niissä oli syvyyttä ja kerroksia. Läpinäkyv
Gucci Flora Garden Collection oli tuon vanhan, hyvän tuoksusarjan nimi, nämä pullot
https://joeychong.files.wordpress.com/2012/04/the-flora-garden-by-gucci…
Vierailija kirjoitti:
Creme de la Cremen hintataso on kallis, kukin brändi oli ihan varmasti omassa normaalissa hintaluokassaan. Sellainen että juuri mitään alle 200e en nähnyt. Tarkkaan en tutkinut. Ei varmaankaan ole ainakaan halvempaa kuin netistä tilattuna.
Virukeskuksessa on yleisesti kallista. Kaubamajan ruokaosasto oli monin tavoin elämys tutkia läpi. Mm. tavallinen kahvipaketti Löfbergs Kharisma -kahvia maksoi yli 8 euroa!
Ok, kiitos tiedosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo Guccin nykyiset litteät kukkapulloset Florat on "pintapissistuoksuja" verrattuna tuohon aiempaan sarjaan nimeltä Flora by Gucci jotka oli oikeasti laadukkaita ja niissä oli syvyyttä ja kerroksia. Läpinäkyv
Minulla oli 50ml:n kuusikulmiopullo Gorgeous Gardeniasta, jonka ostin Viking Gracen alehyllystä joskus 2018 tai -19. Äsken Fragranticaa selatessani huomasin, että se oli ihan limited edition, muistan tuon kukallisen pakkausrasian. Aivan ihana tuoksu, mutta edt:nä kesto varsin lyhyt. Sitä joutui suihkimaan aika paljon ja aika usein ja siksipä pullo kului loppuun aika äkkiä. Mutta tuoksussa ei todellakaan mitään vikaa, samaan aikaan raikas ja kermaisen kukkainen.
https://www.fragrantica.com/news/Gucci-Flora-Gourgeous-Gardenia-Limited…
Kiitos linkistä noihin vanhempiin Guccin Flora-tuoksuihin. Muistankin joskus nähneeni noita pulloja, mutta siitä on aikaa. Nuo pullot ovat olleet aivan liian vähäeleisiä herättääkseen minun kiinnostukseni siihen aikaan kun nuo olivat myynnissä.
Huomaan edelleen, että jos menen ihan satunnaisesti hajuvesihyllylle nuuskimaan tuoksuja, ohitan erittäin helposti tuon tyyppiset pullot. Nyt kun mietin, pullon ulkonäkö vaikuttaa aivan älyttömästi että tartunko siihen kokeilua varten, jos tuoksusta ei ole mitään etukäteistietoa.
Tuo Guccin Flora-sarja on mennyt itseltäkin ihan ohi. Varmaan, koska kukkaistuoksuvaihetta ei ole ollut pitkään aikaan. Noita vanhempia tuskin koskaan edes vaivauduin haistamaan, koska kannoin kaunaa aiempien tuoksujen lopettamisesta. Minusta oli typeryyden huippu lopettaa yksilölliset tuoksut ja alkaa tuottaa kukkaissarjoja.
Mutta nyt viimein haistoin Stokkalla olevista yhtä Gorgeous-tuoksua, joka oli huumaavan hyvä. Tuskin silti ostan, sillä Gucci on boikotissa edelleen (paitsi vintaget), ja minulla on jo yksi vastaava huumaava kukkaistuoksu, Varensia White. Siinä on muuten uskomaton hinta-laatu-suhde. Ja paljon samaa kuin Narcison Ambressa.
Tän talven tuoksuna Delina Exclusif, tosi naisellinen ja lämmin tuoksu! Itellekään alkuperäisen raparperi ei sopinut, mutta tämä versio ihana! Kestää pitkään myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon niin surullinen siitä, että Lancomen Tresor in Love lopetettiin. :(
Minä harmittelen Paco Rabannen Olympea Legendin, Diorin Miss Diorin (2017) ja Gaultierin Scandal by Nightin lopettamisia. Olen ostellut niitä varastoon nettikirppareilta aina kun löydän. Tuota Lancomea näkyi juuri huutiksessa.
Minulla olisi lähes käyttämätön Scandal by Night tarpeettomana kaapissa. Täytyy laittaa myyntiin jos vaikka olisi kysyntää.
Ja mulla tarpeeton Olympea Legend. Miten nämä sais kaipaaville kierrätettyä muulla tavalla kuin tori.fi kautta, en ole siellä myynyt.
Sateista ja harmaata on. Mikä mahtava tilaisuus tuoksujen kannalta. Saa Nuxe Floral kukkia tänään voiteen + öljyn + tuoksun yhdistelmänä.
