Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19453)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan vanilja, kun vihdoin kokeiltu Vanille Insensee ja Eau Duelle, liian makeita mulle nämäkin, eikä vieläkään löytynyt "sitä vaniljaa" ja ikuinen etsintä jatkuu.
En tiedä kumpaa Eau Duellea testasit, mutta jos kyseessä oli EdT, kannattaa kokeilla vielä Parfum versio. Siitä puuttuu se makeus, joka EdT:ssä on.
Ostin Kilianin Angels Sharentälle talvelle! Pitkään mietin sen hankintaa, enkä ole katunut. <3
Kiitos, en tiennyt tätä Eau Duellesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs muille tulee joulupukin paketista?
Minä saan Juliette has a gun discovery setin sekä Replican Beach Walkin.
Tänään huomasin Sokoksella uuden Oscar de la Rentan Bella Tropical. Voi kun oli hyväntuoksuinen ihan nopsasti purkista nuuhkaistessa. Täytyypä testata ensi kerralla ihollekin että ostaisiko. Jos näistäkin saisi discovery setin, olisi mahtavaa.
Nuo on ihania tuoksuja, mutta niissä on heikko kestävyys, joten en tuhlaa rahojani niihin vaikkeivat kalliita olekaan. Jos saisivat ne pitkäkestoisimmiksi, niin sitten kyllä.
Samaa mieltä. Julietten discovery setissä ei ollut yhtäkään tuoksua jota en voisi käyttää, kaikki olivat varsin helppoja ja miellyttäviä. Mutta kesto on olematon, ikävä kyllä.
Joululahjoina (kuten olen jo aiemmin kertonutkin) sain itse ostamani Between Two Treesin, joka sai erittäin paljon kiitosta erityisesti miesväeltä, sekä naisilta miesten tuoksuna. Itse pidän siitä itsellänikin, muut naiset pitivät sitä liian maskuliinisena heidän makuunsa. Mutta puolisoillaan pitivät siitä todella paljon ihan jokainen. Toinen oli Diorin Jasmin des Anges, jonka osoitin puolisolleni, että osta tuo. Se toimii kesät ja talvet läpeensä. Kesto on kohtuullinen minun tuoksut syövällä ihollani, mutta vaatteissa kestää, ja kestää, ja kestää.
Lisäksi sain joululahjaksi melko suuren lahjakortin Notinolle. Täytyy vähän katsoa mitä sitä ostaa. Ajattelin hakea vielä Kicksin alesta Eilishin lahjapakkauksen, joten Notinon lahjakortin voisi ehkä käyttää muuhun kosmetiikkaan. Tai sitten pitää tutustua vaikkapa Amouageen paremmin ja valita sieltä jokin tuoksu.
Tinharen loppupullon annoin siskolleni. Tartun siihen herkemmin kuin BR540:n koska en muka raaski käyttää tuota parempaa versiota kuin erityistilaisuuksissa. Hölmöä, koska minä en osta mitään hyllyllä istumaan, vaan käytettäväksi. En tosiaan arvannut BR:n ostaessani että tällainen pihtailumentaliteetti iskisi. Nyt siihen pihtailuun ei ole enää mahdollisuutta.
Minä olen tuo joka sai Julietten discovery setin. Eilen illalla laitoin nimikkotuoksua ranteeseeni ja kyllä minä sen vieläkin haistan että musta riittävyys on täysin hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tuo joka sai Julietten discovery setin. Eilen illalla laitoin nimikkotuoksua ranteeseeni ja kyllä minä sen vieläkin haistan että musta riittävyys on täysin hyvä.
Not a perfume? Mulla on tuon kanssa se ongelma, että en haista sitä käytännössä lainkaan. Sen kestävyydestä en siis osaa sanoa.
Muiden setin tuoksujen kanssa haistatan aina rannettani vähintään puolisollani, kun itse en enää haista mitään. Ihan vaan jos nenäni sokeutuu tuoksulle. Sillä varmistan että haistaako muutkaan lähelläni tuoksua enää. Julietten tuoksut katoavat iholtani kokonaan alle tunnissa, osa jopa 15 minuutissa. Minun ihoni tosiaan syö vahvimmatkin tuoksut nopeasti. Ainoa mikä ei katoa hetkessä on tuo not a perfume (sen perusteella mitä muut kommentoivat), mutta sitä en tosiaan itse haista.
Oli muuten mielenkiintoista haistella omia hajuvesiäni siskollani. Meillä kaikki tuoksuu aivan erilaisilta. Minun ihollani tulee esiin pohjatuoksut nopeasti, siskoni iholla korostuvat taas ns. yläpään nuotit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Not a perfume? Mulla on tuon kanssa se ongelma, että en haista sitä käytännössä lainkaan. Sen kestävyydestä en siis osaa sanoa.
