Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19453)
Mistä saan Tom fordin vanilla Sex tuoksun käsiini?!!!!
Mistä saan Tom fordin vanilla Sex tuoksun käsiini??!
Mitäs muille tulee joulupukin paketista?
Minä saan Juliette has a gun discovery setin sekä Replican Beach Walkin.
Tänään huomasin Sokoksella uuden Oscar de la Rentan Bella Tropical. Voi kun oli hyväntuoksuinen ihan nopsasti purkista nuuhkaistessa. Täytyypä testata ensi kerralla ihollekin että ostaisiko. Jos näistäkin saisi discovery setin, olisi mahtavaa.
Meillä ei anneta lahjoja, mutta itse ostin itselleni laivalta joulukuun alussa Narciso Rodriguezin Narciso For Her Foreverin jota pidän joululahjanani. Säästin sen ostamisen laivareissuun, jotta sain sen 50-millisenä kaupoissa olevan 30-millisen pullon sijaan.
No onpas paljonkin parfyymifaneja vastausten määrästä päätellen. Itsekin olisin, jollei lapsellamme olisi astmaa.
Siihen loppui fanitus :(
Vierailija kirjoitti:
No onpas paljonkin parfyymifaneja vastausten määrästä päätellen. Itsekin olisin, jollei lapsellamme olisi astmaa.
Siihen loppui fanitus :(
Ja pointtisi tähän ketjuun on mikä? Olisit nyt kertonut vaikka sen mikä oli ennen suosikkituoksusi ja mikä siinä viehätti. Olisi ollut edes jokin järkisyy tulla tänne kommenttia kirjoittamaan.
Hyvää ja tunnelmallista joulua kaikille tuoksuja harrastaville!
Minulle ei tule joulupukin paketista yhtään tuoksua, sillä huolehdin niiden ostamisesta itse.
Jouluaaton tuoksuna Poison, ei nykyinen versio vaan vanhempi. Vain kevyt suihkaus, sillä tämä tuoksu jakaa mielipiteitä. Minusta se marjaisena ja mausteisena sopii hienosti jouluun. Huomenna sitten ehkä Jo Malonen Bitter Orange tai White Moss & Snowdrop. Tai Fidji, tai Escada by Escada.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs muille tulee joulupukin paketista?
Minä saan Juliette has a gun discovery setin sekä Replican Beach Walkin.
Tänään huomasin Sokoksella uuden Oscar de la Rentan Bella Tropical. Voi kun oli hyväntuoksuinen ihan nopsasti purkista nuuhkaistessa. Täytyypä testata ensi kerralla ihollekin että ostaisiko. Jos näistäkin saisi discovery setin, olisi mahtavaa.
Nuo on ihania tuoksuja, mutta niissä on heikko kestävyys, joten en tuhlaa rahojani niihin vaikkeivat kalliita olekaan. Jos saisivat ne pitkäkestoisimmiksi, niin sitten kyllä.
Tallinnan Creme de la Creme putiikki, pääsin kokeilemaan muutamia hehkutettuja hittejä.
Kilian Angels Share keikkuu gourmandien huipulla, on kyllä täydellinen tyylissänsä alusta loppuun, uuniomena-likööri jossa on upeat nuotit ilman övereitä.
Narcotic Venus. Ansaittu hypetys tällä indolisella kukkaistuoksulla, että voikin olla näin juovuttava olematta tukahduttava.
La Fille De Berlin oli upea mutta julman epämoderni ja ei-kaupallinen ruusu, jota voisi kuvitella lateksin ohella iholle seksibileisiin.
Vähemmän nicheä Nirmala ja California Reverie yllättävän hienostuneita ollakseen vähän trooppisia. Byredon Mojave Goast oli yllätys, lähinnä valkomyskipilvi, osuvaa toki kun ko. autiomaa on usa:ssa.