Sain tänään käsiini Memo Parisin näytesetin, ja ihan järjestyksessä aloitin ensimmäisestä boksissa, Inle. Tämä on taas rakkautta ensi haistelulla, ainakin näin alkuun. Saa nähdä millainen on kestävyys ja kehityskaari. Raikas ja kevyt alku, enkä ole lainkaan yllättynyt että tuoksun on kehitellyt Alienor Massenet. Tässä on samaa keveyttä kuin joissakin hänen Floraikun tuoksuissaan. Hänen takiaan tähän tuoksutaloon nyt lähdinkin tutustumaan.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on varmaan vähän vanhempaa porukkaa joka ei kyseisiä videoita katso, mutta jospa joku oneli YouTubesta katsoin amerikkalaisen tubettajan Chloe Yazmeanin videoita. Hän on 20-vuotias tuoksufriikki, omistaa varmaan satoja tuoksuja. Videoillaan hän laittaa minusta järkyttävän määrän hajuvettä, suihkuttaa vaatteisiin niin että jää kosteita jälkiä. Kertoo että saa usein kehuja siitä miltä tuoksuu. Onko mahdollista että Amerikassa hajuvedet on jotenkin lantrattua koska tuntuu että tuolla määrällä haisisi metrien päähän aivan järkyttävästi.
Ei ole lantrattua! Katsoin muutaman hänen videonsa ja mietin että tuo on niin kulttuuriin, ei vain pelkästään amerikkalaisuuteen, liittyvä juttu. Varsinkin ei-valkoisten naisten, jota valkonaamana en tule oikein täysin ikinä ymmärtämään vaikka kuinka yrittäisin. Nyt syksyllä kävin zumbatunnilla joka pidettiin ulkotiloissa ja monet osallistujat olivat afro tai latinx. Silti haistoin aika hyvin heidän monet hyvät hajuvetensä. Samoin kodin hyvältä tuoksuminen on tosi tärkeä juttu. VS ja Bath & Body Works kaupoissa käy kauppa hyvin vilkkaasti viikonloppuisin. Muistan vieläkin 90päivää Darcyn hajuveden suihkuttelun autossa ennen deittejä, henki salpautuu sitä ajatellessa. Todellakin KAIKKI jutut täällä hajustetaan, roskapusseista vessapaperihylsyihin.
Vierailija kirjoitti:
Sateista ja harmaata on. Mikä mahtava tilaisuus tuoksujen kannalta. Saa Nuxe Floral kukkia tänään voiteen + öljyn + tuoksun yhdistelmänä.
Samoin täällä. Sopi tähän päivään.
Vierailija kirjoitti:
Mikä pistävä aine tuossa Delina-tuoksussa on joka tulee päin näköä ja ottaa henkeen ja silmiin? Taitaa olla jokin mikä allergisoi.
Luulin sitä puuteriseksi kukkaistuoksuksi mutta on väkevä ja tuntuu siltä että vie hapet huoneesta!
En ole pitkään aikaan saanut tuollaista kohtausta että yskittää vaan ja silmät vuotaa kun haistelen ranteita! Sain näytteen.
Minulle tulee semmoinen pippurimyllyn tyylinen henkäys naamaan.
Sen jälkeen tuoksu muuttuu miesmäiselle Afrikan suitsukkeelle.
Miten jotkut saa tuosta raparperia ja ruusua? Minulla pelkkää pippuria ja suitsuketta!
Inle katosi aika nopeasti, kuten pelkäsinkin. Sen kadottua testasin tuoksun French Leather. Kuvauksena hajuvedessä oli ranskattaren käsilaukku, nahkaa ja ruusua. Kuvaus on osuva, mieleen tuli hetki kun nainen avaa nahkaisen käsilaukkunsa ja sieltä pöllähtää ulos tuoksujen sekoitus. Ihan kiva sinänsä, mutta en halua tuoksua käsilaukulle.
Tänään taas testiin lähti Marfa. Tämä on ihan miellyttävän tuoksuinen, alussa mukana on pistävyyttä josta en pidä, mutta se haipuu nopeasti, minuuteissa. Vaniljaisen kukkainen tuoksu, jotain samanlaista kuin Alienissa. Sen enempää en kuitenkaan voi tätä analysoida, koska jostakin syystä läheltä haisteleminen saa aikaan pahoinvoinnin tunnetta. En tiedä miksi, koska pidän tuoksusta, enkä ole ennen kokenut tällaista pahoinvointia hajuveden takia.
Täytyy testailla uudestaan jonain toisena päivänä, josko tämä pahoinvointi olisikin useampien asioiden summa, eikä johdu suoraan tai pelkästään hajuvedestä.
Täällä taas tämä Julietten boxin saanut. Laitoin eilen illalla kokeeksi Lust for Sun -tuoksua muutaman suihkauksen ja vielä tänään töissäkin nenään tulvii jatkuvasti kookos. No ei siinä sinänsä mitään mutta kun innostuin sen johdosta katselemaan matkoja jonnekin Karibian auringon alle lämpimään :D :D