Muiden setin tuoksujen kanssa haistatan aina rannettani vähintään puolisollani, kun itse en enää haista mitään. Ihan vaan jos nenäni sokeutuu tuoksulle. Sillä varmistan että haistaako muutkaan lähelläni tuoksua enää. Julietten tuoksut katoavat iholtani kokonaan alle tunnissa, osa jopa 15 minuutissa. Minun ihoni tosiaan syö vahvimmatkin tuoksut nopeasti. Ainoa mikä ei katoa hetkessä on tuo not a perfume (sen perusteella mitä muut kommentoivat), mutta sitä en tosiaan itse haista.Oli muuten mielenkiintoista haistella omia hajuvesiäni siskollani. Meillä kai
Sama täällä, en haista sitä lainkaan. Jotkut molekyylituoksut, mm Zarkoperfumet haistan osittain, hyvin heikkoina. Harmillista.
Juurikin not a perfume! En ole vielä muita julietten tuoksuja laittanut kokeiluun vaan ajattelin sisäistää tämän ensimmäisenä. Tuoksuu siis edelleen vaikka eilisiltana laitettu, ei nyt tietenkään enää pöllähdä nenään mutta ei tarvitse mielikuvitustakaan käyttää :)
Joo Chloe hankki kaksikin koiraa mutta luopui toisesta. Juuri tuo tuoksukuorma itseäni ihmetyttää, että ei vain se 30 suihkausta hajuvettä vaan myös body spray, voiteet, hiustuotteita, pyykkituoksut, huonetuoksut, hajustetut pesuaineet, tuoksukynttilät, autotuoksut jne. Epäilen että ne tuoksut on jotenkin lantrattuja. Ei kukaan voi elää tuollaisessa. Tiedän että amerikkalaiset pelkää pahoja/luonnollisia hajuja enemmän kuin muut.
Eilen laivalla iholle pitkästä aikaa No.5 Eau Premiere ja No.5 L'Eau. Fantastinen tuoksu, molemmat. Nuo 2 on mielestäni niin täydellisiä tuoksuja kuin hajuveden on mahdollista olla. Eau Premieren sitruksinen makeusaste on juuri sopiva ja L'Eaun keveys ja aldehydien kuplivuus juuri täydelliset.
Oletko löytänyt joskus mielestäsi täydellisen tuoksun, täysosuman, sellaisen jossa aivan kaikki on sinulle kohdallaan?
Täysosumatuoksu, kyllä olen löytänyt, se alkuperäinen Miss Dior Cherie. Se oli täydellinen.
Vierailija kirjoitti:
Tallinnan Creme de la Creme putiikki, pääsin kokeilemaan muutamia hehkutettuja hittejä.
Kilian Angels Share keikkuu gourmandien huipulla, on kyllä täydellinen tyylissänsä alusta loppuun, uuniomena-likööri jossa on upeat nuotit ilman övereitä.
Narcotic Venus. Ansaittu hypetys tällä indolisella kukkaistuoksulla, että voikin olla näin juovuttava olematta tukahduttava.
La Fille De Berlin oli upea mutta julman epämoderni ja ei-kaupallinen ruusu, jota voisi kuvitella lateksin ohella iholle seksibileisiin.
Vähemmän nicheä Nirmala ja California Reverie yllättävän hienostuneita ollakseen vähän trooppisia. Byredon Mojave Goast oli yllätys, lähinnä valkomyskipilvi, osuvaa toki kun ko. autiomaa on usa:ssa.
Voihan vanilja, kun vihdoin kokeiltu Vanille Insensee ja Eau Duelle, liian makeita mulle nämäkin, eikä vieläkään löytynyt "sitä vaniljaa" ja ikuinen etsintä jatkuu.
Uudet Cristalle ja
Hei, saako kysyä, millainen on Creme de la Cremen hintataso? Olisi tarkoitus käydä tuolla ensi vuoden puolella ja olisi kiva tietää, millaisen rahamäärän kulumiseen pitää varautua. Esimerkiksi nuo tuoksut, jotka viestissäsi mainitsit, millaisessa hintaluokassa ne kyseisessä liikkeessä ovat?
Oon niin surullinen siitä, että Lancomen Tresor in Love lopetettiin. :(
Creme de la Cremen hintataso on kallis, kukin brändi oli ihan varmasti omassa normaalissa hintaluokassaan. Sellainen että juuri mitään alle 200e en nähnyt. Tarkkaan en tutkinut. Ei varmaankaan ole ainakaan halvempaa kuin netistä tilattuna.