Voihan vanilja, kun vihdoin kokeiltu Vanille Insensee ja Eau Duelle, liian makeita mulle nämäkin, eikä vieläkään löytynyt "sitä vaniljaa" ja ikuinen etsintä jatkuu.
Uudet Cristalle ja no.19 nuuhkaisin vain pullonsuusta, ei voi arvioida muuten kuin että tunnisti täysin omiksi itsekseen. Mikähän näiden uusien versioiden tarkoitus onkaan?
Vierailija kirjoitti:
Apua tätä tämänhetkistä tyyliä tuoksuissa. Toinen toistaan paksumpia, raskaampia ja tunkkaisempia. Vaniljaa, toffeeta, sokeria, tonkapapua, ambraa, myskiä. Fragrantican womens best 2023 rivi on käsittämätöntä katsottavaa.
Kyllä valinnanvaraa riittää.
Tuo best-lista on tietysti pelkkää markkinointia. Parhaat tuoksut on nicheitä. Eikä niitä manceroita ja montaleja, vaan sellaisia joiden löytämiseksi saa nähdä vähän vaivaa.
Tilasin juuri kuusi näytettä Mendittorosalta. Kokeile sinäkin. Vahvoja ovat mutta kaukana sokerisotkuista.
Piti hakea viileävarastosta saakka joulupäivän tuoksu. Jostain syystä olen vienyt sinne White Shouldersin, olen kai ajatellut sen sopivan enemmän kevääseen ja kesään. Mutta kyllä se sopii joulupäivään. Minun versioni on uusi, joten se on reformuloitu, pidän siitä silti. Kesto on melko mitätön, ja niin saa tänään ollakin.
Tässä ei kyllä jäkälää enää ole, vaikka alkuperäisen nuoteissa on ollut, mutta jäkälää saan kun laitan illalla hieman White Shouldersia muistuttavaa Anais Anais Originalia.
Näin joulupäivänä kahden tuoksun yhdistelmä, taisi olla viime vuonnakin. Eli Jo Malonen Orange Bitters ja Hugo Bossin For Her Private Accord. Bossista on jäljellä n. kolmannes 30 ml:n pullosta, kun en tajunnut ostaa aikoinaan astetta isompaa pulloa, kun olisin sen Wikkeltä puoleen hintaan saanut. Harmittaa niin vietävästi, koska nyt tuoksun tuotanto on lopetettu.
Täällä on tänään tuoksunut Lubinin Korrigan. Talvivalikoima käytössä, karsittavana. Tämän pidän.
Täällä on varmaan vähän vanhempaa porukkaa joka ei kyseisiä videoita katso, mutta jospa joku oneli YouTubesta katsoin amerikkalaisen tubettajan Chloe Yazmeanin videoita. Hän on 20-vuotias tuoksufriikki, omistaa varmaan satoja tuoksuja. Videoillaan hän laittaa minusta järkyttävän määrän hajuvettä, suihkuttaa vaatteisiin niin että jää kosteita jälkiä. Kertoo että saa usein kehuja siitä miltä tuoksuu. Onko mahdollista että Amerikassa hajuvedet on jotenkin lantrattua koska tuntuu että tuolla määrällä haisisi metrien päähän aivan järkyttävästi.