Virukeskuksessa on yleisesti kallista. Kaubamajan ruokaosasto oli monin tavoin elämys tutkia läpi. Mm. tavallinen kahvipaketti Löfbergs Kharisma -kahvia maksoi yli 8 euroa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, en juuri haista useimpia molekyylituoksuja. Samoin tuoksut, joissa on ambroxania tai iso e superia, haistan vain osittain. N52
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan Guccin kukkaistuoksusarjaa jossa oli ainakin Magnificent Magnolia, Gorgeus Gardenia ja Gracious Tuberose -tuoksut? Niitä parhaimpia (myytiin ainakin vuosina 2013-2014 Kicksillä muistaakseni) kukkaistuoksuja mitä itse olen koskaan tuoksutellut. Kovasti toivon että palaisivat myyntiin, etenkin tuo Gracious Tuberose. Varmastikaan eivät palaa ja tämä on toiveajattelua, mutta se kolmen kukkaistuoksun tuoksusarja oli aivan upea!
Onko tämä eri sarja kuin Guccin Flora? Gorgeous Gardenia, Magnolia, Jasmine ainakin löytyi heti. Mutta nuo ovat tosiaan kaikki adjektiivilla Gorgeous.
Vierailija kirjoitti:
Eilen laivalla iholle pitkästä aikaa No.5 Eau Premiere ja No.5 L'Eau. Fantastinen tuoksu, molemmat. Nuo 2 on mielestäni niin täydellisiä tuoksuja kuin hajuveden on mahdollista olla. Eau Premieren sitruksinen makeusaste on juuri sopiva ja L'Eaun keveys ja aldehydien kuplivuus juuri täydelliset.
Oletko löytänyt joskus mielestäsi täydellisen tuoksun, täysosuman, sellaisen jossa aivan kaikki on sinulle kohdallaan?
Vintage Diorissimo oli ja on jotain jumalaista. Sitä on puolet 50ml kukonaskelpullosta jäljellä eikä sitä pysty korvaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Oon niin surullinen siitä, että Lancomen Tresor in Love lopetettiin. :(
Minä harmittelen Paco Rabannen Olympea Legendin, Diorin Miss Diorin (2017) ja Gaultierin Scandal by Nightin lopettamisia. Olen ostellut niitä varastoon nettikirppareilta aina kun löydän. Tuota Lancomea näkyi juuri huutiksessa.
Testasin juuri Nina Riccin Nina Le parfumin.
https://www.fragrantica.com/perfume/Nina-Ricci/Nina-Le-Parfum-83150.html
Mietin pitkään mitä tämä muistuttaa, jotain mitä mulla on ennestään. No Armanin My Way Intenseä, ja alkuperäistä, vaikka Ninan pitäisi olla omenatuoksu. Kaikissa on appelsiinin kukkaa, tuberoosaa ja vaniljaa, vain Ninassa omenaa mutta ei tuoksu ollenkaan omenalle.
My Way intenseen verrattuna tuoksu on aavistuksen makeampi, kun taas kestävyys My Wayssa on moninkertainen. Tuota alkuperäistä omppupulloa tuli pari pulloa käytettyä ja siinä kestävyys oli hyvä.
Täysosumatuoksu itselle on Burberry Woman. MUTTA, kuten monessa muussakin niin tässäkin se surullinen asia, että vain se alkuperäinen versio toimii. Onneksi vielä vähän vanhaa 100 ml putelia jäljellä, uusi versio ei vaan ole sama. Puuttuu tästä uudesta versiosta samaan aikaan se alkuperäisessä ihastuttava sopiva kirpeys sekä iholla ajan kanssa muotoutuva pehmeys.
Eilishin lahjapaketit onkin myyty vauhdikkaasti loppuun, joten jäin nuolemaan näppejäni. Ostin kuitenkin Ritualsin alesta Nuit dAzar 15 ml pikkupullon, hintaa jäi 10 €. Varsin miellyttävä tuttavuus, alku on todella hedelmäinen ja raikas, mutta kuivuessaan mausteisuus tulee voimakkaammin esiin. Alkutuoksu ei näissä Ritualsin hajuvesissä muutenkaan minulla pitkään kestä, mutta pohjatuoksut ovat pyörineet iholla yllättävän pitkään. Kuvittelin alkutuoksun perusteella kesään sopivaksi hajuvedeksi, mutta kyllä tämä lämmin mausteisuus lopulta varmaan paremmin kylmempiin keleihin sopii.
En tiedä kumpaa Eau Duellea testasit, mutta jos kyseessä oli EdT, kannattaa kokeilla vielä Parfum versio. Siitä puuttuu se makeus, joka EdT:ssä on.
Ostin Kilianin Angels Sharentälle talvelle! Pitkään mietin sen hankintaa, enkä ole katunut. <3