Monet youtubeen tuoksuvideoita tekevät tuntuvat lähtökohtaisesti arvostavan eniten "beast mode" -tuoksuja eli niitä huoneen täyttäviä tuoksuja. Jos yhtään vienompia tai heikompia tuoksuja heillä on, niitä parjataan tai sitten suihkutetaan ylenmäärin. Ihan kaikkien tärkeintä tuntuu olevan se, että muut antavat kehuja päivän tuoksusta. Ehkä se kuuluu amerikkalaiseen kulttuuriin niin kuin kaikenlainen muukin tyhjä kehuminen? Pitää saada huomiota keinolla millä hyvänsä ja jos ei sitä tule, tuntee itsensä ulkopuoliseksi ja hylätyksi? Eli tuoksuvalinta on yksi amerikkalaisen unelman jahtaamisen osanen? Spekuloin tässä vähän omien huomioideni perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Monet youtubeen tuoksuvideoita tekevät tuntuvat lähtökohtaisesti arvostavan eniten "beast mode" -tuoksuja eli niitä huoneen täyttäviä tuoksuja. Jos yhtään vienompia tai heikompia tuoksuja heillä on, niitä parjataan tai sitten suihkutetaan ylenmäärin. Ihan kaikkien tärkeintä tuntuu olevan se, että muut antavat kehuja päivän tuoksusta. Ehkä se kuuluu amerikkalaiseen kulttuuriin niin kuin kaikenlainen muukin tyhjä kehuminen? Pitää saada huomiota keinolla millä hyvänsä ja jos ei sitä tule, tuntee itsensä ulkopuoliseksi ja hylätyksi? Eli tuoksuvalinta on yksi amerikkalaisen unelman jahtaamisen osanen? Spekuloin tässä vähän omien huomioideni perusteella.
Luulen, että se liittyy kerskakulutuksen trendiin? Täytyyhän tuoksun nimittäin olla beast mode jotta varmasti kaikki kaverit kysyvät siitä (ja sitten voi vastata että joo Louis Vuitton, Tom Ford tms.) Just oli jossain oisko ollut Hesarissa juttu teinipojista, jotka käyttävät jopa satoja euroja hajuvesiin ehkä se on samaa porukkaa, joiden vaatteissa huutaa isot luksusmerkkien logot. Heitä kutsutaan harrastajien piireissä nimellä frag bro, joka ei ole erityisen mairitteleva nimitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että se liittyy kerskakulutuksen trendiin? Täytyyhän tuoksun nimittäin olla beast mode jotta varmasti kaikki kaverit kysyvät siitä (ja sitten voi vastata että joo Louis Vuitton, Tom Ford tms.) Just oli jossain
Ohhoh, vai että pojatkin ovat jo lähteneet trendiin mukaan? Onpa erikoiseksi mennyt ja ihan meilläkin jo. Ja mitähän sitten seuraavaksi?
Olin ilmeisesti tietämättäni tosi huoneen täyttävä tässä yhtenä päivänä. Huoltoasemalla myyjä tiskin takaa kehui mun tuoksua. Olin suihkauttanut Ralph Laurenin Safaria kaksi kertaa.
Maailma on sillä tavalla rikki, et aloin välittömästi kärsiä syyllisyyttä tuoksustani...koska hyvin varmasti joku pieni lapsi jossain tekee kuolemaa juurikin sen takia parhaillaan.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on varmaan vähän vanhempaa porukkaa joka ei kyseisiä videoita katso, mutta jospa joku oneli YouTubesta katsoin amerikkalaisen tubettajan Chloe Yazmeanin videoita. Hän on 20-vuotias tuoksufriikki, omistaa varmaan satoja tuoksuja. Videoillaan hän laittaa minusta järkyttävän määrän hajuvettä, suihkuttaa vaatteisiin niin että jää kosteita jälkiä. Kertoo että saa usein kehuja siitä miltä tuoksuu. Onko mahdollista että Amerikassa hajuvedet on jotenkin lantrattua koska tuntuu että tuolla määrällä haisisi metrien päähän aivan järkyttävästi.
Olen katson näitä Chloen videoita ja tyttö tosiaan pesee, kuorii, rasvaa ja parfymoi itseään hurjan paljon. Hajustaa rankasti myös kotiaan pesuaineilla, kynttilöillä ja raikastimilla. Lopetin katsomisen kun hän hankki koiranpennun ja jatkoi hajusteiden suihkuttelua koiran vierellä.
Rochas Byzance oli sininen (ei lila) ja koristeellinen. Mutta Lumièren pullo oli lilahtavaa lasia. N52
https://basenotes.com/fragrances/lumiere-original-by-rochas.10212861&nb…;